Laurentiu Dumitru
<< De 3 X femeie, numai crestina nu >>


E greu sa scrii nefavorabil despre o persoana atat de iubita si apreciata cum este vedeta postului Acasa TV, Mihaela Tatu. Este volubila, deschisa, optimista, increzatoare, mereu cu zambetul pe buze. Dumneaei doreste din tot sufletul sa destupe mintile femeilor, mai ales ale celor trecute de prima tinerete, apoi sa le scoata din starea de blazare in care multe se complac. La prima vedere totul pare in regula. Insa nu-i deloc in regula, este deci cazul sa marturisim ca de vom tacea, vor striga pietrele.

Emisiunea capata din cand in cand amprenta sexuala.

Insa, ca teolog ortodox si tata crestin sustin ca modul in care doamna Mihaela Tatu incearca, impreuna cu invitatii sai, sa faca educatie sexuala telespectatorilor este cu totul strain de duhul Bisericii. Mai mult chiar, pune in pericol mantuirea pe care Hristos i-o promite omului si pentru care El s-a jertfit.

Mihaela Tatu si unii dintre invitati propovaduiesc cu patos experientele sexuale premaritale, normalitatea masturbarii, sexul oral si anal... explicand cat sunt de firesti. "Nu decazi moral" spune dumneaei cu un ton firesc greu de inchipuit, "perversiune e doar atunci cand apare constrangerea" sau "in iubire nu exista perversiune, totul e permis daca ambii sunt de acord".

In situatia aceasta te intrebi, pe buna dreptate, ce explicatii sa dai fanilor emisiunii in favoarea ideilor de moralitate, a caror interpretare, vedem bine, este din ce in ce mai laxa in zilele noastre? Cum sa lupti cu ofertele acestei lumi care nu le refuza nimic si ce limbaj sa folosesti pentru a te face ascultat?

Ideea este ca nu poti sa-i interzici omului orice placere fara sa-i oferi ceva concret in schimb. Din pacate, in vremurile noastre nu exista prea multe modele morale care sa impuna si sa justifice prin viata lor alegerea unei cai de renuntari, cand viata este tot mai grea si oricum nu prea ai multe satisfactii, iar vechea zicala "sa faci ce zice popa, nu ce face popa"[81] este mai mult decat desueta.

Cu sexul oral sau alte practici perverse e ca si cu sexul premarital. Pentru cine e pro, e aproape inutil sa-ti pierzi timpul explicandu-i de ce nu e bine. Am spus aproape inutil, nu inutil... Va intelege cand va vorbi Insusi Hristos in inima sa. Azi traim in lumea lui "ce-mi place, aia-i bine pentru mine". Multi considera ca actele de perversiune isi pierd acest statut daca sunt practicate de majoritatea oamenilor (vezi cazul doamnei Mihaela Tatu). Cei mai multi, cand accepta si fac cu placere o perversiune, afirma ca... nu mai este perversiune decat pentru cei ce nu o fac. Fals, pentru ca daca vrei sa spui intunericului lumina n-ai decat, dar tot intuneric ramane.

E de notorietate intamplarea urmatoare. Un binecunoscut coleg de Trust a fost oprit de o vecina in varsta, care i s-a plans ca doamna Tatu face in emisiunile ei apologia sexului oral. "Am si eu o nepoata care se uita la televizor si aude asa ceva, a zis femeia, e frumos sa se spuna asemenea lucruri, domnule X?" La care domnul X, armonizand parca politica postului cu a sa opinie personala, i-a raspuns: "Nu stiu daca e frumos, da-i tare placut".

Din pacate sunt si unii absolventi de teologie care au pareri extrem de pozitive in privinta asta.

O buna cunostinta de-a mea considera ca sexul oral e o frauda sexuala si o deturnare de sens, un act fara finalitate, anticreationist, de inchidere in sine si nu de deschidere catre celalalt, si care alaturi de homosexualitate, masturbare, fetisism si alte comportamente pervertite nu mai sunt devieri de la normal pentru multi dintre contemporanii nostri, ci o alegere personala.

Spunea doamna Tatu ca in iubire nu este perversiune... Dar oare mai poate fi vorba de iubire? Aceste comportamente sexuale deviante fiind pacate (patimi), este exclusa iubirea, care e de sorginte divina. In pacat gasim pofta, iar Martin Buber afirma: "iubirea exclude pofta; in pofta te gusti pe tine, in iubire te daruiesti celuilalt"[82]. Omul impatimit nu se poate darui. El cauta implinirea placerilor lui in altul. De asemenea, Sfantul Ioan Gura de Aur considera curatia absolut inseparabila de iubire. Deci, cum am putea considera necuratia avand vreo legatura cu iubirea?

Indeobste, Imnul iubirii de la I Corinteni 13 este cunoscut de cei ce au bunul obicei de a citi Sfanta Scriptura. Acolo Sfantul Apostol Pavel afirma: Dragostea... nu se bucura de nedreptate, ci se bucura de adevar (I Corinteni 13, 6). Dragostea nu poate fi in inversunare cu adevarul, ci se odihneste, se salasluieste in el; iar adevarul este Hristos[83] si esti in iubire cand implinesti poruncile Lui, cand esti in afara Lui nu iubesti cu adevarat[84]... De aceea Fericitul Augustin spune o vorba al carui inteles a fost schimonosit de inteleptii lumii acesteia: "Iubeste si fa ce vrei!". Fericitul Augustin nu ne indemna la destrabalarea de care el insusi a fugit, ci spune in esenta ca atunci cand iubesti, chiar poti face ce vrei, caci nu mai poti alege decat binele, virtutea, viata in Hristos. Sfantul Pavel spunea de altfel ca iubirea este implinirea legii (Romani 13, 10).

E bine ca tot ceea ce vine in contact cu noi, orice parere, conceptie, idee de progres modern sa o trecem prin sita adevarului. As putea spune ca unii asculta de Hristos, de invatatura Bisericii celei dreptmaritoare, de bunul-simt, iar altii asculta sfaturile... Mihaelei Tatu si a unor invitati sexperti.

Numai ca Sfantul Pavel ne lamureste, ca si pe romani odinioara: Au nu stiti ca celui ce va dati spre ascultare robi, sunteti robi aceluia caruia va supuneti: fie ai pacatului spre moarte, fie ai ascultarii spre dreptate? (Romani 6, 16).

Exista o frumoasa pilda despre valoarea femeii, pe care am auzit-o prima oara din gura batranului parinte Serafim Man de la Rohia, duhovnicul lui Nicolae Steinhardt. Un tanar ii spune unui cuvios parinte, unchi de-al sau, ca s-a insurat, ca a luat fata bogata, ca e frumoasa, gospodina, licentiata, ca e din neam bun si ca e directoare la o scoala. In acest timp, parintele scria pe o hartie cate un zero dupa fiecare calitate. Nepotul continua si spuse ca este si buna credincioasa, moment in care calugarul pune inaintea celor sase zerouri cifra unu. Astfel, cele scrise pe hartie s-au transformat din nimic intr-un milion. Credinciosia femeii a dat valoare tuturor celorlalte calitati!

Din nefericire, femeia in viziunea Mihaelei Tatu trebuie sa fie "de 3X femeie" (mama, sotie, femeie cu cariera), numai buna crestina nu.

Femeie crestina, mai multa demnitate!


[81] Sintagma isi are originea in cuvantul Mantuitorului: Atunci a vorbit Iisus multimilor si ucenicilor Sai, zicand: Carturarii si fariseii au sezut in scaunul lui Moise; Deci toate cate va vor zice voua, faceti-le si paziti-le; dar dupa faptele lor nu faceti, ca ei zic dar nu fac (Matei 23, 1-3). Insa asocierea intre farisei si preotii Bisericii este fortata si blasfemiatoare. Personal gasesc folosirea acestei sintagme o palma data Bisericii si preotilor ei vrednici ce slujesc cu dragoste lui Dumnezeu si oamenilor.

[82] Martin Buber, apud Georges Habra, Iubire si senzualitate, Editura Anastasia, 1994, p. IV.

[83] Cf. Ioan 14, 6.

[84] Consider ca ateii pot iubi si ei sincer, dezinteresat, insa cu o iubire fireasca sadita de Insusi Dumnezeu in firea omului, ca nazuinta spre tot ce este bun si frumos sau vrednic de dorit. "Crestinul insa, pentru mantuirea sa, are neaparata trebuinta de dragoste care sa lucreze cu putere de sus, adica de dragostea suprafireasca, de dragostea crestina sau de dragostea ca virtute teologica" (Invatatura de credinta crestina ortodoxa, E.I.B.M.B.O.R., 1992, p. 321).

Cre┼Ytinism Ortodox.com. Catalogul Resurselor Ortodoxe pe Internet