Comunicat de presa al Arhiepiscopiei Iasilor cu privire la ceremonia Cavalerilor de Malta desfasurata in Biserica Barnovschi, Iasi
July 4, 2009 1:17 am Anunţuri– comunicat de presă –
Cu privire la imaginile difuzate pe internet în care este prezentată o ceremonie a Ordinului Cavalerilor de Malta, desfăşurată în Biserica Barnovschi din Iaşi, facem următoarele precizări:
1. Acest moment s-a desfăşurat pe data de 28 septembrie 2008, fără ştirea şi fără aprobarea Centrului Eparhial Iaşi.
2. Biserica Ortodoxă are rânduielile sale de ordin liturgic, dar o astfel de ceremonie nu este prevăzută în cultul nostru. De aceea, astfel de ritualuri nu pot primi binecuvântare din partea Bisericii.
3. În momentul de faţă se cercetează implicarea preotului paroh de la Biserica Barnovschi în cele întâmplate.












mihailt :
Date: July 4, 2009 @ 1:51 am
Ei nu s-o fi desfasurat chiar pe 28 septembrie 2009.

Poate ceva mai in urma.
coco :
Date: July 4, 2009 @ 7:54 am
Asa cum am banuit.
Cand patriarhul din deal, l-a auzit pe Basescu adresindu-i-se cu ,,Parinte patriarh,, IPS Teofan , primul s-a gandit sa-i sstrice imaginea celui de-al doi-lea
coco :
Date: July 4, 2009 @ 7:56 am
De acum IPS Teofan e bine sa se pazeasca , sa nu fie dus la operatie de Grifoni.
Alin :
Date: July 4, 2009 @ 2:01 pm
“În momentul de faţă se cercetează implicarea preotului paroh de la Biserica Barnovschi în cele întâmplate.” Si aici se ingoapa totul, nu-i asa?
Silviu :
Date: July 4, 2009 @ 8:40 pm
Of!Sa-l pazeasca Dumnezeu pe IPS Teofan. A fost ceva de genul: daca nu reactioneaza va fi supus oprobiului conservatorilor din randul BOR, daca reactioneaza il vor termina cei vizati, asa cum s-a mai intamplat si cu altii. Dupa cum se vede a reactionat.
gil :
Date: July 5, 2009 @ 8:47 am
nimeni nu a stiut nimic nimeni nu a fost vinovat toti preotii sant umflati d duh fff sfint si orice ar face sant mai tari ca dumnezeu bla bla
Petru Avram :
Date: July 6, 2009 @ 8:25 am
Mr Gil, daca ati pune mana olecuta pre Dumnezeiasca Scriptura veti fi afland poate ca bla, bla nu se regaseste acolo, se regasesc cu prisosinta insa cuvintele despre preoti si lucrarea Sfantului Duh prin ei. Oricat de greselnici vor fi fiind ei…
Silviu :
Date: July 6, 2009 @ 10:48 pm
@ Mihalt. Din 1542 Braila a devenit raia turceasca pt.o perioada de aproximativ 300 de ani. Sa intelegem ca, in spiritul celor afirmate de tine, sau cel putin insinuate, cine a savarsit prima liturghie dupa aceasta perioada a fost turc?
mihailt :
Date: July 7, 2009 @ 12:14 am
Mai frate Silviu am gresit cu comentariul acela.
Comentariul e o absurditate si o mostra de cum se judeca prosteste dupa principiul ce mi se pare mie asa e.Iar cauza e rautatea din sufletul meu si dorinta de a osandi pe altii,ca vad pe altii rai etc.
IPS Teofan a slujit acolo Sfanta Liturghie.
Normal IPS sa nu are nimic de-a face cu cavalerii teutoni.
Daca se poate sa fie sters comentariu foarte bine (rog pe fratele Laurentiu) daca se doreste sa fie lasat aci iar foarte bine sa se vada ca scriu numai absurditati si nerozii.
Probabil ar trebui sa ma las de postat pe siteuri si bloguri crestin ortodoxe…
irinuca :
Date: July 7, 2009 @ 8:39 am
azi are loc sedinta consistoriului bisericesc la iasi si se discuta aceasta problema. Sa speram ca judecata va fi dreapta, ca se va merge pe “parutu-Sa Duhului Sfant si noua”
Cipache :
Date: July 7, 2009 @ 9:11 am
crek cineva vrea sa ne distraga atentia cu o mica diversiune…
ca sa nu vedem alte lucruri, ni se servesc lucruri potrivite la momente potrivite
laurentiu :
Date: July 7, 2009 @ 1:22 pm
@ irinuca
ai putea spune ca iti doresti ca judecata lui Dumnezeu cu tine sa fie si ea dreapta? Nu e ciudat ca pt noi cerem mila lui Dumnezeu, iar pt altii judecata dreapta?
ioan :
Date: July 7, 2009 @ 3:16 pm
Vrem ca ierarhul MMB sa se lepede de ce a semnat cu monofizitii http://traditiaortodoxa.net/wp-content/uploads/2009/06/Acord-intre-BOR-si-monofiziti.pdf si sa dea anatemei erezia monofizita! Altfel dupa canoane nu e ierarh! Dupa canoane nu poate cere supunere daca marturiseste erezia! La fel si sinodul BOR!
irinuca :
Date: July 8, 2009 @ 7:58 am
iertare, am zis judecata dreapta cu scopul de a se lua masuri pentru stoparea definitiva a acestor practici in biserica noastra ortodoxa, nu in ideea ca cei direct vinovati sa fie pusi la zid ca tinta pentru a arunca cu piatra. Daca am fost inteleasa gresit imi cer iertare pentru neputinta de a ma exprima dupa cum gandesc. Cer mila si binecuvantarea lui Dumnezeu pentru toata lumea si pentru mine.
mihailt :
Date: July 8, 2009 @ 10:58 am
Dom-le acolo in pdful ala scanat e scris mai mult.
Parca scria undeva ca bisericile orientale accepta Sfintele Sinoade al patrulea,al cincilea ,al saselea si al saptelea.
Invatatura referitoare la cele doua firi zice ca s-a unit Dumnezeu Cuvantul care este o persoana (ca fire neipostatica nu exista) fara sfarsit cu firea omeneasca insufletita dar nepersonala luata din Maica Domnului.Firea umana a lui Dumnezeu Cuvantul are vointa naturala dar nu are vointa personala.
Este tot o singura persoana Dumnezeu cuvantul care a luat acum si fire umana.
Acest punct de vedere crestin ortodox a fost exprimat la Sfintele Sinoade ecumenice.
Iata de la Dogmatica Sfantului Ioan Damaschinul:
“Nici cu privire la sufletul Domnului nu vorbim despre deliberare şi preferinţă,căci nu era neştiutor. Chiar dacă firea sa omenească nu cunoştea pe cele viitoare, totuşi, pentru că a fost unită după ipostasă cu Dumnezeu Cuvântul, avea cunoştinţa tuturor lucrurilor, nu prin har, ci, după cum s-a
spus, potrivit unirii ipostatice, deoarece acelaşi a fost şi Dumnezeu si om.
Pentru aceea sufletul Domnului nici n-a avut o voinţă gnomica, ci Sfântul Lui suflet a avut o voinţă naturală, simplă, la fel cu aceea care se vede în toate persoanele omeneşti. Nu a avut opinie, adică voinţă gnomică potrivnică voinţei Lui dumnezeieşti, nici altă voinţă decât voinţa Lui dumnezeiască.”
Petru Avram :
Date: July 9, 2009 @ 4:10 pm
Or fi si crestinii copti severieni sau poate si cei din Liban… Mai important este faptul ca aceste discutii au adus olecuta mai multa claritate intr-o zona unde erau multe nebuloase.
In afara de asta insa ma gandesc la cuvintele lui Gamaliei si vad in Etiopia sau Egipt o Biserica martirizata, fata de care am numai sentimente de respect. Despre celelate hai sa-i lasam pe cei indrituiti, printre care si IPS T, sa-si puna semnatura pe acele documente si sa raspunda pentru ele.
Nu stiu cum, dar mi se pare ca de atata ecumenism am ajuns noi insine sa nu mai intelegem cuvantul cum trebuie. Si apropos… sunt altii mai ecumenisti… pre aceia sa-i intrebati…
Iancu :
Date: July 10, 2009 @ 8:10 pm
Domnule Laurențiu Dumitru,
Vă mulțumesc, pentru faptul că poate m-ați luminat într-o anumită privință, o anume direcție a mea, de acum înainte.
Zice Mântuitorul: „Să nu socotiți că am venit să aduc pace pe pământ; n-am venit să aduc pace, ci sabie. Căci am venit să-l despart pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa …” (Mt.10,34-35)
Orice pace întru cele sfinte, având în vedere urâciunea pustiirii ce ne cuprinde, este fariseică.
Domnul nostru Iisus Hristos nu a cruțat în nici un fel latura, dimensiunea Sa umană, ci a dus-o până la lacrimi de sânge, și până la patimile morții pe cruce, și a făcut-o fără anestezie divină.
Venim noi acum, unii așa-ziși creștini ortodocși, învățați de nu știu ce duhovnici școliți în perioada comunistă, și declarăm instinctul de conservare sfânt.
Noi nu suntem datori cu nimic a forța latura noastră umană, sau a o pune în primejdie cu ceva.
Socotim că Dumnezeu este dator să facă totul în locul nostru, El trebuie să lupte pentru dreptate pentru noi aici pe pământ, El trebuie să curețe toată nedreptatea, spurcăciunea și apostazia ce ne-a cuprins.
Și facem toaste acestea din „smerenie” și din „nejudecată” . Am făcut din „smerenie” și din „nejudecare” cele mai ieftine farduri de pe acest pământ, cu care ne fardăm fața lașității noastre, fața indiferenței, fața hâdă a complicității.
Zice Cuviosul Paisie Aghioritul, că Dumnezeu vine în ajutorul nostru doar atunci când noi luptându-ne pentru o cauză bună, plăcută Domnului, ne-am prăbușit în genunchi, cu lacrimi în ochi, în neputința noastră omenească de a o duce la capăt. La cei ce nu se nevoiesc, așteptând ca totul să pice din cer, Dumnezeu nici nu Își întoarce fața.
Ne nevoim și noi, unii dintre noi, pe unde putem, pe aceste pagini de internet, să luptăm într-o cauză dreaptă.
Mai depășim uneori măsura, aveți dreptate. Să ne ierte Dumnezeu!
Aveți dreptate, că încă nu avem curajul să ieșim în față cu adevăratul nostru nume.
Cu ajutorul lui Dumnezeu, o vom face și pe aceasta, cu orice risc.
Am văzut cu toții ce înseamnă libertatea de opinie în România, în cazul Părintelui Iosif Pașca.
Ce ați vrea, să ieșim cu toții în față la tăiere, și așa puțini cum suntem?
Poate că va veni și vremea asta, când va socoti Domnul, și o vom accepta cu inima deschisă.
Nu va trece multă vreme, până ce vom ieși la suprafață.
Vă cer permisiunea de a mai face două ultime postări, după care voi părăsi definitiv aceste pagini.
Nu putem rămâne indiferenți atunci când suntem amenințați în propria noastră țară, sau atunci când credința ne este călcată în picioare.
Ne vom blestema singuri ziua în care ne-am născut, așa ne-a transmis ungurul cel spurcat, printr-o ghicitoare.
Domnia voastră trebuia să interveniți și să-l expulzați de pe această pagină.
Acum ne amenință că ne vor face felul cavalerii ioaniți.
În lume suntem terfeliți și batjocoriți, de ne este rușine să spunem că suntem români.
Acum suntem batjocoriți și în propria țară?
Dați-mi voie ca prin aceste ultime două postări să-mi apăr demnitatea de a fi român și onoarea de a fi
creștin ortodox.
Vă doresc toate cele bune dvs., precum și cititorilor ce vă vizitează aceste pagini.
Domnul nostru Iisus Hristos să fie cu noi cu toți.
Iancu :
Date: July 10, 2009 @ 8:15 pm
@ frantzjoszef
Măi boaită austro-ungară, iar ne ameninți? Ne ameninți în propria noastră țară?
Auzi : „poate la vreun medic ioanit gaseste scaparea”.
Nu ne speriem de cavalerii ioaniți, măi boaită.
Să vă mai reamintesc din istoria secolului trecut, ce v-a închis temnița, măi temniceri ai Europei, ce sunteți voi.
În luna iulie 1919 armata română a pornit, la solicitarea Antantei, ofensiva contra forţelor maghiare, iar la data de 3 august 1919 a ocupat Budapesta, doborând regimul sovietic a lui Béla Kun.
Dacă nu eram noi, mâncați încă 30 de ani de comunism în plus.
Dacă vi s-a făcut dor de noi, putem să repetăm istoria.
Cu regret constat, că nu v-ați depășit condiția de temniceri.
În ce credeți voi, măi boaite fasciste și hortiste?
Înotați contra curentului, și-n curând o să vă și înecați. Și nici n-aveți idee de curentul care vine peste voi.
Ați văzut filmul „Eraser” ?
Voi, criminali ai istoriei, pentru crime împotriva umanității, acolo sus, deja ați fost șterși …, din cartea vieții.
Iancu :
Date: July 10, 2009 @ 8:23 pm
@ Laurențiu Gherman
Mulțumesc. Vă mulțumesc pentru intervențiile dumneavoastră.
Nefârtații ăștia, în mândria lor imperială, au uitat un singur lucru: coloșii istoriei au avut și au picioare de lut.
Dar mica armată de soldați ai lui Hristos, în veci nu va fi înfrântă.
După revoluția din dec. 1989 am respirat două săptămâni aer curat, din păcate doar două.
Toți securiștii și comuniștii intraseră în pământ, chiar și prea nefericitul demolator de biserici fugise la Sinaia.
N-am fost pregătiți pentru acest aer tare, sau nu ne ispășisem, ca neam, păcatele în fața lui Dumnezeu.
Șobolanii au ieșit din nou la lumină și aerul s-a împuțit din nou.
Și poluează în această țară totul cu urâciunile lor, inclusiv aceste pagini creștine de pe internet, în care se refugiază creștinul, precum odinioară în catacombe.
Ne spune Părintele Arsenie Boca:
„Veți vedea și veți înțelege spurcăciunea peste tot în jurul vostru…
Ea va intra și în sânul Bisericii. Aproape că oamenii își vor pierde speranța.
Doar cei care își vor păstra credința adevărată vor fi salvați și mare va fi slava lui Dumnezeu peste ei.”
„Hidra cu răsuflare otrăvitoare, care urmărește prin toate mijloacele să împiedice lumina și voința dumnezeiască” va fi înfrântă de către cei drepți în credința cea adevărată și „mare va fi slava lui Dumnezeu peste ei”.
Nici poporul evreu, când a ieșit din Egipt, nu a suportat aerul tare al libertății, a mai trebuit să rătăcească o vreme prin deșert.
Poporul român rătăcește acum prin deșert. „ Hidra cu răsuflare otrăvitoare” cu tentacule în mafia politico-economică, cu tentacule în Deal și prin mitropolii, cu tentacule în mafiile de foști securiști și activiști, cu tentacule prin masonerii și alte centre de putere oculte, batjocorește acest neam, îl calcă în picioare, spurcă tot ce atinge.
Și mai presus de toate o mare țintă are, de la satan dată – distrugerea credinței ortodoxe a poporului român.
Dacă au reușit acest lucru, poporul român l-au și decapitat.
Dar Dumnezeu nu doarme. Trimite acum în ajutorul nostru armatele cerești, create ca o ironie a sorții, de către tocmai regimul sângeros comunist. Armatele cerești ale mucenicilor temnițelor și lagărelor de exterminare comuniste, se adună acum deasupra țării. Și sunt cu sutele de mii acești sfinți mucenici.
Sfintele lor moaște au început să izvorască mir la Aiud și să vindece boli grele, incurabile.
Este semn că o mare putere de la Dumnezeu au primit acești Sfinți mucenici.
Dar minunea cea mai mare nu s-a văzut încă.
Și această minune va fi vindecarea acestui neam din boala grea în care a căzut.
Simt cum a început să adie o boare de aer rece și proaspăt și nu peste prea multă vreme totul va fi reînnoit.
Ce au câștigat nefârtații? Un bilet la clasa I spre iad, asta au câștigat, precum și un șut în fund din partea șefilor lor din masonerie și din Deal.
Dragi tovarăși din Deal și din masonerii, alții mai buni nu aveți?
Altă dată nici nu mai discut cu ei.
Am să mă adresez direct
prea nefericitului ciobotar,
ce-mi aduce-aminte,
de-un cizmar.
Silviu :
Date: July 10, 2009 @ 10:24 pm
@ Iancu. Din prisosul inimii ai vorbit si durerea multora ai vestit. Multa dreptate ai omule. Iti inteleg si derapajele, desi nu dau bine, dar da, multa umilinta s-a adunat si dealul foloseste acum doar pentru, de sus, priviri trufase.
danubius :
Date: July 11, 2009 @ 11:31 am
Iancu :
ai un limbaj urat te descalifici.parca nu traiesti in Romania europeana. cultura dialogului e un castig. Apoi medicul ionit nu omoara niciodata, ci mereu vindeca, asta era sensul. generozitate, filantropie etc. sunt si virtuti crestine si cavalesresti. tot cred
danubius :
Date: July 11, 2009 @ 11:45 am
Iancu : si eu si franti suntem romani, bucuresteni, asa ca ai gresito. chiar daca suntem masoni, te iubim si te respectam, poate o vei face si tu cu altii. pe gura trebuie sa iasa lucruri frumoase. tipul tau de ortodoxie, pe care vrei sa-l predici, nu asa se face, dand din preaplinul si adancul rautatii si intunericului tau. ce nu cunosti decat din carti si de pe net nu condamna. gentiletea limbajului e o arma mai buna. vorbele tale te-au discreditat, cativa care au citit , le-am dat eu mostra de ortodoxie fundamentalista, au ras, dar s-au intristat vazand cat de departe de zorii civilizatiei sunt unii din ai nostri. Pace si bunavoire!
gherorghe popa :
Date: July 12, 2009 @ 10:55 am
fratilor, vad ca masonii au mai mult bun simt decat astia care spun ca sunt ortodocsi si nationalisti. Danubius si frantiosif ati castigat infruntarea. astia sunt hraniti cu lapte, sunt mititei si, in numele ortodocsilor, va rog sa ne iertati pentru astfel de injurii
Lonelyshepherd :
Date: July 12, 2009 @ 8:13 pm
”In doua ipostaze pierzi razboiul inca inainte de a-l incepe: atunci cand te bati cu zeii sau cand te bati cu prostii!”(Gothe)
Felul in care ascaridele de mai sus isi scrie numele,trimite la “regurgitare”.Oricum,astia sunt nonidentitari,o masa amorfa,ca in comunism…Multimea anuleaza identitatea si orice reflex personalist.Ca si in catolicism…avand un singur cap,toti tanjesc ca macar oua sa fie…”@gherorghe”,abtine-te!Nu ai nici un drept sa vorbesti in numele ortodocsilor,si cu atat mai putin sa-ti ceri iertare in numele lor (adica in locul lor,ca tu nu te incluzi printre ei,ti-e rusine cu ei,ei sunt nesimtiti…)Daca ai “pediculoza danubiana”,trateaz-o cu masonii tai fata catre fata,nu arunca braţul (adică LAŢUL) pe după gâturile noastre!
eugenia :
Date: July 14, 2009 @ 12:39 am
Bun , discutia in plan teologic, istoric si politic este foarte colturoasa.
Vreau sa va spun ca eu sunt crestin ortodoxa nu doar prin nastere ci si din convingere, unii zic chiar ca-s indarjit ortodoxa Poate si de aceea, pentru a fi drepti pana la capat va voi spune ca toamna trecuta, Dumnezeu intr-o situatie de mare tragism, m-a mai invatat un lucru.
Matusa mea, o batrana din Arges, a fost foarte, foarte bolnava. Era credincioasa, buna , respecta toate preceptele credintei noastre. Avea o vorba, care cred ca va va spune mai multe despre dansa decat o pot face eu :” Mie imi este rusine si unui copil sa-i fac observatie.”..Un inger.
5 ani a suferit martiriul pe pamant. A fost lucida pana in ultima clipa a vietii.
Au batut copiii pe la toate portile spitalelor.
Avea 83 de ani si era “doar” o taranca, asa ca abia daca se uitau la dansa doctorii cei dezumanizati.
In cele din urma, un medic , impresionat de indiferenta confratilor si de suferinta dansei, mai mult soptit a spus: Mergeti la spitalul Dr;Constantin Balaceanu Stolnici.
Acolo au primit-o, au ingrijit-o cu o abnegatie neintalnita in alte asezaminte spitaliucesti. Deasupra patului se afla o icoana si candela ardea permanent. Nici un cadru medical nu a cerut bani.Preotul venea si dadea Sfanta Impartasanie celor ce o cereau, matusa mea a avut la capataiul sau un preot ortodox.
Intre timp, am aflat ca spitalul apartine Ordinului Cavalerilor de la Malta.
Aceasta este o marturie si in numele Adevarului am considerat necesar sa v-o impartasesc si dumneavoastra.
Doamne ajuta!
ADRIAN BOIERIU :
Date: July 23, 2009 @ 10:41 am
FRATILOR;
TOT CE VORBITI VOI AICI E DOAR VORBARIE .LUCRURILE AR TREBUI SA FIE SIMPLE ;DUMNEZEU TATAL ,FIUL ;SFANTUL DUH ‘CELE ZECE PORUNCI .ASTA ESTE TOT ;RESTUL IN FRUNTE CU MASONERIA SANT MANIFESTARI SATANICE.
IERTATI-MI INDRAZNEALA
andrei :
Date: July 23, 2009 @ 11:49 pm
mi se pare foarte perfida formularea celui de sus care este mason, lui ii place sa o numeasca civilizata vad … in fine, personal admir zelul, si ma bucur cand vad ca cineva reactioneaza, insa nu cu manie trebuie, trebuie sa fim CURATI CA PORUMBEII si intelepti ca serpii.
Eugenia, eu cred ca nu ar trebui sa te bucuri asa usor, e un lucru bun ca bunica ta a murit cu un preot ortodox la capatai si impartasita, dar ce importanta are din moment ce pentru maltezi Hristos si crestinismul nu inseamna nimic ?! mi se par mai dubiosi dupa ce tu spui lucrurile astea… are importanta pentru tine, intelegi, pentru ei nu are nici o valoare, de aste nici nu ii impiedica pe oameni, pe fata, sa isi practice credinta. Citeste cartea Dr Paulescu ‘Masoneria, spitalul, coranul si cahalul’ sa vezi de ce sunt spitalele inumane (datorita masonilor) si cum au aparut spitalele, in crestinism… cred ca trebui sa fim atenti in general cand persoane pe care nu le cunostem ne vorbesc si se poarta cu noi foarte frumos, nu din primitivism, ci din discernamant.