Scrisoare catre liceeni (Tudor Chirila)
March 7, 2009 4:50 pm Întrebarea zileiscrisoare catre liceeni
Asculta mai multe audio Vedete »
Noi am pierdut. Dar voi, voi mai aveti o sansa. Noi am fost fericiti ca am descoperit Coca-cola si bananele si am crezut ca daca noi citim, si ei vor citi. Si ca toti vom progresa si tara o sa aiba scapare. Noi ne-am inselat. Unii dintre noi au plecat de aici. Castiga bani acolo si tanjesc dupa orasul asta imputit. Voi insa, voi aveti o sansa. Voi, aveti sansa.
Nu va ganditi la furat. E calea cea mai simpla. Stiu ca ati aflat ca asa te imbogatesti. Daca ai pamant sau daca faci afaceri cu statul. Stiti voi ceva despre tva si cum ai putea sa-l furi, dar nu va e inca foarte clar. Nu asta e drumul. Cu cat se va fura mai mult, cu atat se va construi mai putin, iar copiii copiilor nostri vor mosteni un imperiu de cenusa. Sunteti tineri si totusi habar n-aveti ce inseamna un Bucuresti in care se circula normal. Daca voi habar n-aveti si daca Ei continua sa fure, ganditi-va la copiii nostri. Nu e nici o sansa.
Cititi. Cititi mult. Cititi tot ce va pica in mana. Nu-i mai ascultati doar pe profesori. Cititi orice, fara discernamant. Nimic nu e mai important ca lectura, acum. Apoi, cautati-va intre voi. Vedeti care cititi aceleasi lucruri si inhaitati-va. Numai in haita de oameni destepti o sa reusiti. Unul singur dintre voi va fi mancat. Zece insa, s-ar putea sa reusiti. Ganditi-va de pe acum sa-i inlocuiti. Timpul lor trebuie sa se termine. Trebuie sa-i dominati. Dar nu cu gandul ca veti fura mai mult ca ei. Asta e calea simpla care va va sufoca mostenitorii. Ce-o sa faceti cu milioanele intr-un oras mort? Ce-o sa cumparati, cu banii gramezi? La ce-ti foloseste un Lamborghini cand n-ai o autostrada? De ce sa ai o vila intr-un cartier sufocat de inundatii?
Nu va dusmaniti profesorii. Sunt oameni amarati, din ale caror drame puteti invata. Isi dau priceperea pe un salariu de nimic si va invata carte. Nu va bateti joc de ei. Au muncit, si nu e vina lor ca parintii vostri s-au descurcat mai bine. N-aveti nici un drept sa-i dispretuiti. Nu le sunteti superiori. Banii parintilor vostri nu va reprezinta. Va reprezinta doar ceea ce puteti scoate pe gura. Aveti grija ce scoateti pe gura. Vremea pumnului si a bodiguarzilor a trecut. O sa calatoriti, iar copiii francezi invata carte, englezii la fel. Va confruntati cu o lume care acum e mai deschisa decat oricand. Hotii de la putere nu sunt in stare sa va spuna cine este Delacroix sau Chagall. Nici Duchamp. Nu va pot spune care e influenta lui Schopenhauer in Sarmanul Dionis si nici de ce este Eminescu un romantic intarziat. Foarte putini o sa va spuna cine a pictat Cina cea de taina si de ce Visconti a ales romanul lui Thomas Mann ca sa faca un mare film. Ei vor sti doar sa va invete sa furati. Iar calea asta, mai devreme sau mai tarziu, se va infunda si ne va asfixia copiii.
Nu va mai luati dupa ziare. Nu dau doi bani pe generatia voastra, nu va dati seama? Pentru ei, cu cat sunteti mai prosti, cu atat le va fi mai usor sa va vanda orice cacat. Iar cacatul pe care il veti cumpara va fi obtinut de la prosti, platiti pe masura. Adica prost. Eleva porno este un exemplu. Nu cititi ziarele. Cititi cateva, cele care va informeaza. Nu marsati la orice promotie. Fiti mai selectivi.
Nu fumati iarba si nu va dati in cap cu alcool, cu orice pret. O sa le dati apa la moara incultilor si hotilor de la putere. Le va fi mai simplu sa va catalogheze drept o generatie de distrusi, iar banii destinati salvarii voastre, ii vor fura. E timp si pentru iarba, e timp si pentru tequilla. Acum insa trebuie sa invatati, pentru ca in curand nu va mai fi timp pentru asta, caci veti intra in viata adanc de tot, si e mai rau ca in jungla. Animalele au reguli nescrise. Oamenii au legi scrise.
Nu alergati dupa bani cu orice pret. Banii trebuie sa va fie doar mijloc, nu scop. Scopul vostru trebuie sa fie cunoasterea. Cu cat veti sti mai multe, cu atat veti fi mai inalti. Orice carte citita, orice lectie invatata, se vor aseza sub voi si va vor ridica deasupra celorlalti. Veti domina cu mintea. Nu e nimic mai frumos decat asta. Europa cumpara inteligenta. Romania nu cumpara nimic pentru ca hotii nu construiesc, hotii fura. Nu uitati ca va fura pe voi si asta trebuie sa va opreasca. O sa auziti toata viata de Napoleon si de Nicolae Titulescu, dar sigur copiii vostri nu vor sti cine a fost Emil Boc. Istoria o scriu cei care construiesc.
Sunteti tineri. Nu va ganditi ca sunteti slabi. Puterea voastra sta in curatenie. Sunteti curati, n-au apucat sa va manjeasca, dar daca dintre voi nu se vor ridica luptatorii, o sa va improaste cu noroiul strazilor pe care nu le-au reparat. Fiecare picatura de noroi sunt banii care n-au ajuns pe strada aia. Trebuie sa schimbati asta. Care e calea? Sa cititi. Literatura universala o sa va invete sa deosebiti Binele de Rau. Balzac, Stendhal, Dumas, Dostoievski, Dickens, Tolstoi, Goethe, toti deosebesc Binele de Rau. Din prezentul amaratei asteia de tari nu puteti invata Binele. Binele puteti fi voi. Si cu cat veti fi mai multi buni, cu atat veti sufoca raul. Nu e imposibil. Dati scrisoarea asta mai departe. Deveniti buni, mai buni, cei mai buni si raspanditi-va precum lacustele.
Nu-i invidiati pe oamenii cu bani. Nu va faceti modele din baietii de bani gata, din baietii de oras. Dupa treizeci si noua de ani le va ramane doar o lista lunga de femei. Or trofeele astea sunt trecatoare. Cand imbatranesti si trofeul tau va fi o baba. Dupa asta vine singuratatea. Voi aveti sansa sa lasati ceva in urma voastra. Banii nu sunt Calea. Priviti unde ne-a adus setea de bani.
Nu va resemnati, asta nu duce nicaieri. Capul plecat, sabia il taie. Protestati, luptati, protestati. Cu scop, insa. Nu degeaba, ca altfel se transforma in latrat. Invatati legile. Invatati-va drepturile. Atunci veti sti cand are cineva voie sa va legitimeze. Veti sti cum sa luptati, daca veti sti legile. Apoi o sa vedeti ca legile sunt proaste. Si veti intelege ca trebuie sa le schimbati. Pare greu si cere timp. Dar, Doamne, voi aveti timp si pentru voi nimic nu e greu. Voi nu intelegeti ca SUNTETI SCHIMBAREA? Daca voi lasati tara asta pe mana hotilor, atunci, de-abia copii vostri vor mai avea o sansa! Caci sansa vine o data la o generatie. Noi am pierdut. Cativa dintre noi, si nu suntem putini, va putem ajuta. Noi suntem Fomila si Setila, dar voi sunteti Harap-Alb. Alegeti dintre voi pe adevaratii lideri. Sa-i alegeti si sa nu-i invidiati. Lor le va fi cel mai greu. Vor avea gloria, dar si cosmarul. Vor fi salvatorii vostri, dar se vor pierde pe ei insisi. Liderii trebuie sa fie dintre voi. Si trebuie sa-i cautati de pe acum. Uitati-va unii la altii in fiecare zi si cautati-va capitanii. Altfel veti pieri o data cu noi. Si atunci portile libertatii ne vor fi inchise si EI vor castiga. Cine sunt ei? Stiti foarte bine. Ii vedeti in ziare, in fiecare zi.
Salvati-va! Salvati-ne! Este o singura cale! Lupta cunoasterii!! Si cand veti fi castigat lupta cunoasterii, de-abia atunci veti cunoaste sa luptati cu adevarat!!!
Nu va amagiti cu prezentul… Salvati-va in viitor. Noi am pierdut. Voi? Ce faceti?












Anda :
Date: March 7, 2009 @ 5:27 pm
Mie mi-a plăcut şi nu sunt de acord cu bănuiala că ar fi un sirop de ameţit pipiţele. Acestea ar căsca plictisite la ce spune Tudor aici. Omului îi este ciudă pe situaţia în care ne aflăm, chiar îi pasă.
Nu ştiu dacă mâine nu va da cu bâta în baltă cu vreun exces, dar Tudor de azi e sincer şi-mi place şi-l aprob.
CostyRC :
Date: March 7, 2009 @ 5:35 pm
deci.. da
)
Rares :
Date: March 7, 2009 @ 6:19 pm
bv…imi place discursul…deja vad ca lucrurile incep sa se schimbe….dar ft putini care incearca sa schimbe raul in bine…sa speram ca vor fi tot mai multi:)
Arthur :
Date: March 7, 2009 @ 6:30 pm
Stiam ca Tudor e mai mult decat inteligent, e inteligent si bine intentionat – extrem de rar. Sunt multi platiti sa spuna lucrurilor pe nume si nu o fac. Omul asta are dorinta de a chema viitorul la adevar. Multumesc pentru asta!
kslcatalin :
Date: March 7, 2009 @ 6:32 pm
Un apel laic, al unui laic, pentru laici. Daca un cuvant precum “Dumnezeu”, “pocainta”, “mantuire” etc lipseste din acest apel, nu inseamna ca apelul este “sirop de ametit pipitele”. In plus, nu se observa aceasta inclinatie ci exact reversul. Mesajul incearca sa-i scoata pe tineri dintr-o masa amorfa, dintr-o turma de persoane depersonalizate, evident manipulate prin toate caile enumerate mai sus. Este un apel care poate ajunge sa aiba rezultate pozitive daca este sustinut si nicidecum judecat cu rautate, fiindca acest om poate fi mai aproape de tineri decat cel mai mare duhovnic existent in prezent (chiar daca mesajul nu poate fi evaluat, prin raportare la un sistem de referinta comun). Singura problema, care e clar ca amprenteaza intreg mesajul, este pesimismul. Tudor Chirila: “noi am pierdut”. Nu. Tudor Chirila, cel care a ajuns sa identifice aceasta stare de fapt si chiar sa reactioneze, nu a pierdut ci, pare a fi un om care a castigat. Cred ca este exact punctul in care Dumnezeu trebuie sa-si faca aparitia pe scena, pentru lumina implinirii bucuriei. Ce mai astepti, Tudor?
CorneliuGugeanu :
Date: March 7, 2009 @ 7:44 pm
MULTUMESC,STIMATE LAURENTIU DUMITRU!MULTUMESC TUDOR CHIRILA!AM IMPRESIA CA ACESTA ESTE TIPUL DE LIMBAJ LA CARE AR REACTIONA TINERII DIN ROMANIA ,ACEI TINERI CARORA LE ZIMBIM CONDESCENDENT [ CE STITI VOI?]ACEI TINERI CARORA AR FI CAZUL SA LE ACORDAM UN CEC IN ALB ,INCREDEREA NOASTRA A CELOR CARE AM PIERDUT [ PE MINA NOASTRA ]TRENUL….IN REST ,MULTA SOLIDARITATE!CU STIMA ,CORNELIU GUGEANU.
Lonelyshepherd :
Date: March 7, 2009 @ 9:44 pm
Vremea cand pietrele incep sa strige!Infricosator!…Dar,deopotriva,slava lui Dumnezeu!Personal,imi este rusine de putinatatea lucrului mainilor mele intre care imi prind căuş capul clătinându-se, cu buzele muşcate de mustrările conştiinţei,-glasul Celui Ce strigă în pustia inimii celei slăbite cu multe feluri de păcate şi care leagă rănile poporului lui Dumnezeu cu nepăsare,zicând:”Pace!Pace!”,şi numai pace nu este…Noi,Păstorii care ne paştem pe noi înşine…
someone from america :
Date: March 8, 2009 @ 3:48 am
Slava lui Dumnezeu!
SI shiar ar trebui sa-i urmam indemnul sa trimitem acest MASNIFEST De patriotism mai departe. Ca la bancuri pe mess suntem primii. Minte limpede, ascutita, un DAN PURIC mai laic si mai pentru tineri. Poate ca asta e semnul ca Dumnezeu nu ne-a uitat. Ati incercat sa-i spuneti unui tanar de 20 de ani despre George Calinescu sau Garabet Ibraileanu sau chiar Eminescu? Incercati si veti vedea ca daca nu e pe youtube sau free to download pe iPhone nu au habar. Mai rar cazuri, si toata consideratia pt acestia.
Asa ca, BRAVO TUDOR!
Mihai Petrea :
Date: March 8, 2009 @ 1:50 pm
Salutare tuturor. Am ramas profund impresionat cand am citit si ascultat acest manifest. Nu pot sa spun acelasi lucru si citind titlul acestui articol, cu ..pipitele. Sunt chiar dezgustat de comparatie. Eu stiu ca nimeni nu pune la indoiala ceea ce spun fetele bisericesti, nimeni nu indrazneste sa ridice intrebarea, daca e chiar credinta sau e doar “sirop de ametit” babele care se inchina pana in pamant si sar cu pensia cand vine popa pe acasa. Sa-mi fie iertata comparatia, dar la alta mai buna nu m-am putut gandi:).
Dar cine stie, poate autorul articolului a vrut doar sa ridice mingea la fileu cu acel titlu, pentru a genera multe comentarii…..cine stie….
sunshine :
Date: March 8, 2009 @ 3:40 pm
mihai..sa stii ca o gramada de oameni pun la indoiala ceea ce spun anumite fete bisericesti.nu stii de ce a spus sinodul in februarie?..oamenii pun la indoiala si deciziile bisericii acum.de ce titlul are in componenta “sirop de ametit pipitele”?..poate ca asta cred unii cand citesc ce spune tudor chirila.prima data…nu stiu cat de bun exemplu e el pentru generatia de azi.si parerea mea e ca este chiar prea laic mesajul.parerea mea.tocmai ca unul cu capul pe umeri nu prea stiu daca ar fi super incantat de el.problemele din ziua de azi sunt mult prea complicate si nu prea pot si rezolvate daca te bazezi numai pe tine.si cam asta face chirila..ii indeamna pe tineri..de fapt sa zicem ca pe mine.ca am numai 18 ani.sa zicem ca ma indemna pe mine sa ma incred pana dicolo in fortele mele..si ale celorlalti tineri.ca noi putem schimba ceva.ori..el se refera cred ca strict la stricaciunea din societate si punct.dar…cum poti impiedica numai prin fortele tale impunerea noului guvern mondial si a noului sistem totalitar?..aici se complica lucrurile.dupa cum vorbeste el de bine si rau..mai ca as zice ca ori e new-age-ist..de fapt nu..ca la aia nu prea exista notinile astea..da in orice caz..nu prea in include in ecuatie si pe Dumnezeu.de fapt deloc..parca zice ca exista forta aia “superioara”..si binele si raul..si povesti de adormit copii.Dumnezeu nu are loc in ecuatia lui..asta ii marea buba.degeaba vrei tu sa faci ceva …fara Dumnezeu..si acum oricum vremurile is tare rele..el trebuia sa zica sa faca bine tinerii sa se schimbe pe ei.si mai vad dupa cum schimba lumea.e cam naiv omul.lumea nu o sa se schimbe..merge spre ceva.si punct.si ar mai fi multe de spus referitor la mesajul lui.are si bune si rele,mai multe rele.dar daca nu e chiar sirop de ametit pipitele..e sirop diluat de adormit pipitele.as vrea sa-l rog pe laurentiu dumitru sa ne spuna parerea lui.eu una nu ma pot increde ca mi-am facut o parere buna si mi-ar placea sa o stiu pe a lui.Doamne ajuta!
Mihai Petrea :
Date: March 8, 2009 @ 4:33 pm
da sunshine, ai dreptate…doar ca mam aprins si eu putin. Citisem comentariile si pe blogul lui Tudor Chirila, inainte sa comentez aici, si eram deja indignat. Nu contest ceea ce au unii de criticat vizavi de mesajul lui Tudor, sau cui se adreseaza el de fapt. Nimeni nu poate sti ce a fost de fapt in mintea lui, cand la scris. Altceva ma deranjat. Desteptaciunea asta a romanilor, care nu scapa nici o ocazie de a sio etala. Vine omul cu o idee, si in loc sa incercam sa scoatem ce e mai bun din ea, sau sa incercam cumva so transpunem si in practica, ne repezim ca vulturii si cautam defectele….oare cui se adreseaza….na despartit corect cuvantul ala….nu la articulat pe celalalt…etc. TOCMAI DE ACEEA AM FACUT SI EU INTENTIONAT, O GRAMADA DE GRESELI, CA SAI OFTIC SI EU PE PROFESORII DE ROMANA CARE CITESC ACUM::))
filimonescu ion :
Date: March 8, 2009 @ 7:10 pm
iertare! ma bag si eu in discutie pentru ca mi s-a parut interesant “mesajul catre tineri” al lui tudor chirila, care intr-adevar este un manifest ca orice manifest. l-am citit, l-am ascultat de mai multe ori, dar nu l-am gasit pe DUMNEZEU in el si mi-am adus aminte de ce spune petre tutea:„Fara Dumnezeu omul ramane un biet animal rational si vorbitor, care vine de nicaieri si merge spre nicaieri.“
in completare voi veni cu niste citate. unii poate le veti recunoaste. tot “manifeste” erau desi apartineau altor vremuri, dar care vremuri seamana leit cu cele pe care le traim. pe de alta parte sa lansezi “manifeste” este si un mod de a iesi din anonimat. iarasi, iertare!
“… veacul acesta nou cu politica si vrajba lui, cu uitarea de Dumnezeu si cu dragostea de straini si de tot ce este al altora, veac care calca in picioare felul nostru de viata, cu puterile, cu vredniciile si frumusetile ei.”
„… masura crestinatatii noastre vii eu o vad mai ales in masura jertfei pentru binele altora; a unei jertfe personale, liber, cu dragoste si cu elan consimtite… Jertfa aceea care e dezlantuita in noi din dragoste, dintr-o dragoste pentru altceva decat fiinta noastra, jertfa aceea care ne inunda pustiindu-ne asezarea omeneasca a vietii dar ne incalzeste totodata cu satisfactii pe care nu le poate cuprinde graiul omenesc, aceasta jertfa e faptul care smulge de pe fiinta noastra omeneasca carapacea nesimtirii fata de cele dumnezeiesti, si transformandu-ne in rana vie (de „soare si sange”, cum ar zice Radu Gyr), ne pune in directa comuniune cu Dumnezeirea care patrunde navalnic si deadreptul in sufletul nostru. Si devenim astfel vii sufleteste, mai vii, mai crestini. Jertfa este astfel masura crestinatatii noastre.”
“Dragostea elibereaza, dar nu robeste din nou; cucereste dar nu supune, sfarma catusele, fara a pregati altele; invie pe om, fara a-l inmormanta iarasi. Orice moment de dragoste este un moment de creatie, un moment de libertate, un moment de traire spirituala si un moment de cunoastere a adevarului… Sufletul inundat de dragoste este un suflet spiritualizat. Libertatea nu-i decat starea launtrica a individului care simte cum cresc in el puterile creatoare.”
violenta se afla la antipozii adevarului si moralei Bisericii si, dupa litera canoanelor ecleziastice cei care recurg la violenta risca mantuirea propriilor suflete. cu toate acestea, primordiala in ochii tinerilor nu trebuie sa fie salvarea lor individuala, ci aceea a poporului: eliberarea vietii tuturor de sub robia tiraniei. primordial sa fie „noi”, nu „eu” si atunci le va fi indiferent daca vor fi ei insisi „osanditi”, indiferent de cine.
Adriana :
Date: March 8, 2009 @ 7:33 pm
Lipseşte Dumnezeu din cuvântul lui Tudor Chirilă, dar este pe drumul cel bun…Va ajunge şi acolo!
Dan :
Date: March 8, 2009 @ 8:27 pm
Pare un mesaj laic, umanist. Oricum numai Dumnezeu stie ce e in inima lui Tudor. Dar increderea asta a lui si a altora in tineret e stupida, si stiu ce zic, la cat de mitocani, inculti, destrabalati si necititi, nespalati sunt majoritatea lor, sincer ii prefer pe actualii ticalosi care parca nu mai au atata energie, decat sa vina niste imbecili cu forte noi in loc, mai rai si mai cruzi ca vechii. E destul sa amintesc ca “tinerii” in general L-au aruncat pe Dumnezeu la cos, ca sa-i descalific din postura de persoane umane. Nu merita mila sau altceva. Exceptiile sunt prea rare.
pr. Florin :
Date: March 8, 2009 @ 10:56 pm
Nu inteleg de ce trebuie sa aruncam cu pietre ,cand cineva incearca ceva! Imi doream republicarea acestui mesaj pe un blog orotodox fara a ,, osandi pe aproapele meu” , fie chiar si cu aceasta nota din titlu: ,, Un manifest pentru generatia de azi sau sirop de ametit pipitele?” . Regret ca nu s-a gasit o alta modalitate de postare, fara insinuari!
Am venit in ortodoxie prin convertire interioara, lucrez cu tinerii si incerc sa ii cunosc, sa ii ajut sa se cunoasca si cel mai important sa il cunoasca pe Dumnezeu din ,,atingere” cu oamenii , dar nu asa se ajuta ! Poate gasiti de cuviinta sa schimbati nota peiorativa din titlu. Lasati sa ia fiecare din el ceva , fara a fi afectat de nuanta din titlu! Si apoi, daca inca nu e practicant sau nu stim – orotodox, sa il iertam ca pe undeva vorbeste despre Adevar!
Apoi cititi si asta:
06 martie 2009
Ganduri de Post
Dumnezeu a creat o opera imperfecta. Sublima prin imperfectiune, de altfel. Caci E=mc2 este o consecinta a muscaturii stranse a lui Adam. Cauza pogresului si a cunoasterii este constientizarea goliciunii. Sunt gol!!!atrage dupa sine intrebari: cu ce ma imbrac? m-a vazut cineva? Primele raspunsuri au venit cu alte si alte intrebari care odata formulate au pus specia in miscare, au sapat transeele dintre circumvolutiuni.
Momentul realizarii propriei constiente face insa din om cel mai mare dusman al speciei sale. Oare ce este arderea pe rug a lui Galilei altceva decat o incercare disperata de a salva “inocenta” celor aflati in “intuneric” pentru binele invataturii unei biserici care nu-l concepe pe om in afara invataturilor sale. Ce este comunisimul altceva decat o incercare de a nivela varfurile care se ridica insetate de cunoastere si de dorinta de a reformula etern libertatea? Pacatul originar reveleaza omului “diferenta”, iar diferenta la randu-i va crea contextul deopotriva al progresului si distrugerii. Natura umana va traversa mileniile uzurpandu-si descoperirile.Inteligenta va sabota inocenta si invers.
Venirea lui Iisus pe Pamant este incercarea lui Dumnezeu de a-si modela opera in sensul recuperarii perfectiunii. Spre deosebire ca Omul nu poate concepe ca Dumnezeu poate fi alcatuit dupa chipul si asemanarea sa. De aici eterna uimire si neputinta intelegerii in fata gesturilor simple ale lui Iisus. Cum ar fi intoarcerea celuilat obraz… In toata semantica iubirii dezvoltata de Iisus se afla Dumnezeu care ii spune Omului: lasa-ma sa-ti repar imperfectiunile si sa-ti salvez sublimul. Mai lasa-ma sa ajung o data la tine…
scris de tudorchirila at 10:40
Deci iata ca exista si cuvantul Dumnezeu, dincolo de perspectiva sa teologica din acest moment!
Nu stie decat Dumnezeu ce e in sufletul unui om , care din cate stiu a avut PARINTI pe acest pamant si nu au cum sa nu fi lasat urme! Chiar si din Nazaret, de-ar fi, poate fi ceva bun!
Iertati-ma si Dumnezeu sa va ierte!
pr. Florin :
Date: March 8, 2009 @ 11:01 pm
Adresa mea, pr Florin, de email e: florinsmarandi@yahoo.com si nu ma ascund de ceea ce afirm!
wwww.onestin.ro
Gandurile de Post sunt aici :
http://tudorchirila.blogspot.com/2009/03/ganduri-de-post.html
pr. Florin :
Date: March 8, 2009 @ 11:12 pm
Revin cu precizarea ca adresa mea( Pr. Florin ) de email este florinsmarandi@yahoo.com si ca nu ma deranjeaza daca e publica, pentru ca imi asum ce scriu.
site http://www.onestin.ro ( daca tot e cerut!)
Iar postarea cu ,, ganduri de post” e aici:
http://tudorchirila.blogspot.com/2009/03/ganduri-de-post.html
Mihai Petrea :
Date: March 8, 2009 @ 11:18 pm
Dan, cu siguranta esti profesor. daca ai fi unul dintre profesorii fetei mele, te-as astepta la scoala si …..nu ti-ar place. Sa-ti fie rusine si nu uita ca tinerii din ziua de azi sunt rezultatul educatiei de acasa, primita tot de la voi, care va mirati acum de ce a iesit. Imi plac ultimele comentarii, cu greu imi abtin……rasul.Pana acum se inghesuiau oamenii sa-i puna la indoiala scopul cat si sa arate cat de incorect gramatical se exprima Tudar. Acum, cica nu-l vad pe Dumnezeu in vorbele lui. In primul rand daca era, nu ar mai fi prezentat interes pentru liceeni.Asta este realitatea, acestia ne sunt copiii, trebuie sa vorbim cu vorbele lor, daca vrem sa ne asculte. Pe de alta parte ….unde l-ati vazut pe Dumnezeu ultima data? In vorbele Sinodului la ultime mesaje televizate catre norod? ca eu nu l-am vazut…..
olga :
Date: March 8, 2009 @ 11:55 pm
Interpretul a realizat d-abia acum anii subjugarii si ai tacerii poporului dupa ce s-a simtit atat de liber, cum spuneau chiar cantecele, pe plajele din Vama Veche ca sa-si gaseasca pereche?
Cantecele sale indemnau pe vremuri o multime de tineri spre acel loc, spre betii, droguri si alte lucruri urate si daunatoare. Si acela a fost un loc al pierzaniei pentru multi, nu numai pentru societate ci si pentru ei insisi…
Seraphim :
Date: March 9, 2009 @ 12:01 am
De va intereseaza cu adevarat raspunsul, ascultati cea mai profunda creatie crestina a ultimelor doua decenii, aceasta tulburatoare
rugaciune a unui Iov al vremurilor noastre apocaliptice:
DUMNEZEU NU APARE LA STIRI
http://www.youtube.com/watch?v=inuzhj95Swo
Iar cheia o veti gasi intr-o:
SCRISOARE CATRE FAT-FRUMOS
http://www.youtube.com/watch?v=cU5dYGPynqE
Domnul sa va fereasca de cei rai si prosti si sa va daruiasca Iubirea, Nadejdea si Credinta Sa, in veci !
PS: Versurile le puteti gasi la
http://www.versuri.ro/versuri/edfjlk_vama+veche+dumnezeu+nu+apare+la+stiri.html
doina ciobanu :
Date: March 9, 2009 @ 1:45 am
Ascultandu-te,TUDOR, am inteles intr-o fulgerare cum se naste Pasarea Phoenix.
Doamne, cata puritate si cat frumos..Nici nu-ti vine sa respiri ascultandu-l,de frica sa nu se destrame realitatea adevarului rostit tocmai de un tanar!
Si daca a fost-ca persoana, nu stiu unde, si daca a facut nu stiu ce, nu este acest mesaj,marturisire zguduitoare?!
Zice AVVA Arsenie de la malul marii: “Cand salvezi pe cineva de la inec, nu-l mai certi de ce s-a udat..”.Indiferent cum ai scapat de la adanc, Tudor, esti curat, adevarat si drept ca cel mai drag cuvant de iertare.
doina ciobanu :
Date: March 9, 2009 @ 1:46 am
si din nou, cu prisosinta, multumim indoit , laurentiu dumitru.
laurentiu :
Date: March 9, 2009 @ 2:33 am
Imi cer iertare ca titlul insinunat a deranjat pe unii. Aluzia cu “siropul de ametit pipitele” nu-mi apartine, este o expresie preluata din comentariile de pe blogul artistului. A fost, intr-adevar, un mod de a ridica mingea la fileu si a provoca o dezbatere pe marginea textului.
Personal socotesc textul imbucurator, de folos (cu mici adnotari), insa nu i-as da nici o importanta colosala pt ca… ii lipseste “planul vertical”, “partea Mariei”. Nu-l pot aseza pe Tudor Chirila langa Dan Puric (unii au de acum tendinta de a intari mesajul lui Tudor cu oarece marturii crestine, din piese ori postari pe blog, care, de asemenea, sunt imbucuratoare, dar nu relevante), dar nici langa trupa Parazitii care a avut si ea, pe banii statului, o campanie cu o piesa ce incita la lectura: “citeste o carte!”… Nu-l “venerez”, nici nu-l “osandesc” in vreun fel; il pretuiesc ca artist. Tudor Chirila, la masura lui, a facut ce s-a priceput. Se putea mai bine, se putea mai limpede, insa e bine si asa, caci raul e oricum prea mare, prea sufocant, de acum.
Daca aveti dragoste, pomeniti-l in rugaciuni. Tudor e aluat bun, multi razvratiti ca el, care nu mai sufereau platitudinile acestei lumi, au ajuns la Hristos. Rebelii ajung mai repede la Hristos, mai repede decat cei multumiti cu sine, cu lumea, cu viata asta. Doamne, ajuta! LD
nell :
Date: March 9, 2009 @ 9:37 am
“Rebelii ajung mai repede la Hristos”? E ceva care da de gandit…Mi-aduc aminte de raspunsul parintelui Arsenie catre parintele Iustin “Vreau o evolutie fara revolutie”… Care ar fi drumul corect?
Artistu zice… » CE FRUMOS O SPUNE MA, bagami’as picioru’ in creierul unora! :
Date: March 9, 2009 @ 10:46 am
[...] Titlul pus de Laurentiu Dumintru postarii sale, chiar nu imi place. De ce? Pentru ca Tudor Chirila a crescut in ultimul tmp sub ochii nostri. Si sunt ferm convins ca nu mai e demult altistul care vroia sa io traga vreunei pubere cu ochii umezi, care il idolatriza. Plus ca il apasa greu “vina” ca pe de o parte e si un pic vina lui, ca Vama Veche a devenit asa cunoscuta. Asa ca titlul cred ca e doar rautacios si nici pe departe aproape de realitate! [...]
filimonescu ion :
Date: March 9, 2009 @ 3:07 pm
daca DUMNEZEU nu apare la stiri inseamna ca DUMNEZEU nu este pretutindeni. or eu stiam ca DUMNEZEU este pretutindeni, chiar si la stiri. amin. eu cred ca ar trebui sa va smeriti si sa va pocaiti toti care va dati cu parerea, inainte de a deveni “penali” inaintea lui DUMNEZEU si inaintea oamenilor.
ma adresez mai ales pr. Florin. auzi: “Venirea lui Iisus pe Pamant este INCERCAREA (s.n.) lui Dumnezeu de a-si modela opera…”. INCERCARE!!! frumoasa teologie. rupta din Rai. sa dea DUMNEZEU sa-i ajutam pe tineri (liceeni) fara sa le vorbim despre DUMNEZEU, sa le vorbim pe limba lor. din cate stiu naivitatea nu este un pacat. dar …(altceva) este.
nu asa facea Iisus Hristos??? sau unii sfinti parinti? aprorpo, pe ce limba vorbeau???
„parinte” Florin nu pun in discutie punctual cele scrise de tine. dar sincer, nu pot decat sa te plang. ce sa comentez la cele scrise de tine: „Am venit in ortodoxie prin convertire interioara, lucrez cu tinerii si incerc sa ii cunosc, sa ii ajut sa se cunoasca si cel mai important sa il cunoasca pe Dumnezeu din ,,atingere” cu oamenii , dar nu asa se ajuta ! Poate gasiti de cuviinta sa schimbati nota peiorativa din titlu. Lasati sa ia fiecare din el ceva , fara a fi afectat de nuanta din titlu! Si apoi, daca inca nu e practicant sau nu stim – orotodox, sa il iertam ca pe undeva vorbeste despre Adevar!”
la ce adevar va referiti si tu si tudor chirila? poate la adevarul vostru. in nici un caz la adevarul care este HRISTOS. sincer nu stiu de ce cititndu-ti „pledoaria” mi-au venit in minte urmatoarele spuse: „Departe de a fi un ins nereligios, ateul este sacerdotul cultului inexistentei lui Dumnezeu. Altarul sau este propria sa constiinta teoretica, in fata careia, plin de auto-evlavie, isi oficiaza si isi propovaduieste cultul propriei pareri.” (Sorin Dumitrescu, Ateul ortodox)si de unde vi in ortodoxie?
chiar ca iti dau dreptate: „Nu stie decat Dumnezeu ce e in sufletul unui om , care din cate stiu a avut PARINTI pe acest pamant si nu au cum sa nu fi lasat urme! Chiar si din Nazaret, de-ar fi, poate fi ceva bun!” numai ca asa gandeau cei care nu-i ascultau pe prooroci!!!
repet: „sa lansezi “manifeste” este si un mod de a iesi din anonimat.”
astept sa vad cum se pot schimba oamenii, poporul, tara prin „manifeste” lansate pe blog.
succes in dezbateri.
domnule laurentiu dumitru, nu va mai faceti „mea culpa”. precizarile si sublinierile dvs. ar fi trebuit sa le vedem si sa le facem noi.
imi cer din nou iertare, dar aici ma opresc de la orice comentarii. ajunge! din partea mea pe marginea acestui subiect.
sunshine :
Date: March 9, 2009 @ 3:47 pm
domnule filimonescu..cam aveti dreptate.tare mi-ar placea sa stam odata cat mai curand)de vorba.parinte florin…sincera sa fiu nu apreciez pozitia dumneavoastra deloc.eu sunt tanara si am si alti tineri in preajma si credeti-ma ca numai vorbindu-ne de Dumnezeu ne puteti influenta.de fapt zau..treaba dumneavoastra trebuie sa fie..daca tot ziceati ca doriti sa ajutati tinerii…treaba dumneavoastra ar putea fi sa formati tineri crestini..pare-se ca doriti sa formati doar tineri civilizati sau nici atat daca vreti sa-l dati exemplu pe tudor chirila.credeti-ma ca eu sunt insetata si vrea sa stiu cat mai multe si caut si caut..sa-mi vorbeasca cineva de frumusete si curaj si Dumnezeu..toata sa-l aiba pe Dumnezeu.si-s tanara.nu-l incrimizez pe tudor chirila, dar parinte florin..avem atatia duhovnici mari..si cativa tineri care inca vorbesc in aceste vremuri grele..si atatia sfinti..care nici macar nu pot fi comparati cu tudor.aveti parinte de unde sa le ziceti tinerilor..in afara de textele lui chirila.ele is pseudo-crestine.dar cum zicea un sfant..ca si din textele paganilor sau ateilor putem lua ce au bun.si are si lucruri bune chirila.dar sa nu ii lasam pe cei care ciar au ceva de spus pt el..sa nu ne oprim numai pe textele lui cand vrem sa vorbim altora.domnule filimonescu ion chiar as vrea sa vorbim. Doamne ajuta!
greenstory :
Date: March 9, 2009 @ 3:49 pm
Multumesc si eu, pentru aducerea-aminte, caci uitasem de ei si de melodiile lor, care mi-au fost dragi, chiar daca nu aveau mereu mesajul potrivit, insa din ele a razbatut mereu acel fior al adolescentei mele. Acum, cautand melodiile mai noi, am fost placut surprinsa de maturitatea versurilor, de adancimea mesajului. Am simtit ca pe o rana in suflet “Copilul si durerea”, iar “Scrisoare catre Fat-Frumos” e un strigat pornit dintr-o inima curata, dezamagita, ranita de lumea in care traim. Cam ca a multora dintre noi. Cum bine spune Laur, e aluat bun, un razvratit cu ochii catre cer. Si iarasi bine spus, am aflat mai multa sinceritate si cautare a lui Dumnezeu in cuvintele lui, decat in oarece comunicate recente sau declaratii care au indignat sau fals-linistit pe multi, plecate tocmai de unde asteptam intarire si folos duhovnicesc. De la Vama Veche nu cred ca astepta cineva catehizare ortodoxa, deci mesajul sau este clar adresat acelor tineri care au nevoie de un cuvant pe limba lor, care nu stiu inca drumul spre Biserica si l-ar putea afla, urmand indemnul unui rebel, ca si ei. Poate ca el le arata o alternativa la oferta de imbecilizare, prezenta pe toate drumurile. Urmandu-i indemnul, s-ar putea sa ajunga la troita, unde il vor afla pe cel care “matura drumul spre biserica”, si, cine stie, prin mila lui Dumnezeu, vor intra si Il vor cunoaste… Dumnezeu lucreaza prin oameni si fiecare are talantul lui. Oricum, e bine ce face, azi e nevoie disperata de oameni care sa le aduca aminte celor tineri (si frumosi, adaug eu, si (cum spune Dan) chiar stiu ce vorbesc, ei sunt, cu adevarat, frumosi, chiar daca, in cazul multora, frumusetea e ascunsa in spatele teribilismului si lipsei de indrumare corecta, din pacate) ca viata e o lupta, pe care nu o castigi decat daca lupti cu armele potrivite: munca, cinstea, dragostea.
Si eu am simtit tristete, cautand indemnul la credinta si neaflandu-l, insa, repet, e un inceput. Si iarasi, m-am aflat in culpa, gandind ca, poate, el face mai mult decat mine pentru acesti tineri debusolati, si cu siguranta mai mult decat cei care se bat cu pumnii in piept si isi sfasie straiele, aratand lumii cat sunt ei de credinciosi. Doamne ajuta, la cat mai multe roade bune, la cat mai multi tineri – mai buni decat noi!
Razboi întru Cuvânt » NEO-TOTALITARISMUL GLOBAL ANTI-CRESTINISM SI ANTI-LIBERTATE (Noutati 8-9 martie 2009) :
Date: March 9, 2009 @ 5:46 pm
[...] Scrisoare catre liceeni (Tudor Chirila). Un manifest pentru generatia de azi sau sirop de ametit pip… [...]
Dan :
Date: March 9, 2009 @ 11:06 pm
Mihai, nu sunt profesor si nici tata, sunt relativ tanar. La replica ta, cu ce mi-ai face daca as fi profesorul copilului tau, ti-as spune si eu: n-ai vrea sa sti ce as face daca as avea (ne)fericirea sa-mi fi tata. Deci suntem chit
.
. Ia-o tot ca pe o sugestie
.
Apropo, pentru gargara umanista si secular atee poti vomita in alta parte – e doar o sugestie. Te rog insa nu pe fata altora ce nu-ti impartasesc (non)valorile europene si occidentale, ale lumii civilizate. Fii tu civilizat si lasa-ne pe noi in primitivitatea noastra ne-europeana. Nu mai cauta sa ne integrezi cu forta ca de-alde U.E.
octaviandarmanescu :
Date: March 9, 2009 @ 11:07 pm
Vai, ce umanism paunescian reciclat! Iubiti-vă pe tocuri!
Acest actor are capacitatea de a purta toate garderobele! Priviti-l aici în mesia burghez post-modern, inundat de mila pt generatia de manelisti care se pare ca nu mai asculta rock.
Oricum, salut chiar şi aceste manipulări melo-dramatice! Poate că vreun banigata maneloid se va converti la Topârceanu. Aşa să îi ajute Dumnezeu!
K-gula :
Date: March 10, 2009 @ 10:25 am
din pacate la ce spune domnul Chirila aici, unii nu pot sa inteleaga doar ca este un fatarnic… blah blah blah. din pacate acestia sunt acei 1 din 10 care in ziua de azi sunt acei 9 din 10… frumos vorbit Tudore.
as adauga inca un lucru, ce ar concluziona din puctul meu de vedere, foarte bine cele spuse de el
FAC PARTE DIN MULTIME INSA PARTE DIN PUTINII MULTUMITI. ehhh unde va plasati in ziua de azi.
Mihai Petrea :
Date: March 10, 2009 @ 2:46 pm
Pentru Dan…sunt linistit acum…..bine ca nu ai copii si nu esti nici profesor.Indiferent de ceea ce vei crede, eu pun accent foarte mare pe educatia copiilor mei, ii iubesc mai mult decat orice, si nu am cum sa nu ma enervez cand vine unul ca tine si ii face pe tinerii din ziua de azi in ultimul hal, de parca ar fi niste gunoaie. Sunt copii nostri, si nu uita ca ei sunt oglinda familiilor din care provin. Dar nu ma astept sa intelegi tu asta, poate vei privi altfel lucrurile cand vei fi tata. iti multumesc ca te-ai obosit sa-mi raspunzi, chiar daca prin vorbele grele pe care mi le-ai adresat ti-ai dezvaluit rautatea sufleteasaca si ura fata de tot ce nu este ca tine. Mult succes in tot ce faci !!!
Dan :
Date: March 10, 2009 @ 10:39 pm
Mihai, nu ma mai lua cu familiile, cunosc familii destul de bune, dar care au copii de groaza pentru ca sistemul scolar actual ii tembelizeaza, ii ateizeaza si “civilizeaza” european. Niste mitocani care se cred indreptatiti sa ceara parintilor bani pentru orice moft si daca nu primesc fac scandal. Rezultate bune la invatatura dupa sistemul actual au dar ca oameni nu pot fi considerati la cum se poarta cu parintii lor. Ce vina sa aiba parintii aici? Din moment ce se strofoaca si ei cat pot, au investit multa munca si timp in educatia lor inca de cand erau mici iar acum la adolescenta din pricina unor badarani de-o varsta cu care s-au inhaitat mai ca nu le scot ochii parintilor lor. In Vechiul Testament, asemenea specimene erau ucise cu pietre.
.
Nu mai adaug cazurile (mai rare din cate am intalnit) in care copiii isi bat parintii!
Deci nu mai arunca totul pe parinti, de la 7 ani fiecare e responsabil de ceea ce face. Atata timp cat parintele iti asigura un loc unde sa dormi, mancare, scolarizare si daca te mai si ajuta la invatat cum se pricepe, nu mai poate fi el responsabil daca odrasla lui o ia pe cai gresite.
Din moment ce judeci dupa calapod european mi se falfaie de judecatile tale, asta legat de ultima parte din ce-ai spus
Mihai Petrea :
Date: March 11, 2009 @ 8:51 am
Dan…primii 7 ani din viata sunt cei mai hotarartori ani din viata uni om. Atunci se formeaza personalitatea, caracterul, disciplina, optica despre viata, tot ce este necesar. Intreaba orice psiholog, ca sa te convingi, daca nu esti convins de judecata mea europeana. Toti ne comportam in functie de ce am asimilat in primii 7 ani de viata, inclusiv tu. Nu suntem constienti de asta, dar asta este realitatea. Si sa-ti mai spun ceva, desi nu cred ca are rost, vazand cat de superior te crezi. Sotia mea lucreaza in invatamant. Te intrebi ce vina au parintii? La scoala sunt interzise telefoanele mobile. Daca sotia mea i-a luat telefonul unuia care suna in ore, si l-a predat la directiune, a doua zi au venit parintii aluia cu scandal, ca vor o vor da pe navasta-mea in judecata, ca ….data viitoare vin direct cu avocatulm cum isi permite sa puna mana pe telefonul fiului lor, care face cat trei salarii amarate de profesor….etc. Sau, alt exemplu…..un copila vorbit si facut galagie in ore, si l-a ridicat in picioare cu mainile sus, ca sa nu mai faca galagie.A doua zi a venit tatl copilului, a asteptat-o la iesire pe sotia mea, si i-a aratat pumnul, s-a facut chiar ca da in ea, si a amenintat-o ca daca se mai leaga de copilul lui o zboara din scoala si din oras…ca nu stie cine e el….mitocanisme din astea. de atunci copilul respectiv e si mai impertinent, si spune mereu la toti ca daca se mai i-a sotia mea de el, tatal lui a spus ca vine la scoala si o bate. Ce autoritate sa mai ai in fata copiilor in cazuri din astea. sau cand amaratul de profesor sta in stata de autobuz la plecarea de la scoala si trec elevii in in tot felul de masini care mai de care mai scumpe, de,cadouri de la parinti. Copiii sunt rezultatul educatiei de acasa si societatii in care traiesc. Te grabesti sa dai vina doar pe flori, dar nu vrei sa te uiti la seminte, sau la pamantul in care au crescut acele flori.Cum spunea alt cadru didactic catre parinti la primele sedinte “Eu imi dau silinta sa fac o paine cat mai buna, dar nu uitati ca apa si faina este de la voi” Sunt convins ca toti care citesc aici, inteleg si stiu asta, dar tu…in incrancenarea asta a ta de a-ti demonstra superioritatea intelectuala, nu ai cum sa intelegi sau sa recunosti. Dar ca sa punem punct, vad ca oricum discutia asta nu duce nicaieri, uite, ESTI MAI DESTEPT DECAT MINE. Eu nu am sa-ti mai raspund. Falfaiala placuta in continuare.
ion :
Date: March 11, 2009 @ 10:20 am
Scopul vietii… cunoasterea. Gnosis. Suna cunoscut stilul de mesaj. Revoltati-va… prin cunoastere… inaltati-va singuri… new-age… iluminism.
Goga Adrian :
Date: March 13, 2009 @ 7:55 pm
Vreau sa spun si eu ca tot ceea ce sa zis mai sus este adevarat…nu banii ne reprezinta, nu masiniile, vilele si toate acestea, ci puterea noastra de ratiune, puterea noastra de judecata.Ce potzi feace cu un om incult cu multzi baani? Pai pur si simplu nimic.Totusi adevarata bogatie este reprezentata in mintea noastra ea se manifesta prin stiinta.Se stie ca toti mari inventatori au fost oameni culti, inca din antichitate:Aristotel, Socrate, Thales, Platon, si multi alti…urmatiile exemplu si salvatzi lumea, ascultati sfatul de aici!!!!
octaviandarmanescu :
Date: March 14, 2009 @ 1:44 am
Chirila asta vrea sa-si faca Biserica, fratilor! Sa faca calendare cu turneele lu Vama Veke, sa vanda tricouri cu fatza lui de valah cheguevarist, sa va bage pe toti on the Hotel Cishmigiu si sa va tina prizonierii placerii lui perverse de a primi osanale.
Ce miscare a facut el amu, o faceau multi guru, da aia n-au avut microfoane cu priza la media.
Romani, va ordon, treceti Nilu!
pr. Florin :
Date: March 14, 2009 @ 10:50 pm
Am mai postat acum cateva zile o replica la judecati de masura a unor cititori ai acestui blog, dar pe care nu o regasesc, desi nu cred ca am savarsit nici o eroare tehnica de postare.
De aceia reiau ideile de baza , in speranta ca vor aparea ca si comentariu .
Nu cred ca voi putea fi inteles de contestatarii punctului meu de vedere, postat anterior. De ce? Pentru ca ei nu inteleg ca acest mesaj ( al luiTudor) nu se adreseaza lor, nici cititorilor frecventi ai acestui blog, ci unor tineri in deriva aflati,cu siguranta departe si de Dumnezeu .
Consider ca e grav ca nu stim sa folosim puntile de comunicare ce se aseaza uneori in viata.
Mesajul lui, pentru un anumit public, e ,, puntea ‘’ de care te poti folosi pentru ai vorbi apoi si de Hristos.
Nu rastalmaciti cuvintele, largiti unghiul de deschidere, ca nu o sa-l vedeti pe Dumnezeu , ci o iluzie, un surogat care va convine ori un Dumnezeu strict personal. Nicaieri nu am afirmat ca ar fi vreun model crestin , ca e un etalon, ci doar ca trebuie sa-l acceptam daca ,,matura” cumva .
Cat despre cat si cum vorbim din Sfintii Parinti, mari duhovnici, daca va referiti fie si doar la persoana mea, mai cercetati inainte de a improsca cu noroi..
As vrea sa va vad cu atitudine nu dupa pseudonime ori nume anagramate , ci acolo unde Biserica o cere : legat de criza morala in care suntem, fata de martirii din inchisorile comuniste , privitor la disputa cip-urilor si libertatii samd.
Ma gandeam ca masoneria, ecumenisul sunt perfidiile acestui veac, dar incep sa ma sperii si de ce pot face ,, ultraortodocsii de tip taliban’’, habotnici si intoleranti.
Cat depsre sensuri, regret ca cititi neoprpotestant , printre randuri si luati doar ce va convine. Daca ati citi cu atentie si cu un pic de duh , ati sesiza nuantele: referitor la Nazaret: ,, chiar de ar fi’’ – vorbind de lumea de azi in care arar se mai crede in prorociri, cuvant al marilor duhovnici, canoane…. Apoi ,legat de reflectiile teologice, exista specificat clar,, asa cum sunt ele ‘’ ( adica cu erorile evidente ale unui neinitiat).
Faceti un exercitiu de imaginatie, gandidu-va ca fanii lui Tudor aud sau citesc acest cuvant si apoi le vorbeste un preot……..
S-au ca aceste lucruri ar fi spuse de un necunoscut si ati vedea ca nu ar avea nici o priza.
Va recomand sa cititi cele 7 cuvantari catre tineri ale parintelui Calciu!
De aceea cred ca trebuie sa invatam, cand , unde si cum se pescuieste.
Si daca in navod poti prinde ce a atins altcineva cu carligul e bine…..
Doar orgoliul nu va lasa sa vedeti asta! Aveti sansa sa ramaneti inchisi, inchistati si judecatori sau sa invatati sa iubiti!
Cititi dincolo de carti , cititi prin traire, altfel o sa muriti, crezand ca sunteti vii!
Ma intreb daca ati putea accepta ca, fie si prin absurd ( desi nu putem sti nicodata), ca un astfel de om ar ajunge la sfintenie……………
Dar, prea multe cuvinte , nu isi au rost, mai ales acum, in post.
Multumesc judecatorilor ca ma ajuta sa simt mai bine acest post! Dumnezeu sa va ajute!
laurentiu :
Date: March 15, 2009 @ 3:36 am
Iubite Parinte Florin,
Mesajele Dumneavoastra sunt mai sus, inca de cand le-ati postat.
Post cu folos!
LD
pr. Florin :
Date: March 15, 2009 @ 9:46 pm
Era vorba de un mesaj ce urma acuzelor aduse …..dar, postarea ultima e suficienta…
Post binecuvantat!
Marius Ştefan :
Date: March 16, 2009 @ 12:36 am
Cred c[ Sfinţii Mucenici Români pe care am început să-i cercetăm încep să ne cerceteze. Am putea aprofunda.
Dragă Octavian eu sunt de părere să nu exersăm “cine aruncă mai bine cu piatra.” Sunt convins că mulţi tineri vor învăţa cele bune de aici şi niciunul nu-l va căuta pe Tudor la noua lui “biserică”.
Să pomenim noi mai mult de Dumnezeu pe unde nu I se huleşte Numele şi să credem în biruinţa lui Hristos asupra lumii!
Succes cuvintelor Domnului Tudor Chirilă!
Marius Ştefan :
Date: March 17, 2009 @ 10:04 pm
Am citit elevilor această scrisoare şi nu pot să descriu stările sufleteşti prin care am trecut observându-le reacţiile. Deveniseră atât de frumoşi şi atât de vii!… Extraordinar!
Vă spun că mi-au cerut cărţi de citit- fără precedent în cei doi ani de predare acolo.Promovaţi acest mesaj căci vine din adâncuri şi omul are dreptul să LUCREZE şi să RENASCĂ! Să nu fim farisei în postu Paştelui . V-o spun cu frăţietate şi fără supărare. Iertaţi-mă. Pace.
Maria>:D :
Date: April 16, 2009 @ 1:54 pm
Foarte tare stiu ca poate pare o expresie aiurea dar mie chiar mi’a placut..prin acest articol m’ati determinat cumva deci nu sunt chiar niste vorbe in vant..am sa incerc sa le arat si celorlalti poate am sa capat cativa adepti!Esti un om mare cu adev Tudor..nu te cunosc dar cateodata aparentele sunt adevarate,nu inselatoare.Iubesc muzica ta si mai nou si ceea ce gandesti.Multumesc pentru palma care mi’ati dat’o si datorita caruia m’am trezit:)
un licean :
Date: April 21, 2009 @ 9:31 pm
akm vreo 2 luni ne-a prezentat si d-na diriginta aceasta sceisoare si chiar am primit totzi o copie a acesteia…este interesant ceea ce incearca el sa ne imprime in mentalitate doar ca o singura persoana nu poate influentza o natiune intreaga! este foarte bine intentionat numai ca nu prea are sanse de reusita…pe mine unul m-a convins si incerc sa privesc si din alte perspective scoala ,profesorii,si cei din puterea executiva.
reality show :
Date: July 14, 2009 @ 12:02 pm
Daca efectul final conteaza, poate ca Tudor Chirila asa superficial cum pare, desi bineintentionat, s-ar putea sa fi convins mai multi liceeni pt. ca e greu sa convingi un adolescent sa faca ceva chiar daca e usor sa-l faci sa te asculte si sa te aprobe, doar daca-l atragi sa faca prin imitare pe unii… nu stiu…
Mr.johnny :
Date: September 7, 2009 @ 11:57 pm
…e fantastic,Tudor Chirila e un filosof al muzicii romanestii…..
Dorian Pitu :
Date: September 8, 2009 @ 3:26 am
Slava Domnului, imi place ce a scris Tudor.
Astia mai batrani ar trebui sa se mai smereasca in fata celor tineri, dupa cum a zis Iisus.
Dorian Pitu :
Date: September 8, 2009 @ 3:27 am
Un sirop de educat …. si nu-mi place termenul acela… cine il foloseste dovedeste dispret fata de anumiti oameni
bogdanvasoc :
Date: September 2, 2011 @ 6:14 pm
Va rog sa fiti atenti nu e vorba de fete bisericesti sau de Dumnezeu e vorba de tinerii care au dat de doguri lacool si furat e un mesaj de indreptare va rog ascultati cu atentie toata stima pentru Tudor Chirila
Laurentiu :
Date: December 12, 2011 @ 1:10 pm
citez pe ION ANTONESCU:,,Ma bucur c-am facut parte dintr-un popor cu dubla ascendenta ,daco/romana,iau asupra mea greselile mele in afara de acuzatia de crima! Daca as fi fost victorios as fi avut statui in fiecare oras al acestei tari.TIE POPOR INGRAT NU-TI VA RAMANE NICI CENUSA MEA.” inchei citatul. PAREREA MEA ESTE CA NU AVEM NICI-O SANSA DEGEABA A SCRIS TUDOR CHIRILA ATAT DE FRUMOS SI ADEVARAT ! DRAGI ROMANI DRAG POPOR SUNTEM PE CALE DE DISPARITIE