Comunicatul de presa al Forului Ortodox Roman dupa hotararea Sfantului Sinod al BOR din 25 februarie 2009
February 28, 2009 4:54 pm Anunţuri, Big Brother / New World Order / cipuri / 666Forul Ortodox Român (F.O.R.) – organizaţia federativă a asociaţiilor ortodoxe din România – luând act de comunicatul Biroului de Presă al Patriarhiei Române şi de felul în care a fost prezentată presei hotărârea Sfântului Sinod al BOR din 25 februarie 2009 de către purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, pr. Costel Stoica, face următoarea declaraţie:
1. Comunicatul Biroului de Presă al Patriarhiei Române nu precizează nicăieri că Sinodul nu a fost complet. Din adunare a lipsit Î.P.S. Bartolomeu, unul dintre cei cinci mitropoliţi ai Bisericii Ortodoxe Române. Se ştie că în data de 19 februarie 2009, Sinodul Mitropolitan al Clujului, Albei, Crişanei şi Maramureşului, alcătuit din opt ierarhi şi prezidat de mitropolitul Bartolomeu s-a exprimat categoric, în unanimitate, împotriva introducerii paşapoartelor biometrice, invocînd argumente teologice şi lipsa unei dezbateri publice prealabile.
Prin urmare, Sinodul nu a fost complet, din el lipsind unul dintre cei mai respectaţi şi iubiţi ierarhi ai BOR, aflat pe poziţii contrare faţă de hotărîrea din 25 februarie 2009, declarată ulterior „unanimă”.
Cerem să fie făcută publică, fără întârziere, stenograma integrală a dezbaterii sinodale, pentru a vedea pe ce baze s-a ajuns la concluziile comunicate. Altminteri este justificată impresia că Sinodul a luat o hotărâre doar în baza unei declaraţii, de altfel jignitoare, venită din partea Ministerului de Interne, prin care ortodocşilor li se oferă „dreptul” de a nu solicita noile paşapoarte, adică de a nu călători. Amintim că dezbaterile Sinoadelor Ortodoxe ecumenice s-au făcut întotdeauna cunoscute credincioşilor, pentru a arăta felul în care s-a ajuns la o concluzie sau alta, făcînd referire şi la opinia exprimată de fiecare episcop în parte prezent la sinod (vezi Actele Sinoadelor Ecumenice). E un exemplu obligatoriu de urmat într-un caz de importanţă capitală ca acesta.
2. Comunicatul Biroului de Presă al Patriarhiei Române nu oferă o soluţie corectă la problema pusă în dezbatere, fiind mai degrabă o tentativă de intimidare, prin recurs la autoritate, a celor care au propus o dezbatere democratică în sînul Bisericii, în calitate de cetăţeni ai statului român. Prin exprimările ambigue ale acestui comunicat, care nu poartă semnătura Sfântului Sinod, ci doar pe aceea a Biroului de Presă al Patriarhiei Române, se produce o tulburare mult mai mare decât aceea pe care Sinodul şi-a propus să o stăvilească.
3. Este inadmisibilă logoreea purtătorului de cuvânt al Patriarhiei Române, pr. Costel Stoica (la Realitatea TV), care lasă impresia că se identifică cu Sfântul Sinod, depăşindu-şi, în declaraţiile sale de presă, atribuţiile sale de purtător de cuvânt şi asumându-şi rolul de judecător în numele Bisericii.
Costel Stoica nu a fost încă judecat pentru declaraţia sa că “Biserica Ortodoxă încuviinţează avortul în cazul violului”, făcută vara trecută în cazul fetei de 11 ani însărcinate în urma unui viol. Cazul a fost folosit de lobby-ul pro-avort pentru a încerca liberalizarea şi mai pronunţată a unei legi care a permis deja uciderea în 19 ani peste 7 milioane de suflete.
Declaraţia sa de ieri, 26 februarie 2009, prin care a smintit adunarea credincioşilor, contrazice flagrant tradiţia biblică şi canonică a Bisericii, precum şi rezoluţiile emise de un organ bisericesc – Comisia de Bioetică.
Considerăm că, înainte de a-l lăsa pe Costel Stoica să reprezinte Patriarhia Română, Sfântul Sinod ar trebui să-l judece pentru astfel de declaraţii necugetate făcute în presă. Acum, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei, folosindu-se de prilejul anunţării unei hotărâri de Sinod, a făcut dezvăluiri din viaţa sa privată, declarând că el şi „colegii săi” îşi vor face paşaport biometric „pentru a fi printre primii”, ceea ce este o sfidare a celor pe care Sinodul declară că îi menajează pe motive de conştiinţă şi de credinţă şi o manipulare a opiniei publice care nu este compatibilă cu funcţia lui Costel Stoica.
4. Având în vedere declaraţiile necugetate şi necanonice ale purtătorului de cuvânt al Patriarhiei, potrivnice duhului şi literei Sfintei Scripturi, cerem Sfântului Sinod să confirme că încercările de reducere la tăcere a credincioşilor în stil miliţienesc nu reprezintă punctul de vedere al Sinodului, ci eventual o nouă iniţiativă personală a lui Costel Stoica.
Sfântul Sinod trebuie să rămână garantul păcii şi al armoniei, pronunţându-se categoric şi fără echivoc ori de câte ori cineva încearcă să răpească libertatea credincioşilor.
Forul Ortodox Român
27 februarie 2009
Cuv. Mărturisitori Procopie şi Talaleu (Harţi, dezlegare la lapte, brânză, ouă şi peşte – zi aliturgică)
Forul Ortodox Român (F.O.R.), structură federativă fără personalitate juridică, a fost fondat la 29 noiembrie 2008, prin consensul reprezentanţilor a 60 de organizaţii civice cu caracter cultural şi social, care au participat la Conferinţa Asociaţiilor Laicatului Ortodox Român. F.O.R. este coordonat de liderii organizaţiilor: Fundaţia „Sfinţii Martiri Brâncoveni”, Asociaţia Pro Vita – Bucureşti, A.R.T.R.I., Asociaţia „Christiana” şi Asociaţia „Rost”.
Sursa: http://rafaeludriste.blogspot.com/2009/02/forul-ortodox-roman-contesta.html










Petru Avram :
Date: February 28, 2009 @ 8:28 pm
Sectarilor!
snitzel :
Date: February 28, 2009 @ 9:46 pm
de cand s-a dus Patriarhul Teoctist Biserica a intrat pe mana unora de care chiar nu aveam nevoie. Mai ales in fruntea Bisricii.
“Nu vrem masonerie la patriarhie!”
doina ciobanu :
Date: March 1, 2009 @ 12:52 am
dar atitudinea acestui purtator de cuvant referitoare la persoana si la demersurile facute de maica Ecaterina?
cristi :
Date: March 1, 2009 @ 12:54 am
“Distinsi” membrii ai Forului Ortodox Roman,
Luan act de “Comunicatul de Presa” al FOR, am si eu cateva propuneri:
1. Daca sunteti atat de interesati de problematica vietii Bisericii Ortodoxe Romane, va recomand citirea cu atentie a Statutului pentru Organizarea si Functionarea Bisericii Ortodoxe Romane, in care, printre alte multe articole, se mentioneaza si cate Mitropolii fac parte din Biserica Ortodoxa Romana, si sa stiti, nu sunt numai cinci, dupa cum afirmati: “IPS Bartolomeu, unul din cei cinci mitropoliti…” Si inca ceva, de unde stiti ca IPS Bartolomeu este unul dintre cei mai respectati si mai iubiti ierarhi din sinod? Faceti oare parte din Sinodul Bisericii Ortodoxe Romane?
2. Daca tot sunteti atat de aprigi in pastrarea traditiilor Sfintei noastre Biserici, pentru ce evitati sa scrieti BISERICA ORTODOXA ROMANA? Va este greu? Sau incercati sa faceti vreo legatura ciudata de semantica folosind doar prescurtarea BOR?
3. De ce incercati sa ponegriti in halul acesta imaginea Pr. Constantin Stoica? Il numiti “Costel”, oare sunteti atat de apropiati de Pr. Constantin Stoica incat va permiteti sa il alintati?
4. Mi se pare o mult prea mare indrazneala sa cereti stenograma integrală a dezbaterii sinodale, ori faceti cumva parte din fosta Securitate si va intereseaza daca IPS Andrei Andreicut a stranutat in sedinta sau PS Gherasim al Valcii s-a uitat la ceas?
De cat sa stati si sa bateti apa in piua, sa comentati si sa va transformati in judecatorii sinodalilor, mai bine ar fi sa puneti genunchii la pamant si sa cititi cu evalvie si cu zdrobire de inima un Acatist sau Paraclisul Maicii Domnului pentru a putea trece mai usor aceste vremuri tulburi.
Inca ceva, si cu asta inchei! Aveti grija ca nu cumva din prea multa ravna sa cadeti intr-o extrema pe care nici Hristos nu o doreste!
Mult milostivul Dumnezeu sa ne harazeasca tuturor vreme de pocainta, intelepciune si rabdare, dragoste de aproapele si smerenie, credinta statornica si liniste sufleteasca, ca intrand in Sfantul si Marele Post sa ne folosim de aceste zile urcand pe scara virtutiile spre Slava lui Dumnezeu si spre a noastra mantuire. Amin!
Mircea Puscasu :
Date: March 1, 2009 @ 1:22 am
Daca un sinod sfatuieste ca eu copiii mei putem sa bagam degetele in priza, ca au zis functionarii ministerului cutare ca nu patesc nimic, nu ma va determina sa incerc priza cu degetele.
Daca un sinod citeaza din documentele europene ca din Sfintele Canoane, iar cand ar trebui sa citeze din Canoane tace si face apel la calm, se cheama ca nu e foarte bine situat in raport cu aceste Sfinte Canoane.
Problema nu e nici dogmatica, nici canonica, iar daca sinodul nu vede pericole si nu intelege ce zic sfintii contemporani, mai mult decat vede si intelege coruptul, vandutul si aservitul minister de interne atunci asta imi este o durere, o mahnire si o rusine, cu atat mai mult cu cat o face in unanimitate.
Daca se vor pocai, li se va ierta, dar daca cineva va gresi in fata vaditei prezente a Duhului Sfant in lucrarea si in cuvantul Sfintilor contemporani ma tem si ma tanguiesc ca nu stiu daca li se va mai ierta.
Cuvinte cu greutate ale purtatorilor de Duh:
http://apologeticum.wordpress.com/2009/02/25/noul-apel-al-parintelui-iustin-parvu/
http://www.razbointrucuvant.ro/2009/02/24/parintele-arsenie-e-o-mare-primejdie-nu-trebuie-acceptat-cu-niciun-chip/
doina ciobanu :
Date: March 1, 2009 @ 1:26 am
Tonul agresiv al comentariului, departajarea exacta intre “voi” si propria persoana, dublata de imperative amenintatoare, nu se potrivesc decat cu apelativul ironic in ghilimele si in nici un caz cu finalul plin de indemnuri pioase!
Dezbaterea de idei cat si confruntarea civilizata a parerilor sunt atitudini intelectuale in care nu are ce cauta ranchiuna, Cristi!
sanducha :
Date: March 1, 2009 @ 2:11 am
In prea multa ravna pot cadea cei care incearca sa le impuna altora prin Legi, Ordonante si luari de pozitie parerea lor!
Dumnezeu m-a facut Om liber. Tu care imi incalci prin luarea de pozitie pe care o ai si prin cea pe care o sustii (aceea a aplicarii pasapoartelor biometrice) aceasta libertate si drepturile pe care mi le-a dat Dumnezeu cine esti? Cine ti-a drept asupra vietii si libertatii mele obligandu-ma sa fac ceea ce eu nu vreau?
Ce ai facut tu cand s-a intrunit Sfantul Sinod nu te voi intreba niciodata. Dar ce a discutat Sfantul Sinod ma intereseaza fiindca ma reprezinta (sau nu) si pe mine, cetatean ortodox al acestei tari.
PS. Impotriva homosexualilor, avortului, lepadarii de credinta nu te-am auzit luand pozitie. Care e interesul tau in a avea eu pasaport biometric? Esti platit pentru asta? Caci bunastarea mea sigur nu face obiectul meditatiilor tale!
sanducha :
Date: March 1, 2009 @ 2:12 am
Ma adresam lui Cristi.
Doamne ajuta!
CostyRC :
Date: March 1, 2009 @ 5:34 am
Da saducha, fiecare e liber sa aleaga. Dar fi atent ce spune insusi Parintele Iustin: “Tăcerea noastră înseamnă sclavie şi îngroparea Ortodoxiei!”
Noi spunem, tu spui, fiecare alege dupa constiinta lui si pentru el. Eu sunt in duhul celor care contesta actele biometrice si parerile personale si sugestive ale Pr C. Stoica. Ai vre-o problema cu asta? Treaba ta! Citeste mai cu atentie si mai cu inima smerita spre post si rugaciune.. si vezi ca se sugestioneaza acceptarea pasaportului ca pe o “preocupare excesiva pentru lucruri trecatoare”. Ai grija ca ce urmeaza dupa ce mori e vesnic, deci pazeste-ti pielea. Cum? Intreaba-L pe Dumnezeu si iti va spune PE INTELESUL TAU.
CostyRC :
Date: March 1, 2009 @ 5:37 am
..si roaga-te ca diavolul sa nu ne insele pe noi sau pe tine. Eu zic ca e ok asa, nu?
ion :
Date: March 1, 2009 @ 8:13 am
Sinodalii sunt bolnavi. Bolnavi dupa putere, dupa averi, dupa patimi trupesti. Am vazut la sedinta Sinodului cu ce masini calatoresc sinodalii. Valoarea medie a unui autoturism de sinodal este de 40.000 de euro. O Dacia Logan, de exemplu, este prea putin pentru ei. Prefera masini de lux. Biserica este in cadere libera datorita acestor sinodali si preotilor decazuti cu care se inconjoara. Cititi pe blogul lui Dan Camen – fost lider ASCOR-Craiova si inca ocupant al functiei de consilier cultural al Episcopiei Slatinei, pana il vor schimba, ce se petrece in Arhiepiscopia Craiovei. Articolul lui Camen – “Preoti sindicalisti ajunsi in functii de conducere in Arhiepiscopia Craiovei” dezvaluie o parte a mizeriei in care se balaceste Mitropolitul Irineu, un om in care unii si-au pus sperante duhovnicesti, dar care dovedeste ca a fost un complice al preotilor sindicalisti. Cu asa sinodali, cum vreti sa fie Sinodul??? Doar intunecat!
sanducha :
Date: March 1, 2009 @ 9:25 am
pt. CostyRC
Eu intrebam cu ce drept hotaraste cineva pentru mine ca e bine sa am pasaport biometric, si eu contest din toata inima si cu toata convingerea aceste acte, asa ca suntem in acelasi duh dar cred ca mesajul meu e de vina si nu a fost explicit. Voiam sa cunosc dezbaterile Sfantului Sinod ca sa ma lamuresc daca chiar nici unul din ierarhi nu imartaseste aceasta opinie si cum s-a pus problema.
Iertare pentru confuzia creata
axxa :
Date: March 1, 2009 @ 9:36 am
Achiesez la mesajul lui Cristi.
Vorba multa, doar atat putem.
Isterie fara continut.
Daca moare “Costel” va fi cineva mai fericit sau mai ortodox? Oare el vorbeste de la el, iar atitudinile lui nu sunt conforme cu duhul celor al caror cuvant il poarta? Si daca el vorbeste in numele Sinodului si actioneaza in consecinta vorbelor, trebuie sa il vanam doar pe el? Sa moara, deci, mesagerul!
Si de unde atata placere de a dramatiza si de a striga de parca am fi la Realitatea TV?
Cum de nimeni nu se astepta la reactia Sinodului?
Ce inseamna aceasta dezamagire si aceasta atitudine de dat ochii peste cap? E prima dezamagire si ne/a luat prin surprindere?
Nu. Dar ne place sa ne vaitam. Sa le cerem sinodalilor socoteala peste socoteala, sa vedem care, cum si ce, cum un vladica ar fi putut sa fie impotriva si nu a fost, etc.
NICIUNUL dintre ei nu a fost mai viguros impotriva cip/izarii.
Mai vedem noi care si ce va mai face, daca `om mai trai.
Pana una alta, avem duhovnici, traim in Biserica, suntem in comuniune. As vrea sa vad daca “FOR” va fi la fel de vehementa si in anii viitori, daca nu cumva se limiteaza sa fie punctuala, sa actioneze “la stenograme” doar acum, doar in iufa aceasta.
axxa :
Date: March 1, 2009 @ 9:48 am
Ce ne asteptam? Sa zica Sinodul sa nu luam actele cu cip? Haida/de! Naivi am fi fost sa asteptam asta.
Au spus ce au spus, cum era si previzibil din pacate, pentru ce sa ii mai strangem de gat acum, sa ne punem mainile in sold si sa ne ratoim la ei?
Sa ne vedem de viata noastra, sa fim cu ochii in patru, prin duhovnici si prin Biserica (caci tot Duhul Sfant o conduce si nu doar prin Sinodali), caci instaurarea antihristului nu sta DOAR in acele biometrice si gata.
Glasul duhovnicilor nu va tacea niciodata.
UmbraSerii :
Date: March 1, 2009 @ 10:29 am
@ F.O.R:
Foarte pertinent, de bun simt si la obiect comunicatul dvs.
Ma bucur ca cineva in tara asta are curajul sa exprime puncte de vedere decente, fara a sugera dezbinare, ci din contra, unitate in adevar si dreptate alaturi de ierarhii nostri, chemati respectuos sa ne lumineze cand, intamplator, ramanem perplecsi in fata unei pozitii a lor de neinteles.
@ Cristi si altii asemenea:
Am mai discutat cu persoane cu pozitii similare cu a dvs, care se cred smerite pt ca iau apararea ierarhiei in fata cuiva care nu condamna ierarhia ci doar vrea sa inteleaga de ce noi ca “oi cuvantatoare” ale bisericii, cand ni se pare ca lupul da tarcoale nu putem distinge de partea cui e pastorul …
Cat priveste “Costel”, vehementa dvs e demna de cauze mai inalte. Sa ma ierte Dumnezeu pentru ca e preot, dar s-a comportat (si nu odata), nu ca un putator de cuvant al unui for mai influent (inca) decat orice alt for din Romania ci ca un baiat de cartier cu aerele de superioritate ale unui capsunar in Spania, care intors in tara e “un om umblat”.
Doamne ajuta si scuze pentru lungimea textului celor care se vor obosi sa-l citeasca.
cristi :
Date: March 1, 2009 @ 2:19 pm
Din pacate n-ati inteles nici unul mesajul din cometariul meu! Am zis ca sunt de acord cu pasapoartele biometrice?? Nu! Doar ca F.O.R. sare mai sus decat ar trebui. Si cu asta inchei, nu o sa mai trimit nici un comentariu, e pierdere de timp!!!
Doamne ajuta-ne!
CostyRC :
Date: March 1, 2009 @ 2:43 pm
Cristi, nu e vorba sa ne suparam unii pe altii.. da uite cum mesajele noastre sunt interpretate.. pana la urma trebuie sa discutam a.i. sa ajungem la o concluzie in Duh si adevar ortodox.. e clar ca nefiind sfinti, nu avem in noi o influenta mult vizibila a Duhului lui Dumnezeu si de aici apar aceste mici “certuri” sau “neintelegeri”. Sa luam si noi exemplul pustnicilor, care avand viziuni si “descoperiri” le resping si stau tot cu gandul la Hristos, ca nu cumva sa cada in inselare. Paza buna trece primejdia rea.
Cred ca pentru un om cat de cat apropiat de biserica este un lucru clar ca cipurile nu sunt bune, ca acestea reprezinta pecetea. Sunt atatea si atatea dovezi pe aceasta tema. Plus semnele care se tot intampla, vezi intrarea in M Athos a femeilor.. mai ramane sa se reconstruiasca templul lui Solomon si atunci cred ca doar orbii nu vor vedea ca vremea e pe trecute.
De cate ori merg oamenii la un calugar vestit si ii pun aceleasi si aceleasi intrebari?! si ei nu se supara .. si raspund cu dragoste si cu blandete, chiar si atunci cand intrebarile le ating cumva intimitatea. Asa sa facem si noi cu cei care ne conduc (BOR) sa ii intrebam sa ii chestionam si ei, in Duh drept ne vor raspunde ca acei parinti. Iar daca se vor supara.. iata, un alt semn ca si-a bagat sarsaila codita lui cea vicleana.
O zi binecuvantata si un post care sa ne aduca multumiri duhovnicesti! Parinte, da robului tau cele ce singur nu stie a le cere. (Sf Filaret al Moscovei)
marcovici :
Date: March 1, 2009 @ 3:07 pm
istoria apocalipsei la un nou capitol
poate printre ultimele
oamenii au mai fost siguri ca VINE si nu a venit
de ce sunteti acum asa de siguri?
prin 2300 vor rade de noi cum radem noi de clericii care au zis la 1900 ca locomotiva cu aburi e un demon
CostyRC :
Date: March 1, 2009 @ 3:25 pm
Sa-mi fie iertat daca este un zvon neadevarat, dar am auzit ca Patriarhul D. a blestemat pe toti cei care spun ca este mason
Daca este asa imi iau apararea zicand: Binecuvantat fiti Patriarhe!
g :
Date: March 1, 2009 @ 8:52 pm
Nu ar fi tolerat Patriarhul asa ceva… sa zica purtatorul de cuv ceva si sa nu fie opinia lor. Este o falsa aparenta si o naivitate din partea noastra sa credem ca Stoica isi face de cap……..
g :
Date: March 1, 2009 @ 8:54 pm
cel mai grav este altceva, ca cei mai mari monahi si duhovnici ai Romaniei sunt numiti: ” fel de fel de monahi”. Asa o tradare si o dispretuire nu are precedent in istoria B.O.R.
CostyRC :
Date: March 2, 2009 @ 12:42 am
Fratilor, ascultarea de mai marii Bisericii se termina cand acestia o iau pe araturile schizmatice si sectare. D. nu are decat sa convoace toate vrajitoarele sa faca un blestem asa, mai mare asupra crestinilor romani. Alaturi de Hristos, ce ne vor face noua fariseii si carturari???! ”
Vai vouă, cărturarilor şi fariseilor făţarnici! Că înconjuraţi marea şi uscatul ca să faceţi un ucenic, şi dacă l-aţi făcut, îl faceţi fiu al gheenei şi îndoit decât voi.” (Matei, 23,15)
Dezbina si conduc, intimideaza, sugestioneaza.. asta fac si vor face tot mai fatis acesti pastori “smeriti” si foarte bine pregatiti. Nu simtiti cum cuvintele lor de o teologie inalta se aud sterpe, caci sunt spuse fara suflu crestinesc, fara dragoste.. si stim cu totii, prin Sf Ap Pavel ca fara dragoste NIMIC NU ESTI!
Alin :
Date: March 2, 2009 @ 11:19 am
Mai lasati-o balta cu discursurile astea patetice ca ati inceput sa semanati cu protestantii.
Vedeti ca BOSV a binecuvantat deja ideea traznita ca “666″ e in actele biometrice si a chemat la lupta si lepadare de satana din pasaport.
Ce va opreste sa va schimbati “sinodul”?
Asteptati un semn in directia asta de la Petru Voda?
Asteptati voi mult si bine..
Iancu :
Date: March 2, 2009 @ 2:45 pm
@ Alin și alții ca tine
După logica dumitale și apelul Părintelui Iustin Pârvu este unul trăsnit, iar toți cei ce trag un semnal de alarmă și au curajul de a spune adevărul, sunt categorisiți drept protestanți. Părintele Iustin o fi și el tot protestant?
Dumneata porți sutană și lucrezi pe la vreo Mitropolie, sau pe la Patriarhie.
Cei care mai ieri, în vremurile de tristă amintire, zburdau în slujba securității pe la diverse universități protestante și catolice din occident, au instituit acum monopolul adevărului în BOR.
Și ce vedeam eu, mai acum câteva zile, pe http://www.razbointrucuvant.ro ? Vedeam un articol intitulat: „Cum preamărește ziarul Lumina erezia protestantă a cultului bogăției”. Și al cui o fi acest ziar Lumina?
Mă văd nevoit să reiau ultima mea postare.
Care păstor își lasă turma sa, ca să-i fie însemnată de către un altul cu semnul lui (în cazul nostru de către satan, cu semnul fiarei)?
Poate ne răspunde la această întrebare Patriarhul Daniel, membrii Sf. Sinod, precum și marele purtător de cuvânt Stoica.
Cei ce-și lasă păstoriții ca să fie însemnați de către antihrist cu semnul fiarei, 666, aceia nu mai sunt ai lui Iisus Hristos.
Lipsa IPS Bartolomeu Anania de la lucrările Sf. Sinod este învăluită în ceață. Se vehiculează ideea că ar fi fost reținut la Cluj, contrar voinței sale.
Bartolomeu Anania a dovedit, încă o dată, că este adevăratul Patriarh al românilor, pentru că este singurul Păstor cere își iubește turma sa, nu o mână în prăpastie, nu o dă pe mâna lui antihrist.
Și un cuvânt pentru unii care intoxică aceste pagini creștine: chiar dacă sunteți voi maeștri ai diversiunii, tot nu puteți prosti acest popor. Am văzut cu toții, în aceste zile, cine și cui slujește.
Aveți unii nerușinarea cruntă, de a nesocoti spusele Sf. Ioan Teologul din Apocalipsă, referitoare la antihrist și semnul lui – 666, și mai mult, de a le duce în derizoriu (auzi, lucruri trecătoare!).
Adică toată țara vede că treaba cu microcipurile este neagră pentru toți creștinii, numai unii spun că-i albă, după dulcele stil securist și comunist, asortat acum și cu un pic de masonerie. În regimul comunist negrul era declarat ca fiind alb, iar albul ca fiind negru. Acum se întâmplă cam același lucru.
Un Sfânt ne atrage atenția și ne spune în Sfânta Scriptură, că un lucru este rău, că este negru, însă unii țin cu tot dinadinsul să ne convingă că este bun, că este alb.
Luați aminte voi aceștia din urmă: „Cel ce hotărăște că ce-i drept e strâmb și că ce-i strâmb e drept, acela spurcat este și urâciune în fața lui Dumnezeu”. (Pr.17,15)
Alin :
Date: March 2, 2009 @ 5:11 pm
Pana una alta parintele Iustin n-a vorbit impotriva Sf. Sinod asa cum faceti voi.
Depinde CINE si CUM trage semnalele astea de alarma ca se aud tot felul de voci care n-au nici o legatura cu mesajul initial al parintelui Iustin si care nu vad decat securisti si masoni in toti cei care nu sunt de acord cu ideile trasnite pe care le promoveaza.
Mai lasa-ne cu “semnul fiarei din pasaport” ca pana una alta nici unul din voi n-a fost in stare sa dovedeasca ca exista vreun “666″ in pasapoarte.
Lipsa IPS Bartolomeu este din cauza starii de sanatate iar alte zvonuri lansate de oameni de bine oricat de convenbile ar fi nu corespund cu adevarul.
Si poate ne lamuresti totusi unde au fost ceilalti 7 care au seamnat de IPS Bartolomeu.
Si ei “retinuti cu forta” la domiciliu?
Si nu-l mai faceti atat patriarh ca nici el nu reclama rolul asta si nici vocea altui Sinod Ortodox care sa condamne acesta decizie nu s-a auzit asa ca nu va mai credeti mai ortodocsi decat Sinodul pentru ca de fapt va plasati la polul EXACT opus al ortodoxiei.
Si la fel, nu e cazul sa-l bagati pe Sf. Ioan in buzunar ca el n-a predicat nici o Evanghelie a cipurilor.
Faceti exact ca protestantii care cred ca daca striga “Sola Scriptura” atunci interpretarea pe care o dau EI Scripturii este cea buna si adevarata.
Voi strigati “Apocalipsa!” si aveti impresia ca doar voi ati auzit de cartea Apocalipsei si doar voi stiti cum sa o interpretati si mai mult chiar, ati ajuns atat de induhovniciti ca stiti si care e “pecetea fiarei”.
Aflati ca n-aveti nici duh profetic nici originalitate ci calcati EXACT pe drumul care l-au deschis protestantii cu ceva ani in urma.
Stii ce vede toata tara? O adunare de oameni care se straduiesc foarte sa devina ridicoli, atat de ridicoli incat chiar si organizatorii marsurilor “anti-pasapoart” au insinuat ca ar fi mai bine sa nu mai veniti la mitinguri cu simboluri religioase.
Si desi va declarati o mare greata fata de comunism aveti EXACT aceleasi maniere vizavi de “dusmanii ideologici”.
Voi sunteti “aia adevarati” si pentru asta credeti ca aveti dezlegare sa folositi orice mijloace pentru a va impune punctul de vedere – minciuna si zvonuri mincinoase, denigrare, injurii, etc.
Nu-ti trebuie prea mult discernamant sa vezi de fapt de care parte este diavolul.
Ca unii nu sunt in stare sa vada nici macar atat, intr-adevar sunt vrednici de mila.
Iancu :
Date: March 3, 2009 @ 12:40 am
„ …Sf. Ioan n-a predicat nici o Evanghelie a cipurilor.” Hai, că asta-i bună! Păi ce vrei, să-ţi spună Sf. Ioan acum 2000 de ani despre cipuri, să-ţi vorbească în termenii ştiinţei și tehnicii de azi?
Şi dacă nu ştiai, Evanghelia înseamnă în limba greacă „vestea cea bună”. Și Evanghelia este una singură, cea trăită și propovăduită de Domnul Iisus Hristos. Cei patru evangheliști doar au consemnat-o în scris, fiecare după talentul, cultura, stilul propriu.
„Vestea cea bună” a cipurilor o propovăduiți în schimb voi , în frunte cu purtătorul de cuvânt al Patriarhiei, și o faceți acoperindu-vă de un ridicol total, împreună cu cei ce v-au blagoslovit această lucrare satanică.
Pentru voi cipurile sunt vestea cea bună, pe care o așteptați de multă vreme, semn că stăpânul vostru antihrist este aproape.
Sf. Ioan a folosit în Apocalipsă, ultima carte ce încheie Noul Testament, un limbaj încriptat, inaccesibil slujitorilor lui satan. Aceștia din urmă nu înțeleg mesajul Sfântului, pentru ca să se adeverească cele scrise acolo: „cel ce-i nedrept să mai nedreptățească; cel ce-i spurcat să se mai spurce (pentru că lor nu li se dezvăluie înțelesul textelor sfinte); și cel ce este drept să mai facă dreptate; și cel ce este sfânt să se mai sfințească” (Ap. 22, 11)
Voi nesocotiți și pe marii duhovnici ai neamului, care au avut puterea să pătrundă cu harul lor înțelesurile Sfintei Scripturi, și să ne avertizeze pe noi toți. Ei sunt sfinții care astăzi se mai sfințesc.
Eu nu sunt profet, dar văzând cum stau lucrurile în vremurile de acum, care sunt doar o preînchipuire a vremurilor de pe urmă, îmi permit să spun doar atât: ierarhii, (marea majoritate, nu toți), vor fi primii care vor pune semnul fiarei pe mâna sau pe fruntea lor și vor participa activ la persecuția creștinilor.
Voi vorbiți despre Ortodoxie, voi cei care ați exercitat, după revoluție, asupra Părintelui Iustin Pârvu o teroare psihică, cum nu a avut parte nici în pușcăriile comuniste.
Ortodoxia este acolo unde sunt marii Duhovnici, nu acolo unde sunt torționarii. Ce te face să fii așa de sigur că Părintele Iustin Pârvu nu va mai avea nici un cuvânt de spus? A fost din nou amenințat Părintele? Văd că știi ceva în această privință, de ești așa de sigur pe afirmațiile tale.
Mila să o păstrezi pentru tine, căci vei avea nevoie din belșug, atunci când vei da ochii cu Judecătorul.
Un sondaj recent pe un post Tv. a arătat părerea românilor. 10% au fost pentru cipuri în actele de identitate, iar 90% împotriva acestora. Puteți să faceți orice, că pe român voi nu-l prostiți. Vă prostiți doar pe voi și vă faceți de râsul lumii, vă agonisiți osânda veșnică și oprobiul unui neam întreg, așa cum spunea un mare Părinte.
Alin :
Date: March 3, 2009 @ 12:56 pm
Domnul meu, injuriile dumitale “duhovnicesti” prin care incerci sa-ti demonizezi adversarii de idei arata tocmai de ce parte te situezi.
A te crede cel indreptatit si duhovnicesc a interpreta Apocalipsa intr-o maniera personala care n-are binecuvantarea nici unei Biserici sau Sinod ortodox arata limpede ca dumneata si cei care propovaduiesc lucrurile astea nu sunteti ortodocsi.
Si modul agresiv in care atacati Biserica, preotii si ierarhia pentru a va impune ideile arata inca o data ca lucrarea voastra nu e de la Dumnezeu ci de la cei care lupte impotriva Bisericii Lui.
Parintele Iustin este din pacate victima unei dezinformari din partea celor ca dumneata, in frunte cu Victor Roncea, care au reusit sa-l convinga ca in cipuri sunt microfoane care te toarna la Securitate, camere de luat vedere si supercalculatoare care te fac neom.
Iar la animale sa nu uitam, le cad coarnele si urechile de la cipuri.
Si se planuieste un genocid si infanticid mondial prin implantare de cipuri.
Astia sunt adevaratii teroristi si cei care cu adevarat ameninta pe parintele Iustin si nu doar pe el, pentru ca dezinformarea a ajuns ca o plaga si la alti duhovnici a caror singura vina este increderea in oameni cu aparente onorabile dar a caror meserie este de fapt MINCIUNA si DEZINFORMAREA dublate de IGNORANTA.
Si personal nu am incredere in sondajele televizate.
Daca dumneata vezi ceva ce-ti place si VREI sa le dai crezare n-ai decat.
Dar cred ca cel mai graitor sondaj este numarul celor prezenti la manifestatiile de luna trecuta.
Intr-un oras de cca. 2mil de locuitori, n-au fost mai mult de 500 impreuna cu yoghinii si “Noua dreapta” + cei veniti din tara.
Asa ca asta cred ca e cel mai bun sondaj despre cat de mult le pasa romanilor de pasapoartele electronice.
cristi :
Date: March 3, 2009 @ 7:42 pm
Felicitari Alin!
Am zis ca nu mai scriu, nu m-am tinut de cuvant, insa… raman la parerea ca ne pierdem timpul de pomana.
Pe unii ca acestia nu ii mai scoti din ideile lor! Vorba ta, exact ca protestantii!
Doamne ajuta!
CostyRC :
Date: March 3, 2009 @ 9:51 pm
pa Cristi si Alin:
Aveti dreptate, suntem “protestantii” acestor curente de schimbare. Suntem incapatanati in dorinta de a ne mantui sufletele si nerusinati in a spune ca ne LEPADAM chiar si de un sinod care s-ar putea pune de partea fiarei. Mi-am permis sa vorbesc in numele celor “eretici” in acelasi duh cu al meu.
Cum spunea si P Iustin: sa ne lumineze Dumnezeu si sa ne binecuvanteze, spre mantuirea noastra.
CostyRC :
Date: March 3, 2009 @ 9:52 pm
pentru*
Iancu :
Date: March 3, 2009 @ 11:53 pm
Eu nu am adresat niciodată și nici nu adresez injurii, nimănui. Eu nu spun decât ceea ce rostesc marii Duhovnici, ceea ce spun Sfinții, și ceea ce este scris în Cărțile Sfinte.
Și nici nu demonizez pe nimeni. De demonizat vă demonizați prin propriile voastre acțiuni. Ca dovadă este și treaba, relativ recentă, cu celebrul art. 26, lit. S din statutul BOR. Dacă un președinte de Cameră a deputaților sau de Senat insera în textul unei legi un articol de lege nevotat de Parlament, păi atunci nici mama lui partid nu-l mai scăpa. Însă la vârful BOR merge orice.
Prin acțiunile voastre voi jigniți un neam întreg. Nu numai că-l jigniți, dar vreți să pierdeți un neam creștin de 2000 de ani, și vreți să pierdeți mântuirea lui.
Iată ce spunea Sfântul Nifon, Patriarhul Constantinopolului, despre vremurile din urmă, sau premergătoare: „În primul rând, cei ce vor şedea pe scaunele bisericeşti din toată lumea, vor fi cu totul străini şi nici idee nu vor avea despre virtute. Dar şi întâistătătorii monahilor vor fi la fel. Vor fi robii pântecelui şi ai slavei deşarte, încât vor fi mai degrabă sminteală pentru oameni decât pildă de virtute, deoarece virtutea va lâncezi. Va domni peste tot iubirea de argint, dar vai de monahii care se vor desfăta cu banii. Că aceştia vor fi urâciune înaintea lui Dumnezeu şi nu vor vedea faţa Domnului.”
Dumneata spui că noi suntem ignoranți, dar ne-ai oferit o mostră de ignoranță (asta ca să mă exprim în mod elegant), mare cât roata carului, deși porți sutană și ai absolvit și teologia. Auzi: „Evanghelia cipurilor”!!!
Și între noi nu este cu adevărat o luptă de idei, ca între doi vizitatori ai acestor pagini, care-și dau și ei cu părerea, în timpul liber. Pentru că eu îmi aștern aceste rânduri pe monitorul calculatorului noaptea, în timp ce dumneata faci acest lucru în timpul serviciului ziua, probabil pe bani mulți, pentru că lucrezi la o cancelarie.
De fapt cred că ești încadrat la MINISTERUL ADEVĂRULUI, al lui George Orwell.
Dumneata ești un adevărat ortodox, dar văd că nici idee nu ai despre ceea ce înseamnă un mare Duhovnic. Spui că vine X, vine Y, și șoptesc la urechea marilor Duhovnici fel de fel de prostii și le iau mințile. Dacă este așa, după logica dumitale , înseamnă că la urechea lor șoptește și satan și le fură mințile. Dumneata de Har ai auzit? Acești mari Duhovnici, pe care eu îi văd ca pe niște sfinți, au Duhul Sfânt ce veghează în permanență asupra lor, nu pot fi mințiți, nu pot fi prostiți, nu pot fi manipulați. Când un asemenea mare Duhovnic, precum Părintele Iustin Pârvu, se hotărăște să acționeze, să dea un comunicat precum cel referitor la microcipuri, el face acest lucru călăuzit fiind de Duhul Sfânt.
Dumneata ai simțit vreodată prezența unui mare Duhovnic? Spuneam odată despre acești mari Părinți, că au ajuns în acea fază în care omul a dispărut, în locul lui se simte doar prezența lui Dumnezeu.
Cu părintele Iustin Pârvu am vorbit doar la telefon, de trei ori, acum 2 ani de zile. De fiecare dată în camera mea s-a coborât o liniște și o pace dumnezeiască, ce a persistat ore în șir, ceva ce nu se poate descrie în cuvinte. Ne separa o distanță de 1000 de km, iar durata convorbirii la telefonul mobil nu cred că a depășit 5 min., de fiecare dată.
Însă voi spuneți: sunt depășiți, le bagă unul și altul prostii în cap. Vă mai spun eu un lucru. Orice civilizație, orice cultură, orice religie, de oriunde și din toate timpurile, își cinstește cum se cuvine bătrânii. Chiar și aborigenii din Australia fac acest lucru. Numai în BOR s-a dezlănțuit o campanie de marginalizare a Bătrânilor Înțelepți.
Ceea ce a sădit Părintele Iustin Pârvu în acest neam, voi nu mai puteți să distrugeți, pentru că aici este puterea lui Dumnezeu.
Și Părintele Iustin Pârvu a sădit în acest neam sămânța renașterii spiritule și naționale, care va încolți și va rodi în curând.
Vă frecați mâinile de fericire, că nu au protestat decât 500 de oameni.
Veni-va vremea când vom fi milioane.
CostyRC :
Date: March 4, 2009 @ 12:54 am
da, dragul meu Alin.. eu sunt crestin si uite na, ca nu am fost la protest, asa.. ca sa-ti incurc tie socotelile si sa-ti manipulez asteptarile.
Hristos este cu noi si cat timp va fi nici insusi mult-prea-cazutul lucifer nu ne va putea sta impotriva. Ca sa nu mai vb de antihrist, un prapadit de om care va infunda vesnicia gheenei.
Daca esti crestin in inima ta vei simti unde este Adevarul, Calea si Viata.. si cel mai probabil te vei alatura simtirii noastre, a celor care, prin mila lui Dumnezeu inca suntem pe drumul cel bun si inca ne intereseaza cum sa devenim mai buni, mai intariti in credinta si mai ravnitori in a ne ajuta aproapele..
..in caz contrar vei contrazice tot ceea ce eu sau altii mult mai documentati ca mine vor spune. Pentru ca adevarul arde pe dracii care te influenteaza si automat simti asta in sufletul tau.
Daca citind aceste randuri te umpli de manie si de ura ai grija si vorbeste-I Domnului sa isi coboare mila Lui si sa te indrepte. Asta e scopul. Sa fim buni si drepti. Si sa ne iubim. Fara iubire.. ce rost ar mai avea?!
Sa ma ierti daca te simti in vre-un fel jignit, dar sa incerci sa ma intelegi ca eu, asa cum pot si cat pot voi apara credinta la care tin si voi incerca pe cat se poate macar sa echilibrez aceste discutii care imi ataca intr-o maniera miseleasca credinta.
Dumnezeu sa fie cu cei drepti!
cristi :
Date: March 4, 2009 @ 2:50 am
As pune o intrebare tuturor de aici. Am vorbit cu foarte multi oameni care nici macar nu au auzit de cip-uri, pasapoarte biometrice, etc. Oameni din mai multe paturi sociale, pe care acest lucru nu ii preocupa si nu sunt interesati de a se feri de ele. Intrebarea mea este: ce vor pati acesti oameni, se vor mantui sau nu? Repet, pentru ei nu e o problema ca au sau nu permis auto biometric, pur si simplu nu isi bat capul cu asa ceva! Si sa stiti ca sunt crestini ortodocsi practicanti, merg la biserica, postesc, se spovedesc, au randuiala lor in familie.
greenstory :
Date: March 4, 2009 @ 1:10 pm
Cat de frumos a vorbit @Iancu, in ultima postare de aici…mi-a mers la suflet. E dureros ce se intampla, indarjirea unora in a musamaliza si bagateliza gravele evenimente recente, iar mai rele decat evenimentele in sine parca sunt declaratiile si iesirile la rampa ale celor pusi sa ne indrume spre mantuire… E dureros ca exista atata ignoranta in popor, atata lipsa de interes pentru viata spirituala a neamului, desi chiar si acei ortodocsi de care vorbeste fratele @cristi sau altii ca ei, chiar practicanti, sunt mai degraba corupti de media sa fie la curent cu noutatile zilei, politice, can-canuri si altele, decat interesati de partea aceasta a manipularilor si atacurilor subtile, dar institutionalizate, la adresa credintei si libertatii noastre. Sau, pur si simplu, lasa aceste chestiuni pe seama altora, ei vazandu-si de viata si credinta lor inainte. Cred ca aceste lucruri numai unul Dumnezeu le poate judeca. Depinde de fiecare caz in parte. Cu siguranta, daca eu as fi un crestin ortodox adevarat, nu numai cu numele, si L-as avea pe Hristos viu in inima si in viata mea, zilnic, ar gasi El o cale de a ma apara de tot raul, chiar daca eu nu am cunostinta de acela. Pe cand, daca sunt la curent cu tot ce se intampla, dar nu fac ceea ce stiu ca trebuie, pentru a fi bineplacut in fata Domnului Hristos, daca faptele si gandurile mele sunt departe de ceea ce asteapta El de la mine, atunci….mi-e tare teama ca degeaba stiu tot ce se poate sti despre cip-uri si altele, ca greu imi va fi sa ma apar,fara de rugaciune, post si miluinta. Deci, din punctul meu de vedere, raspunsul la intrebarea ta, @cristi, cam asta ar fi: stie Dumnezeu cum le judeca, noi sa facem binele si sa ne ferim de rau, ca asa ne vom dobandi ajutor de la Domnul, prin Sfintii lui si Maica Sa Preacurata. De aceea i-a lasat si pe acesti buni si drept-maritori marturisitori Parinti printre noi acum, stie El ce face. Ei ne mai apara, cu rugaciunile lor, ne mai tin aprinsa faclia nadejdii, dar ne si invata, ne aduc aminte ce trebuie facut pentru a ne mantui.
Sfaturile care au avut sunet curat de adevar simtit cu inima, din partea oricarui comentator de pe aici, au fost cele legate de o traire mai intensa si mai adevarata a binecuvantatei conditii de crestin ortodox: Rugaciune. E adevarat si ca nu suntem uniti, ca neam, si ca nu suntem aproape de Biserica, desi ne declaram atatia ortodocsi, si ca ne certam prea repede si prea din orgoliu, chiar si frati intre frati, dar mai ales e adevarat ca nu suntem singuri,ca Dumnezeu nu ne lasa. Eu, personal, vreau sa multumesc tuturor celor care au pledat aici pentru unire si credinta jertfelnica, e incurajator sa vezi ca si altii se zbuciuma si se lupta cu patimile din jur, dar mai ales cu cele dinlauntru… Post binecuvantat, cu crestere duhovniceasca si folos sufletesc, frati romani ! Doamne ajuta!
CostyRC :
Date: March 4, 2009 @ 1:16 pm
Spunea cineva odata: daca intr-o incapere este pulverizat un praf otravitor, faptul ca tu nu stii ca acel praf a fost pulverizat acolo, sau faptul ca nu-i stii componenta, NU TE SCAPA DE MOARTE.
Fiecare sa inteleaga ce vrea. Daca oamenii nu stiu este pentru ca nu-si pun problema vietii lor.. care este scopul.. traiesc oare vesnic?! Nu, ei se multumesc sa manance sa bea si sa se distreze (fiecare dupa normele lui, mai mult sau mai putin), uitand ca vine moartea si apoi judecata pentru felul in care a folosit talantii dati de Dumnezeu.
Dumnezeu fi convins ca tuturor incearca sa se faca inteles, dar cateodata, cand suntem mult prea impietriti la inima.. nu mai simtim nimic.
Asa ca, daca vrei sa fi un bun crestin.. ia-i de mana si du-i la biserica, convinge-i sa sa spovedeasca, sa se impartaseasca si sa devina cat mai apropiati de Dumnezeu, implinindu-I poruncile. Amin.
greenstory :
Date: March 4, 2009 @ 1:28 pm
A nu se intelege din comentariul meu anterior ca nu e cazul sa ne agitam, ca nu trebuie luptat pentru a stavili, cat de putin posibil, navalirea aceasta a constrangerilor de libertate civica si religioasa. Da, insa nu cu certuri pe net sau doar cu petitii se rezolva ceva, asta daca se mai poate rezolva ceva. Ci cu unire in cuget si-n simtiri, cu ceea ce am vazut in filmul despre protestul grecilor, asa se poate lupta cu folos. Fara asta, fara un trai vertical, in Lumina lui Hristos, in constientizarea celor ce se intampla, dar si a ceea ce va sa vina, fara realizarea clara a situatiei in care ne aflam, noi ca persoane, dar si noi, ca neam, fara, deci, o schimbare in masa a noastra, a romanilor, in ceea ce am fost lasati sa fim – un neam de oameni drept-maritori si marturisitori crestini, nu se va putea face mare lucru. Si schimbarea, cea adevarata, porneste dinlauntrul meu. De acolo, ea isi poate intinde razele si in afara, aprinzand flacari in jur. Pana atunci, vorbim si mai mult ne inraim sau ne speriem. “Sa stam bine, sa stam cu frica…”
elemira :
Date: March 4, 2009 @ 3:13 pm
Sambata, 7 martie 2009 intre orele 12.30 – 16.30 in Piata Universitatii va avea loc un mars de protest impotriva implementarii cipurilor biometrice in documente, http://ro.altermedia.info/noua-ordine-mondiala/un-nou-protest-impotriva-cipurilor-biometrice_12468.html.
Sper sa afle cat mai multi si sa participe la acest protest, cat inca mai putem sa facem ceva.
marcovici :
Date: March 4, 2009 @ 11:10 pm
daca suntem impotriva cipurilor, de ce:
1. stim sigur cand vine sfarsitul (acum), cand nici ingerii nu stiu, ci numai Tatal?
2. discutia s-a deplasat de la cipuri la o barfa impotriva episcopilor?
3. nu ne nastem nici macar acum DIN APA SI DIN DUH, nu ne convertim, bem acelasi vin, cu aceiasi prieteni (chiar rotary-eni), nu facem decat sa trancanim, sa consideram ca noi vom fi martirizati, iar cine nu vrea sa creada ce zice maica ecaterina la b1, treaba lui, sa mearga in iad???
CostyRC :
Date: March 5, 2009 @ 12:47 am
1. nimeni nu spune ca vine sfarsitul maine.. dar de venit vine, nu?
2. despre episcopi se vorbeste pentru ca sunt pro cipuri si nu e cazul.
3.suntem botezati, ne impartasim pe cat putem, cu mai multa sau mai putina vrednicie; iar despre maica ecaterina.. ar trebui sa-i multumesti rugandu-te pentru ea, ca in loc sa iti pierzi noptile citind cartile sfintilor parinti sau alte carti de “specialitate” acest om ti le da pe tava, numai sa le gusti.
De ce sarim noi repede sa judecam, mai ales atunci cand nu e cazul. De ce ne place noua sa ne dam cu parerea fara scop? De ce de ce de ce..
Intr-adevar, daca nu te intereseaza mantuirea ta.. e foarte bine, nimeni nu are dreptul sa te forteze sa crezi ceva ce nu vrei. Aduna-te cu cine te asemeni si traiti impreuna. Asta facem si noi.