“Societatea civila crestina” propune o solutie in cazul fetei de 11 ani, insarcinate
June 26, 2008 1:21 pm UncategorizedDouazeci de organizatii non-guvernamentale crestine au remis, in aceasta dimineata, un punct de vedere comun Comisiei interministeriale de analiza a cazului fetei de 11 ani insarcinate. Semnatarii se ofera sa preia, legal, spre crestere si ingrijire, copilul rezultat din viol si sa ofere asistenta psihologica, spirituala si materiala familiei tinerei mame, pentru a o ajuta sa depaseasca momentul dificil. Conform opiniei sematarilor scrisorii, initiate de FEDERATIA ORGANIZATIILOR ORTODOXE PRO-VITA DIN ROMANIA (alcatuita din 12 Asociatii si Fundatii), avortul la o varsta atat de inaintata a sarcinii nu este permis de lege si oricum acesta nu constituie niciodata o solutie la astfel de probleme.
————
Bucuresti, 26.06.2008 - Cu privire la cazul fetei de 11 ani, cu o sarcina de 21 de saptamani in urma unui posibil incest si care a devenit subiect de disputa, inclusiv mediatica, organizatiile semnatare, care apara si promoveaza dreptul la viata al tuturor fiintelor umane incepand de la conceptie, emit urmatoarea
DECLARATIE DE PRESA
1. Legea romaneasca in vigoare prevede clar ca intreruperea cursului sarcinii, daca varsta sarcinii a depasit 14 saptamani, se poate face numai daca este necesara pentru a salva viata, sanatatea sau integritatea corporala a femeii insarcinate de la un pericol grav si iminent si care nu putea fi inlaturat altfel. Comisia medicala de la Iasi a stabilit, saptamana trecuta, ca nu este vorba despre o astfel de situatie.
In cazul in care decizia medicilor de la Iasi ramane valida, dar Comisia interministeriala intrunita in acest zile va decide, impotriva legii, ca interventia chirurgicala se poate, totusi, face, ne rezervam dreptul de a depune plangere penala impotriva medicului care va efectua interventia, pentru incalcarea art. 185 Cod Penal (Provocarea ilegala a avortului), impotriva factorilor de decizie din Comisie si a conducerii spitalului in care se va efectua interventia, pentru favorizarea infractiunii mentionate.
2. Organizatiile noastre considera ca in general orice avort provocat este un act profund imoral, intrucat intrerupe cursul unei vieti in dezvoltare. Cu atat mai mult sunt de condamnat presiunile pentru savarsirea unui avort ilegal in acest caz. La 21 de saptamani de sarcina, procedura avortului este deosebit de barbara si dureroasa pentru fat, al carui sistem nervos este deja suficient de dezvoltat incat sa simta interventia in urma careia este ucis.
3. Atragem atentia asupra cazului unui copil nascut in Marea Britanie, la 22 de saptamani de sarcina, asadar cu doua saptamâni înainte de limita legala de avort in aceasta tara. Copilul a supravietuit si acum se dezvolta perfect normal. De aceea, posibila “intrerupere a cursului sarcinii”, in cazul fetei din jud. Neamt ar trebui sa ridice suficiente probleme de etica si constiinta medicilor, in lumina angajamentelor pe care acestia le iau de a “apara viata”.
4. Suntem gata sa SPRIJINIM CONCRET FAMILIA mamei pentru rezolvarea problemei ridicate de viitorul copilului rezultat din acest incident nefericit. Semnatarii acestei scrisori se ofera ca, dupa nastere, sa preia, in conditiile legii, copilul, spre crestere si educare in centrele de plasament ale Asociatiei “Provita pentru Nascuti si Nenascuti”. De altfel, aici au mai fost adusi copii rezultati din viol si acestia sunt crescuti in conditii de confidentialitate deplina, iar dezvoltarea lor este fireasca si nu-i diferentiaza cu nimic de altii.
De asemenea, ne oferim sa sprijinim, prin consiliere de specialitate si sprijin moral, material si spiritual, mama si familia acesteia, pentru a depasi trauma suferita.
In acest fel intelegem sa raspundem reprezentantilor Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului (ANPDC), care insista pentru avortul ilegal in baza acestui argument al “poverii” pe care il reprezinta un copil pentru o mama atat de tanara. Oricum, sintagma “interesul superior al copilului” utilizata de reprezentantii ANPDC ca motivatie, apare cel putin hilara, in conditiile in care Autoritatea insasi nu si-a facut datoria in acest caz, inclusiv prin neprotejarea identitatii minorei, care nu trebuia sa ajunga sa fie cunoscuta de presa.
In aceeasi ordine de idei, ne declaram stupoarea fata de atitudinea complet iresponsabila a ministrului Sanatatii, care si-a inceput conferinta de presa de miercuri legata de acest caz facând public numele minorei insarcinate!
5. Consideram oportuna propunerea Ministrului de dezbatere publica a legii avortului, insa ne opunem categoric oricarei relaxari a legii. Romania are deja una dintre cele mai liberale legislatii privind intreruperea de sarcina.
Dimpotriva, dezbaterea trebuie sa aduca in atentie aspecte total neglijate pana acum, precum acela al consecintelor fizice, intelectuale si afective, profund negative, ale avortului, asupra femeilor (sindromul post-avort) cat si asupra familiilor si societatii in ansamblu; inexistenta consilierii si informarii reale pre- si post-avort a femeii in criza de sarcina; inexistenta unui sprijin real din partea Statului pentru femeile care sunt impinse la avort de consideratii economice etc. Ne exprimam disponibilitatea de participa activ la aceste dezbateri, impreuna cu toti factorii de raspundere din Romania.
Organizatii semnatare:
FEDERATIA ORGANIZATIILOR ORTODOXE PRO-VITA DIN ROMANIA (12 Asociatii si Fundatii)
Asociatia Pro Vita – Sf. Brancoveanu
Asociatia Pro Vita Constanta
Organizatii care sustin scrisoarea:
Alianta Familiilor din Romania
Asociatia Studentilor Crestini Ortodocsi Romani, Filiala Bucuresti
Asociatia Studentilor Crestini Ortodocsi Romani, Filiala Craiova
Asociatia Studentilor Crestini Ortodocsi Romani, Filiala Iasi
Asociatia Studentilor Crestini Ortodocsi Romani, Filiala Tirgu Jiu
Asociatia Studentilor Crestini Ortodocsi Romani, Filiala Timisoara
Asociatia pentru Cultura si Ortodoxie “Sfantul Daniil Sihastrul”
Asociatia Civic Media
Asociatia Prologos
Pentru detalii, din partea Federatiei: pr Nicolae Tanase, presedinte, tel. 0746 014 605; dr. Christa Todea Gross, vicepresedinte, tel. 0747 033 563; prof. Sebastian Moldovan, tel. 0720 053 195; Bogdan I. Stanciu, tel. 0728 673 673











Vlad R :
Date: June 26, 2008 @ 2:29 pm
Da, o solutie salvatoare. Rusine administratiei BOR care “permite” avortul in astfel de situatii…
Ada Iliescu :
Date: June 26, 2008 @ 4:40 pm
Este ceva ce depaseste mintea si excentrismul gandirii noastre, ca “un copil sa creasca alt copil”, nascut din carnea lui!
Problema este asa delicata si dureroasa, este atat de unica, incat nici nu stii cum sa faci sa fie mai bine!
1. “Biblic” vorbind, e clar ca nu e bine sa iei viata embrionului-fat !
2. “Teluric” vorbind, e clar ca fetita asta va capata, cu siguranta, simtaminte materne, care presupun maturizare, implicare, devotiune, renuntari, sacrificii etc.
Va trebui sa renunte la tot ceea ce inseamna candoarea si nevinovatia copilariei!
3. “Ancestral” – MAMA – intra, din clipa cand aude glasciorul copilasului ei, intr-o alta LUME! Cea a RESPONSABILITATII!A MATURIZARII !
[ Bineinteles ca e valabila si situatia in care fata ar putea sa continue sa-si decline copilaria si sa n-o intereseze DELOC acest copil al ei!
Or...si mai rau! Sa fie incitata si dornica de ceea ce i s-a intamplat inainte si sa vrea sa se repete!
Numai Dumnezeu stie ce zace in capsorul ei!]
Doamne, ce situatii paradoxale au mai aparut, si pe plaiurile noastre!
1. ADRIANA ILIESCU o mama”la apus”, certamente” profesionista”, cata vreme o ajuta varsta si tot ceea ce a citit, vazut, auzit la capitolul:”Responsabilitatile unei mame”;
2. Aceasta fetita nestiutoare in ale cresterii unui copil si, mai ales, intr-ale acelorasi responsabilitati, pe care ea le-a simtit sau nu le-a simtit de la familia ei, cata vreme, in asemenea famile si neam a crescut, intrucat, altfel, nu se intampla nenorocirea !
Ce-i de facut???
Sincer, nu stiu!
Ce bine ca nu sunt CEL responsabil de a lua o asemenea hotarare!De a gasi SOLUTIA!
SOLUTIA propusa mai sus este, totusi, cea salvatoare!
Fata sa nasca acest copil si sa-i fie preluat de aceste Asociatii “Pro vita”, semnatare!
DAR….daca fata nu o sa vrea ???
Daca face vreo criza cand va vedea ca i se ia copilul???
Daca ea, psihic, este programata pe un tip uman cu evidente calitati materne???
[ Stim cu totii ca toate fetitele se joaca, de pe la 2 anisori"de-a mama"! Toate dorm cu o papusica in brate! Sau un alt "suflet" de animalut! Unele, pe la tara,isi fac papusa, si din papusoi de porumb, gandind ca e copilul lor!
Ce va simti acest copil cand va avea, de data asta,"O papusa VIE" in bratele ei???
S-a gandit cineva la aceasta situatie??? Doamne, cate variabile intervin, si in asemenea caz !!!]
Nu stiu! E tare simplu sa ….”repari” tu, ca ASOCIATIE o astfel de situatie!
Dar acesasta situatie nu se aseamana cu copii abandonati de mame denaturate, care erau la un pas sa-si omoare copilul chiar, numai ca sa scape de el!
Doamne, Doamne ce situatie!
Rau de tot m-a marcat acest incredibil si criminal caz!
Doamne ! Da, Doamne, sa iasa numai cum crezi TU ca e mai bine!
Cu Dumnezeu inainte!
P.S.
Stiu ca nu voi fi acceptata in cele ce am scris!
Sub rezerva cuvantului de onoare va spun ca mi-am pus tot sufletul si toata gandirea mea de om crestin si echilibrat, de FEMEIE in varsta, de mama, bunica si dascal, in gasirea unei solutii!
N-am fost capabila !
Dar, nefiind fariseu si continuand sa fiu crestina sincera, am scris exact asa cum am considerat ca e mai bine, MOTIVAND si intorcand PE TOATE FETELE acest caz !
Andra-Andreia :
Date: June 26, 2008 @ 6:57 pm
E copil si mama. Este important sa nu devina o victima, in general, dar mai ales spiritual. Sunt extrem de fericita de atitudinea luata de aceste organizatii. Asa va vedea concret exemplu de iubire crestina. Sper ca familia ei sa fie receptiva la extraordinara oferta facuta. Si sa ne rugam pentru asta!
floor :
Date: June 26, 2008 @ 7:18 pm
Sincer nu stiu cat de bn ar fi ca acele organizatii sa ii ia puiutzul mik, cred k cel mai bn ar fi sa o lase sa nasca si sa incerce sa o ajute atat pe ea cat si puiutul ei cu toate k ea insasi e un pui de om
insa tre sa luam aminte k chiar dak acel copil este rodul unei fapte meschine din partea unui om fara suflet el nu are nici o vina e un sufletel care are dreptul la viata, lasati-l sa se nasca, sa traiasca iar cand el v-a ajunge la varsta maturizarii spuneti de unde provine si intrebati-l daca vrea sa traiasca sau dak vrea sa moara,copila care va deneni mama nu are nici un drept sa ia viata acelui puiutz.va creste si ea alaturi de el, si vor deveni OAMENI impreuna, mi s-ar parea normal k atat familia cat si cei din jur sa o sprijine si sa o ajute.MULTA SANATATE atat preatinerei mamicii, si puiului ink nenascut
o pacatoasa :
Date: June 26, 2008 @ 7:58 pm
Dumnezeu sa-i binecuvanteze!
Daca mie imi dau lacrimi citind, si simt fericire citind, sper ca au adus putina alinare si celor care traiesc nenorocirea asta, si le va fi mai bine.
Doamne-ajuta!
Cristina :
Date: June 26, 2008 @ 8:32 pm
Eu nu pot sa analizez in nici un fel cele intamplate.Poate e un refuz al fiintei mele pur si simplu…dar fiecare gandeste din punctul lui de vedere.Doamna Ada Iliescu e o doamna in adevaratul sens al cuvantului,delicata si grijulie cu toate,si toti pana la urma, ce isi spun parerea sunt oameni responsabili,sunt eruditi…Parintii fetitei,Dumnezeu sa ii ocroteasca pe toti,par oameni simpli care nu cred ca isi pun problema asa …Deci ii cer iertare lui Dumnezeu daca eu acum emit o judecata!Si ceva tot imi staruie in minte sa va spun,fetita din pacate a pierdut candoarea coplilariei,gingasia de inger a fetitelor de varsta ei…cu regret o spun,ca orice s-ar face ,ce a fost luat, nu mai are cum reveni.Dar chiar acum mi-a venit in minte o situatie asemanatoare.Cunosc pe cineva care a avut un copil foarte devreme tot in urma unui viol.Doamna a fost traumatizata toata viata,dar coplilul azi e mare,e trecuta de perioada adolescentei si sa stiti ca se iubesc ,mama si fiica…povestea lor ma fac sa plang si acum desi cunosc toate acestea de ani buni…nu mai am ce sa adaug,imi pare rau ca se intampla astef de lucruri…
elena iliescu :
Date: June 26, 2008 @ 8:41 pm
E prea tarziu ptr. avort,e prea tarziu ptr. consilierea viitoarei mame,e prea devreme ptr. a fi mama,aceasta fetita………totusi.pe ea ,cea in cauza,de ce nu o intreaba nimeni ce ar dori sa aleaga ! Poate ,raspunsul ei ne-ar da o adevarata lectie!Doamne,ajuta !
Ramona :
Date: June 26, 2008 @ 8:46 pm
Cristina, fetita e nevinovata, e o victima a abuzului unchiului ei, fetita E CURATA CA UN INGERAS. Faptul ca se simte acum si mai nenorocita e si din pricina celor care o privesc ca pe o persoana cu cel mai groaznic handicap! Ea nici nu poate intelege ceea ce se petrece (si s-a petrecut) cu ea! Are aceeasi minte de copil. Cei adulti acum o privesc ca pe un element de laborator.
Ma gandesc cu teama ca nu cumva parintii sa ocoleasca mana intinsa in favoarea vietii si sa accepte crima.
Daca moare fetita pe masa medicilor britanici!?
Ralu :
Date: June 26, 2008 @ 8:52 pm
Domnul sa le rasplateasca! Cred si eu ca aceasta e cea mai buna situatie, dupa cea in care copilul ar putea ramane cu mama… Cat despre mesajul Cristinei, cred ca nu ar trebui sa fie asa drastic. Eu nu cred ca fetita si-a pierdut gingashia de inger, din contra, cred ca aceasta ar spori daca ar putea pastra copilul…
Cristina :
Date: June 26, 2008 @ 9:10 pm
Ai dreptate Ramona,dar sufletelul ei va fi afectat,am scris ca stiu personal un caz asemanator,nu am vrut sa spun ca nu mai e curat la minte copilul…pentru colil in sufletelul ei, nu mai poate fi nimic la fel de frumos,ma iertati dragii mei, am spus si repet ca imi este greu sa gandesc la asa ceva,poate tocmai ca cunosc…
Cristina :
Date: June 26, 2008 @ 9:17 pm
ma ganedsc la persoana de care va spuneam,si am toata dragostea pentru ea.Sa stiti ca a avut mereu o tristete imprimata,copilul nu a mai fost copil,desi nu facea absolut nimic care sa ne duca cu mintea la altceva.A ramas un coplil cuminte,maturizat daca ma pot exprima asa.Si ma iertati dar eu nu mai am forta sufleteasca sa revin la acest subiect.Dumnezeu sa fie alaturi de toti copii si nimic sa nu le tulbure evolutia lor fireasca!Asta IL ROG pe DUMNEZEU!
Ramona :
Date: June 27, 2008 @ 12:56 am
Iarta-ma, Cristina, inteleg ce spui.
Andra-Andreia :
Date: June 27, 2008 @ 4:24 am
Inca un articol pro-life. din pacate, se pare ca parintii au ales calea angliei… si se mai si bucura ca au gasit o clinica “mai buna”, cealalta nu accepta sa opereze fetite sub 12 ani…
Si unchiul, fratele mamei, are doar 19 ani…
Despre articolul anti-avort:
http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/809868/RODICA-CULCER-Despre-avort-cu-responsabilitate/
Ada Iliescu :
Date: June 27, 2008 @ 12:34 pm
@Cristina,
Iti multumesc mult !
Ia spune-mi, tu ti-ai facut – cand erai o fetita si mergeai pe la bunici – papusa din drugi de porumb verde, cu matase galbena, lunga ???
Eu, da! Si mereu faceam doi bebelusi: fetita si baiat! Si asta mi-a dat Dumnezeu! O pereche!
Doamne, ce frumoasa copilarie am avut???
Pacat de fetita asta mutilata si spiritual, si fizic!
Dumnezeu s-o ajute!
Cristina :
Date: June 27, 2008 @ 4:43 pm
@Doamnei Ada Iliescu:Ce sa spun eu…implinesc 50 de ani in toamna.M-am nascut in Bucuresti.Dar ma mai jucam la bunici la tara cu o papusa,dar cred ca uneori ne jucam si cu papusi din coceni…Sa va traiasca copii!Si Dumnezeu sa va aduca prin ei numai bucurii!
floor :
Date: June 27, 2008 @ 10:12 pm
sa inteleg din ceea ce am citit in commenturile lasate de cei care scriu acestui blog k s-a ajuns pana la urma la solutia AVORT? pacat de sufletulk acelei fetite dar mai ales de acel pui nenascut,
Eu am 21 de ani ink nu am copii dar imi plac foarte mult insa dak mi s-ar intampla sa patesc ceea ce a patit acea fetitza nu as avea inima sa recurg la un avort acel copil nu e vinovat de ceea ce mi s-a intamplat mie Asa k dragii parinti ai acelei copile fiti cu mare bagare de seama la decizia ce ati luat-o, ganditi-va k poate o sa mutilati acel copil dak atunci cand v-a ajunge la varsta maturizarii cand chiar va fi vremea sa aiba un copil si nu se va mai putea acest lucru la asta v-ati gandit? Cred k nu! Luati aminte propriul vostru copil atunci va va ura pt binele pe care ii faceti voi chipurile acum,eu am o situatie materiala destul de grea, dar dak mi-as fi permis as fi luat acea fetitza sub protectia mea, atat pe ea cat si pe copilul ink nenescut, de fapt dupa voi dragi parintii ai acestei copile deja considerati acel pui deja mort!
Ma intreb oare fetitza o mai iubiti? Pt k dak ea e copilul vostru si il iubiti la fel si ,,chestiutza” din pantecul ei e tot al vostru, tot copilul vostru.
NUMAI BINE. O SEARA BUNA.SI FITI CU MARE BAGARE DE SEAMA LA CEEA CE AVETI FACE!!!!!
o pacatoasa :
Date: June 27, 2008 @ 11:25 pm
Eu inca ma intreb cum de acesti parinti nu au stiut nimic despre aceasta trauma a copilului lor, timp de 20 de saptamani!Adica din februarie si pana acum nu au mai avut nici o apropiere de fata lor? Acest copil, dupa ce a suferit un viol-incest, cu siguranta a avut schimbari de comportament. Chiar au vazut-o numai cand a acuzat dureri de burta? Acum ei decid. Si ma intreb daca nu cumva ar fi trebuit sa-si piarda drepturile de parinti asupra fetei. Daca nu cumva ar fi putut fi acuzati de lipsa de raspundere. Am citit cu durere ca tatal ei rasufla usurat ca se va face operatia, altfel cum ar fi putut iesi pe strada cu fata lui si copilul ei, la numai 37 ani(bunic)? Si mama inca era trista ca au fost numiti tigani. Daca au fost propuse solutii si fara sa se ucida pruncul, si ei nu accepta, atunci isi asuma o responsabilitate mai mare decat pot duce. Poate cred ei ca asa pot sa iese pe strada linistiti, lipsa bebelusului va duce si la uitarea lui, si nu va mai fi bunic la 37 ani. Dar atunci, unchiul violator?Cum vor iesi cu el pe strada? Mai ales ca dupa avort e posibil chiar sa nu se mai dovedeasca ca el e vinovat.Poate mai intai aveau nevoie de sprijin pshihologic, si mai apoi de interventie. Daca tot au hotarat sa fie avort, mai intai sa fie exact informati ce inseamna aceasta si pentru cel nenascut, poate se indura cumva.
catalin :
Date: June 29, 2008 @ 1:12 am
ma iertati ca postez aici,dar vroiam sa reiau o banuiala de a mea.au mesiatizat acest caz,doar pt a modifica constitutia cu privire la avrot,adica sa o mute la o varsta mai scazuta.parerea mea.dar nu cred ca va permite Dumnezeu chiar asa ceva,ca atunci neamul nostru istorie o sa fie.Doamne Ajuta!
Ada Iliescu :
Date: June 30, 2008 @ 12:09 pm
Stimata Doamna @Cristina,
La multi ani cu sanatate, inca de pe acum!!!
Sper ca va onorati acesti ani frumosi facand un tort, cel putin! Vorba ceea, schimbati”prefixul”!
Eu, ca Balanta, tot in toamna voi pune pe “6″ in fata!Ani frumosi, dar extrem de grei, vreo 36!
Copiii mei & Sotul mi-au pregatit mari surprize!
{ Va crede oare cineva, ca din 1970 nu mi-am sarbatorit NICIODATA ziua??? N-am cum sa demonstrez ce scrie in Agendele mele:
“La multi ani cu sanatate, Madam A.I ! Primeam flori de la copii si barbat si….cam atat ! Mereu eram la tara, de ziua mea, sa culegem via din curtea imensa! Sarbatoream “prin munca”!]
Nici nu va spun cat de frumoasa este si “Toamna vietii”, mai ales daca ai crezut si crezi in Divinitate si ai luptat sa ramana ceva in urma ta !
Multumesc mult pentru urarile relativ la copii! Acum, am vreo “8″, din “2″! Sunt toti ACASA, in Romania, langa noi, parintii lor, care n-au stiut ca exista “36″ de ani!Atat ne-a trbuit ca sa-i vedem pe ei BINE!
Cand credeti ca am realizat ca sunt BINE? Cand nu au mai facut”piata” de la mama si de la tata din frigider, din camara si de prin dulapuri!
Cand au castigat, de asa maniera, ca n-au mai avut nevoie sa-i si hranim.
Doamne, mereu am zis ca am avut mari necazuri, dar ce se intampla acum in aceasta familie, cu aceasta situatie a fetitei lor, intrece orice masura !
Da, Doamne, sa iasa cum crezi TU ca e mai bine!
Manuela :
Date: July 1, 2008 @ 3:12 am
Ne este foarte usor sa vorbim de dincolo de tastatura calculatorului. Asta cel putin e parerea mea. S-a gandit cineva ce inseamna doar din punct de vedere medical si capacitate financiara ingrijirea mamei si a copilului nu numai pana la maturitatea sarcinii dar si pana la cel putin varsta de 1 an, daca nu si mai mult. Autoritatile civile si societatile civile vorbesc , ca asa le sta lor bine si fac NIMIC, ca pentru majoritatea romanilor dealtfel. Promit, tin speach-uri ca da bine si atat. E vreunul dintre noi care ar putea suporta emotional si financiar aducerea pe lume a unui copil nascut de un copil….. De altfel cred ca am mai spus-sunt pro viata, dar tocmai trebuie sa nu uitam ca……viata copilei de 11 ani e si aia viata, nu-i putem cere sa-si jertfeasca viata proprie.
Daca ai 21 de ani nu inseamna ca stii totul. Habar n-ai, dar cum vad sunt si persoane mature care desi sunt pentru viata recunosc ca e mai bine sa te rogi decat sa condamni.
Dumnezeu sunt convinsa ca vede si intelege….de multe ori mai mult decat credem noi si altfel decat noi, pentru ca El nu poate decat sa iubeasca, sa iubeasca asa cum noi nu o putem face.
Sa-i iubim pe cei aflati in necaz si sa nerugam pentru ei ca asa ne sta mai bine!
catalin :
Date: July 1, 2008 @ 5:13 am
da doamna sa ne rugam.sa facem avorturi ca Dumnezeu ne intelege dupa ce ne rugam nu?cum puteti doamna sa ganditi asa ceva????tin sa va aduc la cunostinta,poate nu stiti,dar nu este singura fata de 11 ani care a ramas insarcinata.unele au nascut.si sunt multe asociatii crestine ortodox care s-au oferit pentru a sprijinii moral si financiar familia fetei.sunteti pro-viata,dar…sunteti pt avort.doamna,stiti cum au numit diavolii pe femeile care fac avorturi?sa va spun:REGINILE LOR.deci daca fata nu poate fi mama la 11 ani,sa stiti ca poate fi regina ingerilor cazuti.sarumana si ma iertati.Doamne Ajuta!
Cami :
Date: July 1, 2008 @ 12:26 pm
Manuela,
cu ce drept se poate ucide o viata si apoi dormi linistit pe perna??? Nu ti se pare ca aduce a sadism “mila” ta si a celor care gindesc ca tine??? Sa te lumineze Dumnezeu!
Larisa :
Date: July 5, 2008 @ 1:55 am
Din pacate s-a terminat totul. Au ucis copilul! (:
Ada Iliescu :
Date: July 5, 2008 @ 1:11 pm
@catalin,
N-ai inteles NIMIC din zbaterea mea sufleteasca !
Reciteste ce a am postat mai sus !
Mereu am scris:
“Da Doamne sa faci Tu cum e mai bine! Reciteste !”
Si asta a hotarat Domnul!
Daca nu accepta EL, fata era MAMA la 12 ani ! Debusolata, TOTALMENTE!
Asa, mereu va sti ca a fost o PRADA usoara si ca i s-a facut, ACUM, “un act justitiar”!
Daca traiai in CEAUSISM si aveai o Sotie care ramanea gravida, vorba ceea, si numai privind la ea, si daca stresul o aducea in stadiul sa n-aiba strop de lapte matern si trebuia sa faci cati copii iti dadea Domnul si musai trebuia sa stai la coada la lapte, de la ora 2 dimineata, sa hranesti 4-15-25 de copii, CUM te descurcai????
Daca esti asa de crestin, ADEVARAT, stii faptul ca si abstinenta e un MAAAAAAAAAAAAAAAAARE pacat!
Si atunci, CE ERA DE FACUT ???? CE ai fi facut TU? Dadeai divort??? Te calugareai!
Raspunde-mi, daca ai curaj, la aceasta INTREBARE!
[ Dumnezeu nu ne invata sa facem copii pe banda si sa-i subnutrim!El nu vrea SUFERINTA! El nu vrea RAZBOI in familie ca parintii se cearta ca n-au ce pune pe masa copiilor! El vrea PACE in cuib si IUBIRE! Ce era de facut, ATUNCI, ACUM si...in cazul acestei fetite NEVINOVATE??????????? Da tu SOLUTIA !!!]
Cami :
Date: July 5, 2008 @ 2:34 pm
Draga Ada,
1) Pentru a intelege ca familia trebuie sa primeasca atitia copii citi ii daruieste Dumnezeu, ca avortul este o crima cu mari consecinte sufletesti si patimiri ulterioare in necazuri, iti recomand cartea RIDICAREA CASATORIEI LA INALTIMEA DE TAINA, de ARSENIE BOCA !!! Explicatiile pe care le da Arsenie Boca in calitate de traitor in Cristos dar si de specialist in medicina sunt mai mult decit graitoare, te vei cutremura!!!!
2) Pentru a intelege ca pentru necredinta si pacatele poporului a venit plaga comunista (si toate asupririle de-a lungul istoriei) , ingaduita de Dumnezeu cu scopul de a le deschide oamenilor ochii sa se intoarca la Cristos si sa lase pacatul (din pacate oamenii nu au inteles), iti recomand cartea IZVORUL RAUTATILOR , de Protosinghel NICODIM MANDITA!!! Deci statul la coada la lapte era una din formele de ispasire a pacatelor!!! Evident, statul la coada la lapte trebuia dublat de statul la coada la impartasanie, dar partea a doua nu s-a prea intimplat, si o sa-mi spui ca existau persecutii, dar scuza pentru pacat nu exista, pentru ca oamenii schimba sistemul, nu sistemul trebuie sa-l schimbe pe om!! Versiunea cu sistemul il schimba pe om s-a vazut ce roade a dat!!! Adincirea in pacat a unui neam (indiferent de contextul istoric, politic, economic in care se produce) duce la adincirea in suferinta!!! Deci, vezi la Prot. Mandita explicatii foarte detaliate!!!
3) Pentru atitudinea pro-avort a celor care citesc pe blog, va recomand cartea CRIMA SI PEDEAPSA, de DOSTOIEVSKI. Este un demers psihanalitic magistral realizat de autor, care coboara pina in cele mai profunde procese de gindire, framintrare si simtire din mintea si inima criminalului!!!! Declansarea mecanismului de comitere a crimei si consecintele ulterioare in plan psihologic va vor ajuta sa va regasiti “un pic” si voi ca mod de simtire si de gindire, voi cei care nu participati direct la prunc-ucidere, dar care sunteti implicati indirect prin atitudinea pro-crima (caci ce poate fi mai abominabil decit uciderea unui prunc fara aparare) pe care o creati la nivel social!!! Societatea este un organism la care participam toti, si actele, faptele, atitudinile si simtirile fiecaruia se rasfring in acest organism social!!! Dupa ce analizati si calculati cu ajutorul lui Dostoievski cam pe unde va situati, incercati sa faceti corelatii cu necazurile pe care le aveti personal cu ajutorul lui Arsenie Boca si sa continuati sirul corelatiilor cu ce se intimpla la nivel social, de neam, cu ajutorul lui Nicodim Mandita!!!
Cred ca deja avem o trilogie!!! Ah, daca s-ar face un film inspirat din aceste trei surse cred ca oamenii si-ar vedea mai bine chipul(sufletului) si s-ar ingrozi de ce vad si ar da fuga sa se spovedeasac si sa-si ceara canon pentru pacate spre indreptare si pocainta!!! Doamne ajuta!
Ada Iliescu :
Date: July 5, 2008 @ 4:51 pm
Da, @Cami,
Am inteles perfect!
Daca esti sincera, te rog sa raspunzi la cateva intrebari:
1. Esti casatorita?
2. Cati ani ai?
3. Ai copii?
4. Cati copii ai?
5. Cum ai reusit – daca esti casatorita si mama – , sa nu ai 4-12-”n” copilasi??/Cum???????
6. Ti se pare ca, practicand abstinenta, tot ai pacatuit???
7. Ce solutii ai gasit???
Esti o femeie desteapta si ai, si cultura! Incearca sa fii, si SINCERA si raspunde-mi!
“Agresiv” de SINCERA sa fii!
Multumesc!
R: Doamna Ada, eu cred ca nimeni de pe aici nu trebuie sa dea socoteala in fata altora (a lumii) pt viata sa. Fiecare are duhovnic si fiecare se mantuieste, din mila Domnului, implinind poruncile, lucrand virtutea si ferindu-se, pe cat poate, de pacat. Chestiunea e tare simpla in ce priveste discutia noastra: nicaieri si niciodata, Biserica nu a acceptat avortul, crima!!! Cei ce au fost sau sunt neputinciosi, intr-un fel sau altul, se cade sa plece genunchii si sa planga cu lacrimi catre Ziditorul, in niciun caz sa incerce sa-si justifice in fel si chip neputinta. Justificarile si indreptatirile noastre cand e vorba de pacat, deci de despartire de Dumnezeu, nu fac doi bani, is ca o ceapă degerată. Adam, si altii mai apoi, s-a justificat in fata Domnului, dar nu ia folosit la nimic. Mai simplu e a spune: “Doamne, milostiv fie mie, cel neputincios”. LD.
Ada Iliescu :
Date: July 5, 2008 @ 6:13 pm
Bine, Stimate Laurentiu Dumitru !
Asa este ! De un singur lucru sa fiti convins:
Ceea ce eu am pacatuit am avut grija, pana acum, sa intreprind cele cuviincioase! Am o varsta!
Ramn insa in urma noastra copiii nostri( fiice, nurori, nepoate), generatia care vine si pe acestia trebuie sa-i invatam :
“CE sa faca sa nu PACATUIASCA , sub nicio forma, in acest sens!”
CE SA INTREPRINDA, si ei??? CE?
Am o nepotica! Ce sa faca, atunci cand va ajunge la varsta maritatului? Ce trebuie sa o invatam ? Sa se calugareasca? CE?
Raspundeti-mi, va implor!
R: In cuvinte simple si putine va pot spune asa: Sa-i invatati sa-si traiasca viata in ritmul liturgic al Bisericii, sa-i invatati sa se “ascunda” in Biserica de nebunia si duhul lumii acesteia, sa-i invatati sa se incredinteze lui Hristos, “sa mearga pe ape”, fara sa se indoiasca ca Apostolul Petru oarecand, sa se impartaseasca cu Hristosul Euharistic de pe Sfanta Masa. Atunci toate vor fi vazute cu alti ochi, cu ochi duhovnicesti, ochi de pe care au cazut solzii de peste si negura neintelegerii. Abia atunci nu ne vom mai teme de viata, cum ne temem uneori de moarte. Nu e o nebunie ca am ajuns sa ne fie frica de viata, de ceea ce, din vreme in vreme, insusi Dumnezeu Creatorul “sadeste”, intr-o minunata impreuna-lucrare cu sotii, in pantecele femeii? Abstinenta totala poate fi si ea o nebunie, atunci cand cel putin unul din cei doi “arde”, insa sunt incredintat ca cei ce tin randuiala Bisericii, posturile, sarbatorile, nu vor fi “impovarati” de copii peste masura. Dumnezeu nu da celor ce sunt ai lui mai mult decat pot duce. Daca gandim altfel, inseamna ca nu credem ca Domnul ne poarta de grija, facem ce credem noi, ne ascundem de El, luam decizii fara El pt ca, deh, ne cam incurca socotelile… Nu cerem noi in “Tatal nostru” ca voia Lui sa fie una cu voia noastra? Apoi – asa sa fie! Mai mult nu va pot spune, nepoata/nepotii vor creste, vor avea duhovnic, vor discuta cu el la vremea aceea ce si cum. Doamne, ajuta! LD.
Ada Iliescu :
Date: July 5, 2008 @ 7:16 pm
Dumnezeu sa va binecuvanteze pentru harul respectului, al convingerii si al rabdarii !
Am retinut totul!
Voi transmite, mai departe!
Doamne, ajuta !
catalin :
Date: July 5, 2008 @ 8:14 pm
ce imi pare mie rau,este ca sunt cel mai mare pacatos.din cauza pacatelor mele,se intampla atatea crime si dezbinari din biserica lui Hristos.ce raspuns voi da oare cand ma va intreba Hristos:De ce nu te-ai rugat mai mult pentru viata acelui copil,pentru fata de 12 ani,pentru familia ei?de ce nu te-ai rugat ca sa alungi diavolii din sufletetle oamenilor ca sa nu se intample asa ceva???si o sa raspund
:”Miluieste-ne,Dumnezeule,miluieste-ne pe noi,ca nepricepandu-ne de nici un raspuns,aceasta rugaciune aducem Tie,…” si o sa asteptt mila Lui.daca la aceste intrebari nu am ce raspunde,ce raspuns as putea da in cazul in care eram de acord cu aceasta crima,cu acest avort?
doamna Ada,ce nume frumos aveti.sufletul acela nu are parte de asa ceva doamna,nici macar un nume nu are.avortul este o crima si nu cred ca ati inteles.o crima nu se justifica in fata lui Dumnezeu nciodata.si da doamna,nu am copii,am 23 de ani,nu am gustat Ceusismul din plin,pentru ca eram neputincios(sunt si acum),dar cred ca tocmai de aia traiesc acum si nu atunci.dar tot ce stiu,am adunat de la Sfintii Parinti,care spun ca pentru orice,avem nevoie de dreapta socotinta.dar unde este doamna dreapta socotinta???ma certati pentru ca sunt impotriva avortului?va ganditi ca de acum incolo,se va muta limita avortului,posibil,la 11 ani???nu cred ca va ganditi doamna draga si imi pare rau.Doamna,e o crima!orice pacat e o crima.si cel mai mult ma doare ca eu realizez lucrul acesta si nu am facut nimic.la asta ma gandesc eu doamna,nu la ceausescu si nici la lapte,nici la mancare.Dumnezeu sa ne lumineze si sa ne ierte.nici macar un nume nu a primit sufletul acela…Sarumana doamna si sper din tot sufletul sa va schimbati mentalitatea si sa va intariti in credinta,sa lasati totul in mana lui Dumnezeu.ma iertati.Doamne Ajuta!!
Ada Iliescu :
Date: July 6, 2008 @ 1:11 pm
@ Catalin,
Sunt extrem de impresionata de faptul ca tu nu esti, si jumatate teluric asa cum am fost eu, pe vremuri rele! Esti totalmente al lui Dumnezeu![ O amica a mea, atee, daca ar citi gandurile tale, ar spune ca"vorbesti din carti"!]
Sa-ti de Domnul sa ramai asa, iar vicisitudinile vietii sa nu te aduca la marginea prapastiei sa zici:
“Cad sau fac ceva, si eu sa ma salvez – eu si familia mea – ,pentru ca !”
Sunt sigura ca nu ai 15 frati si ca, ca mama ta a facut si ea ceva sa nu aiba insomnii ca nu are ce sa va puna pe masa copiilor ei!Intreab-o cea-a facut!? Cum s-a “descurcat”!
Eu asa am trait! Cersind lui Dumnezeu bucatura cinstita, nu luata de la magazinul “oamenilor cu ochii albastri”!!
M-a apucat Revolutia cu 5 pui la punga de 1 kg! Stiu ca e de necrezut, dar tocmai pentru ca am fost credincioasa, asa primitiva cum m-am considerat atunci, am respectat si respect Noul Testament, asa cum l-am inteles eu si atat cat am putut! Cu dintii am tinut “sa nu ma infrupt la masa cu bunatati”! Doamn, usor mi-ar fi fost!
Am lucrat si lucrez “cu miere” si n-am mirosit-o! Puteam sa am un stataut… sa curga tone de lapte in casa mea s.a., dar am preferat sa inteleg eroii lirici din “Moartea caprioarei” de N.Labis.
Sa-ti dea Domnul sa ajungi bine , dar sa nu-ti ceara copii “unt” si “o portocala” pe cincinal! Asa am trait!
Intreaba-ti parintii cum s-a trait!
E de necrezut ce-ti spun, dar dupa Revolutie CINE a dormit mai bine ca mine si n-a fost trimisa de studenti acasa, cu taxi platit de ei??? Asa s-au revoltat studentii pe imbuibatii de dascali!Acum CINE are copiii mai realizati ca mine???Asa…la nivel de intelectuala.
Da, Catalin, m-am gandit la LAPTE si la mancare ! N-aveam somn !
Am stat la cozi, nopti la rand, mai ales de sarbatori, ca sa cumpar sa pun ceva langa brad. N-aveam bani nici sa platesc pe cineva sa-mi faca acele cumparaturi! Plateam 7 meditatii pentru facultatea copiilor mei subnutriti – cu treapta a 2-a cu tot( matematica)! Am avut si am copii exceptionali, dar, daca nu meditai copilul, n-avea sanse, cata vreme erau 15-17 pe loc!
Nu sunt inraita! Eu nu pot fi rea ! Dar am trait un cosmar – din toate punctele de vedere – , numai si numai sa fiu o buna crestina si sa-mi mentin coloana vertebrala!
Daca as scrie un scenariu, ar lua Oscar-ul din prima !Am caiete intregi, in care am notat tot supliciul meu, ca mama, mai ales. Acolo imi revarsam amarul!Si in rugaciuni, cel putin de slava lui Dumnezeu si de sanatatea copilasilor si a barbatului meu. Mereu pe mine ma uitam !ANi de zile uitasem sa “mai traiesc”! Lumea stie asta.
Crezi ca nu stiu ca sunt o mare pacatoasa? Cu tot ceea ce intreprind de cand ma stiu ca sa respect cele 10 Porunci??? Sunt si recunosc asta!
Dar, de un singur lucru sunt sigura: Idealul vietii mele a fost: “Sa nu ofteze nimeni din cauza mea”.
Sa n-aduc suferinta nimanui! Sa fiu milostiva, empatica, generoasa, altruista, onesta, fidela juruintelor de la Altar, o mama adevarata si un dascal model uman si profesional!”
Cine ti-ar vorbi despre mine asta ti-ar spune si inca multe altele, la fel de adevarate si atingator de sincere!
Il las pe Dumnezeu sa ma pedepseasca, eu cea mai pacatoasa dintre pacatosi !
Daca esti asa de crestin, de ce “judeci” subtil???
Mereu am spus ca numai in fata lui Dumnezeu trebuie sa dau raportul. El si studentii mei sunt cei mai sinceri judecatori.
Iar, relativ la fetita careia Dumnezeu a hotarat sa-i faca un “act justitiar”[ nu se petrec toate cu voia Domnului, sub stricta supraveghere a Sa???]iti dau dreptate, insa te mai intreb o data:”Ce-ai fi facut tu sa se fi intamplat cu fetita rta asa ceva? Ce? ”
Iti doresc ca NICIODATA fiica ta sa nu aiba asemenea dezastru in viata ei!
Fereste, Doamne, pe toata lumea, de rele!
Amin !
{Maine, voi pleca iarasi la casa noastra batraneasca, de vacanta. Am avut fericirea sa ma mai hranesc spiritual, intrand pe acest Blog de 2 zile, deoarece am revenit ca sa onoram Nunta fiului unei bune prietene a noastre!Cu Dumnezeu, inainte!]
catalin :
Date: July 6, 2008 @ 3:47 pm
sarumana doamna Ada.doamna,eu nu v-am judecat”subtil”,constiinta d-voastra va judeca,dar incercati sa va indreptatiti.daca as fi avut o fata de 11 ani care ar fi trecut prin asa ceva,nu as fi ingaduit niciodata sa recurga la avort.NICIODATA!!!Daca ati mers astazi la Sf Slujba,ati fi ascultat Evanghelia,care spune sa nu ne ingrijim de ce punem pe masa.eu respect Evanghelia doamna,ca prin ea ma mantuiesc.referitor la comunism,spunea cineva:::pentru pacatele noastre(AVORTURI,necredinta,erezii,furturi,crime,minciuni,invidie,etc.)ne-a pedepsit Dumnezeu cu comunismul doamna Ada.Daca ati traii in spiritul Evangheliei,d-voastra v-ati gandi si ati plange pt cei care nu au mai apucat sa stea la coada,ati medita la cei care erau prin pitesti,aiud,tg.ocna,etc.v-ati gandi ca datorita lor,sfintilor din inchisori,nu ne rade Dumnezeu cu romania noastra cu tot.si daca ati reusit sa treceti prin comunism cu bine,asa ii multumiti lui Dumnezeu???pai el ne-a dat canon pt avorturi si alte pacate si noi acum iar facem la fel???eu inteleg ca ati dus-o greu;NU SUNTETI SINGURA.si parintii mei au dus-o la fel de greu si am inteles ca pacatele sunt cauza.orice patim e plata pt pacatele noastre doamna.ati suferit pt pacatele copilului avortat?ati patimit pt pacatele celui care a violat-o pe fetita de 11 ani?nu doamna,ci ati suferit pt pacatele d-voastr si ale celor ce au trait inaintea noastra.asta ne este mostenirea.si noi ce facem??spuneti ca v-ati chinuit,ganditi-va atunci ce mostenire le lasati generatiilor care vin.la cate avorturi avem nu m-as mira sa nu ajunga toti homosexuali si pedofili.AVORTUL ESTE CRIMA.PUNCT.nu este loc de tocmeala doamna.AVORTUL NU ESTE O REZOLVARE DE LA DUMNEZEU.Avortul este genocid de suflete.sa nu credeti ca foametea sau orice alt necaz indreptateste aceasta crima.Dumnezeu nu doreste avortul.in maretia Lui,putea scoate sfinti din copil si mama lui.daca Dumnezeu a permis asa ceva,asteptati-va sa primim canon,nu sa ne mangaie Dumnezeu.Si tot Dumnezeu a permis si comunismul,si razboaiele mondiale si nu in ultimul rand RASTIGNIREA LUI HRISTOS.credeti ca asa a vrut EL?NU,asa am vrut noi doamna,la noi e vina si pacatul.dupa felul cum ganditi,ar trebuii sa nu ne mai pedepseasca Dumnezeu ca e e de acord cu toate pacatele noastre nu??imi pare rau sincer va spun,pt cat ati patimit,dar daca ganditi asa,ce folos ati tras din patimire??daca Hristos spune ca doar gandul rau este pacat,oare nu cu atat mai mult cel criminal??sa imi fie cu iertare,eu nu va judec si nici nu caut sa ma remarc.nu pot sta totusi cu buzele cusute.voi da socoteala pt tacerea mea.altii vor sa spuna si nu pot.Dumnezeu sa ne lumineze si sa ne ierte!DOAMNE AJUTA!
Cami :
Date: July 6, 2008 @ 4:10 pm
Doamna Ada,
incep cu raspunsul unui traitor in Cristos:
Arhimandrit Ioanichie Balan, in “Calauza ortodoxa in familie si societate II”, (Man. Sihastria 2004), pag. 71: “Intrebare: Se poate limita numarul nasterilor de copii in tarile crestine, din lipsa spatiului vital si al conditiilor de viata? Rapuns: NU. Daca credem cu tarie in Dumnezeu ca El are grija de toti , si ca, odata cu nasterea omenilor pe pamint , le asigura si existenta , nici o tara crestina nu are dreptul sa limiteza nasterile de copii, oricit de grele ar fi conditiile de viata pe pamint.”
Azi 6 iulie s-a citit Evanghelia despre Grijile vietii (Matei 6, 22-33).
…..“Priviti la pasarile cerului. Ca nu seamana, nici nu secera, nici nu aduna in jitnite, si Tatal vostru Cel ceresc le hraneste. Oare nu sunteti voi cu mult mai presus decit ele?”….
Acesta este raspunsul unui om pacatos (eu):
Pentru obsedanta problema a omului (cu ce va trai, ce va minca, cu ce se va imbraca etc.) ce nu se incredinteaza deplin in voia lui Dumnezeu, a fost scrisa aceasta evanghelie!!! Doamna Ada, nu pentru multimea de copii nascuti exista lipsuri si neajunsuri, ci pentru multimea copiilor nenascuti Dumnezeu ii face pe cei nascuti sa plateasca prin lipsuri!!! Evident, ca pentru necazurile vietii sunt responsabile mai multe pacate ale indivizilor, nu numai cele de avort si ferire de zamislire (care este echivalent cu desfrinare intre soti – este pervertit scopul casatoriei si insasi iubirea dintre acestia, atita timp cit apropierea dintre ei are scop consumatorist). V-am recomandat niste carti, merita sa le cititi, va veti linisti , veti gasi raspunsuri cum sa va cresteti nepoata, dar si pentru sufletul dumneavoastra zbuciumat merita sa le cautati, sa le luati ca medicamente duhovnicesti. Oricum, in pangare si in librariile de carte religioasa oferta pe acesta tema este mare, explicatiile sunt multe, atit din punct de vedere crestin, cit si medical, veti intelege problema sub toate aspectele!!! Veti intelege ca Dumnezeu este Domn al vietii, nu al mortii, nu al avortului, nu al contra-ceptiei ( contra-ceptia e sinonim cu contra-viata): “Lasati copiii sa vina la Mine, ca unora ca acestia este Imparatia Cerurilor” (Mat.19.14). Asa scrie pe coperta cartii “Ne vorbeste Parintele Ilarion Argatu despre desfrinare si avort” pe care chiar astazi am cumparat-o gindindu-ma la framintarile dumneavoastra! Sper ca nu ati plecat la tara inca si ca apucati sa cititi mesajul meu. Pe a doua coperta a cartii scrie: “Femeia care-si omoara pruncul in pintace este de 2 ori ucigasa: o data, pentru ca a ucis trupul copilului si, a 2-a oara, pentru ca a omorit sufletul copilului. Acel suflet e mort pentru ca nu a fost lasat sa se nasca si sa primeasca Taina Sf. Botez…..Femeia care-si ucide pruncul in pintece, mai este considerata de mii de ori ucigasa, deoarece prin uciderea copilului ce trebuia sa se nasca, a ucit toata generatia care s-ar fi putut naste din acel copil , pina la sfirsitul omenirii”.
Arsenie Boca: “Sfintul Pavel, socotind copiii mugurii casatoriei, n-a ingaduit infrinarea desavirsita decit pentru vremurile de post si rugaciune (I Cor. 7.5).”, “Copiii nefacuti strica pe cei facuti”, “Iobagii aveau cite 16 copii. Si erau slugi!”, “Cind familia nu va mai fi intemeiata pe Taina, oamenii vor fi o turma de fiare destrabalate”, “Salturile peste sarcini, lepadarile de copii, indiferent cu ce metode si din ce motive, ating sanatatea copiilor ulteriori, daca mai vin. Dar chiar daca nu mai vin, Legea divina pedepseste si retrospectiv, pe cei facuti cronologic”, ect. Va las pe dumneavoastra sa cititi restul cartii. E f. interesdanta si educativa moral!!!
Din Acatistul Sf. Mari Mucenite Ecaterina (editura Bunavestire), Sfaturi Duhovnicesti pag. 64: “Nu vrei sa fii tata, nu vrei sa fii mama, nu ti-e drag sa ai copii mai multi, citi ti-a rinduit Dumnezeu, nu te casatori, nu te injuga la caruta familiala, nu batjocori taina cununiei, traieste in feciorie”.
Parintele Hristofor Panaghiotis, “Despre pacatul desfrinarii. Viata si acatistul Sf. Maria Egipteanca”, pag. 58. “Daca fericirea s-ar reduce numai la sex, cind am fi nefericiti am face numai sex si s-ar rezolva toate problemele. Calea fericirii crestine este data de cele 9 ferici spuse noua de Mintuitorul nostru Iisus Hristos “.
Si inchei printr-o invatatura a lui Arsenie Boca „ Cauza bolilor: desfrinarea. Medicamentul: infrinarea”. Deci, infrinarea nu numai ca se poate, dar se si recomanda!!! Este absolut necesara pentru o viata armonioasa in plan fizic, psihic si sufletesc!
Sunt multe carti pe aceasta tema, va las sa le cautati, sa le cititi, sa va lamuriti cum stau lucririle! Si, in plus, vorbiti cu duhovnicul dumneavoastra, cereti-i sfaturi si urmati-le! Doame ajuta!
Ada Iliescu :
Date: July 6, 2008 @ 9:46 pm
Sunt tare mahnita!Sunt vinovata ca am fost dezarmant de sincera, asa cum sunt – de o viata!
Eu discut aici cu oameni SCOLITI, in primul rand, care stiu RELIGIE cum stiu eu toate compartimentele Limbii Romane! N-am nevoie nici de o “fitica” sa ma inspir, cand tin cursuri! N-am nevoie nici de “purtator de cuvant”, dar in RELIGIE sunt NULA – teoretic si scriptic!
Am stiut, de cand am tasnit catre viata, ca trebuie sa cred in Doamne-Doamne, sa fiu cuminte sa nu fac pe nimeni sa sufere, sa ajut sa nu mint s.a. !ASTA fac de cand ma stiu!
Mai apoi, am primit sfaturi cum sa ma raportez la oameni, cum sa ma comport ca adolescenta, ca nevasta, ca mama etc.
Toate, la vremea lor, le-am facut de nota 10. Lumea ma respecta, si pentru O M ul din mine!
DAR…..nu pot sa mai stau de vorba -AICI – cu persoane care nu-si declina statutul!
Care nu raspund – teluric- nu liturgic – , la intrebaruile mele asa cum raspund eu!
[ Si asta e o forma de fariseism, “invartuirea in jurul cozii”, avand ca mantie RELIGIA!!
Nici tu @cami, nici tu @catalin nu mi-ati spus daca aveti 15 frati, daca voi veti face 15 copii si asa mai depoarte!Sau ce se face ca sa nu ajungi la avort !NIMIC nu e bine: nici abstinenta, nici anticonceptionale …NIMIC!
Sa dati sfaturi din CARTI pe care le visati, e lesne pentru voi, asa cum pot eu umple toate ecranele PC-urilor dand consultatii de LR CORECTA s.a !
Tu @Cami vei face avort daca vei ramane de enspe ori gravida? Te vei infrana, avand un BARBAT in pat langa tine??? sau eti calugarita? Esti D-RA? Spune ce esti! Astep sa ne inveti ce faci tu, asa crestina “in clocot’ cum esti!
Nu te vei casatori???
Stii bine !Totul e pacat! Tot,tot, tot!
E pacat si daca nu vrei sa te casatoresti!
Eu nu cunosc limbajul specializat liturgic; eu ma exprim in termeni simpli! Deci – daca nu sunteti casatoriti – de ce nu respectati ce a recomandat IISUS la NUNTA de la Cana Galileii!
Veti motiva ca, vezi Doamne , voi “nu ardeti”!
Veti face ce-a spus Pavel!? OK!Deci, aam aflat aici ca DESFRANAREA are ca antonim INFRANAREA!
SI ca , daca facem ce a spus IISUS suntem niste DESFRANATI, ca e mai bine ce aspus PAVEL! Doamneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
E clar! NEPOTICA mea va trebui sa creasca la manastire, sa nu vada un program la tv, nici pentru copii etc. va trevbui s-a invatam sa nu se casatoreasca etc, etc.,etc., cand la noi, neam de neam s-a stiut, cinstit, ca e asa frumoasa viata de familie!
Asa LEGENDA superba a avut neamulsi familia noastra!
Sunt TOTALMENTE debusolata!
Deci oamenii adevarati isi doresc CUIB! Si normalitatea – de cand e lumea si pamantul – este sa avem CUIB! CUIB!CUIB!
Raman, in continuare, cea mai pacatoasa si incuiata la minte fiinta de pe aceasta Lume!
Astept ca Dumnezeu sa ma pedepseasca si sa nu las pacatele mele copiilor si celor 4 nepoti ai mei!
Inainte faceam 2 colaci pe an, de slava si rugaciune/ multumire lui DUMNEZEU, pentru ca asa s-a mostenit in familia mea, asa ne simtim bine si asa e crestineste!
Acum, le voi face cu ardoarea inmmita sa-mi ierte DOMNUL pacatele, mie, CEA MAI MARE Pacatoasa !
Imi cer mii de scuze daca v-am suparat!
Dumnezeu sa ma ierte!
Doamne, ajuta !
P.S.
Cartea recomandata a fost pe lista de romane, de la examenul meu de Literatura Universala, din anul III!
Am citit-o si am inteles-o, cu mintea unui adolescent!
N-am avut timp sa o recitesc!
Iti trebuie nervii tari ca sa-l “citesti” pe Dostoevski!
catalin :
Date: July 7, 2008 @ 12:39 am
doaman ada,
1. Cât despre cele ce mi-aţi scris, bine este pentru om să nu se atingă de femeie. (Sf. Apostol Pavel,1 corinteni,cap 7,1)
28. Dacă însă te vei însura, n-ai greşit. Ci fecioara, de se va mărita, n-a greşit. Numai că unii ca aceştia vor avea suferinţă în trupul lor. Eu însă vă cruţ pe voi.
29. Şi aceasta v-o spun, fraţilor: Că vremea s-a scurtat de acum, aşa încât şi cei ce au femei să fie ca şi cum n-ar avea.(Sfantul Apostol Pavel,1corinteni,cap 7,28-29).
deci Doamna ada,dupa nunta din Cana Galileii,mirele,a lasat familia si a plecat sa ii urmeze lui Hristos;astazi este Sfantul Simeon,praznuit in luna Iunie…doamna,spuneti ca sunteti cea mai mare pacatoasa dar nu va caiti.va osanditi si mai tare in cazut asta doamna.recunoasterea pacatoseniei trebuie urmata de pocainta ca sa dea roada,altfel e posibil sa ne spuna Hristos ce le-a spus Sf Ioan Botezatorul feriseilor.doamna ada,va inteleg frustrarile,dar vremurile noastre sunt foarte dificile.copii trebuiesc povatuiti spre drumul mantuirii.si se poate trai prin infranare doamna,ca nu prin placere se intemeiaza “cuibul”.
observ ca atitudinea d-voastra este total anti-crestina,in loc sa recunoasteti greseala mai tare va intaratati in ea. prin infranare si smerenie(care infloreste din aceasta),sufletul omului dobandeste virtuti ce se inalta peste orice pricepere a mintii omenesti.deci daca Cami este domnisoara,ce e rau in asta???fecioria la fete este o virtute.
si aveti dreptate,e mai bine pt nepotica d-voastra sa creasca in m-re;astea sunt vremurile doamna;noi ne ghidam dupa Scripturi,cei care vrem sa ne mantuim.si nu inteleg de ce sunteti asa de revoltata la urma urmei,ca Dumnezeu nu este de acord cu avortul????fara sa va dati seama,v-ati facut potrivnica a lui Dumnezeu.vreti sa fim si noi asa?
NICIODATA DOAMNA!!ne urecheati si ne paruitii atata pt crezul nostru ortodox??ah,Doamne daca am fi toti monahi si monahii ce bine ar fi!
stiti ceva doamna???AVORTUL ESTE CRIMA INDIFERENT DE CATI COPII AVETI D-VOASTRA,SAU EU SAU CAMI,SAU ORICINE ALTCINEVA.
eu va inteleg chinul,dar nu se poate sa optam pt pacat.ati vazut mucenici ca stateau la tocmeala cu diavolul??NU,au stiut una si buna:ORI VIRTUTE CRESTINEASCA ORI MOARTE!!
v-am sugerat sa intrati pe youtube sa cautati subliminalle messegess,sa vedeti ce desene urmaresc copii.sunt cazuri de demonizari din cauza desenelor animate doamna,sa nu vi se para o gluma.
Cum sa va facem sa intelegeti ca AVORTUL ESTE O CRIMA NU O ALTERNATIVA!!
ce tot atata poveste???pt ce va revoltati?probaabil ca daca eram in locul celor avortati nu mai faceam atata polemica,nu???oare Dumnezeu nu s-a gandit la toate???
fiecare da socoteala pt ceea ce a vorbit si pt ceea ce a tacut.DOAMNE AJUTA!! si ma iertati,chiar nu vreau sa va supar si o spun cu toata sinceritatea,dar nu aveti dreptate,scpul nu scuza mijloacele!
Cami :
Date: July 7, 2008 @ 1:44 am
Doamna Ada,
Cu toata dragostea, cu tot respectul si compasiunea pe care mi-o inspira sufletul dumneavoastra ravasit va dau un sfat: DUMNEAVOASTRA TREBUIE SA MERGETI NEAPARAT LA UN PREOT si sa va spovediti cu mare sinceritate, sa va descarcati sufletul de povara, nu sa cereti retete de mintuire on-line sau sa chestionati ce face fiecare cu trupul sau! Dumneavoastra trebuie, ca dealtfel oricare dintre noi, sa aveti repere Sfintii, invataturile lor, viata lor, sa ascultati de duhovnic, numai asa se poate duce lupta cea buna!!! Numai asa ne putem „bucura de viata intr-o lume de infern si intr-un trup stricacios” cum spunea Maica Siluana! Vedeti, vorbea de bucurie si nu de frustrari!!! DUMNEAVOSTRA NU PREA CRED CA AVETI O RELATIE BUNA CU BISERICA, CU DUHOVNICUL, TRAG CONCLUZIE DUPA MANIFESTARILE DUMNEAVOASTRA, DUPA ATITUDINEA DE REVOLTA!! VA REVOLTA TOT CEEA CE AM SPUS NOI AICI !!! NEAPARAT VA SUGEREZ , BA CHIAR VA ROG, MERGETI LA UN PREOT SI LASATI ACOLO TOT CE VA MACINA! VETI VEDEA CA VETI PLECA UN ALT OM DUPA SPOVEDANIE SI DUPA SFATURILE INTELEPTE ALE DUHOVNICULUI!!!! Dumneavoastra nu cred ca ati citi cu atentie micile sugestii pe care le-am facut! Erau exemple din carti ale unor oameni sporiti duhovniceste care dau sfaturi atit pentru cei casatoriti cit si pentru cei necasatoriti, pentru ca toti avem aceeasi lupta in trup, doar suntem toti chemati la aceeasi sfintire!!! Trupurile noastre sa fie temple ale Sfintului Duh! Lupta e aceeasi in trup, adolescenti, tineri sau maturi (uneori lupta se duce si la batrinete), femei sau barbati, saraci sau bogati, intelectuali sau cu educatie medie, vaduvi sau retrasi la manastire!! Indiferent de calea pe care si-o alege omul ea trebuie sa-i fie orientata spre mintuire! Si indiferent de incadrarea intr-una din categoriile mentionate mai sus, daca intre a comite un pacat (ca raspuns la pofta care ne lupta) si a te abtine , atunci biserica spune ceea ce deja stiti! Cind este vorba de pacat, orice scuza te acuza! Trebuie sa priviti viata duhovniceste, nu trupeste! Dar asta se obtine prin prezenta la Sf. Liturghie, la Maslu, la Acatiste, prin Spovedanie si , cu dezlegare de la duhovnic, cu Impartasanie!!! SA NU VA TEMETI SA VA APROPIATI DE DUMNEZEU!!! DAR FACETI TOTUL CU SINCERITATE!! SI ATUNCI NU VETI MAI FI TERORIZATA DE VIATA!!! Daca va considerati pacatoasa este bine, e un inceput constientizarea pacatului, insa nu-l lasati nemarturisit, cereti canon preotului si ochii mintii vi se vor deschide, veti putea intelege adevaratul sens al vietii, va veti bucura ca traiti si veti chema si pe altii la aceeasi bucurie!!!
Daca spuneti ca sunteti/ ati fost profesoara, atunci nimic mai simplu, inseamna ca aveti inclinatie spre studiu, spre aprofundarea cunostintelor. Cumparati carti de invatatura ortodoxa si va veti lumina! Sunteti femeie inteligenta, nu va lasati educata de televizor, ci de Cristos!!! Bucurati-va de viata asa cum se bucura toti cei care au veni, au gustat si au vazut ca BUN este Dumnezeu!!! (Recunosc ca aici m-am inspirat de la Maica Siluana, este stilul ei de a vorbi!!! Pe mine M. Siluana m-a ajutat mult sa ma adun!!!)
Recomand aceste site-uri, veti gasi multe lucruri utile pt. suflet: http://www.sfaturiortodoxe.ro/
http://www.sfaturiortodoxe.ro/_s.htm
http://www.sfaturiortodoxe.ro/_avort.htm
http://www.sfaturiortodoxe.ro/_familie.htm
http://www.sfintii-arhangheli.ro/
http://www.ortodoxmedia.com/
greenstory :
Date: July 7, 2008 @ 4:40 am
Avort… Numai cand scriu acest cuvant si mi se contracta carnea pe oase. Fara nicio exagerare. Am decis sa imi spun si eu parerea aici, caci subiectul este atat de dureros si de actual, incat nu pot sa stau deoparte si sa tac. Nu stiu daca fac bine sau rau, nu stiu daca are vreun rost commentul meu, insa m-au impresionat cuvintele spuse de unii dintre cei de mai sus, m-a impresionat sinceritatea si seriozitatea cu care au tratat subiectul, rabdarea cu care au explicat, incercand sa ajute, atunci cand era evident ca cineva are nevoie de explicatii…desi poate ca nici acum ele nu au fost intelese. Am vazut ca e nevoie de un cuvant mai personal, nu e de ajuns trimiterea la texte din Sfinti Parinti sau din Scriptura, ele raman fara ecou daca nu sunt dublate de traire, si anume de trairea din ziua de azi. Si nu vreau decat sa vin si eu in ajutor, cu propriile mele angoase si temeri, cu propriile mele trairi.
Am sa incep prin a specifica statutul meu, caci e nevoie de asta, dupa cum vad. Sunt mama, sotie, dascal. Destul de tanara, inca. Destul de batrana insa, pentru a fi avut timpul necesar savarsirii a multor pacate. M-a ferit Dumnezeu si Maica Domnului, Slava Lor, de cel mai negru pacat, acela al avortului. Si nu o spun din reflex, caci sunt convinsa ca doar datorita Lor pot sa nu plang acum de dorul unor copii nenascuti… Pe masura ce trece timpul, realizez tot mai acut ca as fi fost lipsita de cel mai important ingredient al fericirii pe Pamant – linistea sufleteasca – de m-as fi numarat acum printre femeile care au pierdut vreun copil, cu buna stiinta. Nu ca as avea dreptul la liniste sufleteasca, in conditiile in care in fiecare zi a vietii mele pacatuiesc, cu gandul, fapta si cuvantul, impotriva voii lui Dumnezeu. Ma rog sa imi dea Domnul zile, sa pot aduna si fapte bune, sa pot sa imi cresc copiii si sa ii vad oameni impliniti si, mai ales, buni crestini, caci numai asa imi voi castiga, poate, un locsor, in coltul cel mai de jos al Raiului. Prin rugaciunile lor, sper sa am sansa de a ma mantui candva. Iata de ce e atat de important sa ai copii, daca ai ales calea casniciei. Ei sunt viitorii rugatori pentru mantuirea sufletelor noastre, inevitabil, mai mult sau mai putin pacatoase. Ori, cand vorbim despre un suflet de copil avortat, trebuie sa stim, cu certitudine, ca aceste suflete vor cere socoteala, la momentul judecatii, in fata lui Hristos, pentru sangele lor nevinovat, pentru osandirea lor la o vesnicie in intuneric, in afara Imparatiei lui Hristos. Si cei carora le vor cere socoteala, cei pe care ii vor acuza, vor fi parintii lor, acei oameni care erau chemati sa ii ocroteasca si care i-au condamnat inca inainte de a se naste.
Am spus mai devreme ca m-a ferit Dumnezeu de acest pacat. Nu stiu cat de mult am fost afectata de faptul ca parintii mei s-au numarat printre cei care, in plin ceausism, au decis sa limiteze numarul de copii nascuti in familia noastra. Plang uneori, cu lacrimi amare, amare, cand ma gandesc ca puteam sa fiu eu cea “refuzata”, ca am frati sau surori care se chinuie in intuneric, care cer dreptate, poate o vor cere si de la mine, cea “acceptata”… Oare ce ar fi trebuit sa fac eu, in contul lor, care nu au mai fost lasati sa faca nimic? Oare care a fost legamantul meu cu Dumnezeu de dinainte sa fiu trimisa aici, pe Pamant? Cu siguranta, misiunea mea e aceeasi cu a fiecaruia, de a incerca sa fim desavarsiti, precum Tatal nostru desavarsit este… Spre nefericirea mea, nu sunt. Si nici de incercat nu incerc prea tare, caci poate as reusi sa ma apropii un pic mai mult, daca as face tot posibilul. Dar asta e o alta discutie. Ceea ce voiam sa spun aici e ca si eu sunt macinata, uneori, de permanenta problema a neputintei de a face voia lui Dumnezeu. Caci atunci cand, ca femeie casatorita, nu iti asumi posibilitatea zamislirii a cati copii iti va da Dumnezeu, esti intr-o permanenta greseala. Pe care uneori, doar uneori (constiinta are un mecanism al adormirii foarte “treaz”) o percepi si o regreti. Si vin intrebarile, care, ca si in cazul unei comentatoare, duc la acelasi raspuns: ce sa fac?!… E un raspuns-intrebare retorica, deoarece stii bine ce sa faci! Doar ca nu vrei sa faci ceea ce stii ca trebuie facut. Adica sa te arunci. In gol. Cu convingerea ca te va tine Dumnezeu si n-ai sa cazi, ci ai sa zbori. E ca in parabola cu funia, cand nu ai incredere in Dumnezeu, ca te va tine, si nu iti dai drumul, preferand sa mori de frig si foame, tinandu-te de funie, desi salvarea era atat de aproape… solul era doar la un metru de tine. Deci raspunsul il cunosc. Stiu ca ar trebui sa am incredere, sa am un pic de spirit de jertfa, sa accept ceea ce va decide Dumnezeu pentru mine, chiar daca facerea de copii ar insemna o intrerupere sau chiar o anulare a carierei profesionale, o crestere a nevoilor zilnice de trai, o mai mare grija, un mai mare efort, o mai mare….fericire? Implinire? Am doi copii, ei sunt lumina ochilor mei si ai sotului meu. E aproape stupid ca mai stam pe ganduri sa continuam in sensul zamislirii altora, caci ni i-a dat Dumnezeu atat de reusiti, incat ar trebui sa fim tristi daca nu ne-ar mai da si altii. Dar suntem contaminati deja. De viata. De viata aceasta, a lumii, a lumescului, in care vrem si “implinire profesionala”, si bani cat sa fim lipsiti de grija zilei de maine, si vacante, si…,si… Si uite asa, anii trec, iar noi ne consolam cu planul. Nu cincinal, insa tot pe acolo. Planuim, tot timpul planuim. Planuim sa muncim, sa ne dam gradele, sa avem mai multi bani, sa ne mutam intr-un apartament decent, sa dam copiii la scoala, si, bineinteles, sa mai avem un al treilea. Copil. El, copilul, va veni cand vom fi pregatiti. Ca si cum…ca si cum noi ne facem viata. De fapt, asta e mesajul zilelor noastre, nu? “Esti stapan pe viata ta”. Sigur, crestinul din mine nu crede asta, dar ce te faci cand crestinul din mine e mai mic decat mine? Cand mai exista si altii pe langa el? Pot fi ipocrita cat vreti, pot spune ca sunt ortodoxa, insa daca e sa ii citesti pe marii duhovnici ai ortodoxiei, nu sunt deloc. Sau doar un pic. Daca as fi cu adevarat, nu as mai avea indoieli. Nu mi-ar mai fi teama de ziua de maine, nu m-as speria de gura lumii, de saracie, de boli, de lipsuri de orice fel, as merge inainte cu sufletul usor, slavind pe Dumnezeu pentru tot ce imi da, bune sau rele, si as face voia Lui, in toate, asa cum stiu ca e bine. Sigur, am momente cand sunt crestina, cand fac ce e bine, cand ajut…cand…cand…dar oare asta inseamna sa fii crestin? Tare ma tem ca nu…
Sunt plina de neputinte. De slabiciuni. Incerc sa ma lupt cu ele, sa o iau pe rand, sa cresc. Ma rog sa ma ajute Dumnezeu si Sfintii Lui sa reusesc, sa mai urc cate o treapta, sa nu cad de tot. La intrebarea “ce e de facut”, e clar raspunsul: ar trebui sa fiu curajoasa, sa inteleg ca daca m-am casatorit nu am facut-o doar ca sa traiesc frumos, in randul lumii, cu doi copii, si sa muncesc pentru familia mea, in primul rand (asa facem cei mai multi dintre noi, sa fim cinstiti!), iar apoi si sa ajut, cand imi da mana (si sa mai adun o “fapta crestineasca” pe raboj…), sa ma relaxez in vacante si sa imbatranesc linistita alaturi de sotul meu si de copii… Daca m-am casatorit, mi-am asumat o viata plina de griji, in care verbul “a darui” sa aiba ca subiect si obiect in primul rand persoana mea… Unii monahi spun ca viata in casnicie e mai grea decat cea in pustie, caci multe chinuri si griji are un parinte, mai multe decat un calugar, uneori… Iata cam cum ar trebui sa fie viata unui parinte de copii, insa noi, parintii de azi, nu o mai vrem asa, o vrem usoara, ca fulgul, o vrem frumoasa si lejera…cel putin asa o vreau eu, de ce sa nu recunosc, caci altfel nu m-as fi oprit la doi copii, nu-i asa? Si sigur, sunt situatii grele, infinit mai grele decat a mea (care e una mult prea fericita pentru meritele mele), in care o minte rationala ar spune ” Esti nebun?!” daca s-ar mai pune problema unui alt copil, insa tot Dumnezeu ne-a aratat, atat de clar si deslusit, cum din cea mai neagra mizerie El poate scoate diamante (ia cazul unui Beethoven, nascut intr-o familie cu sapte copii, toti cu handicap, inaintea lui).
Si veti intreba: Bine, daca stii ca asta trebuie sa faci, de ce nu o faci??? …De lipsa. Lipsa de credinta. Acesta e adevarul adevarat. Din lipsa de credinta pun stavila copiilor pe care ar mai vrea, poate (caci nu e obligatoriu) sa mi-i mai dea Dumnezeu, din lipsa de credinta fac lucruri pe care as putea sa nu le mai fac, fara sa ma chinui prea mult (o fi atat de greu sa nu mai fiu vanitoasa? lacoma? lenesa? etc? etc?), din lipsa de credinta nu sunt desavarsita. Deci, dragilor, din lipsa de credinta ne intrebam “ce e de facut?”, cand stim raspunsul: voia lui Dumnezeu, fara teama, fara indoiala, fara mandrie si fara tristete, cu bucurie. Cum sa ne gandim ca totul, absolut totul e pacat? Nu e asa, daca ducem o viata dupa Biserica, urmand randuielile ei, cu posturile si sarbatorile tinute corect, si din punct de vedere al infranarii, si cu o buna chibzuiala in ceea ce priveste viata intima a cuplului, asa incat, de nu mai vrem sa avem copii, sa sacrificam, pentru o perioada, placerea trupului, inlocuind-o cu cele ale sufletului, daca vom primi cu bucurie incercarile la care ne supune viata, fara sa ne gandim ca ele au venit ca un supliciu, fara sa le contabilizam, iar fericirile sa le primim cu smerenie, cu modestie, aducand slava lui Dumnezeu pentru mare mila Sa, eu cred ca asa am gasi raspunsul la toate intrebarile noastre. Nu ma veti mai intreba, cred, daca eu asa fac, e de acum limpede ca nu. Insa cunosc cupluri care traiesc astfel, iar linistea din familiile lor e de invidiat. Au cate cinci-sase copii de acum, e greu, uneori ma intreb cum rezista, dar cand ii intalnesc si ii vad veseli si fericiti, cu ochii senini…ma intreb de nu cumva eu sunt cea nebuna, iar ei cei sanatosi. Oricum, atat am inteles, privindu-i: SE POATE!
In incheiere, am sa scriu versurile unui cantec pe care l-am scris pe cand eram in liceu si ma cutremuram vazand cum mor copii nenascuti in jurul meu, intr-o lume de abia iesita din comunism si intrata in tranzitie…oare cand vom iesi la liman?…..Stiam atunci ca un suflet avortat ramane vesnic in afara Gradinii lui Dumnezeu, fara lumina, fara trup spiritual, fara sanse la vesnicie. Nu stiu nici acum care va fi soarta pentru vesnicie a acestor suflete chinuie, insa stiu ca nu e drept sa le arunce cineva acolo, oricare ar fi “motivele” gasite. Ce va putea raspunde o mama, in fata privirii fara de ochi a copilului ei?………
PROTEST
Nu-i nici o luna
De cand mama ma poarta
Insa, iata, nu-i loc
Pentru mine…
Viata nebuna
Nu ia seama, nu iarta
Pe nimeni
Isi uita bastarzii
Fara trup, fara nume…
Mama, nu lasa sa piara ascuns
Sufletul
Ce, din greseala, tu l-ai smuls
Din marea Lumina
Divina…
Pentru noi,
Cei renegati de viata,
Nu exista nici macar o dimineata
Dumnezeu nu are haine
Decat pentru voi, cei care
Ati ramas in Gradina…
Unde-i dreptatea…?
Nu am drept zestre
Decat steaua…ce-am furat-o
Pentru tine…dar de care
Nici nu-ti pasa…
Pulberi de aur
Plang in mine…
Dar tu nu le dai dreptul
De-a sti sub ce astri
Sunt sortite sa creasca…
Vad ingeri tristi, in lacrimi,
Ingeri fara de aripi,
Ingeri cu bratele smulse din umeri…!
Suflete cer Lumina!!!
In lumea lor, straina,
Puteai si tu sa te numeri…!
Mama, nu lasa sa piara ascuns
Sufletul…ce din greseala
Tu l-ai smuls……..
Ada Iliescu :
Date: July 7, 2008 @ 12:38 pm
Mai am ceva timp sa va raspund!Plecam la tara – eu si mama noastra!
Tot asa, ca o pacatoasa ce sunt si ca o naiva in ale gandirii mele ca as fi un strop crestina – aici desfiintata TOTALMENTE – voi pleca sa-i cant batranetile mamei noastre, la casa ei, de la tara, pe care mereu ma atentioneaza sa i-o pun – ca poza – in cosciug, atat ii e de draga!
Iar eu, copil cuminte( baba la randul meu), ascult glasul sufletului mamei mele, care….nu va spun cum arata de bine, la cei 89 de ani ai sai!Nu va spun cat e de ingrijita si rasfatata !
Nici asta nu veti crede, dar LUMEA stie!Dumnezeu ma vede cat chin( ore in sir imi povesteste aceleasi istorioare, pe care le stiu de la 7 ani!) si cata rabdare am cu ea!
Ca sa va spun, DVS., celor care m-ati desfiintat ca OM TELURIC, in primul rand, iar de CRESTIN, mai apoi….ce sa mai zic!?
[ Am senzatia ca sunt ca CENUSAREASA....robotesc si n-aud un "multumesc";cam la fel, adica, tot ce am facut, o viata, am gandit ca asa e bine si m-am simtit bine in pielea mea, stiind ca fac numai lucruri frumoase si crestine, iar acum, AICI, sunt ZERO taiat si chiar o criminala !!!]
Dvs. mi-ati scris – cu o rabdare sisifica – si am dedus ca NU M-ATI INTELES D E L O C; eu nu puteam/ nu pot sa nu traiesc, in etapele vietii mele, si REALIST! Eu sunt, in primul rand, un om TELURIC dirijat -matematic – de DUHUL lui Dumnezeu!
Sau cum sa va spun: am avut si am in mine un glas care ma invata ce sa fac si ce sa NU fac ! Eu l-am receptat ca pe mesaj de la Dumnezeu! Si de aceea am stat, si linistita, gandind ca, si Dumnezeu a vazut ca e bine ce fac !
Mai lucrez, si intr-o institutie, unde, daca nu tragi cu dintii sa te mentii, zbori, neavand “spirit de gasca” si nefiind prieten cu “rechinii”!
Avand un anume caracter si dorind sa respect BIBLIA – atat cat e omeneste posibil -, fiind, de felul meu, si extrem de avida de ABSOLUT in toate, mi-a fost imposibil sa nu lupt sa razbesc, prin mijloace ortodoxe, la BINELE nostru si sl aproapelui meu!
Cum puteti sa credeti ca eu as fi pentru AVORT si CRIMA, asa….cu una cu doua???!
Eu, care am nevoie de o jumatate de zi ca sa omor o musca !
Eu care n-am jignit pe nimeni pana acum! N-a oftat nici nora mea din cauza mea! Am schimbat statutul soacra-nora! CUM????
Stiti cum mi se spune, pe aici:
“Mama fratilor Grachus” sau “Maica Tereza”, iar studentii mi-au proclamat prenumele meu, care, in turca, inseamna “insula”( frumos, zice @catalin) ca ar fi”unitate-etalon, de masura pentru SUFLET!”
Si asa, aici, deodata am devenit o criminala !De ce? Pentru ca sunt REALISTA si SINCERA, nu FARISEU! [Sunt pline, si BISERICILE de FARISEI, in frunte cu unii preoti !]
Sunteti primii care ati avut curaj sa-mi spuneti asa ceva!
[ Mereu sunt ironizata ca umblu , de 33 de ani, cu o cruce de la Ierusalim si cu iconita Fecioarei cu pruncul, in geanta, plus ca fac impartite, colaci; am mai facut, si 4 troite la tara etc., etc., etc.!]
Ca – din disperare – , am inteles operatia fetitei – ca alternativa – ca fetita sa nu plece cu handicap in viata??? Da, asta DA !ASTA as fi facut eu!
Si o intreb pe antevorbitoarea mea( care iarasi ma surprinde prin inteligenta, putere empatica si chiar….sinceritate!), care e mama si are 2 copii( Sa va traiasca, Doamna, iar femininele – fiica ori nora – sa NU FACA AVORT !), pe care spune ca-i iubeste “ca pe lumina ochilor” – si e normal asa – , mai este si dascal – CUM AR MAI FI SCOS, D-Sa CAPUL IN LUME DACA FIICA SA AR FI ADUS PE LUME UN COPIL, LA 12 ANI???? SINCER: Ce faceati Dna ???
[ Aveti un nume! Ati avut idealuri lumesti cu copiii. Sunteti CINEVA! Cum ati fi rezolvat problema???]
Cu mult bun simt, D-sa recunoaste ca nu este straina de …LUMESC !Si atunci, ce s-ar fi ales de idealurile sale, lumesti, daca avea o lehuza in casa, la 12 ani – pe F I I C A sa ??? Aici e durerea !
Imi vorbiti de glasciorul copiilor fara privire, dar OARE, ati auzit vreodata cand un copil a facut prostii, la adolescenta, repet, ati auzit , vreodata, cu cata vehementa si-a acuzat copilul ala natarau parintii, atunci cand s-a maturizat:
” De ce nu m-ati calcat in picioare! De ce m-ati lasat sa ajung in halul asta!Eu eram copil! Voi erati parinti!”
De unde stim noi, ca fetita asta nu-si certa parintii ca n-au ….SALVAT-O ??????Ce viata mai aveau ei toti, in continuare!???
[ Dvs. stiti ca eu am fost felicitata si superonorata si supermotivata de copiii mei, peste ani, cand au crescut, intrucat, la finele facultatii, tatal lor primise post intr-un orasel de provincie, plus SEFIA unui departament( salariu, apartament, masina la scara etc,), iar eu am spus:
"Gravida cu al 13-lea copil, eu la provincie nu merg! Avem 2 copii superbi, de 2 si 3,3 ani! I-am spus mai spus:
"Fa-mi Teatru de papusi, Teatru Liric, Filarmonica, Licee performante cu olimpici, ca la noi si, musai UNIVERSITATE, si venim toti 3, cu toata dragostea!"
De ce am fost iarasi telurica, realista si categorica? Pentru ca DUHUL lui Dumnezeu asta m-a sfatuit:
"Stai! Nu pleca! Ti/Vi-l aduc acasa! Si asa a facut !"
Stiti cat au fost de incantati copiii nostri, la pubertate, cand erau deja olimpici, de OPTIUNEA mea??? De faptul ca nu i-am facut ...provinciali! Eu, fata de oras de cand ma stiu??? Asa m-a invatat Dumnezeu sa gandesc si n-a fost rau ! Asa mi s-a intamplat mereu! Comunic exemplar cu Divinitatea!
[ Am stiut si ca Spania va lua Campionatul EURO 08!]
OK! E si asta ORGOLIU lumesc!
Deci, uite inca un PACAT!Al catelea ???Flacarile Ghenei ma vor topi de asa pacate cate v-am spus ca am !Dumnezeu sa faca ce crede cu mine! Ma las, fara teama, in mana lui! Eu ca OM consider ca am facut, si imposibilul ca sa aduc confort si viata buna in cuibul meu, cu Duhul lui Dzeu in suflet, care m-a sfatuit pas cu pas !Dorm ca un prunc de cand ma stiu!
Dvs. stiti vorba romanului?
“Sa te fereasca Dumnbezeu sa te aiba copilul, la mana, cu ceva !”
La asta m-am referit!E cumplit, Doamne fereste!
Recunosc, pe mai departe, ca sunt o mare pacatoasa, dar mereu am stiut ca n-am pacate strigatoare la cer!
1. Mi-am facut si imi fac idol din munca, intrucat sunt dascal de 36 de ani, nu aduc 1 leu in plus acasa!
[Se stie ca nu primesc nici flori decat de 2 ori pe an, pentru ca mi-e mila sa cheltuie studentul banii lui de cafea ca sa-mi aduca un buchet de flori! O cafea-student costa 1 leu; o floare costa 10 lei, minumum!Nici bani pe flori - se stie - ca nu vreau sa se cheltuie cu mine !]
Si multe alte rigori in care ma incadrez de o viata; atunci CUM sa nu pacatuiesc daca am trudit “si-n rugaciune” si a fost nevoie sa supravietuim si sa ne realizam LUMESTILE idealuri cu copiii: ca sa fie O A M E N I si sa ramana pe capataiul lor, ACASA, nu in alta tara!
DECI, de aceea mi/ne-am facut IDOL din truda!E clar ca am facut un maaaaaaaaaare pacat ! Dar, NICIODATA n-am uitat de Dumnezeu! De IISUS! De Sfanta Fecioara!
2. Mi-am facut idol din pantec! Da am mancat, de am rupt, de STRES, intr-o etapa a vietii mele, cand numai un frigider imi dadea LINISTEA interioara! Asa avalansa de griji aveam, atatea probleme de rezolvat
( copiii nostri sunt nascuti la diferenta de 1,3 ani), incat, pacatoasa de mine, Dumnezeu nu m-a ajutat decat sa-mi dea speranta si duhul care mi-a aratat ce sa intreprind! Deci, nici atunci n-am uitat de DIVINITATE! Dar am mancat ![ Mai apoi, tot Dumnezeu m-a ajutat sa indur dictatura celei mai crunte DIETE! Si am dat rapid, jos, 30 kg. Cum? Cu Dumnezeu si VOINTA, nu ambitie! Vointa, care , cred ca si ea e un pacat !]
3. Am imbatranit frumos, dar nu mai arat ca la 30-40 de ani!
Nu-mi pot permite sa ma duc la cursuri, ORICUM!E Academie!Nu Targ!
E clar! Sunt o maaaaaare pacatoasa:mi-am facut idol si din aspectul ingrijit, rasat si elegant, care vine ca o completare a valorii mele umane si profesionale, ca sa ma simt bine cu mine, ca sa fiu o persoama placuta privirii, ca sa estompez anii mei frumosi, vorba ceea, nu ma duceam sa vand la piata! [ Mereu arat ca si cum as merge la o Festivitatea culturala! Asa am gandit ca e bine ! Nu vreau sa arat ca unii universitari...Nici nepotii nu te respecta daca nu esti curata si cocheta !]
4. Am fost si sunt o maaaaaaaaaare pacatoasa ca l-am mintit pe tata ca n-are nimic GRAV, dar avea! Era tare bolnav; dar mintindu-l, i-am prelungit zilele, 3, 8 ani! Altfel, sensibil si fricos cum era, murea in 8 zile!
Si numai minciuni din acestea practic! Deci NUMAI din necesitate!
In rest sunt sufocant si patologic de SINCERA!
Ce alte pacate mai fac???
5. Sunt perfectionista ! Ma autoflagelez si ma incadrez in rigori “de nerespirat”, numai si numai ca sa iasa totul PERFECT! Eu insami sunt considerata model si acelasi lucru cer la cei din jurul meu !
Stiu ca e si rau, si greu sa fie toata lumea ca noi!Dar, decat lene filozofica, ipocrizie, fariseism, barfa s.a., de mii de ori mai bine srperanta ca toata lumea trebuie sa fie CUMINTE si CU MINTE!
6. Am o “carte de vizita” superba!
Iarasi pacatuiesc, intrucat “pot sa fac BINE, dar nu-l fac”, deoarece sunt rugata si trebuie sa salvez pe cate un natarau de student care nu vine la ore….”sa pun eu o vorba buna si e salvat imediat”, dar nu fac asa ceva pentru tot aurul din lume; mai bine…..pacatuiesc, deoarece REFUZ categoric sa ma incurc cu otrepe!
Si asta se stie pe aici! Dar, sunt iarasi o pacatoasa! Prefer sa fiu, dar sa dorm linistita !
[ Si multe alte treburi de genul asta cate se fac, eu.... de 36 de, ani AM REFUZAT! Nu mi-am batut joc de imaginea mea, pe care Dumnezeu m-a ajutat sa mi-o cladesc, mm cu mm !]
8. Am o boala de cativa ani, care nu-mi permite sa postesc! Deci, iarasi sunt o mare pacatoasa !
9. Ma duc la Biserica si nu mai pot sta in picioare. Nu mai pot! Mereu caut o banca! Sunt cea mai mare pacatoasa !
10. Cand fac COLACII de SLAVA si RUGACIUNE/MULTUMIRE lui Dumnezeu, nu mai mai duc la Biserica, ci chemam preotul familiei, ACASA, in Altarul casei noastre, nu in Biserica unde nu se tine LITURGHIA ca nu sunt enoriasi; nu in BISERICA unde se cearta si se bat 2 preoti, mai rau ca 2 caini!
[ N-am divulgat satul si n-o voi face, dar am mai spus ce se intampla pe acolo! De necrezut! A propos: daca eu sau altul suntem asa pacatosi, ce mai ziceti de asemenea PREOTI din satele romanesti??? Au proliferat preotii care s-au dat cu....Diavolul! Cum sa mai ai incredete in ei!???]]
P.S.
@cami, @catalin si, mai ales, @greenstory( v-am mai intrebat, Dna, de ce, daca sunteti asa sincera crestina, nu v-ati inscris pe blog cu numele real?De ce?), Dumnezeu sa va ajute pentru ca m-ati onorat si v-ati pus tot sufletul vostru ca sa ma faceti sa inteleg!
De un singur lucru sa mai fiti siguri:
Eu nu sunt nici calugarita, nici maica Siluana!
Eu sunt o crestina cuminte si cu minte – pacatoasa foc – si, normal, ca regret asta, intr-o mare de superhiperultrafortemega pacatosi !
Eu sunt o femeie prea realista , careia i-a iesit – matematic – tot ce si-a propus, la viata ei, numai si numai pentru ca a crezut “fierbinte” ( la tinerete) si “in clocot”( la maturitate) in Dumnezeu si pentru ca a urmat sfatul trimis prin Duhul launtric de la Dumnezeu, care – pas cu pas – m-a sfatuit ce sa fac si de ce sa ma feresc! Care m-a si mustrat si nu l-am parasit, ca sa-mi demonstreze, mai apoi, ca a fost”Tot Raul spre Binele meu!”, ca sunt PRIMITIVA sau cum sa ma numesc, cata vreme n-am citit decat BIBLIA de 5 ori, cartile parintilor Cleopa si Staniloaie si un Calendar ortodox, rosu, de acum 10-15 ani, sub forma Magazinului istoric, asa, pe luni, ca o revista!
Atat ! In rest, vad, aud, simt si cresc in credinta, asa cum mi-e mie bine!Si…mai am eu o vorba:
“Asa cum barbatul, copiii, nepotii, parintii, studentii, vecinii mei NU MA AU LA MANA cu ceva, la fel nici DUMNEZEU nu ma poate acuza de vreo NEMERNICIE !
SI, daca eu ma simt BINE asa , care e problema ??? Sa fac Teologia la batranete???
Sa gasesc un alt duhovnic, adevarat, care ma/ne cheme la confesional, nu acasa, la Boboteaza sau la Craciun, 5 minute cu aprins lumanarea cu tot, asa, de mantuiala ?????
Deci, va implor sa intelegeti ca SUNT bine si ma simt in lucrarea lui Dumnezeu si asa proasta foc si pacatoasa…… cat cuprinde!
Va multumesc pentru indicatiile pretioase si rabdare!
Sa ne auzim, sanatosi, la toamna !
O vara cat mai placuta , in Domnul si alaturi de cei dragi!
DOAMNE, AJUTA !
greenstory :
Date: July 7, 2008 @ 1:37 pm
Raspuns la intrebarea care mi s-a pus: ce as face daca fiica mea ar avea o sarcina la doisprezece ani? Cu toate ca suna incredibil, eu cred cu tarie ca, daca Dumnezeu ar decide sa treaca familia mea printr-o asa mare incercare, nu as comite crima unui avort. Cred ca mi-ar da Dumnezeu puterea, ca raspuns la rugaciune, sa iau decizia corecta si sa nu mai adancesc tragedia prin care ar trece fiica mea, prin comiterea unei crime de mii de ori urata, cea a uciderii copilului ei si al nepotului meu. Iar partea cu scosul capului in lume….e zero pentru mine. Ceea ce conteaza e cum voi scoate capul in lumea cealalta, iar daca exista canoane diferite in functie de gravitatea pacatului, inseamna ca si pacatele sunt diferite, unele mai grave, altele mai usor de iertat. Pentru a te hotari sa omori, indiferent pe cine, dar cu atat mai mult un copil, cred ca iti trebuie o orbire totala, o impietrire a inimii greu de imaginat pentru mine. De fapt, ceea ce m-ar sfasia pe dinauntru, in situatia ipotetica despre care vorbim, ar fi trauma pe care deja a suferit-o copilul meu, cum as putea sa o mai incarc si cu o trauma mai mare, aceea de a o transforma pe ea, victima, in criminala?!… Cum sa ii condamn sufletelul, si asa destul de incercat, la chinuri vesnice? E stiut faptul ca Dumnezeu nu da niciodata omului mai mult decat poate duce, iar Iov ne sta drept exemplu in fata, despre cat de multe poate suporta un om in viata. Si nu numai el. Sunt atatia martiri, atatia nevinovati care sufera peste inchipuirea noastra, a oamenilor “normali”, incat eu, cu frica, ma rog uneori: “Nu-mi da, Doamne, cat pot duce, caci stiu ca m-ai inzestrat cu puteri nebanuite!”
Poate ca pare fariseism ceea ce spun, in ochii unora, insa cred ca fiecare are o limita, peste care nu poate trece, indiferent ce ar fi. Cred ca asta e limita mea. Am mai spus o data, mai demult, ca mi-e teama de multe lucruri, insa cel mai mult de mine insami. Am vrut sa spun prin asta ca stiu, cu siguranta, ca orice om, daca nu e atent, adica daca nu pastreaza legatura cu Dumnezeu, macar atat cat sa nu se piarda, o va face, se va pierde, si isi va pierde si sufletul pe cale. Iata de ce consider ca nimeni nu imi poate face atat de mult rau cat as putea sa imi fac singura, prin deciziile pe care le-as putea lua. Nici diavolul nu are asupra noastra decat puterea pe care i-o dam noi, prin pacatele noastre. Deci, iata cum persoana de care ar trebui sa ne fie cel mai teama pe lume…suntem chiar noi. Ma rog sa nu ma lase Dumnezeu vreodata sa imi pierd in asa masura mintile, incat sa imi ucid copiii sau nepotii, indiferent cum ar fi ei trimisi pe lume. Oricum, situatia de care vorbim e una fericita, daca o comparam cu cea a unei viitoare mame, care afla ca pruncul din pantece e bolnav grav, cu malformatii incurabile, si ca de il va naste, il va condamna si pe el, dar si pe familia sa, la ani de suferinta si dureri. Eu m-am intrebat adesea: ce as face atunci? Nu ot decat sa ma rog pentru cei care trec prin asta (si nu sunt putini) si sa ma ajute Dumnezeu, oricare ar fi planul Sau pentru mine. Dar nu pot concepe un avort, nici macar in aceste conditii. Daca asta ar fi crucea pe care ar trebui sa o duc…as accepta-o. Punct. Repet, e vai de capul meu cand vine vorba de neputinte, insa asta e limita pe care nu vreau sa o trec niciodata. Absolut niciodata. Sa ma iertati daca pare mandrie, nu este, e pur si simplu groaza de un asemenea act.
In rest…nu mai comentez, sa ne dea Dumnezeu sanatate si intelepciune, tuturor. Sa ne ajute sa ne mantuim, fiecare cum putem. Caci fara ajutorul Lui, nimic nu facem. Doamne ajuta!
Ada Iliescu :
Date: July 7, 2008 @ 3:12 pm
Rau imi pare ca ACUM, nu se aude un glas si nu va vine un mesaj, o gandire de la Dumnezeu, care sa va spuna:
“Fatuca draga, mureau doi copii, poate 3, daca erau gemeni!Asa, a murit doar unul!
Ce sa fac? Mai iau si eu hotarari RADICALE! Si eu cred ca esti convinsa ca s-a intamplat omorul cu vrerea mea!”
Asa gandeste un crestin primitiv ca mine, care stie ca TOTUL, absolut TOTUL e dirijat de Dumnezeu!TOTUL!
Altfel, s-ar anula propozitia:
“Faca-se voia ta, Doamne!!!”
pe care eu am scris-o inca inainte de a se hotarai OPERATIA!De 3-4 ori !
Altfel, se intampla ceva!
Cadea Spitalul acela !
Facea fata vreo criza!
Refuza fata sa se mai scoale din patul Roxanei celei empatice, aceea care i-a gazduit si a platit, dupa cate stiu!
s.a.m.d.
Nu va spune NIMIC tergiversarea cazului! Cat s-o fi framantat si Dumnezeu, dragul de El !
Vedeti ce linistita sunt???
De ce? Pentru ca nu cred doar”in clocot”, ci si “sufocant”, si “absolut” de mult, in Divinitate si in puterea Sa de decizie!
Acest balsam al sufletului mi l-a dat si il accept!
Stiu ca sunt, pentru o amica a mea, ATEE, o inocenta, o naiva si o idealista!
Diferenta dintre mine si ea este ca eu n-as fi capabila sa renunt la “ghidul” meu pe pamant, la Mentorul meu, la Apostolul meu moral, care e Tatal Ceresc !
Durerea mea este ca , de ani de zile, ma lupt sa o fac sa CREADA !
As muri fara iubirea, sfaturile, ajutorul, si mustrarea Domnului!
Doamne, ajuta !
P.S.
Daca nu va pasa de gura lumii, de ce n-ati scris numele real pe blog!
De ce??? De ce??? De ce???
Este a 3-a oara cand va pun aceasta intrebare!De ce va ascundeti ???
Dupa Dumnezeu, pe locul 2, mi-e frica de GURA LUMII!Mi-e asa de frica si atat de mult nu-mi place sa intru nici in barfa ….pozitiva( uite si-un oximoron), incat, o viata intreaba, GURA LUMII mi-a fost un….”barometru”!
Eu, ca mama, preferam sa ma omoare pe mine, mama, decat sa “tasneasca” spre viata FETITA mea, intr-un asemenea registru!
Ma ofeream eu ca schimb!
Iubirea materna ADEVARATA inseamna, si JERTFA, uneori !
Sunteti FALSA, Stimata Doamna!
Nu va iubiti suficient copilul!
Nu stiti cum trebuie sa iubiti copilul Dvs.!
Mai meditati!
R: Inteleg printre randuri ca Dvs. credeti intr-o predestinare absoluta. “Dumnezeu stie totul si dirijeaza totul”. Unde-i libertatea omului si optiunile lui? Nu traim in lumea lui “Dumnezeu dirijeaza totul”. Mai multe detalii in materialul acesta: O vorba neortodoxa: “Asa mi-a fost scris!” LD.
Ada Iliescu :
Date: July 7, 2008 @ 3:27 pm
Sa nu se inteleaga ca acea “Gura a Lumii” imi dadea mie starea de disconfort! Ca- vezi Doamne – eram loviti noi, ca parinti, la ORGOLIU! NU!NUUUUUUUUUUUUUU!
“Gura Lumii” insemna pentru fetita noastra, o carte de vizita intinata, fara voia ei, insemnau niste idealuri de fetita, de adolescenta, de femeie inabusite, sufocate, anulate! Insemna ca ea se simtea stigmatizata ! Insemna o viata irosita, in zadar! Insemna, posibil, o viitoare feminina bolnava psihic, o depresiva , in cel mai bun caz, daca simtea rautatea lumii, a baietilor!
Doamne cate complicatii mai aducea dupa ea !
Doamne, frumos a decurs totul, in viata noastra- in acest sens – ,inca de la inceputuri si mai apoi, numai si numai pentru ca am tasnit catre viata, “Fara handicapuri, fara tinichele sau scame”, ci CURAT, asa cum se pleca in feudalismul acela superb, neintinat inca de acest capitalism necredincios, funaambulesc si dement!!!
greenstory :
Date: July 7, 2008 @ 4:22 pm
Era sa ma las purtata de “hohotul de ras” care crescuse in mine si sa dau o replica pe masura…dar as fi facut o mare greseala. Chiar un mare pacat. Caci e pacat sa razi de oamenii bolnavi. Am crezut ca e vorba de prostie pur si simplu, dublata de o mandrie de proportii “pantagruelice”, insa acum cred sincer ca nu e, de fapt, decat un alt nefericit exemplu despre cat de slabe sunt parghiile unui creier omenesc, ce nu mai duce, de la o varsta (sau poate nu a dus niciodata), greutatea unei ratiuni, tot mai solicitata de realitatile zilelor noastre. Asa ca nu voi da un raspuns bietei femei care isterizeaza pe aici, sper doar ca nu o vor citi si unii oameni mai putin experimentati, care sa concluzioneze ca din astfel de oameni e formata ortodoxia. Ar fi pierduti pentru credinta.
De fapt, ma intorc la tristetea de care vorbeam intr-o postare ce comenta un alt articol, tot starnitor de polemici aprinse, tristetea de a vedea cum iubirea crestina e uitata complet pe blogurile ortodoxe, cand vine vorba de orgolii personale ranite. Sigur, aici e prezent un orgoliu patologic, deci si reactiile sunt de natura patologica. E foarte trist. Atacurile la persoana nu ar trebui sa existe, in discutiile noastre incercam sa gasim raspunsuri, sa ne impartasim parerile, sa ne corectam greselile… Nu incercam sa ne dam in cap, sa ne aratam muschii. Insa acest lucru poate fi inteles, pana la urma, de un om sanatos, indiferent de religia sau confesiunea sa. Cand nu se intampla asta, cand apar aceleasi elucubratii despre vesnic “superbissima” viata a cuiva (nu am intalnit pana acum un asemenea exemplu de megalomanie obsesiva), cand discutia deviaza pe coclauri nebanuite…ai impresia ca ai gresit adresa. Si tot ce ramane e o indefinita tristete, o apasare sufleteasca, de care, sincer, consider ca ar trebui sa fim iertati, macar aici, pe un blog care se respecta.
Fac un apel catre administrator, din tot sufletul, sa treaca peste anumite reticente, pornite din prea mult bun simt, si sa selecteze de acum inainte postarile care provin dintr-o minte cat de cat rationala, pentru a nu mai avea parte de “circ” pe blogul sau. E prea serios si prea muncit, ca sa lase toti pacientii saloanelor de psihiatrie sa isi verse traumele si cosmarurile printre noi.
Semnat: o provinciala.
PS Nu imi dau numele real, pentru ca, iata, sunt si nebuni pe aici, care ar putea sa faca mai mult rau decat o simpla postare dementiala!!!
R: Vai, nu pot sa cred, draga greenstory, cat de sadica poti fi. Te rog pe viitor sa nu mai jignesti lumea, da? Te rog frumos!R: Vai, nu pot sa cred, draga greenstory, cat de sadica poti fi. Te rog pe viitor sa nu mai jignesti lumea, da? Te rog frumos!
:D:D LD.
Cami :
Date: July 7, 2008 @ 4:51 pm
Da, Greenstory, asta ma gindeam si eu, ca Dna. Ada (cu toata stima pentru dinsa, pentru virsta sa si sacrificiile sale ca mama), are probleme psiho-afective majore! Totusi ramin la recomandarea ca trebuie sa mearga la un preot sa se spovedeasca serios!!! E in cadere libera si se pare ca nu vrea sa se opreasac, sa faca un popas la biserica, acolo unde se gaseste Doctorul trupurilor si al sufletelor!! Nu-mi ramine decit sa o compatimesc daca va continua asa!! Doamne ajuta!
Ii recomand conferinta lui Danion – Calea Familiei
http://www.ortodoxmedia.com/inregistrare/557/Danion-Calea-Familiei
Mai multe conferinte:
http://www.ortodoxmedia.com/autor/20/Danion-Vasile
catalin :
Date: July 7, 2008 @ 7:22 pm
doamna Ada,haideti ca imi dau eu numele:CATALIN,crestin ortodox….doamna,ma iertati ca va spun,dar din cauza unor crestini ca d-voastra s-a aprobat avortul.va deranjeaza atat de mult virtutile?…eu,ca un frate in Hristos ce va sunt,va vorbesc cu multa iubire dar si cu discernamant in acelasi timp.NU NUMARUL DE COPII,DE NEPOTI SI NICI NUMELE NOSTRU STABILESC CAT DE GRAV ESTE AVORUL,CI DUMNEZEU.AVORTUL ESTE CRIMA,INDIFERENT DACA MA CHEAMA ENACHE ANDREI SAU MOCANU MIHAELA(NUME ALESE LA INTAMPLARE) SI INDIFERENT DACA AM(2,3,4,5)SAU NU COPII,INDIFERENT CA SUNT COPIL,ADOLESCENT SAU BATRAN.CE VRETI SA DEMONSTRTI doamna Ada???ca sunteti plina de virtuti??Stiti,este un indreptar pt spovedanie in care este trecut la pacate:”am facut avort sau am sfatuit pe cineva sa faca,sau am fost de acord,sau nu am spus nu cand am avut ocazia”(ceva de genul asta)….si apropo,cine se teme de gura lui Dumnezeu,nu se mai teme ge gura lumii,pentru ca stim ce duh stapaneste lumea doamna.Doamne ajuta!!!
catalin :
Date: July 7, 2008 @ 7:34 pm
cat despre fraza”Faca-se voia Ta”,va rog sa intelegeti ca Dumnezeu vrea sa ne mantuim toti,asta este voia Lui.cu toate astea nu ne mantuim toti,va intrebati de ce??pt ca omul are libertatea de a alege si de multe ori alege sa pacatuiasca.de asta merge in iad;parintele Paisie spunea ca pana si iadul l-a lasat Dumnezeu din marea Lui iubire.
deci cum credeti ca o sa ne mantuim daca credem ca voia Lui sunt crimele??nu credeti ca diavolul ne face sa rationam in felul acesta,ajungand sa credem ca avortul nu este intotdeauna crima??parerea mea,de om pacatos si prost,este ca a avut destul discernamat Hristos cand ne-a avertizat sa nu ne smintim intru cei mai mici frati ai nostri(cei avortati sunt cei mai,cei mai mici)masurand toate posibilitatile posile.
in rest,suntem out-of-topic;mergeti si va marturisiti cu zdrobire de inima pentru ca ati incurajat un avort si mangaierea nu cred ca va intarzia sa vina.Doamne Ajuta!
greenstory :
Date: July 10, 2008 @ 7:58 pm
Promit solemn ca nu voi mai fi sadica, draga Laurentiu. Voi avea intelegere pentru orice suflet zbuciumat, dar si pentru orice minte care a iesit, puuuuutin numai, sifonata din tratamentul cu socuri electrice. Voi intelege ca si aceste persoane au dreptul sa se exprime, ca parte a procesului de vindecare. Sau… hai sa nu fim extrem de optimisti, sa zicem ameliorare. Cu sincera dorinta de insanatosire si cu aleasa pretuire, urez ani multi intru faurirea Epocii de Aur Distinsei Reprezentante a Societatii Savantelor de Renume Mondial !!!
laurentiu :
Date: July 11, 2008 @ 12:13 am
Florina si familia s-ar putea stabili în Anglia
http://www.monitorulneamt.ro/stiri/?editia=20080710&pagina=1&articol=18245
greenstory :
Date: October 31, 2008 @ 1:47 am
Desi cazul dezbatut aici nu mai e de mult de actualitate, problema avortului ramane, ca si cea a homosexualitatii, cele doua adevarate drame sociale luand tot mai mare amploare in viata romanilor, conform planului bine pus la punct al Sistemului. Citind un articol pe tema aceasta, pe site-ul Altermedia, am intalnit un comment care vine atat de bine in concluzionarea atitudinii pe care ar trebui sa o avem fata de cei care ne foreaza intimitatea caracterului, cu intrebari voit retorice, ale caror raspunsuri, perfect valabile, deranjeaza si creeaza reactii aiurea. De ce ? Iata ce spune o cititoare, referindu-se la o intrebare de genul <>, tema dezbatuta acolo fiind posibila homosexualitate a fiului sau fiicei tale:
,,imi amintesc si eu cum, in vremea executiei publice din Anglia a acelui fat de 6 luni, toti cei pro-avort intrebau in media sau aiurea, sistematic: “ce ai face daca fetita ta ar ramane gravida in conditii similare?”. era glasul ingrijorarii mincinoase, al milei perverse, al auto-indreptatirii, al justificarii propriilor crime. cand oamenii nu au justificari pt mizeriile pe care le fac, de la vicii si perversiuni pana la crime, transfera miseleste raspunderea si vina in ograda celuilalt, prin intrebari din astea cretine, apasat retorice. oamenii acestia, care incearca intr-o discutie sa te atraga prin subterfugii din astea in marasmul lor moral si se straduiesc sa-ti smulga macar un cuvant de indoiala – sunt odiosi pana la insuportabil.”
Recitind parerile exprimate aici, ca si alte commenturi mai vechi, ale unor articole “fierbinti” la vremea aceea, remarc, intr-adevar, o anumita doza de “avant patriotic”, sa-i spunem. Adica, daca atunci totul era cald, spiritele incinse si controversa pe repede-inainte, la o oarecare distanta in timp, lucrurile pot fi judecate mai la rece, fara patima. Concluzia care se desprinde este ca nu parerile enuntate vis-a-vis de subiectul dezbatut tind sa deranjeze, ci intromisiunea aceasta nejustificata in viata particulara a cititorilor, a oamenilor in general, care da nastere unei reactii de auto-aparare. Chiar si aceasta intrebare, atat de “obisnuita”, denota faptul ca nu mai suntem atenti la limitele intimitatii celuilalt, ni se pare normal sa ii aducem pe toti la un numitor comun, bineinteles, al nostru. Ori cuvintele pe care le-am citat mai sus apartin unui om care nu are nicio legatura cu ,,cearta” de aici. E, deci, un factor neutru, dar care, tocmai de aceea, merita luat in seama. Pentru ca nu numai aici, la subsolul acestui articol, s-au iscat neintelegeri. Ori, desi controversa procreeaza idei noi, deci e constructiva, pana la un punct, conflictul fatis e suparator si obtureaza caile respiratorii. N-ar fi, asadar, mai indicat, cand simtim ca ne apuca amocul si ne vine stranutul, sa nu il improscam pe cel din fata noastra cu secretii nazale din productia proprie? Citeam comenturile pe marginea imaginii de pe coperta revistei OrthoGraffiti si recunosteam, vag familiar, tonul de artag care mi-a gadilat si mie urechile “virtuale”, in alte epoci, prin alte commenturi. Haideti, oameni buni, sa ne scoatem cu totii batistutele din buzunare, cand e nevoie de ele, iar daca le-am pierdut, nu-i nimic, vorba cantecului: ,, cine-o are, sa mi-o dea, si-i sarut gurita !”
R: Welcome back!:) Da bine le mai zici. Mai scrie, ca te avansez in grad. Din commentator de ocazie, te fac scriitor pe blog. LD.