Interventia telefonica a IPS Nicolae la dezbaterea AZEC
June 5, 2008 1:18 am Despre ecumenismIntervenţia telefonică a ÎPS Nicolae Corneanu la dezbaterea cu tema „Mitropolitul Nicolae şi consecinţele gestului său: forţarea unităţii sau abandonarea identităţii?” organizată de AZEC (Asociaţia Ziariştilor şi Editorilor Creştini), 4 iunie a.c., ora 13:00, Centrul de Presă al Radiodifuziunii Române.
Intreaga dezbatere publica organizata de AZEC poate fi descarcata de la acest link: http://www.ortodoxradio.ro/arhiva/alte/radio-azec-4-iun.mp3











Mihaela :
Date: June 5, 2008 @ 2:10 am
Doamne, pazeste-ne de episcopii eretici si de intunericul acestui veac!
Daniela :
Date: June 5, 2008 @ 2:10 am
Vai, vai, vai…”Nu l-am intrebat nici macar daca s-a spovedit”…pe cel ce dorea sa se impartaseasca…ce sa ma mai leg de altceva…Mi-e si teama sa-mi astern gandurile. Slava tie Doamne ca mi-ai scos in cale un duhovnic bun, care nu m-ar impartasi nespovedita. Doamne pazeste-ne!
R: Cred ca nu asta e partea “delicata” a declaratiei. Tu vezi in citatul pe care-l dai un dezinteres pentru obstea credinciosilor… Totusi, eu socotesc ca atunci cand esti slujitor la o catedrala, de exemplu, unde slujesc 5-6 preoti, nu poti intreba toata lumea daca s-a spovedit. Se intelege ca au facut asta, mai ales daca-i stii din biserica. Poti intreba eventual cate un… “dubios” pe care nu l-ai mai vazut si care pare ratutit… Putem pleca de la ideea ca fiecare are constiinta… la urma urmei oricine poate spune ca s-a spovedit, nu? Nu se da vreun act la mana nimanui… Doamne, ajuta si iertare! Alta e buba…
Diana :
Date: June 5, 2008 @ 2:13 am
Cu foarte mare durere observ ca parintele nu regreta deloc actul facut ci chiar se bucura de “aplauzele” credinciosilor” si ii incurajeaza oarecum sa faca asemenea. Imi vine sa plang si sunt consternata ca afirma si faptul ca in acel potir era Sfantul Trup si Sange.In plus, se pare ca mai nou nu e nevoie nici sa ne spovedim pentru a ne impartasi, fiind suficienta dorinta noastra de a ne impartasi. Ma intreb ce pozitie va lua B.O.R. fata de acestea, deoarece e foarte delicat. Nici gestul mitropolitului nu poate fi nesanctionat, dar ma gandesc ca exista riscul ca si o pedeapsa aspra sa il arunce in deznadejde. Desigur, sper sa se ia totusi masuri, pentru ca ceea ce se intmpla este grav, nu numai mitropolitul impartasindu-se cu ereticii ci si multi credinciosi banateni (in urma acestui gest, inca si mai multi o vor face). Sunt sigura ca Patriarhia nu va sanctiona gestul de teama sa nu fie acuzata ca are o atitudine antieuropeana si extremista. E un moment de mare cotitura pentru Biserica noastra si trebuie sa ne rugam Domnului sa il trecem cu bine, pastrand nealterata predania Sfintilor Parinti
Daniel :
Date: June 5, 2008 @ 2:28 am
Fara cuvinte. Ar trebui sa se retraga. Ar fi un gest de ULTIM BUN SIMT.
Daniel :
Date: June 5, 2008 @ 2:33 am
Daca B.O.R. nu are o pozitie CATEGORICA, consider ca este FOARTE GRAV. In credinta nu are loc COMPROMISUL mai ales din partea unul ierarh asa mare. Sper sa fie HOTARATI in analizarea acestei SITUATII.
Mihaela :
Date: June 5, 2008 @ 2:46 am
Face declaratii din ce in ce mai smintitoare! Sinodul ar trebui sa ia o pozitie ferma urgenta, altfel o sa ii aiba pe constiinta pe cei slabi dintre noi care se dezorinteaza din ce in ce mai mult si or sa aiba caderi mari.
Ips Nicolae Corneanu raspunde la conferinta AZEC despre gestul impartasirii cu catolicii. « Theologhia | amin. :
Date: June 5, 2008 @ 2:49 am
[...] Preluare de la domnul Laurentiu Dumitru [...]
Aurel :
Date: June 5, 2008 @ 2:56 am
” solemnitatea si serviciul religios a fost al greco-catolicilor”, deci ce legatura are aceasta cu Adevarul si ereticii? “am simtit un sentiment de,daca pot spune asa de fratietate” , “printr-un gest spontan m-am apropiat de cei ce se impartaseau si m-am impartasit si eu alaturi de ceilalti.” “Sigur trebuia sa reflectez la consecintele”, “dar sigur a fost un gest spontan si de fratietate care l-am simtit necesar sa-l fac si eu “. “Dar pentru mine ca un om al Lui Hristos si a Lui Dumnezeu a fost un gest de fratietate”. “pe plan ecumenic am simtit ca este necesar sa ne apropiem unii de altii”.”si sa recurgem la tot ce se poate pentru a manifesta fratietatea”.
Prezentatorul: Va pare rau pentru acest gest?
IPS: “Sincer sa spun nu imi pare rau”, “dar regret ca am dat prilej la comentarii majoritatea destul de negative” . “a simtit o comuniune cu ei , caci sunt cu adevarat crestini si ei” (cum sa fie crestini cu adevarat daca sunt eretici?)”.
La restul nu am mai rezistat. Doamne nu ne lasa.
radio dobrogea :
Date: June 5, 2008 @ 3:10 am
multumim pentru fisierul cu inregistrari…il vom difuza
`Luminita :
Date: June 5, 2008 @ 3:12 am
Interesant dar ei greco catolicii sau catolicii nu ar face asa ceva in ruptul capului ,de fapt declaratia papei care zice ca biserica ortodoxa este o biserica particulara este destul de elocventa.
Aurel :
Date: June 5, 2008 @ 4:29 am
Pentru Luminita.
Iubita sora intru Domnul. Acuma actiunile catolicismului parca sunt prezente si mai grele decat cele date de martorii lui iehova ,pe care ii vedem in fiecare zii pe strada sau ne bat la usa. Acei oameni (martorii) care vreau sa ne strice, parca intr-o anumita masura au incetat. Dar catolicii nu vor inceta niciodata si o vor tine una si buna, cu erezia lor asa incat sa ne traga si pe noi pe fundul iadului.
Pr Catalin Ciobanu :
Date: June 5, 2008 @ 4:50 am
Ca de obicei ,dorim a fi noi,romanii latini si ortodocsi,placa turnanta a ecumenismului mondial.Pe criteriul Scolii ardelene ca de la Ram ne tragem dar suntem ortodocsi de sorginte apostolica si crescuti in atmosfera greaca bizantina.
Numai ca uitam ca nu e momentul cel mai potrivit sa ne facem frate cu dracul pentru a trece o iluzorie punte europeana care se dovedeste deja ca e o punte a suspinelor.Si inca n am trecut la euro si nici nu neam trimis trupele prin Tanzania in conflicte inventate de militianul planetar de la Washington.
Rupti prin comunism si 18 ani de nauceala buimacoida spre capitalism de matca traditiei noastre autentic ortodoxe,ne tradam intai poporul prin ierarhi si teologi ,adica preotii si fariseii si invatatorii legii,ni-l mintim prin irozii si euro-pilatii de Bruxelles Strasbourg iar la urma il ducem definitiv in confuzie cu saducheii second hand sincronisti (i-am numit pe intelectualii Romaniei orientale visate candva de Iorga…) si daca tot a mai ramas vreun suflet de baba ortodoxa plangand cernit in cimitirul istoric devenit neamul valah plecat la capsuni pe alte meleaguri,atunci lasa ca organizam un tur in Tibet si in Rep Centr Africana la vracii bosimani si rezolvam si acest neajuns minor.In duh de fratietate si comuniune!…
Curand se vor implini spusele sfinte al par Paisie Aghioritul si ale sf Lavrentie al Cernigovului/.
Altare aurite deja avem,ramane sa mai renuntam si la epicleza si a inceput deja Sf si eterna orizontalitate, imanentul definitiv al pragmatismului american.Pax americana vobiscum,il auzim deja pe Ratzinger imprastiind din Groenlanda pana in Zeelanda.
Si cand te gandesti ca miliardele de sf ingeri veniti din ceruri il insoteau pe Domnul,acum,la Sf Lui inaltare, pe muntele Eleonului,mirandu se si spaimantandu se si intrebandu se Cine este acesta ce vine din Vosor cu vesmantul rosu ca sangele,avand trup omenesc pe care Il aseaza preaslavit si indumnezeit de a dreapta iubitului Sau Dumnezeu si Tata de care nicicum se despartise Fiul si Cuvantul,cu dumnezeirea-I…
Dar Hristos Domnul le raspunde ingerilor Sai dragi si aud si apostolii si Sf Sa Maica: “Mantuitorul tau vine,fiica a Sionului!El vine cu plata si rasplatirile(harurile )merg inaintea Lui!
Singur am calcat in teasc si dintre popoare nimeni nu era cu mine;si am calcat intru mania MEa i am strivit intru intaratarea Mea,incat sangele lor a tasnit pe vesmantul Meu si Mi am patat toate hainele Mele”
Iar despre cei ce vor sta langa Duhul cerand de la Duhul cel Sf al Domnului sa vina si sa prefaca darurile ,nu de la eretici,despre aceia spune iarasi Isaia:”Cu adevarat ei sunt poporul MEu fii care nu vor fi necredinciosi”.
Iata ce pune in sufletul sau ,acum ,la Inaltare,crestinul care asculta de mama lui ,Biserica,Una,mama lui adevarata care nu l va intarca niciodata de la sanul ei,sanul Duhului Vietii.
Nu trebuie sa ne miram ca Iuda e dintre apostoli,din chiar synaxa celor 12,de langa pieptul Domnului.Asa a fost atunci,asa e si acum.
Iar personal, cred ca acest mosneag ,o vestigie trista a vremurilor Securitatii nu demult apuse(oare?!),merita,pt ca in curand va da fata infricosata cu Judecatorul,cu Hristos cel cu imbracamintea rosita de sange(omenitatea Lui schingiuita si ridicata acum de a dreapta Slavei Tatalui),cred,zic,ca merita o rugaciune spusa de fiecare in suflet maine la Liturghia Inaltarii Domnului,poate intelege si el ceva pe ultimii metri.El sa ia bine aminte la alti ierarhi din partea cealalta a tarii care n-au facut blestematii cate a facut el insusi la Banat acolo ,dar de ani de zile se chinui cu boala pt ca Domnul sa-i ierte in rabdarea si necartirea lor!
Sa ia aminte si cei din jur sa nu aplaude si sa minta ci sa i spuna cinstit si de a dreptul de la om la om.
Altfel va vedea urgia.
Pt ca stie si teologie si sluga de acest fel,care stie ale Stapanului mai mult se va bate.A mers consecvent si la umblatoarea publica a fostului regim si numai El si cu sf lui inger pazitor stiu cate a gresit si in acele vremuri de ucidere a sfintilor si prigoana a neamului nostru pt ca era crestin si nu khazar venit din mongoliile lui Ham cel blestemat de tatal sau candva.
Iar noi sa nu ne mai miram atata de adancimea raului invascut in sufletele noastre imburuienite si nedestelenite inca de Hristos ci mai degraba sa punem mana sa facem ceva,fiecare in dreptul lui.
Cel ce se roaga in manastirea sufletului lui,mai sfinteasca se si mai adauge sfintenie.
Cel ce munceste,sa fie cu mintea in Muntele Maslinilor si sa se intoarca mereu cu bucurie in Ierusalimul inimii lui,dand slava si asteptand botezul Duhului,care sigur va veni cu fo in aceste vremuri de vanzare si sfat in sinedriile lumii puternicilor…
Cel ce invata tainele teologiei ori slujeste la altar ori intre oameni,gata sa fie si unul ca acesta de urgie,de stare impotriva,de sfatuire cu timp si fara timp,ca macar pe unii sa dobandeasca,rascumparand si acesta si cei inteleptiti de el vremea,caci vedem cu totii ca zilele rele sunt…
Atenti la toti si la toate,la semnele vremurilor,la semnele de cutremure,de foamete ,de razboaie,de urgii de nedreptati ,sa stam bine ancorati in temelia predaniei noastre apostolice (Doar Sf Filip si Sf Andrei ne au aruncat cu atata vigoare prin milenii de teroare in colimvitra istoriei,n avem de ce sa ne fie teama ori rusine…)sa stam cu frica in fata Domnului care ne scoate din Sionul mintii noastre,din cele create si ne duce pe Muntele indurarilor si harurilor Sale nesfarsite si necercetate,spre a ne arata acolo Suirea Sa la dreapta Slavei Tatalui,cu trupul tasnind dumnezeiasca I slava si sa luam aminte la toate cate ni se intampla inca fiind aici jos,in trup si in nimicnicia lumii care si asteapta si ea lumina slavei fiilor Imparatiei…
Usile istoriei se dau in fiec duminica la o parte spre a vedea ca Sf Apostoli nemarginitele ceruri cu nesfarsitele osti de ingeri si pe Hristos inaltandu Se cu noi laolalta in Litg de pe Taborul lumii adunate miride pe Sf Disc in Imparatia Tatalui eternitatii…
De ce ne am mai teme atunci/acum?…
Sa stam numai cu intelepciune,si in Intelepciune sa luam aminte!
`Luminita :
Date: June 5, 2008 @ 10:08 am
Minunat cuvantul pr.Catalin si aceasta este realitatea pe care o spune sfintia sa!Dumnezeu sa va tina si sa va lumineze pentru a pastori credinciosi pe calea adevarata a bisericii ortodoxe!Amin!
baubau2 :
Date: June 5, 2008 @ 10:31 am
iarta`ne Doamne ca nu stim ce facem, toti suntem o apa si un pamant,dar tare ne bucuram cand careva greseste, in loc sa ajutam semnenul ii dam in cap. cum de ne mai suporta Dumnezeu
Diana :
Date: June 5, 2008 @ 10:32 am
ascult cu mare durere interviul IPS ului in urma acestui gest necugetat, si observ cu o si mai mare durere ca nici in acest moment nu realizeaza gravitatea gestului sau!!Dupa atata timp de cand ocupa acest loc, IPS-ul nu reuseste sa constientientizeze valoarea pozitiei pe care o ocupa si din cele relatate de dansul am senzatia ca nici cu dogmele nu este foarte familiarizat. Mai mult de atat nu cred ca are rost sa comentez. Este extrem de trist si ingrijorator. Sa asteptam reactia PF Daniel (copilul de suflet al IPS Nicolae) sa vedem ce va fi.
Ramona :
Date: June 5, 2008 @ 11:25 am
Am ascultat cu triste si cu durere marturia IPS Corneanu.
Ce a ramas ortodox in inima IPS Corneanu? Spune ca nu ne mai desparte nimic de “fratietatea” cu catolicii! Ca “nu exista nici un fel de deosebiri intre noi”! Doar acceptarea primatului papal! Inseamnna ca dumnealui a acceptat sau credea demult in Filioque, in infailibilitatea papala, in purgatoriu, in azimi,in imaculata conceptie, in celibatul preotilor, in mirungerea copiilor numai la 7 ani. Aceste rataciri le-a predicat si in biserica, inaintea credinciosilor ortodocsi? Si astfel, acei credinciosi in mintea carora terenul era pregatit, l-au aplaudat?
Cu toate acestea, afirma cu naivitate ca n-a facut nicio concesie nimanui.
Spune ca s-a impartasit pentru ca a fost impresionat, a fost emotionat de multimea de credinciosi care se impartasea, si printr-un gest spontan s-a apropiat si s-a impartsit! Un “gest de fratietate” care vine in urma intalnirior ecumenice la care a participat! Acesta este efectul intalniror ecumenice in inima lui! E, cu adevarat, o sminteala gestul IPS Corneanu.
Si nu, nu este adevarat ca recunoastem Taina Euharistica a catolicilor!
Apoi, indeamna la uitatrea istoriei neamului nostru, la uitarea istoriei Ardealului! Oricum oamenii incep sa-si uite istoria, atunci cand afirma ca “aici in Ardeal, in satul cutare, a fost mai intai o biserica catolica, ca noi am fost greco-catolici, apoi s-a facut una ortodoxa”. Oamenii au uitat de minciunoasa unire de la 1700, de bisericile ortodoxe arse sau daramante din temelii, de umilinta indurata de sate intregi, cand biserica era data unei singure familii, daca un singur om din acea familie imbratisa uniatia!
Doamne, lumineaza-l pe IPS Corneanu! Se afla in inselare si-i sminteste si pe altii!
Hristos s-a inaltat!
berea_timisoreana :
Date: June 5, 2008 @ 11:31 am
1.Iata la ce duce ecumenismul “traditionalist” cand se pune pe…teologhisit.Orice erezie isi face propria traditie.Timisoarei i se urcase la cap laudele, ca de, are cu ce: traditia comuniunii fratesti-zeci de ierarhi laudau, invatau prin scoli ca se poate si asa.Aviz altor cuiburi de sminteala!Si traditia catolica e la fel (sic!)
2.Iata la ce duce smerita smerenie cand se apuca de teologie-erezia altadata ascunsa astazi musca rau.
3.Unde duce sentimentalismul searbad nealtoit pe rugaciune continua si pe matematica duhovniceasca.
4.Polarizare, de ce nu trezire din morti ? Scoala teologica si piatra pe care zidesc acesti ierarhi trebuie rezidita din temelie.Ca in fata consistoriului, sfintii au dovedit ca parerea ierarhului e contrara lor.Unii mor si sunt canonizati de aceeasi care nu au mustrari ca spun si fac opusul lor!
Război întru Cuvânt » IPS Nicolae Corneanu la AZEC: “DA, M-AM IMPARTASIT… SINCER, NU-MI PARE RAU”! :
Date: June 5, 2008 @ 2:40 pm
[...] Preluat de la fratele Laurentiu: [...]
saracacianu maria :
Date: June 5, 2008 @ 3:29 pm
Este trist ,dar ce mai este normal in zilele noastre?Sa nu cautam ,fratilor ,la rautatile lumii,ci sa ne smerim .Sa ne smerim si sa ne rugam . De va fi gresit batranul, va fi socotit cu dreptate si judecat .Par Iustin Popovici : ” nu au putut realiza aceasta unire cuviosii secolelor 11 – 13 , cu atat mai putin se va putea realiza acest lucru prin asemenea pastori ai secolului nostru , pastori ce nu au nimic profund crestin si religios in ei , pastori ce au doar o viata politica . Multa credinta si curaj !Hristos s-a Inaltat!
Info Creştin - 5 iunie 2008 « Info Creştin :
Date: June 5, 2008 @ 4:56 pm
[...] Info Creştin – 5 iunie 2008 Intervenţia telefonică a Mitropolitului Nicolae Corneanu la dezbaterea AZEC “[…] Nu-mi pare rău, doar că regret că am dat prilej la comentarii din cele mai felurite şi majoritatea destul de negative. Ar fi trebuit să calculez foarte bine gestul care l-am făcut atunci, dar a fost un gest spontan, şi, să zic aşa, o comuniune în Hristos pe care am simţit-o alături de ceilalţi, să zic, creştini, pentru că sînt cu adevărat creştini şi ei. Nu ne desparte în fond nimic decît pe plan, să zicem, jurisdicţional, acceptarea primatului papal. [...]“ laurentiudumitru.ro [...]
Intervenţia telefonică a Mitropolitului Nicolae Corneanu la dezbaterea AZEC « La Rotundu :
Date: June 5, 2008 @ 5:01 pm
[...] laurentiudumitru.ro [...]
dark_sirius :
Date: June 5, 2008 @ 5:25 pm
dar masuri? discutii si comentarii apar, dar masuri??
caty :
Date: June 5, 2008 @ 5:48 pm
Ascult convorbirea telefonica si nu-mi vine sa cred ca IPS Nicolae nu regreta gestul facut,,,,,,,,,,noi “sa stam bine,sa stam cu frica si sa luam aminte!”
Aurelian :
Date: June 5, 2008 @ 6:01 pm
Efeseni 4:32 : “fiţi buni unii cu alţii, miloşi, şi iertaţi-vă unul pe altul, aşa cum v-a iertat şi Dumnezeu pe voi în Hristos”.
“imbarbatati pe cei slabi la suflet, sprijiniti pe cei neputinciosi, fiti indelung-rabdatori fata de toti.
Luati seama sa nu rasplateasca cineva cuiva raul cu rau, ci totdeauna sa urmati cele bune unul fata de altul si fata de toti.” 1 Tesaloniceni5:14,15
Aurelian :
Date: June 5, 2008 @ 6:09 pm
sa ne rugam pentru IPS sa, ca nu realizeaza ce a facut
Geo :
Date: June 5, 2008 @ 6:42 pm
Sa va fie rusine !! Toti aruncati cu pietre in PS Nicolae. Adevarul e ca trebuia de mult sa ne unim noi cu Roma, si nu doar unii, ci cu totii ! Daca nu ne intoarcem la Roma suntem pierduti ! Lasati mandria asta prosteasca cu canoanele si “predania” Sfintilor Parintii, ca in epoca in care au trait ei, doctrina Bisericii Rasaritene a fost manipulata si “aranjata” de catre imparatii bizantini cum le-a convenit lor mai bine. Daca Roma a facut greseli si a manipulat doctrina Bisericii, ortodocsii au manipulat-o si au alterat-o de doua ori mai tare !
Intoarceti-va in staulul ROMEI !
Oricum, in 50 de ani BOR nu va mai exista !!!
P.S. Va spune asta cineva din interiorul BOR care stie cum stau lucrurile.
simona :
Date: June 5, 2008 @ 7:56 pm
Pana acum am mai sperat….
Acum nu-mi vine decat sa tac.
Eugen-Ionut :
Date: June 5, 2008 @ 8:08 pm
Nu scriu aici ca sa comentez gestul Mitropolitului Banatului, IPS. Nicolae Corneanu, ci pentru a va atrage atentia asupra anumitor aspecte ale problemei care macina ortodoxia romaneasca in ultimele zile.
Am doar 20 de ani. Nu cunosc implicatiile ecumenismului, nici viata autentic ortodoxa nu duc… O nenorocire nu vine niciodata singura, cu totii o stim. Pentru aceasta va rog sa priviti in ansamblu evenimentele recente: contextul in care se produc. Istoria a oferit nenumarate lectii pe care nimeni nu le-a invatat. Cand vrei sa distrugi sau sa dezbini un neam lasa-l fara repere, confisca-i valorile. Din cate-mi amintesc din istoria pe care-am invatat-o in liceu, romanilor din Transilvania anilor 1700, cler si laicat, li s-a promis egalitatea in drepturi cu natiunile privilegiate (unguri,sasi secui) in schimbul abandonarii ortodoxiei si subordonarii in fata Papei. Drepturile promise au fost vise frumoase, mai pe romaneste gogosi. Drepturile promise prin diplomele leopoldine nu au fost niciodata respectate; practic romanilor din Transilvania le-au fost date niste harti…cu niste drepturi pe care nimeni nu le-a garantat. Nefericita fapta a IPS Corneanu cred ca e doar o perdea pentru evenimentele care se pregatesc.
Istoria ne-nvata: (citez de pe site-ul http://www.geocities.com/athens/delphi/5647/ist09.htm)
“Datorita situatiei economice grele in care se aflau românii, cei mai multi aflati in stare de iobagie, a lipsei drepturilor politice si religioase (Biserica Ortodoxa avea statut de religie tolerata), aceste promisiuni au dat rezultate. Conciliul de la Alba Iulia, convocat in anul 1697 de catre mitropolitul ortodox Atanasie Anghel, a acceptat cele 4 principii obligatorii ale unirii cu Roma: recunoasterea suprematiei papale, existenta purgatoriului, impartasirea cu azima si Filioque. Prin primirea acestor conditii se garanta românilor uniti (greco-catolici) pastrarea ritualului traditional, respectarea sarbatorilor ortodoxe, alegerea episcopilor de catre sinod (urmând sa fie dupa aceea recunoscuti de Papa si imparat), egalitatea in drepturi a clerului si a credinciosilor uniti cu clerul si credinciosii Bisericii Romano-Catolice. Aceste drepturi au fost confirmate in doua diplome ale imparatului (1699-1701) dar, din pacate, ele n-au fost respectate decât in mica masura.… (ADICA DELOC!)…
Intre Biserica Unita (Greco-Catolica) si Biserica Ortodoxa au aparut neintelegeri. Mitropolitul Atanasie Anghel, care, dupa ce a realizat Unirea, a fost confirmat de Biserica Romano-Catolica doar ca episcop, a fost excomunicat de catre Mitropolitul Tarii Românesti. Cu toate presiunile si constrângerile, multi români transilvaneni au refuzat unirea, au fost chiar revolte impotriva acesteia, ca cea condusa de calugarul Sofronie de la Cioara, in anul 1759. Pentru aplanarea acestor conflicte si inabusirea revoltelor a fost trimis cu trupe, in Transilvania, in anul 1761, generalul austriac Bucov. Acesta, facând exces de zel, a distrus numeroase biserici si manastiri ortodoxe.>/b>”
Cercetati asupra proiectelor legislative care se pregatesc in Parlamentul Romaniei, in Parlamentul European,cercetati asupra evenimentelor care s-au produs in comunitatile in care s-au produs erezii.
Gestul de pe 25 mai nu este o simpla abatere de la docmele bisericii; acesta constituie un atentat la adresa bisericii ortodoxe, la adresa identitatii nationale a romanilor. Uitati-va la ce s-a intamplat in Kosovo- tot o lectie oferita de istorie: centrul spiritual al ortodoxiei sarbe a fost distrus la propriu; pentru ca in Romania nimeni nu isca un conflict armat cat de mic, nimeni nu poate interveni din afara. Singura solutie este distrugerea bisericii, in acest mod a identitatii poporului, provocata din interiorul ei. Sa nadajduim ca bisericile ortodoxe surori (inclusiv cea sarba) vor reactiona fata de ceea ce se intampla cu biserica noastra, nu la fel de lipsit de vlaga, cum BOR (Dupa fapta si rasplata.) a reactionat la suferinta fratilor din Serbia si Kosovo , ci o vor face intr-un mod viu. (Credinta fara fapte este moarta.-relativ la modul in care BOR a sprijinit ortodocsii din Kosovo si Serbia, relativ la modul in care a raspuns ziaristilor care cereau o reactie ferma in acest caz).
Nu pierdeti din vedere ceea ce este esential: nu luptati impotriva IPS Corneanu! Luptati pentru apararea ortodoxiei, a valorilor noastrea nationale, a unitatii noastre de neam. Sa fim demni de eroii pe care astazi ii cinstim si sa luptam in fiecare zi pentru apararea valorilor ortodoxiei, nu doar in situatii apocaliptice. (Nu-mi amintesc ca noi, ortodocsii romani sa fii organizat conferinte sau marsuri prin care sa ne aratam solidaritatea fata de ortodocsii Serbia si Kosovo. Parca ne place sa hibernam… A sosit vremea sa ne trezim, odata pentru totdeauna!)
Hristos s-a inaltat!
sorin :
Date: June 5, 2008 @ 9:41 pm
Un om nu poate regreta cind face ce face, din incredintare
simona :
Date: June 5, 2008 @ 9:52 pm
Geo, eu sunt dintre cei care i-au luat apararea IPS Nicolae, pana unde am putut si crede-ma m-am straduit. Stii cum ma simt acum? DEZAMAGITA,TRISTA,INSELATA.
Asa ca du-te tu la …………..ROMA;dar fa-o mai repede.
Daniela-Iulia :
Date: June 5, 2008 @ 10:00 pm
dreptate poate are IPS Sa… atitea rugaciuni ecumenice, caci ce sa mai inteleaga lumea, lumea mai simpla, care n-are treaba cu teologhisiri inalte, care vede un ierarh mare ca facu asa, dar si ca-i pastoreste invatindu-i ca nu are importanta unde se impartasesc, sau de’s spovediti si vaditi de pacat, daca au dorinta de a se impartasi sa se impartaseasca oriunde….,
ce sa mai zicem cind vedem la ce duce aceasta fapta, la impartire si luare de pozitii, la judecare, la …. uriciune
)
si totul in numele unei emotii puternice (?)
… Dragostea – iubirea nu face rau aproapelui, fapta cu dragostea asta ecumenista a facut parca, totusi, ceva rau, tulburare, sa fie oare cale de la Dumnezeu? sa fie de la Dumnezeu emotia asta careia i-a dat curs IPS Sa? oare?
ioan :
Date: June 5, 2008 @ 11:32 pm
Hristos s-a inaltat! frate Ionut ,dar matale daca ai numai 20 de ani, vad ca ai minte mai coapta ca altii la …85… Asa e si ai intru tot dreptate…
IONESCU :
Date: June 6, 2008 @ 12:34 am
FARA COMENTARII!
Elena :
Date: June 6, 2008 @ 1:44 am
Prin vorbele lui, mitropolitul Corneanu s-a osandit singur excluzandu-se din Biserica Ortodoxa.
Socant si trist e ca nu regreta gestul in sine, ci doar efectele sale (tulburarea produsa in randul credinciosilor). Iar varsta inaintata nu stiu in ce masura poate sa-i slujeasca de scuza. Sfantul Maxim Marturisistorul ce varsta avea cand a fost martirizat? Peste 80 daca nu ma insel.
sorin :
Date: June 6, 2008 @ 2:13 am
trist si ingrijorator.Trebuie sa ne unim in rugaciune.Or mai fi si alti ierarhi care gandesc ca mitropolitul Corneanu?Sper ca nu(multi).Hristos s-a inaltat!
un simplu "crestin" :
Date: June 6, 2008 @ 2:50 am
Binecuvantat este cel ce vine in numele Domnului. Numele meu are prea putina importanta, motiv pentru care am trecut “un simplu crestin”. Ce inseamna mai intai de toate crestin? Nu o dată auzim la slujbă: Câti în Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati si imbracat.Ce dar deosebit oferit de Mantuitor. Care este oare botezul valabil, otrodox sau catolic, reformat sau neoprotestant. Ma gandesc la FLACARA OLIMPICA care s-a aprins la Olympia,Grecia, pentru a fi dusă la Beijing unde trebuie să ajungă pe 8 august.Dorinţa organizatorilor este aceea de impiedica stingerea flacarii pana la incheierea JO. Cred ca este exemplul cel mai simplu pentru a intelege transmiterea misunii catre apostoli primite de la Hristos. La Sarbatoarea Inaltarii se aminteste ca “Hristos si-a pus mainile peste apostoli” ca ei sa poata contiuna mesajul evanghelic ducandu-l la toate popoarele. Este normal ca ei nu au avut timpul necesar. si desi auntem in 2008, nu putem spune ca evanghelia a ajuns la toata faptura.De-a lungul timpului intre crestini au fost si neintelegeri, ajungandu-se pana la dezbinare in Biserica, cum s-a intamplat in 1054. Cine a fost de vină? In general fiecare spune ca celalalt. Insa daca pe noi, cei care spunem ca suntem crestini in A.D. 2008 ne influenteaza atat de tare greselile celor din trecut, incat sa refuzam refacerea unitatii crestine, cred ca nu intelegem mesajul lui Hristos. El a spus CA TOTI SA FIE UNA. Unde? In cer? Cel putin asa interpreteaza unii. Dar cum putem ajunge in cer sa fim UNA, cand refuzam aici pe pamant sa indreptam greselile mostenite din trecut. Este adevarat ca Biserica Catolica este acuzata de multe, mai ales de primatul papal, sau infailibilitatea papei (care nu inseamna ca papa, ca om nu este pacatos). Dar eu cred ca toate celelalte biserici crestine sunt geloase pentru acesta structura a Bisericii Catolice. Ceea ce este Papa pentru Biserica Catolica, nu este oare si Patriarhul Daniel pentru BOR? Diferenta este ca autoritatea Papei (cel putin simbolic) se rasfrange asupra unui (1) miliard de catolici, pe cand a P.S Daniel, abia la 20 de milioane (aproximativ). Dar BOR nu poate fi oare acuzată de colaborarea cu COMUNISMUL, Bis.Catolica cu Inchizita, BOR cu COMUNISMUL. Si Inchizitia si Comunismul au facut victime. Noi spunem ca nu suntem in Evul Mediu, adica asa de inapoiati, dar oare exceptand dezvoltarea tehnica cu ce anume suntem mai diferiti decat cei de atunci. Ce s-a facut atunci si nu se face azi? Am putea sa spunem ca mai degraba este invers. Atunci homoxexuali(bolnavi psihici) nu aveau pretentia de a fi recunoscuti ca o familie, astazi da. Mai trebuie sa “lucreze doar putin” ca sa de-a nastere la copiii si totul este in regula (nu ?). Daca azi sunt crestini care doresc sa se refaca unitatea crestina sunt acuzati (ca tradatori, eretici, schismatici, etc) iar cei care recurg la orice mijloace ca sa provoace dezbinarea devin eroi. Ma intreb Avram Iancu ce ar fi azi erou sau terorist (probabil ca mai degraba terorist) La fel se pare ca se intampla si cu PS Nicolae. Noi mergem inainte cu una si zicem ca numai aceia este buna: Biserica Ortodoxa Romana. De cand se vorbeste in istoria bisericii de Biserica Ortodoxa Romana? De 2000 de ani sau de abia cativa zeci de anii? Se poate verifica istoric. Pai daca Statul Roman sau Romania ca stat nu este de secole, cum poate sa fie Biserica Ortodoxa **Romana** de 2000 de ani. Iar daca este de 2000 de anii atunci trebuie sa-i fie rusine ca a asteptat momentul aparitiei Bisericii Romane Unite – Greco Catolice ( ortodocsilor acum 100 de ani li se spunea greco orientali) ca sa-si de-a seama ca este biserica acestui popor. Daca Biserica Ortodoxa este “adevarata pastratoare” a invataturilor crestine, de ce nu da ce nu-i apartine inapoi proprietarului. Patrimoniul Bis. Gr. Catolice.
De ce a colaborat si a primit lucruri luate pe nedrept de la Dusmanul lui Dumnezeu – Comunismul. Daca ei au credinta adevarata, de ce injura, hulesc, umbla cu vrajitoriile, batjocoresc, nedreptatesc pe alti, nu dau inapoi lucru primit pe nedrept, etc. Daca te uiti la o slujba ortodoxa vezi un du-te-vino ca la piata. Se poate vedea pe TRINITAS TV Inmormantarea lui Pavaroti a aratat diferenta intre o slujba la catolici si una la ortodocsi, a PS Teoctist nu a fost nici pe departe ca si a lui Pavaroti (si era un simplu crestin) Nu este padure fara uscaturi, dar cei care doresc sa urmeze invatatura lui Hristos au un exemplu in Mitropolitul Corneanu. Desi nu fac parte din biserica ortodoxa, PS Nicolae merita toata admiratia. Sunt convins ca Sf Fecioara Maria il v-a ocroti si va mijloci la Fiul Sau pentru acest om deosebit. Incercand sa repare un rau facut de guvernele comuniste -fara Dumnezeu, retrocedand acolo unde au fost cerute si a fost posibil, bunurile greco catolicilor dovedeste ca a-l urma pe Hristos in toate este cel mai important lucru pe care un crestin trebuie sa-l faca.Daca BOR ar face un gest cu adevarat crestinesc, ar cere guvernului sa retrocedeze toate bunurile greco catolicilor.Iar cand va sosi momentul refacerii cu Biserica Catolica, atunci automat toate bunurile greco catolicilor ar intra legal in patrimoniul BOR. Ce s-ar inampla daca BOR ar reface unitatea cu Bis.Catolica? O sansa de a avea un ROMAN pe scaunul papal.Ar fi al doilea dupa Papa Conon Angelicus, primul papa daco-roman din capitala imperiului 686.
Sunt convins ca multi oameni de religii si nationalitati diferita il admira pe acest PS Ncolaeo. Domnul sa-l binecuvinteze
Alex
pro adevar :
Date: June 6, 2008 @ 3:01 am
Fraţilor, Geo are mare dreptate. Biserica ortodoxă a stagnat, adica a stat pe loc 1000 de ani după schismă. Toţi trebuie să luptăm pentru a uni Biserica una a lui Hristos, care este un organism viu, în dezvoltare. Când citesc comentariile unora mă crucesc. Mai ales ale femeilor şi mulţumesc lui Dumnezeu că nu au putere în Biserică, cred că dacă aveau eram terminaţi demult. Cu ce drept împroşcă cu noroi într-un om atât de blând, sfânt, umil? Îl cunosc personal şi ştiu ce spun. E un “înger în trup”. Nu vă e ruşine să-l ocărâţi? Canoanele de care vorbiţi cine le-a făcut, Hristos sau oamenii? Hristos a dat un singur canon: “să vă iubiţi unul pe altul aşa cum v-am iubit şi eu pe voi, din aceasta vor cunoaşte că sunteţi ucenicii mei…” După legea iudeilor Maria Magdalena trebuia lapidată, Isus a iertat-o. Voi de ce nu iertaţi? Imediat osândiţi, sunteţi mai buni? “Ce bine este ca fraţii să fie împreună”. Oare asta nu înseamnă unitate? până când tot dezbinaţi? De 1000 de ani ortodocşii nu mai reuşesc să facă nici măcar un conciliu ecumenic, aşa de bine se înţeleg ei între ei. PF Teoctist a făcut primul pas învitându-l pe Papa la Bucureşti, toţi s-au scandalizat. Nu a fost oare frumos? Sau a fost prea mult, s-a mers prea departe? Avem datoria morală şi sfântă fiecare cu tot ce-i stă în putinţă să facem totul pentru a reface trupul mistic al lui Hristos, Biserica sa, atât de sfâşiată. IPS Nicolae a făcut un mare pas în acest sens, Dumnezeu să-l răsplătească cu toate harurile şi ceilalţi episcopi ar trebui să facă la fel, dacă vor Unitate, cum s-a strigat la Bucureşti la vizita papei în 1999. Ar trebui să se treacă peste orgolii şi ciolane, căci acestea dezbină. Legea (canoanele) ucide, duhul dă viaţă. Să ne străduim ca toţi să fim Una. Doamne ajută!
andreea :
Date: June 6, 2008 @ 1:11 pm
In eparhia Banatului, credinciosii fac canoanele si Legea, sau ar trebui sa se supuna canoanelor sfintilor Parinti? Daca cei ce l-au aplaudat pe IPS erau sectanti, e dispus sa faca ceea ce i-ar cere ei(de exemplu, sa “vorbeasca in limbi”, cu penticostalii)?
4 Iunie 2008, Dezbaterea MITROPOLITUL NICOLAE ŞI CONSECINŢELE GESTULUI SĂU « BISERICA „SECRETĂ“ :
Date: June 7, 2008 @ 3:28 am
[...] iunie 2008 by admin Interventia telefonica a IPS Nicolae la dezbaterea AZEC Click aici pentru a auyi intervenţia telefonică a ÎPS Nicolae Corneanu la dezbaterea cu tema „Mitropolitul Nicolae şi consecinţele gestului său: forţarea unităţii [...]
catalin :
Date: June 7, 2008 @ 11:55 am
mai,ati cam spus tot ce era de spus,dar eu am totusi o intrebare:nu era de ajuns primirea adevaratului Trup si Sange al Domnului Hristos din Sfanta Biserica Ortodoxa?…gestul asta este pt a se observa reactia enoriasilor,un gest programat si pus la punct.ce ii trebuia sa se impartaseasca?e de ajuns ca a stat la slujba ca sa fie caterisit,de ce s-a mai si impartasit?l-au ales pe el,pt ca e batran si cei care l-au pus sa faca asta au spus probabil ca daca iese zarva,atunci il vor caterisi ca oricum este batran.daca vor lua masurile cuvnite.pana una alta nici nu vreau sa ma gandesc nu cum o sa stea in fata lui Hristos,ci in fata Sfintilor martiri care au primit mucenicia in locul slujiri cu eretici.
`Luminita :
Date: June 8, 2008 @ 1:15 am
Are dreptate Catalin si eu m-am gandit la treaba asta ca l-au ales pe el pentru ca este batran.Dar si pr.Arsenie Papacioc a spus ca este un gest demonstrativ impartasirea la greco catolici.Au vrut sa vada reactia credinciosilor.
Teodor :
Date: June 8, 2008 @ 2:37 am
Trebuie sa ia o atitudine sinodul BOR in timpul cel mai apropiat si sa fie caterisit, ca unul ce nu pastreaza curata traditia apostolica. Ce partasie are Hristos, care ieri, azi si in veci este acelasi, cu ceea ce spune acest smintit ca: “lumea a evoluat si deaceea trebuie sa ne conformam”?
oarecare :
Date: June 8, 2008 @ 11:07 am
Gestul IPS Nicolae Corneanu este echivalent cu aducerea de jertfe idolilor.
Din interventia sa este evident ca IPS sa este inselata de diavolii teologi. Daca reactioneaza emotional se intelege ca varsta reala a sa este cea a unui copil. Alintat, dupa cum spune Parintele Arsenie Papacioc.
maria popa :
Date: June 8, 2008 @ 12:32 pm
Diana, aici mai sus, isi exprima dorinta de a astepta pozitia patriarhului Daniel, copilul de suflet al IPS Nicolae…
Parerea mea: nu se va lua nici o masura impotriva IPS Nicolae, deoarece: IPs Nicolae, cel mai moral dintre ierarhii Sf Sinod, singurul care a facut mea culpa dupa revolutie, om cu a carui semnatura au iesit toti din tara, inainte de 89′… Stie prea multe Corneanu despre Daniel and company, ca sa fie luate orice fel de masuri impotriva sfintiei sale…cam asta ar fi
spiderhak :
Date: June 8, 2008 @ 10:25 pm
De ce neaparat “sminteala”? Nu suntem prea duri? Faptul ca asa ceva vine de la un mare ierarh al BOR, poate ar trebui sa ne puna cumva pe ganduri. “Sa-ti iubesti aproapele ca pe tine insuti!” Sa nu uitam ca in decursul istoriei, in numele unor diferente ridicole de acceptiuni de termeni religiosi, s-a ucis si umilit mult mai mult decat se crede si decat a pastrat istoria in scripte! Libertatea gandului inseamna si sa ascultam ce are de zis “ereticul”! Papa a intrat intr-o moschee, cine l-a blamat? De ce sa blamam? De ce sa judecam? Vom fi judecati de 7 ori cate 7 mai mult. Grija mare pe cine numim eretic si pe cine dreptcredincios. Fatarnicia e o boala cumplita.
un simplu "crestin" :
Date: June 9, 2008 @ 3:32 pm
Ma tot intreb si nu gasesc raspuns; Du unde ura aceasta impotriva Bisericii Catolice si a Papaei?! Sa aiba vreo legatura cu cuvintele lui Hristos “Tu esti Petru si pe aceasta piatra voi zidi Biserica Mea si portile iadului nu o vor birui”. Cred ca rezulta din cuvintele respectiva ca trebuie sa existe o lupta a demonilor impotriva acestei bisericii. Oare de ce nu a zis Hristos “voi zidi Biserica Mea Ortodoxa”? Este adevarat ca nu a spus nici catolica. De ce a vrut oare Hristos, ca acest apostol caruia ii spune “Paste oile Mele” sa ajunga la Roma, de unde vrea sa fuga dar Hristos ii apare si il intreaba – Unde mergi ?- (de ce vrei sa fugi de misiunea pe care ti-am incredintat-o- am putea interpreta). Unii din Biserica Ortodoxa ar putea spune ca nu este descris de Biblie acest eveniment-si este adevarat. Dar oare tot ce circula pe seama Maicii Domnului este scris (Braul Maicii Domnului, Visul Maicii Domnului, etc)?. Sigur ca nu. De ce nu l-a salvat Hristos pe Petru ca sa-l ducă la Ierusalim, sa moara acolo ca sa nu mai fie problema cu Roma.Cu siguranta ca neintelese sunt pentru noi caile Domnului.
Mare valva azi pentru alungarea Mitropolitului din BOR, pentru ca s-a împartasit si gata afara cu dansul. In canoanele BOR exista unul care spune ca “daca credinciosul lipseste 3 (trei ) duminici la rand de la sfanta slujba sa fie dat afara (exclus ) din Biserica. Dragi frati ortodocsi, cereti aplicarea acestui lucru in biserica, sa vedeti cum VOI CEI DIN BISERICA ADEVARATA , nu ramane-ti nici 25 la suta (cred ca am spus mult) Din punctul vostru, numai voi ortodocsi ca mantuiti. Sunteti Dumnezeu ca sa decideti acest lucru ? Numai unii sectari mai afirma ca doar 144.000 se vor mantuii. Hristos a condamnat doar transformarea templului in piata şi a strigat la farisei, ca ii impiedica pe alti sa se mantuiasca. In rest IERTARE, dar voi nu voi doar CONDAMNARE. De ce va este frica de un stat VATICANUL, mai mic si decat cel mai mic sat din Romania? Pentru cuvintele lui Iisus adresate lui Petru. PORTILE IADULUI NU O VOR BIRUI. Cu toate sutele de milioane de pacatosi catolici, aceea Biserica a dat si multi sfinti (si nu in genul Stefan cel Mare – imi este un personaj simpatic, dar am retinere la sfintenia lui). Voi trimite-ti in iad miliarde de oameni, pentru ca doar cine este ortodox se mantuie. Nu va puneti in situatia fariseilor, oare? Voi nici nu vreti sa auziti de Unitate. Ma numar printre cei care a dat tonul la strigatul multimii la liturghia papei la Bucuresti (nu m-am laudat cu acest lucru) UNITATE. In duminica dinainte de Rusalii am auzit la slujba (la evanghelie) unde Iisus se roaga pentru ca cei care il urmeaza sa fie UNA. Atunci daca Biserica Ortodoxa este adevarata de ce nu este UNITA, aveti exemplul pretentiei MOSCOVEI, de a fi culme ce-a de a TREIA ROMA. De ce ROMA, imi vine sa rad in hohote. Constantinopolul (s-a autointitulat a doua Roma) a disparut, a fost inghitit de musulmani, Moscova a cazut, impreuna cu aproape toate tarile ortodoxe sub papucul celui care a spus NU EXISTA DUMNEZEU (comunismul) dar intr-o tara catolica, la copiii catolici, în 1917 Maria se arata la trei copii si le spune de ce o sa se intample cu Rusia, si s-a intamplat. La Constantinopol minunata catedrala ortodoxa a ajuns muzeu, la Moscova la fel in epoca de aur.Biserica Ortodoxa nu poate spune ca este in Unitate, pe site-ul patriarhei ecumenice de la Constantinopol pe pagina cu marturisirea credintei se afirma si la fel si grecii ortodocsi CRED INTR-UNA SFANTA, CATOLICA SI APOSTOLICA. Chiar daca Unirea cu Roma din 1700 s-a facut cu probleme, rezultatul a fost o binefacere prin SCOALA ARDELEANA, De ce a aparut sub ORTODOXIA STRAMOSEASCA de pana atunci SCOALA MOLDOVENEASCA sau ROMANEASCA promovate de BISERICA ORTODOXA ROMANA. Este adevarat ca schimbarile aduc sacrificii, si in 1700 au existat si asa ceva, dar BISERICA GRECO CATOLICA UNITA CU ROMA NU A FACUT RAU ACESTUI POPOR, a promovat identitatea nationala, de ROMAN. De ce BISERICA ORTODOXA ROMANA STRAMOSEASCA nu apara AZI numele nostru de ROMAN si a permis unora sa-l trunchieze si sa faca din el ROM aducand numai rusine in lume. Orice nationalitate deriva de la natia din care iti ai originea, atunci ROM, ROMAN deriva de la ROMANIA. Ce face ortodoxia romaneasca stramoseasca cu terfelirea nationalitati ROMANE. NIMIC. Este interesata doar de DISTRUGEREA BISERICII GRECO CATOLICE din ROMANIA. La inceputul secolului trecut nu se folosea cuvantul de ortodox, ci erau numiti GRECO ORIENTALI. verificati registrele de recensamant de la inceputul secolului trecut. Este MARE PACAT CA ORTODOCSI NU SALVEAZA ROMANIA ci mai degraba o distrug, dar ii acuza pe altii. Cersiti biserici de la catolici in toata Europa, dar acasa la voi le inchideti bisericile (chiar daca nu este slujba in duminica respectiva) celor care au avut curajul de a reface unitatea bisericii de pana la 1054. Vreti ca Biserica Catolica sa se uneasca cu Ortodoxia, cand ortodoxia nu este ea insasi UNITA. In 1054 Biserica Catolica si cea Ortodoxa, prin Papa de la Roma, respectiv Patriarhul Constantinopolului au promulgat un act prin care au declansat ruptura Bisericii. În urma cu aproape 50 de anii, Patriarhul de la Constantinopol Atenagoras si Papa de la Roma, Pius al VI-lea au anulat acel act. In consecinta IMPARTASANIA MITROPOLITULUI NICOLAE CORNEANU ESTE VALABILA.
Nu este nevoie de reunificarea Bisericii Catolice cu cea Ortodoxa ci de recunoasteara unitatii sale. Eu sunt catolic, dar in afara de faptul ca aud la slujbe ca este pomenit papa de la Roma, in rest nu am nimic de a face cu el. Atunci de ce este grava unirea, de ce numai ortodocsi sunt buni, iar restul eretici. Ia uitati-va la popii ortodocsi care umbla cu fel de fel de lucruri anticrestine (vrajitorii, etc) sau maicute ortodoxe care apar in ziare si isi fac reclama la tot soiul de facatorii si descantece, nu este erezie.
La buna vedere, si pe curand
un simplu "crestin" :
Date: June 9, 2008 @ 3:33 pm
http://grupareaaproape.wordpress.com/2007/03/23/secularizare-teologie-si-boicotul-istoriei/
mihai :
Date: June 9, 2008 @ 3:59 pm
http://www.crestinortodox.ro/Ortodoxie_cultura_istorie___dialog_cu_Olivier_Clement-25-14230.html
continuare.. « Ciripry’s Weblog :
Date: June 9, 2008 @ 8:47 pm
[...] laurentiudumitru.ro [...]
catalin pt un simplu crestin :
Date: June 9, 2008 @ 11:41 pm
draga”crestine”,inca de la inceput o sa imi cer iertare pt tonul”rautacios”.prin postarile tale,ai demonstrat ca esti simplu intr-adevar,dar nicidecum crestin;la mintea ta si musulmanii care nu beau si nu fumeaza poate sunt crestini.de unde atata ura impotriva bisericii catolice si a papei?ddragul,papa este un antihrist declarat ortodocsilor,nedeclarat catolicilor.tu”crestine”,esti fratele meu din Adam,adica dupa trup,nicidecum dupa duh…”iar tu esti Petru si pe aceasta piatra…”,afla te rog ca piatra pe care a fost zidita biserica este insasi marturisirea facuta de petru,cum ca Iisus este Hristosul,Fiul lui Dumnezeu cel prea Inalt.deci asta este biserica care nu o vor biruii portile iadului,ca Hristos este Fiul lui Dumnezeu,nu Sf Apostol Petru.si daca ai sa citesti tu istoria papilor,s-ar putea sa treci la ortodoxie,ca ai sa vezi acolo cat de infailibili sunt papii dragule. deci asa crestini ca tine mai rar.cat mai rar posibil.iar noi nu uram catolicii si nici omul,ci catolicismul si faptele omului,adica pacatele,intelegi tu asta? vaticanul este un produs al masoneriei(care apropo au cultul luciferic adica sunt satanisti) iar tu crezi ca esti in armonie cu universul(catolic=universal).afla te rog ca pana si termenul de catholic l-au furat.oricum e bine sa fi animat de dragoste pentru Hristos,dar sa fi in adevar,ca altfel te batjocoreste diavolul. ..si inca ceva:biserica catolica luptata de demoni?ma baiatule pe ce lume traiesti?oare in vremea inchizitiei sau in vremea unitiei prin cine a luptat demonii pe oamenii nu prin biserica catolica?eu cred ca tu esti pe post de DEZINFORMATOR aici. Hristos sa ne miluiasca,pe mine ca sunt rautacios si pe tine ca esti orb.si pe toti crestinii.in special pe cei ortodocsi.ma iertati!
R: Ai grija la ton, ca daca jignesti in numele dreptatii si al adevarului, nu rezolvi nimic… Crezi ca asa convingi pe cineva ca ai dreptate? Fii ferm, dar nu lua peste picior! LD.
catalin pt un simplu crestin :
Date: June 9, 2008 @ 11:54 pm
permite-mi sa citez cateva din aberatiile tale:
“Chiar daca Unirea cu Roma din 1700 s-a facut cu probleme, rezultatul a fost o binefacere prin SCOALA ARDELEANA, De ce a aparut sub ORTODOXIA STRAMOSEASCA de pana atunci SCOALA MOLDOVENEASCA sau ROMANEASCA promovate de BISERICA ORTODOXA ROMANA. Este adevarat ca schimbarile aduc sacrificii, si in 1700 au existat si asa ceva, dar BISERICA GRECO CATOLICA UNITA CU ROMA NU A FACUT RAU ACESTUI POPOR, a promovat identitatea nationala, de ROMAN.”
deci,la tine distrugrea a peste 240 de biserici se numesc”probleme”? afla te rog ca BOR,a invatat neamul romanesc limba romana,intelegi tu asta?pana la profesori care erau cei care ii invatau pe copii si pe oameni sa scrie si sa citeasca?iti spun eu ca vad ca tu ca”roman” si “crestin”nu stii:PREOTII ORTODOCSI. ce a facut BOR pt romania? apai fratele meu,nu cred ca are rost sa iti spun ce a facut ortodoxia pt romania,ca este prea mult pt tine poate,insa iti pot spune ce a facut vaticanul pt romania:crima,jafuri,manipulari,minciuna,schisma…mai vrei?…inselare,furt de Sfinte Moaste(ex cu Sf Nicolae pe care nu vor sa il dea inapoi ortodocsilor-si aici vezi ce e vb de lucruri sfinte,intelegi ce inseamna furt de lucruri sfinte nu?),arderea Sf Icoane,aruncarea la gunoi a Sf Moaste…mai vrei?mediteaza mai intai la astea ca sa intelegi duhul ce stapaneste biserica catolica.frate eu am mai multi verisori care sunt proeti catolici si stiu ce vb.am stat de vb cu unul si are 33 de ani si crede-ma,in afara de viva papa nik nu stie.nici nu il intereseaza,asta e mai rau.ca daca il interesa trecea la ortodocsi.deci cum e frate,hm?
mihai :
Date: June 10, 2008 @ 7:25 pm
Doresc sa felicit Administratorul acestui site, deoarece nu are atitudinea celor de la http://www.razbointrucuvant.ro/
Acolo este permis doar sa ataci catolicismul sau pe IPS Corneanu. Nu ai voie sa spui nimic rau despre ortodoxie. Daca se ascund aspectele negative din BOR, acest lucru nu este in avantajul ortodoxiei. Eu chiar nu pot intelege de ce ortodoxia, (sper ca nu toti), este atat de pornita impotriva catolicilor, in special impotriva greco catolicilor. Am inteles ca la ora actuala pentru a ajunge la intelegere greco catolici sunt aproape peste tot de acord cu slujire alternativa, si nu cu alungarea ortodocsilor din bisericile foste greco catolice. In Occident, ortodocsi se milojesc la catolici sa ii lasa in bisericii catolice sa slujeasca si ei, dar in Romania vor sa ii extermine pe catolici. Pai ne miram ca Occidentul are o atitudine antiromaneasca. Oare nu o fac acei fundamentalisti ortodocsi comunisti. Ei nu le fac rau doar greco catolicilor, dar le fac rau si ortodocsilor. Acestia sunt mai rau decat talibani, pentru ca sunt impotriva fratilor ortodocsi. Europa ne deschide portile, iar ortodoxia vrea oare sa le inchida? Cine sunt impotriva catolicismului? Numai greci si cu rusii. Patriarhul de la Constantinopol vede in Roma o salvare a ortodoxiei, iar romani, unii, sunt alaturi de dusmani nostri. Ce avem noi in comun cu rusii sau grecii? Ca am platit dari catre amandoi. Pana azi nu am auzit ca romanii sa fi platit dari Vaticanului. Pacat de crestinii simpli ca sunt dusi la pierzare de unii care au sufletul incarcat numai de ura şi nu de iubire. Nu crestinii sunt vinovati de dezbinare ci ierarhii care sunt interesati numai de ciolan, nicidecum de a-l sluji in iubire pe Hristos. Nu este de mirare ca daca impartasania IPS Corneanu la catolici nu este buna (unde dupa cate stiu eu e la fel ca la ortodocsi, cu paine si vin) sunt ortodocsi care au trecut la penticostali unde este cu paine si must. Undeva citeam ca romano catolicii fac cu “ostie” (azima, am inteles, pe care le fac calugaritele) si ca ortodocsi nu sunt de acord cu asta, da am vazut asazisele prescuri,pline de amelioratori de la magazin care nu au nimic cu prescura pe care o stiam eu (din faina de grau curat, fara nimic altceva inauntru).Atunci care impartasanie este buna. Daca nici la catolici, nici la ortodocsi, castiga al treilea, penticostalii. Cand doi se bat, al treilea…………
R: Frate, eu admir razboiul intru cuvant pe care-l duc fratii de care pomenesti. Problema legata de euharistie nu ai surprins-o bine, nu e vorba de materia folosita in cult, daca e paine sau azima… E vorba daca acolo este sau nu Hristos, fiind stiut ca tainele ereticilor si schismaticilor nu sunt valide. De aceea a fost intrebat IPS Nicolae la dezbaterea AZEC cu ce s-a impartasit, adica, altfel spus, daca el crede ca acolo a fost sau nu Hristos euharistic. A raspuns altfel decat se asteptau multi ortodocsi, care mai stiu cate ceva din predania Bisericii. Frate drag, nu se pune problema de exterminare a cuiva, fiecare sa-si vada de turma lui, atata tot… Aici se apara un principiu, o invatatura de credinta… Nu cred ca voi mai raspunde la comment-uri, voi scrie zilele urmatoare ce cred despre toata aceasta poveste si voi posta materialul pe blog. Ar fi bine sa ne ocupam mai mult cu ragaciunea in vremea asta. Doamne, ajuta! LD.
UPDATE: Rugaciunile Papei si alte chestii de gen nu ne intereseaza, posteaza-le prin alte parti, te rog. LD.
o pacatoasa :
Date: June 10, 2008 @ 9:06 pm
Pe la 18 ani am intrat intr-o biserica catolica insotind niste prietene.Si pe mine m-a impresionat mult, atat cat am marturisit prietenei(la care am stat cateva zile)ca am simtit nevoia sa ma spovedesc atunci si acolo.A ras ea, si a ras sora ei, si m-am uimit.Raspunsul ei a fost: “nu cred ca e bine, ar fi ca si o tradare a credintei tale.”Peste ani, cu aceeasi fata, acum casatorita, am mers in munti.Am ramas la M-rea Horaita.Ei vedeau pentru prima data o manastire ortodoxa. Sotul ei, care demult voia sa devina preot, a fost la fel de impresionat.Dumnezeu a vrut ca mai intai sa asistam la Schitul Horaicioara la o slujba de cununie.Doar mirii si nuni.Noaptea a stat la slujba,(si Sf Maslu). Ei au venit acolo ca si turisti, dar el a ramas sa vada si sa asculte slujbele. Dimineata sotia lui l-a invitat la plimbare.El a cerut sa ramana la Sf Liturghie. Si la insitenta ei a raspuns: “cat a slujit un calugar de asta intr-o noapte nu se roaga un popa catolic intr-un an!” Si spunea asta un barbat care ani a invatat sa devina preot catolic. Era atat de impresionat ca deja avea planuri sa revina sa aduca toate cate poate, sa fie prin preajma. I-am spus ca mai sunt manastiri, daca vrea numai sa viziteze. Raspunsul a fost:” aici e raiul, nu poate fi mai bine decat aici!”.
Sf Siluan.
Ma gandesc cum ca ar fi fost la fel de impresionat vazand atata multime, dar! ar fi plans pentru acea multime, pentru ca nu-L cunosteau pe Dumnezeu.
Buna si inteleapta mea prietena, de numai 18 ani, si catolica, a numit gestul meu tradare.
ÎPS-sa? ar fi putut plange pentru ei din aceeasi fraternitate.
Peste 50 de ani, Geo va trai mirarea prietenului meu.
Doamne-ajuta!
de la lume adunate :
Date: June 10, 2008 @ 9:20 pm
Popovici Mihaita Sunt preot ortodox in varsta de 50 de ani si am suferit adesea de pe urma confratilor mei in sutana din cauza misiunii pe care o faceam in biserica, sfidand spiritul marxist ateist al timpului. Nu sunt de acord ca astazi Biserica sa fie condusa de aceiasi oameni compromisi care au facut din preotie doar o sursa buna de trai.
http://www.petitiononline.com/edp2005/petition.html
catalin :
Date: June 10, 2008 @ 11:23 pm
draga mihai,te intreb,cine te uraste,cel care iti spune adevarul sau cel care te minte?…daca ortodocsii mijesc la catolici sa le de-a o biserica pt a savarsii Sf Slujba,singur iti poti raspunde despre dragostea ecumenismului si a bisericii catolice fata de ortodoxie.daca in tarile ortodoxe,vaticanul fura la drept vorbind biserici ortodoxe si le face catolice,cum poti sa pui in lumina proasta faptul ca ortodocsii nu au bisericii in afara tarii?ar trebuii ca toate tarile ortodoxe sa faca ca ei,atunci am fi mai”europeni”?apropo de europa,un proet,pe nume Amfilohie,spunea ceva foarte frumos,de care un monah preot are nevoie de f mult curaj:Satana are doua maini:America si Uniunea Europeana.deci,oare de ce ar fi rau daca ortodoxia ar vrea sa inchida bratele UE?si fi pe pace ca nu te uraste nimeni dintre cei care spun adevarul,la fel cum nici Dumnezeu nu din ura le-a dat porunca oamenilor SA NU MINTA!ma iertati;Laurentiu imi cer scuze pt tonul meu la toti care au citit postarile de aicisi lui”un crestin simplu”,nu vreau sa cad intr-o extrema negativa,dar cateodata imi pierd rabdarea.daca as face mai multe rugaciuni…asta o sa fac!ma iertati!
Andrei D :
Date: June 12, 2008 @ 1:10 pm
Situatia creata este una deosebit de delicata si pe care doar Sinodul Bisericii o poate dezbate, discuta si lamuri. Sa nu ne lasam atrasi in discutii si sentinte de tot felul! IPS Nicolae este ierarh al Bisericii si, pana la o decizie competenta si autorizata i se cuvine cinstire! Nimeni nu poate judeca fara a fi pus sa faca asta. Ca sa nu cadem in judecata… Rugati-va pentru Mitropolit! Nu-l blestemati.
maria :
Date: June 23, 2008 @ 9:50 pm
Noi toti trebuie sa ne rugam pentru ips Nicolae. Acum are nevoie de rugaciunile noastre.
Stim cu totii ca ispite sunt si la acest nivel si e greu sa te lupti cu ele om fiind.
Doamne apara si pazeste.