Scrisoare deschisa catre Sfantul Sinod al BOR, Pr. Justin Parvu

7:50 pm Despre ecumenism

justin1.jpg

SCRISOARE DESCHISĂ

CĂTRE SFÂNTUL SINOD AL BISERICII ORTODOXE ROMÂNE

În atenţia Preafericitului Părinte Daniel – Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române

Preafericite Părinte Patriarh,

Cu fiască supunere dar şi cu adâncă îndurerare vă adresez această scrisoare eu, nevrednicul şi cel mai mic între slujitorii celei Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească Biserică.

Un fapt cutremurător a zguduit şi a derutat întreaga ortodoxie românească. Faţa ortodoxiei s-a pătat astăzi ruşinos, printr-un fapt unic în ultimii trei sute de ani de dăinuire a Sfintei noastre Biserici, prin gestul neortodox al fratelui nostru de suferinţă, Înalt Preasfinţia Sa Mitropolitul Nicolae Corneanu. Şi dacă actul necanonic al uniaţiei din Transilvania de acum trei secole a îndurerat ortodoxia, acum şi mai mult, din moment ce atunci poporul nostru suferea greaua asuprire străină, iar acum – nesiliţi de nimeni – ne facem părtaşi ereziei papistaşe.

Preafericirea Voastră, nu sunt eu în măsură şi nu îndrăznesc să reamintesc unui întâistătător al Bisericii sfintele canoane şi predania sfintei noastre Biserici Ortodoxe. Le cunoaşteţi şi vi le însuşiţi, de asemenea, prea-bine. Însă mă mustră cuvintele ferme ale marelui între sfinţii şi patriarhii noştri, Sfântul Ioan Gură de Aur, luminătorul a toată lumea, când spune: „Să nu fim părtaşi faptelor necurate ale întunericului, ci mai degrabă, mustraţi-le pe faţă” – şi nu pot să tac, văzând cum un înalt mitropolit al nostru, vechi de zile şi cu atâta experienţă, se împărtăşeşte cu cei ce au apostat de la dreapta credinţă. Aici, după cum bine-ştiţi, se încalcă grav canonul 46 apostolic, care spune clar: „Episcopul, sau prezbiterul, ereticesc botez primind, sau jertfă, a se caterisi poruncim. Că ce conglăsuire este lui Hristos cu Veliar? Sau ce parte are credinciosul cu necredinciosul?” De asemenea, canonul 45, care spune: „Episcopul, sau prezbiterul, sau diaconul, împreună cu ereticii rugându-se, să se afurisească numai; Iar de au dat lor voie ca unor clerici a lucra ceva, să se caterisească”. Dar nu numai atât. Se ştie că uniatismul şi, prin urmare greco-catolicismul, a fost nu numai un atentat asupra purităţii sfintei noastre ortodoxii, ci a fost un atentat şi asupra fiinţei şi unităţii neamului românesc. Un astfel de gest al unui mitropolit ortodox nu face decât să reînvie această neagră pagină din istoria poporului nostru.

Poporul nostru, de-a lungul istoriei, a ştiut să convieţuiască paşnic cu toate religiile lumii, însă nu a acceptat niciodată ştirbirea propriei credinţe. Noi am nădăjduit că acest dialog ecumenic, pe care Biserica noastră îl poartă de la o vreme încoace, să fie rodnic, paşnic şi fără apostazii.

Dar iată care sunt roadele lui acum. Acest gest nu face decât să ducă la scindare şi nicidecum la o unitate întemeiată în adevărul Sfinţilor Părinţi.

Dureros, Preafericirea Voastră, foarte dureros. În istoria Bisericii noastre au mai fost căderi ale clerului nostru, cum s-a întâmplat în perioada uniaţiei, când 80% din preoţi au acceptat compromisul, lepădându-şi sfânta lor credinţă. Să nu creăm ca şi atunci sminteală în rândul credincioşilor noştri.

Preafericirea Voastră, acum când neamul nostru este din nou ameninţat cu destrămarea, când Transilvania, Bucovina şi Basarabia sunt atât de râvnite de cei răuvoitori şi răucredincioşi, când peste ortodoxia noastră au năvălit fel şi fel de obiceiuri păgâne, cum ar fi homosexualitatea, avorturile, când sfintele icoane nu mai au loc în clasele copiilor noştri, vă rugăm, pentru sângele atâtor mucenici şi martiri ai neamului nostru, vărsat pentru apărarea credinţei şi a acestui neam, să luaţi atitudinea necesară, ca acest episcop să fie pedepsit, nu după părerea mea, ci în conformitate cu canoanele şi predania Sfinţilor noştri Părinţi, spre pocăinţă şi îndreptare şi spre lauda sfintei noastre Biserici. În puterea Sinodului pe care îl păstoriţi stă să nu lase să se sfărâme unitatea Bisericii noastre.

De aceea vă rog, Preafericirea Voastră, să supuneţi atenţiei Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române această problemă, cât mai urgent, în cadrul discuţiilor ce vor avea loc în prima şedinţă a Sfântului Sinod. Această situaţie nu suferă amânare. Nu lăsaţi ca turma să se destrame şi mânia lui Dumnezeu să vină asupra acestui neam.

Cu plecăciune şi adânc respect,
Protos. Justin Pârvu
1 iunie 2008
Prăznuirea Sfântului Iustin Martirul şi Filosoful

Prea Fericirii Sale, Daniel,
Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române şi preşedintele Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române

Semnează pe OrtodoxMedia
[ LISTA DE SUSTINERI ]

34 Responses
  1. SPIRIDON :

    Date: June 3, 2008 @ 8:12 pm

    SUNT UN PREOT DE TARA SI DORESC SA SPUN CA MAI NOU ARHIEPISCOPIA NE INROBESTE DIN CE IN CE CU TAXE PT TV,RADIO TRINITAS, ZIAR PLUS 3 MIL 1\2 PT.CARTI SI ICOANE ETC.SI DACA PLEC IN CONCEDIU CU COPILUL UNDE E MAI IEFTIN TREBUIESTE SA FAC CV DIN NOU SI MEMORIU DE ACTIVITATE DACA E POSIBIL ASA CEVA .NU NE INTREBA NIMENI DE FAMILIE ,DE PROBLEMELE PE CARE LE AVEM,NU PUTEM CONTINUA LUCRARILE INCEPUTE PT CA BANII SE DUC LA MARELE TRUST BASILICA.NU STIU CAT O SA MAI DUREZE TOATE ACESTE NEDREPTATI

  2. `Luminita :

    Date: June 3, 2008 @ 8:26 pm

    Are dreptate pr.de la tara si eu mai cunosc slujitori ai altarului de la tara care nu au din ce trai daca nu ar lucra preotesele.Si culmea ca ai obliga sa ia carti scumpe ca si parohiile mari si bogate.Un preot cu lacrimi in ochi imi spunea ca nu are din ce sa platesca acele carti.Acest lucru se petrece in episcopia Aradului dar nu numai.

  3. Elena :

    Date: June 3, 2008 @ 8:44 pm

    Slava lui Dumnezeu ca mai avem inca pastori buni iubitori in Biserica noastra. scrisoarea parintelui Justin Parvu este exact ceea ce asteptam de la un cleric ortodox, iar gestul mitropolitului Corneanu ceva la care nu ne-am fi asteptat din partea unui inalt ierarh orodox. Fie ca Duhul Sfant sa lumineze sinodul BOR ca sa ia decizia in conformitate cu hotararile Sf. Parinti.

  4. raluca :

    Date: June 3, 2008 @ 8:47 pm

    Cat de frumos si de delicat a vorbit parintele!…De i-am intelege cu totii cuvintele! Ortodoxia noastra draga…

  5. Ieromonah Rafael :

    Date: June 3, 2008 @ 9:08 pm

    INCEPUTUL SFARSITULUI? ….NU O SA SPUN MAI MULT, DAR RAMANE DE VAZUT…. URMARILE

  6. baubau2 :

    Date: June 3, 2008 @ 9:19 pm

    unde nu e nici Dumnezeu nu cere, oare cine l-a rastignit pe Mantuitorul, nu “popii”? tare imi miroasa a “batalie pe ciolan” asta se kam askunde in spatele acestui CIRC PENIBIL PT AMBELE PARTI, tot revin la ideea k un preot orikat de cucernic ar fi ar trebui sa nu judece un ierarh

  7. baubau2 :

    Date: June 3, 2008 @ 9:21 pm

    PA CAND O SCRISOARE DESCHISA PT IPS TEODOSIE , CAND A FACUT LITURGHII COMUNE IN CATEDRALA ORT SI BAZILICA ROMANO-CATOLICA NU A MAI URLAT NIMENI? DREPTATE FACUTA CU NEDREPTATE? DE FAPT ASA ESTE IN BOR SI NU NUMAI.. LUPI IMBRACATI IN PIEI DE OAIE .. RUSINE POPILOR SI SLAVA DOMNULUI CA MAI EXISTA PREOTI

  8. Cristina :

    Date: June 3, 2008 @ 11:54 pm

    Parinte sa ne traiti!Va doresc bucurii duhovnicesti si sanatate!Dumnezeu sa ne ajute sa ne pastram credinta!In alta ordine de idei,ce se poate face pentru preotii de la tara?Pe dumnealor nu ii aude nimeni?Stiu si eu ca o duc greu…In valtoarea atator probleme,pe cei abilitati ii rugam sa nu uite de dansii…Desi cred ca aici cei ce pot face ceva,nu se uita…Dumnezeu sa ne ajute pe toti!

  9. simona :

    Date: June 4, 2008 @ 12:21 am

    As fi de acord cu parintele Iustin, pe care de altfel il respect foarte mult, daca as fi convinsa ca IPS Nicolae, s-a facut partas ereziei papistase. Insa acest lucru a fost deja negat de IPS Nicolae care a spus foarte clar ca fiecare ramane in credinta lui, si ca la sfarsitul MESEI (deci pt. dansul a fost o masa) a adresat un cuvant celor aflati acolo.
    Cred ca acestei intamplari i se da un alt sens, decat cel cu care a fost facuta de IPS Nicolae.
    Mai cred de asemeni ca nu trebuie sa ne temem atat pentru credinciosi, pt ca numai Dumnezeu ne poate tine pe fiecare,in ortodoxie, sau ne poate parasi si atunci putem trece la orice alta religie.
    Parinte Spiridoane, aveti dreptate,acestea pe care le expuneti mi se par mai grave si mai vrednice de rezolvat. Sminteala mai mare se face cand se anunta cate milioane de euro se duc in zidurile unor biserici.

    R: E vorba de “mesa”, mesa catolică, nu o masă. Ascultă Conferinta lui Danion Vasile de azi si vei intelege de ce e totusi mult mai grava situatia aceasta decat problema sindicatelor (a adus foarte multe argumente solide, teologice, istorice…). Te rog chiar :) . LD.

  10. vladici :

    Date: June 4, 2008 @ 2:37 am

    Ma bucur nespus de interventia Protos IUSTIN. Eu insumi doream sa fac o asemenea scrisoare, dar nu am argumentele unui preot si calugar cu traire.
    Da, este cazul ca partea ascultatoare a Bisericii (Ortodoxe, evident – repet, nu exista o alta Biserica), adica cu totii, incepand cu Patriarhul (care nu este pazit de infailibilitate ca Papa-laptele de la Roma!) si terminand cu ultimul crestin drept-credincios, sa luam si atitudine pentru curatirea in propria ograda.

    Da! Dar mai intai rugaciunea!

    Rugaciunea pentru indreptarea celui ce a gresit. Dar si rugaciunea pentru mantuirea neamului daruit spre pastorire.

    Spun cu nemarginita tristete ca Biserica Ortodoxa Romana are o imagine publica dezastruoasa. E adevarat ca multi din afara ei lucreaza din greu la naruirea legaturii dintre neamul romanesc si Biserica. Dar cel mai trist este cand aceste lucruri vin din interior.

    Sa fim seriosi, romanii sunt apropiati de Biserica intr-un procent ingrozitor de mic (max 30%, dupa parerea mea), chiar daca 90% se declara ortodocsi. Toata aceasta manipulare grosolana -stati linistiti, sunteti majoritari ortodocsi- imbata pe multi, dar nu pe toti. Daca facem un sondaj despre ce inseamna Sf Liturghie, vom afla tristul adevar ca nici macar dintre cei ce merg saptamanal Biserica nu stiu prea bine la ce participa. Oare cati stiu ca Sf Liturghie nu e slujba de Duminica, ci de fiecare zi (cu unele exceptii, desigur)?

    Oare cati cunosc opresiunea la care sunt supuse schituri, manastiri, parohii, avand obligatia de a vira niste sume de bani (nu cunosc sumele exacte) catre Mitropolii? Cati stiu ca exista un numar impus de abonamente per parohie la celebrul ziar Lumina al Patriarhiei, ziar plin de ecumenism puturos si anticanonic, neortodox. Stiti, exista o vorba: “Dracul te duce si la Biserica numai sa asculti de el!”. Ei, va invit sa vizitati site-ul ziarului si sa vedeti cum informatiile ortodoxe sunt folosite pe post de “carlig” (termenul folosit in marketing) ca sa poata fi inoculat ecumenism pe nebagate de seama.

    Aceleasi se aplica si la Radio Trinitas, Lumina, Renasterea, etc., inclusiv la Trinitas TV, care isi permit sa taie transmisiunea “live” de la slujba daca nu se termina la ora exacta. Grila poate fi adaptata astfel incat sa se poata acomoda cu spatii de emisie cu durata variabila – se intampla in toate TV-urile si radiourile publice.

    Singurele care mai prezinta o pozitie cat de cat reala a Ortodoxiei sunt niste site-uri web personale. Oficioasele Patriarhiei si Mitropoliilor sunt de fapt vectori de popularizare a ecumenismului eretic. Trist.

    Acestea toate ca o incununare a tuturor lepadarilor de Ortodoxie majore, dar si personale, incepand cu 1821, 1848, 1902 (aderarea la Consiliul Mondial al Bisericilor), partasia cu Patriarhia Ecumenica de la Constantinopol (oare Constantinopolul nu a cazut pentru necredinta? Si nu l-ar fi ridicat Dumnezeu daca si-ar fi venit in fire?). Apoteotica vizita a papei in Romania? Hmmm…

    Biserica Ortodoxa Romana traieste din mila lui Dumnezeu, pentru ca mai exista oameni care isi doresc sa se mantuiasca si Preoti care slujesc cu responsabilitate, care nu uita nici o clipa “Sa stam bine, sa stam cu frica, sa luam aminte!”.

    Dar trebuie facuta curatenie si la varf, si la baza si intre oameni, dar mai ales intre cutume. Insa nu printr-o modernizare aberanta ci printr-o intoarcere la canoane pentru ca legea lui Dumnezeu este data pentru toti oamenii, nu doar pentru cei de acum 2000 de ani!

    Iar despre unirea intre crestini se poate vorbi intr-un singur sens – Unirea trebuie sa fie exclusiv intru Hristos, deci sa se boteze ortodocsi, si sa revina la Dreapta Credinta de care s-au rupt cu mult timp in urma.

    In egala masura, ma indoiesc ca vreun catolic, protestant sau altfel, ar veni cu bucurie sa se Impartaseasca -de data asta cu adevarat- in Biserica si sa se mai si laude cu asta ca un pas in favoarea ecumenismului si a unitatii intre biserici…
    Mai ales ca ar implica si Sf Spovedanie si toate celelalte. Oare duhovnicul unui greco-catolic i-ar da binecuvantare sa se Impartaseasca la ortodocsi?
    Foarte curios as fi…

    In alta ordine de idei, Tovarase “baubau2″, daca aveti grade nu stiu, dar ideologia dvs nu are nici o legatura cu Ortodoxia. Incercati Sf Spovedanie, Sf Liturghie -poate va invredniciti si de Sf Impartasanie, pana la urma- si apoi mai vb despre canoane, dreapta socoteala, ascultare si toate celelalte. Apropos, “Popa” inseamna Preot in slavona :) . Deci oricum ati spune, tot huliti.
    Aveti dreptate intr-un aspect. Cei ce L-au rastignit pe Mantuitorul (fizic, vorbind) au fost niste preoti cazuti, furati de interesele politice, de uman in locul divinului. Urmasii lor se constituie in cei ce se numesc “preoti” catolici, toti cei ce sunt in asa-zisele biserici, dar si de cei care tradeaza din interiorul Bisericii Ortodoxe.
    Probabil ca trebuie verificata si situatia IPS Teodosie, dar nu cunosc cazul.

    E adevarat, insa, ca unii care au ceva putere de decizie in Biserica ii prigonesc pe preotii antiecumenisti, deci anti-eretici, deci drept-credinciosi -mai ales cei mai vocali-.

    Dar nu e vorba de bataie pe ciolan ci de “inghitirea” Ortodoxiei de catre eretici pentru ca le sta ca un ghimpe in coasta. Sa nu uitam ca, in esenta, este vechea tema a diavolului care inca doreste sa ia locul lui Dumnezeu, folosindu-se de oameni, invatandu-i erezii.

    Nu-i bai, ca Il avem pe Dumnezeu cu noi si El ne poarta de grija. Intrebari au cei ce nu L-au gasit pe Dumnezeu inca. Intrebarile sunt bune, dar sa nu ratacim in raspunsuri gresite… “Cauta si vei afla. Bate si ti se va deschide”

    Pentru noi, Hristos este raspunsul, caci El este “Calea, Adevarul si Viata”!

  11. Vasuianu Milica :

    Date: June 4, 2008 @ 3:43 am

    Noi, preotul vasuianu Milica de la parohia ortodoxa romana Vaxjo Suedia ne alaturam prea cucernicului parinte Pirvu si venim de asemeni cu un alt caz al parintelui Radu Mihai, de la parohia ortodoxa din Malmö, care a luat parte la o asa zisa adunarea ecumenica din 13 martie 2006 sub convocarea episcopului Weryd al bisericii protestante, Stiftul (episcopia Vaxjo, iar astazi arhiepiscop peste toata Suedia). Aceasta adunare avind ca punct de discutie: participarea si aportul nostru in viata sociala pe plan intern (Suedia) cit si cel extern. Participarea noastra si a celorlalte confesiuni sa desfasurat in data de mai sus mentionata, prin reprezentatii, care au fost convocati in scris. De mentionat este faptul ca: fratele nostru; pr. Radu Mihai de la parohia Malmo la sfirsitu acestei conferinte a mers la episcopul protestant si i-a sarutat mana, lucru care nu este in practica Bisericii protestante si nici unul dintre reprezentantii celorlalte confesiuni nu au facut acest gest, am simtit o mare durere in suflet caci acest gest de supunere nu l-a facut cu Inalt Prea Sfintia Sa Mitropolit Serafim Joanta, si nici macar nu a raspuns chemarii Prea Sfintiei Sale la conferintele noastre ortodoxe. Martor la acest fapt a fost si fratele nostru pr. Chivu Gheorghe pe atunci numit preot la parohia din Ionköping -Suedia si care, poate comfirma acest fapt. Asa ca pararintele Pirvu are mare dreptate in tot ceea ce spune si ne alaturam cu toata dragostea pentru Domnul nostru Isus Hristos, pentru apararea credintei noastre si a indentitatii noastre.Credinciosi ai Bisericii Sfinte nu va piedeti credinta si nu va indoiti de ceea ce, in care v-ati nascut, caci Sfinta noastra Biserica este plina de Duh Sfint si prin el, ea lucreaza. Hristos a Inviat.

    R: Parinte, l-ati mustrat intai personal, fata catre fata -dupa indemnul Scripturii-, explicandu-i de ce e nefiresc sa saruti mana unui om fara har, unui eretic, ori ca e o lipsa de demnitate pentru un slujitor al dreptei credinte si al Dumnezeului cel Viu? Sau l-ati dat direct “in gat” aici pe blog? Oricum… Preacucernice, daca fratele impreuna sujitor al altarului, acum aflat in eroare, se intoarce de la greseala lui, dati-mi de stire sa ne bucuram si noi, impreuna. Domnul sa ne lumineze pe toti! Sarut mana! LD.

  12. Vasuianu Milica :

    Date: June 4, 2008 @ 9:44 am

    Da,i-am spus,apoi am adus la cunostinta si conduceri noastre superioare,Sf.Mitropolii,am adus la cunostinta si altor superioari din conducerea si raspunderea ce o au pe linia relatiilor externe al Sf.noastre Biserii,nimeni nu a dat atentie acestor lucruri.Si de atunci nu am mai participat la nici-o chemare de genul acesta,am fost total impotriva acestor false adunari,am dat si am adus la cunostinta,ca sinceritatea Bisericii noastre in relatiile de natura ecumenica este si sint in zadar,caci noi mult pierdem,nu avem oameni pregatiti duhovniceste de a descoperi falsul din ochii celor,care ne-au avut dintodeauna,,un ghimpe in coasta lor”care profita de slabiciunea si lipsa de curaj in apararea dreptei credinte,a invataturilor noastre de catre cei ce sint in drept si pusi sa-o faca.Toate acestea mi-au adus necazuri,pina cind au dat foc Sf.Lacas facut cu altar si icoane impodobit dupa
    modelul Sf.noastre Biserici,facind aceasta numai sa ma faca sa cersesc inchirierea unui lacas protestant in care nu ma simpt bine,si nici cei ce vin.Singuru care si-a exprimat durerea a fost Prea Sfintia Sa,Sofian din Germania.

  13. Cristina :

    Date: June 4, 2008 @ 10:03 am

    Doamne, Parinte Vasuianu ce incercari grele aveti!Ma simt mahnita pentru tot ce se intampla in societate astazi!Dumnezeu sa va dea putere sa rezistati si sa puteti sa va duceti cu bine pana la capat lucrarea ce ati inceput-o!Avem nevoie cu totii de rugaciune mullta!Eu simt ca toti suntem incercati,fiecare in spatiul in care isi desfasoara viata…Daca ne rugam cu sinceritate ,cu inima curata si cu dragoste in suflet, e imposibil Dumnezeu sa nu ne asculte!Sa ne rugam unii pentru altii!De aceea o sa ma rog si eu pentru dumneavoastra si pentru ortodoxia noastra toata de aici si de peste tot!Doamne ajuta la toata lumea!

  14. ioan :

    Date: June 4, 2008 @ 1:42 pm

    Adevarat a inviat ,Parinte Vasuianu si felicitari,pentru lupta cea buna pe care o duceti, in bejanie, printre straini ,pentru cauza neamului romanesc dreptslavitor .

  15. Lucian :

    Date: June 4, 2008 @ 2:25 pm

    Prezenta mitropolitului Nicolae la o Liturghie greco-catolica nu reprezenta altceva decat semnul ca lui ii pasa de porunca data de Hristos: “iubiti-va unii pe altii… prin aceasta va cunoaste lumea ca sunteti ai Mei…”
    Ne hazardam sa dam verdicte despre cine trebuie anatemizat si cine trebuie caterisit, fara a tine seama de constiinta omului si dispretuind porunca lui Dumnezeu, care ne spune clar ca “a Mea este judecata”, iar voi “iubiti-va unii pe altii…”.
    Ajungem sa ne excomunicam si sa ne anatemizam unii pe altii exact ca in vechime, iar preotii se pare ca in loc sa mearga pe drumul preotiei cu crucea inainte, ridica pusca si sabia chiar impotriva celor randuiti de Dumnezeu sa-i pastoreasca(Bate-voi pastorul si se vor risipi oile” se spune undeva in Sfintele Scripturi).
    Pacat ca ies in timpul Sfintei Liturghii imbracati in frumoasele vesminte, in lumina lui Hristos, spunand raspicat: “Pace tuturor”, iar cand un om face un gest de pace, instiga credinciosii la razboi. Aceasta batalie pentru protejarea ortodoxiei a devenit un razboi crud impotriva lumii, un gest care nu cred ca vine de la Dumnezeu sau din iubire pentru Hristos, caci Dumnezeu este iubire, si in mod cert, El asculta si glasul rugaciunii celor 2 miliarde de catolici, si nu doar rugaciunea celor 200 de milioane de ortodocsi. Mandria cred ca este cea care instiga, caci Hristos ne spune clar ca unde se vor aduna doi sau trei in numele Lui, acolo va fi si El intre ei. Iar o rugaciunea rostita impreuna cu un catolic ramane rugaciune, nu apostazie. Cat despre definirea apostaziei, multi preoti chiar, iesiti sa taie in carne vie, ar trebui sa mai studieze problema si sa incerce sa afle exact daca gestul mitropolitului Nicolae este apostazie sau nu.
    Ar fi mai bine ca fiecare sa isi vada de sufletul si de propria constiinta, iar preotii sa isi urmeze calea randuita lor de Biserica. Prea Fericitul Patriarh cred ca stie si singur ce masuri trebuie luate, iar Sfantul Sinod, cu atat mai mult, se reuneste sub indrumarea Sfantului Duh, deci va gasi cu siguranta rezolvarea fiecarei probleme.

    Dumnezeu sa ne ajute tuturor!

  16. baubau2 :

    Date: June 4, 2008 @ 3:54 pm

    nu judeca sa nu fii judecat
    de facut mici precizari nu sunt tovaras, (am 28 ani si sa fi vrut prin absurd nu as f i avut kum sa am grade)nu am grade nu am facut nefacute la IPS vostri, am facut seminar+fac teol ort si dupa atatia ani de studii am inteles ca dreapta credinta este la PREOTI K HAR SI DAR, ACEI MONAHI KL FRIK DE DUMNEZEU SI cativa preoti de mir adevarati martiri in viata ce tin piept unor IPS-isti vremelnici
    TARE AS VREA SA SE FACA O CERCETARE DREAPTA AMANUNTITA A LUI IPS TEODOSIE si apoi sa vb , sa judecam sa hulim, CAND SE VA FACE DREAPTA JUDECATA SI DESPPRE IPS CORNEANU SI IPS TEODOSIE SI ALTI IPS-isti at ma voi inchina popilor , pana atunci voi respecta dreapta credinta tinuta de monahi si preoti de mir k frik de Dumnezeu aSA K FARA JIGNIRI … SAU ASTA VA E KARAKTERISTIC vezi procesul intre IPS GALATEANU CE IL ARE K MAI MULTI CREDINCIOSI SI ALTE NELEGIURI SI APOI JUDECATI
    SA INTELEG K ASTA KARAKTERIZEAZA AKUALII “APARATORI” SA DEA K PIATRA CUVANTULUI SI NU NUMAI IN CEI CE VAD POATE ALTFEL LUCRUL, SA NE RUGAM MAI BN LA DUMNEZEU SA NE LUMINEZE

    R: Te rog mult sa faci un efort sa scrii in limba romana. Respecta-i pe cei ce citesc. Si mai posteaza si despre altceva, esti repetitiv, nu spui decat “Teodosie, Teodosie”… Fa un efort si bucura-ne si cu ceva frumos. LD.

  17. loveasahumanbeing :

    Date: June 4, 2008 @ 5:47 pm

    Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ne pe noi pacatosii!

    MILA, BUNULE… avem atata nevoie!

  18. vladici :

    Date: June 4, 2008 @ 9:04 pm

    Hristos a Înviat!

    Scuze. Am folosit instructiuni gresite in post-ul anterior, deci va rog, domnule Laurentiu Dumitru sa il scoateti, daca se poate. Il reiau mai jos sperand sa fie lizibil.

    Nu doresc să transform aceste post-ări în războaie personale. Se impun, însă, nişte precizări.

    1. Sărut mâna Părinte Vasuianu. Să nu uităm că Ortodoxia este argint lămurit în foc de şapte ori. Deci, ne rugăm şi noi lui Dumnezeu să ne învrednicească de tăria mărturisirii până în sfârşit. Suntem alături în rugăciune de Sfinţia Voastră şi de toţi mărturisitorii dreptei credinţe.

    2. Mi-aş fi dorit să folosesc un nume pt dvs, dar sunt obligat să folosesc acest baubau2 care nu vă face nici o onoare.
    Există până în ziua de azi tovarăşi, grade şi toate celelalte pe care din diverse motive le ignorăm de parcă s-ar fi terminat în 1989. Dacă nu ştiaţi, diversele serviciilde dezinformare funcţionează cel mai bine din tot Statul Român, fiind realele patronate ale mass-media, inclusiv internet. Lucrez în această mass-media şi le ştiu, deşi aş fi vrut să nu le cunosc niciodată. Iconomia Lui Dumnezeu, însă, ne îngăduie să ajungem -chiar ca angajaţi (sunt sunetist, nu securist)- în astfel de job-uri ca să înţelegem nişte fenomene şi să le spunem si celorlalţi. Evident că e vorba de fenomene de ansamblu şi nu eventuale secrete profesionale. Aşadar, dacă v-aţi dori grade, le-aţi ibţine şi azi ca şi înainte de ’89.

    Despre seminar şi facultăţile de teologie ortodoxă (ce termen ciudat!) nu am o părere prea bună (deşi s-ar putea să mă înscriu şi eu la una din motive pur personale) câtă vreme ajung să-l înlocuiască în studiu pe Sf Ioan Hrisostom cu John Breck şamd. Nu mai vorbesc de aberaţia de a-i obliga pe preoţi să facă facultate ‘uitând’ că preotul se face în altar, nu în universităţi. Dar asta e altă discuţie.

    Eficienţa facultăţilor de teologie ortodoxă (restul nu mă interesează) o văd în dogmatica îndoielnică a multora dintre absolvenţi, unii chiar preoţi. Evident că asta vădeşte şi lipsa rugăciunii acestora, adică coborărea teologiei la nivelul ase-ului prin atitudine. Nu vorbim de Pr Stăniloae şi cei asemenea sfinţiei sale aceştia fiind cei care mai susţin cuvântul ‘teologie’ în titulatura facultăţii. Ca să nu mai vorbim că teologia poate fi predată numai de preoţi, în niciun caz de neslujitori, aceştia din urmă neavând învăţătura venită din cunoaşterea lui Dumnezeu venită prin pogorârea asupra lor a Sfântului Duh la hiroronire şi mai apoi prin slujirea în Altar.
    Să nu uităm, până la urmă, că ‘teologie’ se referă la …cunoaşterea lui Dumnezeu!

    Deci, nu am nimic personal cu dvs, dar să nu amestecăm lucrurile. Mă uimesc afirmaţii de genul “la IPS vostri” sau “CAND SE VA FACE DREAPTA JUDECATA SI DESPPRE IPS CORNEANU SI IPS TEODOSIE SI ALTI IPS-isti at ma voi inchina popilor , pana atunci voi respecta dreapta credinta tinuta de monahi si preoti de mir k frik de Dumnezeu”. Îmi permit să traduc ca să înţeleagă toată lumea: “când se va face dreaptă judecată şi despre IPS Corneanu şi IPS Teodosie şi alţi IPS-işti (!!!), atunci mă voi închina popilor; până atunci voi respecta dreapta credinţă ţinută de monahi şi preoţi de mir cu frică de Dumnezeu”. Ca absolvent de seminar, ce relaţie înţelegi să ai cu ierarhia firească şi dumnezeiască a Bisericii? După cum spuneam în altă post-are, ierarhii noştri nu sunt infailibili, şi mai mult, au şi posibilitatea -ca tot creştinul- de a-şi recunoaşte greşeala şi a se reîmpăca cu Hristos.
    Faptul că atragem atenţia asupra greşelilor lor, în comunitatea noastră ortodoxă (nu mergem să ne plângem pe la alţii), este nu spre osândire şi defăimare ci ca să-şi înţeleagă gravitatea căderii şi să se ridice din nou. Căderea lor este motiv de mare tristeţe pentru noi, pe când întoarcerea este împreună-sărbătorire cu îngerii şi Hristos.

    Cât despre dreapta judecată de care vorbiţi, apoi acea Judecata este numai la Dumnezeu, iar nouă ne revine a ţine calea cea dreaptă prin rugăcine, post şi dreaptă socoteală.

    Pe de altă parte, apelativul “tovarăş” l-am folosit nu spre jignire ci spre trezire şi clătire a ideologiei, cum spuneam.
    Îndrăznesc să vă rog şi eu, aşa cum de ceva vreme vă roagă dl Laurenţiu Dumitru, să scrieţi în lb română că nu vă ia aşa mult timp, ca să nu distrugem tocmai comunicarea.

    3. Domnule Lucian, aştept gestul similar al catolicilor, protestanţilor, spre adevărata Impărtăşire cu Hristos şi abia apoi vom vorbi despre cât de mult îşi doresc ei să se unească întru Hristos, iar nu politic…

    În fine, după cum spuneam la început, ideea nu este să mă lupt cu vreunul dintre ceilalţi co-bloggeri. Important mi se pare să spunem răspicat nişte lucruri pentru că întrebările şi derapajele fiecăruia, inclusiv ale mele, ne privesc pe toţi şi sunt puse aici în comun spre îndreptarea noastră întru Hristos, iar nu spre dezbinare.

    Doamne-ajută!

  19. vladici :

    Date: June 4, 2008 @ 10:06 pm

    Raspuns catre dl Laurentiu Dumitru:

    Acea afirmatie despre cei ce ar trebui sa predea la Fac de Teologie acopera ambele feluri despre care ma intrebati. E adevarat, ca nici un canon nu impune o astefel de regula, dar este o afirmatie venita dintr-o stare de fapt.
    Mai exact, decurge din slaba pregatire dogmatica pe care am constatat-o la multi dintre absolventi; nu am spus majoritatea. Acestia sustin de multe ori niste aberatii care nu au nici o legatura cu ortodoxia.

    Dar cred ca trebuia sa fie ceva mai nuantata afirmatia mea. Ma refer in special la disciplinele legate strict de slujire, de cunoasterea Sfintei Scripturi, incluzand aici si istoria. Aceste discipline ar trebui, dupa parerea mea, sa fie predate exclusiv de preoti. Oricum, intrebarea dvs ma face sa mai reflectez asupra subiectului pt ca este adanc.

    E adevarat ca intelegerea dogmatica tine si de rugaciunea si starea sufleteasca a fiecaruia, dar acestea nu se incep la facultate ci ar fi trebuit sa fie premise pentru studiul teologiei.

    Totusi, acesta este un raspuns simplist, recunosc. Planuiesc sa deschid si eu un mic blog.
    Printre alte teme, va avea si aceasta tema a invatamantului din perspectiva ortodoxa tratata mai pe larg. O sa dureze ceva pentru ca trebuie sa ii fac loc in putinul timp liber pe care il am la dispozitie, dar cred ca e nevoie sa punem pe tapet niste lucruri.
    Dupa cum spuneam, fara indoiala fac greseli, dar accept corectiile si nu sunt ranchiunos :) .

    M-ar interesa si parerea dvs pe tema asta.

    Salutari si felicitari pentru blog.

    R: Nu am o parere categorica pe tema asta. Argumente se pot aduce din ambele directii. Ma gandesc insa ca Nicolae Cabasilla, care a scris extraordinar despre Liturghie, nu a fost preot… La fel si multi din mari traitori de la Pateric – Antonie, Arsenie, etc. nici ei nu au avut preotia; nici Sf Maxim, nici Sf. Siluan Athonitul, nici Cuv. Paisie Aghioritul… Nu i-a oprit insa nimeni sa vorbeasca extraordinar de adanc despre tainele lui Dumnezeu. Ma tem sa nu se inteleaga din pozitia cealalta, ca teologul nehirotonit e un fel de handicapat, in comparatie cu preotul, cand e vorba de predare, de profesorat… LD.

  20. vladici :

    Date: June 4, 2008 @ 11:46 pm

    Nu vreau sa cad in extremisme si tocmai pt argumentele pe care le-ati adus revin spunand ca trebuie sa ma mai gandesc si eu, sa imi intreb duhovnicul, sa mai stau de vorba chiar cu prieteni – preoti si profesori la facultate si chiar absolventi teologi.

    Fara indoiala exista oameni chiar fara pregatire in invatamantul superior cu adevarat frati cu Hristos; deci cu atat mai putin ma incearca o desconsiderare a teologilor, eu insumi nefiind teolog.

    Doamne-ajuta!

  21. Vasuianu Milica :

    Date: June 5, 2008 @ 6:00 pm

    ….Intre voi sint dezbinari si trebuie sa existe acolo si eresuri,ca sa se invedereze cei incercati…”(cor.XI,18-19)
    Hristos s-a Inltat!
    Nu vin impotriva comentariilor sustinute de domniile voastre la cele detailate de mine fiind impins de ceea ce simt si traiesc.Dar este bine sa luam aminte : de ceea ce traim si sa invatam a da ascultare si celor mai mici dintre noi.Acest semnal este doar un avertizment inainte de-ati trai schimbari,care nu mai pot fi reparate sau sterse,pentru ca: gravitatea lor afecteaza un popor,o natiune si nu un individ care traieste pe bunul sau plac,sau care face jocul altora in numele Lui Dumnezeu,ceea ce este foarte grav.Nu sint impotriva eumenismului practic,dar nici un simpatizant al lui,caci fenomenul neoprotestant este cunoscut astazi de teologii nostri ortodocsi,ei cunosc conceptiile neoprotestante si specificul invataturii lor din propria marturie.Ei nu sint acuzati sau confruntati,cum se facea in trecut,de niste fapte si lucruri,procedee si practici care uneori nu le apartineau.Astazi pun catehismul pe masa si deja cunosc diferentile lor fata de credinta primilor veacuri si deosebirile fata de ortodoxsie,prin propria lor marturie.Iar prin aceasta deschidere,cultele neoprotestante au consfintit la o colaborare cu Bisericile si confesiunile crestine,cu alte culte din tara:colaborare interna prin ecumenismul practic local.Recunoasterea oficiala de catre stat a fiecarui cult neoprotestant i s-a promulgat un statut de organizare si functionare si marturisirea de credinta.Reglementarea unui regim de legatura a cultului cu alte organizatii similare de peste hotare.Aici este marea problema la care veniti si comentati,puneti umbra
    Sf.Biserica,nu pe cei ce vor sa o intareasca,caci capitolul ce cuprinde dezbinare sau destramare nu-l intrebuinteaza:un ierarh,preot sau un bun credincios,ci tocmai unii pastori,preoti ale altor culte,care au inteles prin ecumenism o slabiciune a Sf.noastre Biserici Ortodoxe,un inceput al cedarii terenului catre,,noile credinte” si au intensificat prozelitismul fatis si ofensiv,ceea ce nu poate fi tolerat sau ascuns de slujitorii Bisericii noastre.

  22. Vasuianu Milica :

    Date: June 5, 2008 @ 6:04 pm

  23. Cristina :

    Date: June 6, 2008 @ 12:26 am

    Parinte avem nevoie de oameni ca dumneavoastra,pentru ca noi de aici,nu putem vedea ce se petrece cu adevarat in alte zone,si nu avem o privire da ansamblu(referitor desigur la ortodoxia noastra).Aveti dreptate in ceea ce spuneti.Dumnezeu sa va ajute in tot ce faceti!

  24. pct :

    Date: June 6, 2008 @ 12:40 pm

    La adresa de mai jos gasiti opinia lui Cristian Badilita, teolog ortodox, vis-a-vis de gestul IPS Corneanu de a cere impartasirea cu Trupul si Sangele lui Cristos in cadrul Liturghiei greco-catolice din Timisoara.

    http://www.greco-catolica.org/a364-Cristian-Badilita-Impartasirea-mitropolitului-Corneanu-si-caterisirea-bunului-simt.aspx

  25. GEOS :

    Date: June 7, 2008 @ 1:20 am

    TRIST… DAR ADEVARAT

  26. GEOS :

    Date: June 7, 2008 @ 1:22 am

  27. Steliana :

    Date: July 15, 2008 @ 12:13 am

    Sarut mana parintelui Justin Parvu si parintelui Vasuianu Milica, slava Lui Dumnezeu petru acesti preoti si sunt foarte multi,desi in sfantul sinod nu se prea vad…
    Parinte Vasuianu Milica,ma voi ruga ptr.sfintiia voastra,sa nu cedati,nu sunteti singur, sunteti cu bunul Dumnezeu si cu noi, care ne vom ruga mereu. Imi pare rau ca am deschis tarziu calculatorul(sunt f. ocupata)dar totusi voi aminti ca la Sfanta Liturghie se spune; cei chemati iesiti,asta ar fi trebuit sa o stie si IPS Corneanu, sau nu il intereseaza.Sa nu uitam ca IPS Corneanu a colaborat cu securitatea de buna voie si pe multi bani ,nu ca altii carea au fost batuti.Daca dupa revolutie s-ar fi facut curatenie ,nu s-ar fi ajuns aici. Se spune sa nu judecam,sa ne iubim unii pe altii dar eu una, cand este vorba de scumpa noastra credinta ortodoxa sunt pentru luarea ”biciului in mana” asa cum a facut Bunul nostru Iisus Hristos, cand a intra in templu . Doamne ajuta !

  28. Stelian :

    Date: November 16, 2009 @ 10:54 pm

    Frate drag, asa ati sters si istoria…de dragul banului.Ma intreb, plin de naivitate,….inafara banilor, ce aveti de castigat???Sa nu uitati, Domnul este peste toti si toate si intr-o zi….

  29. laurentiu :

    Date: November 17, 2009 @ 12:04 am

    @ Stelian “rombarttech”
    @ dragi comentatori

    Se intampla uneori sa nu dau accept unor comentarii care sunt dubioase, idioate, malitioase sau agramate, dupa caz; comentarii venite de la diverse persoane lipsite de o logica minimala si discernamant, de la atei agnostici la schismatici, evolutionisti si alte specii din fauna veacului nostru. Dar se intampla uneori sa cenzurez si frati crestini sau, ma rog, care asa se declara.

    Nu mai departe de ziua de ieri am dat spam unui cuvant greu la adresa parintelui Justin Parvu pe care un anume Stelian, comentatorul de mai sus, il posta aici. Va marturisesc tuturor ca nu am auzit o mai mare nerozie in viata mea.

    Da, frate, am sters nerozia ceia, nu as fi vrut ca cineva sa-si piarda vremea citind-o. Nu stiu de ce invocati naivitatea, se pare ca e straina de gandurile Dvs. Nu stiu la ce bani faceti referire si ce istorie sterg eu. Minciunile acelea la adresa Parintelui nu-s istorie. Daca adresa Dvs de mail ar fi fost valida ati fi primit mailul meu pe care vi l-am trimis in particular, dar el s-a intors inapoi. Dar pt ca ati revenit cerand socoteala pt mesajul dvs care nu a aparut, o sa pun aici si cuvantul Dvs. si raspunsul meu scurt care nu v-a parvenit, pt ca ati trecut la email, repet, o adresa fictiva!

    STELIAN: Ati vandut tara prin ortodoxia voastra “curata” slavilor si grecoteilor, ati adunat tot ceea ce ati putut de pe spatele romanilor construind manastiri la Muntele Sfant, nemilosi cu romanii care traiau atat de greu, iar in tara asta pe care sustineti ca o iubiti ati contruit cata o bisericuta amarata din lemn. Nu lucrati decat pe disme si bani, uitand Cuvantul Domnului, spre imbogatirea voastra personala.Va imbuibati si inghesuiti in Mercedes-uri pe banii fratilor contribuabili-noroc cu ei si cu marea lipsa de cunoastere a celor Sfinte a acestui popor-pe care tot voi le-ati implementat cu buna stiinta ca de “ce usor este sa conduci prostimea”.Rusine sa va fie, ati coalizat cu Velial,pe care cucernicul “parinte” Iustin il aminteste, probabil fiind foarte apropiati.Da ati coalizat cu comunismul daramand biserici si scuipand din gura voastra veninoasa cele spuse in spovada catre securitate.Voi veniti sa judecati?Nu uitati cu ce masura judecati cu aceea veti fi si voi judectai.Un sfat prietenesc parinte-invata ultima porunca pe care ne-a lasat-o Mantuitorul-”iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti”-cai El e dragoste, nu ura si venin. Domnul sa te ierte.

    Rusine sa va fie, popi cu barbi imbacsite de “zama “cu carne in post.Mai cititi istoria adevarata a romanilor, satane in sutane!Domnul sa ne scape de voi in numele Sfintei Cruci. AMIN

    LAURENTIU: Dupa 12 ani de puscarie comunista pt convingerile sale ortodoxe, par. Justin este intrebat de anchetatori ce va face de acum, in libertate. Iar el, senin, spune ca va face tot ce a facut si pana acum… motiv pt care a mai fost incarcerat inca 5 ani.

    Omul cesta, care a carat lanturile grele in puscariile comuniste, spui fratia ta ca a daramat biserici, a “coalizat cu comunismul” si a spus securitatii taina spovedaniei cuiva?

    Nu te cutremuri de gandurile pe care le ai, frate?
    Domnul sa-ti dea gand bun si luminare!
    ________________________________

    Kind Regards / Mit freundlichem Gruß,
    Laurentiu Dumitru

  30. Stelian :

    Date: November 17, 2009 @ 9:49 pm

    Iubite frate in Cristos, raman profund dezamagit, avand in spate o povara rosie de sange si comunism, perioada in care fratii nostri au fost ingropati in gropi comune, necunoscute nici in zilele noastre, sa pot citi asemenea mizerii scrise de catre un preot.Toti cei cunoscuti mie, fosti detinuti, si fi linistit frate drag, ca multi sunt din randul bisericii ortodoxe, au o gandire lucida, transparenta si ORTODOXA-binenteles daca cunoasteti etimologia cuvantului ORTODOX.Mare imi este mirarea ca acest comentariu venit din partea fratiei dumneavoastra seamana perfect cu unul de natura propagandista si specifca vechii mosteniri, prin simplu fapt ca ati sters opinia mea postata pe blogul dumneavostra.Mai mult, specificand ca ar fi unul “dubios,idiot,malitios, agramat,lipsit de o logica minimala si discernamant,a unui ateu agnostic si schismatic”.Foarte dragut iubite frate, inveti repede din sistem…tot ceea ce nu este cu noi este in potriva noatra…sau..daca “nu vrei te fortam…”Despre partea cu ateismul, sti si tu frate drag pilda cu paiul si barna dar despre schisma..poate ar mai trebui sa citesti, nu mult ci doar atat cat este nevoie sa iesi din sfera aceasta de ura.
    Dragul meu frate, iarta-mi dactilogarfierea, caci spusele parintelui ma provoaca sa scriu iute, dar nu cred ca agramat, in schimb pot spune ca sunt incantat sa stiu ca “naivitatea este straina gandurilor mele”.
    Nu ti-am dat frate un e-mail fictiv doar ca nu a mai fost folosit de mult.Poti incerca sa-mi scri caci este perfect valid.
    In incheiere, imi doresc sa-ti spun, chiar daca te va intrista, faptul ca un preot care a suferit chinurile temnitei comuniste si care a iesit din ea cu atata ura, a facut-o degeaba…Altii au lasat cu limba de moarte-”NU NE RAZBUNATI”.
    Intru adevar ma cutremur frate drag-nu de gandurile mele-ci de rautatea voastra-it repet ca si ultima data-Dumnezeu este Iubire, Cale si Adevar.
    Domnul sa aduca pacea.

  31. laurentiu :

    Date: November 17, 2009 @ 11:05 pm

    @ Stelian

    Faceti o mare confuzie!

    Nu am spus ca mesajul Dvs este “dubios, idiot, malitios, agramat, lipsit de o logica minimala si discernamant, a unui ateu agnostic si schismatic”, ci ca acestea sunt motivele pt care, uneori, sterg comentarii. Pt mesajul Dvs am folosit apelativul – nerozie.

    Inca ceva, mailul Dvs nu mai este valid, credeti-ma, altfel nu mi s-ar fi intors mesajul inapoi.

    Si ultima chestiune. Pr Justin Parvu nu ataca pe IPS Nicolae pt trecutul sau “rosu”. Asta a facut-o IPS Bartolomeu in Sinod si, pe undeva, a compromis discutia despre problema reala, eclesiologica, cea ridicata si in epistola de mai sus.

    Pt ca da, atitudinea pr. Justin e o chestiune de eclesiologie ortodoxa, de marturie de dragul adevarului, asa cum l-am primit de la Parinti, nu e impins de nicio ura. Cu tristete va spun ca nu ati inteles mesajul dansului si nici nu stiti ce inseamna Justin azi pt Ortodoxia romaneasca.

    Ierarhul Nicolae a facut un gest de apostazie, dupa invatatura noastra. Pentru dreapta slavire au murit milioane de mucenici, nu le minimalizati gestul.

    Cum Dvs grafiati numele Mantuitorului – Cristos, imi dau seama ca nu sunteti fiul Bisericii Ortodoxe, asa ca nu va cer sa intelegeti, e o chestiune interna, e o problema a Bisericii… mai multe cuvinte ar fi de prisos.

    Ajutor si luminare de la Domnul,

  32. Stelian :

    Date: November 19, 2009 @ 9:14 pm

    Frate drag, cu intelepciune iti spun ca nu imi doresc sa am un ultim cuvant pe un blog care iti apartine, pe care il cenzurezi si il modelezi asa cum tu, dragul meu, intelegi ceea ce vrei sau ti-ai dori sa fie transmis.Dar nu pot sa nu-ti scriu , si crede-ma, un ultim cuvant.Este foarte important pentru tine,pentru mine si pentru toti cei pe care Domnul i-a plamadit sa inteleaga nu insemnatatea parintelui Justin pentru ORTODOXIE, ci insemnatatea Mantuitorului pentru intreaga lume.Bine ar fi ca prin aceste scrisori deschise sa simtim toti acest har de iubire crestina pentru a-i atrage pe cei deviati de la…cale.Crede-ma frate drag, ca am grafiat numele Mantuitorului cu toata dragoste si umilinta fata de EL dar, poate neantelegand toate aceste mesaje pe care le-a transmis parintele si fratia dumneavoastra,nu mi-am dat seama ca “grafiind numele Mantuitorului-Cristos nu sunt fiu al Bisericii Ortodoxe”???
    Stiu frate drag ca si tu cunosti ADEVARUL de aceea opresc totul aici caci se transforma totul in discutie personala pe un blog privat.
    Cristos in mijlocul nostru.

  33. firuta :

    Date: May 20, 2010 @ 9:21 pm

    Sarut- mana Parinte Iustin,iertati-mi intrebarea de mai sus.Va urmaresc,cuvantarile si le ascult cu mare bucurie ,il rog pe Bunul Dumnezeu,Maica Domnului si toti Sfintii ,sa va ocroteasca in pace atat pe Sfintia Voastra cat si pe ceilalti Slujitori care cu multa intelepciune ii fac voia lui Dumnezeu.Ce ar fi de capul nostru,fara rugaciunile Sfintiilor Voastre.Rugati-va ne-ncetat pentru imblanzirea si luminarea mintii a celora cre isi bat joc de tara noastra si poporul ei imbatranit ininte de vreme.Laudat sa fie Iisus.

  34. Imobiliare :

    Date: April 16, 2011 @ 10:47 am

    Frumos blogu mai ales ca sunt si articole religioase

Leave a Comment

Your comment

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: Comment moderation is enabled and may delay your comment. There is no need to resubmit your comment.