Despre organizarea preotilor in sindicate, Pr. Justin
May 27, 2008 2:14 am UncategorizedPr. Justin Pârvu
Man. Petru Voda
Toate acestea nu sunt decât nişte influenţe negative care s-au introdus în clerul nostru bisericesc acum. Nu este altceva decât o dezmembrare şi o despărţire a unităţii noastre creştine. Trebuie să fim foarte atenţi, pentru că aici lucrează vrăjmaşul ăsta eretic care dezbină tocmai ce este mai esenţial, clerul. Ori noi, tocmai acum, în aceste momente grele, trebuie să ne închegăm forţele noastre de a duce lumea creştină pe un făgaş bun şi de rezistenţă împotriva ereziilor care se năpustesc sub diferite forme – formă politică, formă administrativă, culturală şi în general, sub orice aspect, ei caută să denigreze şi să aducă la tăcere Biserica Ortodoxă. Dacă Biserica Ortodoxă, la ora aceasta, nu este unită şi pusă într-o stare de rezistenţă şi activitate împotriva acestor rătăciri, ne găsim în faţa pericolului de a ne dezmembra şi de a cădea în mâinile “extratereştilor” şi ereticilor.
Ceea ce se întâmplă acum, prin aceste sindicate, – chiar dacă unii nu îşi dau seama şi eu îi rog să fie atenţi şi să se potolească, – este o influenţă numai şi numai dinafara Bisericii şi dinafara ţării noastre. Ei luptă împotriva Ortodoxiei, cu orice preţ, să o descompună, să o reducă la zero, să ne determine să ne aliniem întunericului acesta occidental. Pentru că atunci când un preot a început să ceară drepturi şi să facă greve, atunci el nu mai este pe linia tradiţiei, ci se alătură modernismului întunecat.…
Aceştia sunt preoţi care nu şi-au făcut şi nu îşi fac misiunea lor şi se gândesc numai la nişte venituri. Dar nu există preot care să lucrează într-adevăr în ortodoxie, cu toată sinceritatea şi devotamentul, ca să trăiască şi să n-aibă cu ce întreţine familia. Şi dacă ei dacă nu lucrează cu adevărat în credinţă, şi cu morala cu care trebuie să slujească un preot Bisericii lui Hristos, cine o să le aducă lor veniturile? Veniturile şi credinciosul nu vin la biserică decât prin lupta şi sărăcia şi devotamentul preotului. Păi cine să le dea lor? Că doar Patriarhia sau Mitropolia nu au nişte moşii speciale pentru ţinerea clerului. Că altădată preotul nici nu era salariat, altădată nu era ajutat de stat, nu era ajutat decât cu claca şi bunăvoinţa credincioşilor şi era ataşat şi de sărbători şi în duminici şi în toate împrejurările şi avea de toate, şi preotul şi credinciosul. Acum de ce să se organizeze în sindicate, când de bine de rău, totuşi au şi un salariu, au un venit parohial, au de toate, numai să fie ei treji şi să lucreze în via aceasta a neamului ca să dea roadele cuvenite. Ei vor roade, vor venituri, fără nici un efort, asta e problema lor. Dar ia să pună mâna să se ostenească puţin, să facă o slujbă de miezonoptică, să facă o liturghie miercuri, vineri, sâmbătă, să facă la miezul nopţii un sfântul maslu, când credinciosul este liber şi poate să vină acolo, nu să facă numai într-o duminică şi într-o sărbătoare când credinciosul se mai odihneşte şi el. Să facă în aşa fel încât să-l poată apropia şi aduce pe creştin la adevăr.
Păi dacă chiar preotul nu merge la biserică şi mai aşteaptă şi să-i umple biserica, păi, ce, credinciosul vine să-l ia pe el de acasă şi să-l aducă la biserică? Nu vreau să jignesc unii dintre preoţi care fac atâtea lucruri bune şi cu adevărat jertfesc pentru biserica lui Hristos, este o diferenţă mare între aceştia şi alţii care fac, după cum spune şi zicala: „că în noaptea asta nu mai este înviere”. De aceea şi biserica a scăzut în credibilitate în faţa poporului. Toate lucrurile acestea constituie o realitate dureroasă, pentru că preotul este foarte slab pregătit pentru lucrurile acestea, de jertfire permanentă. Se găseşte, la un moment dat, preotul cu trei patru copii şi nu-i mai merge parohia. Păi sigur că nu-i merge parohia, dacă el se face mare comerciant la Bucureşti, are magazine, în sfârşit, de efect la kilogram şi mai face afaceri cu iazuri de peşte şi alte lucruri. Păi, când credinciosul îl vede pe preot că aleargă după toate acestea, turma ce să mai facă? Dacă păstorul este alterat, sigur că şi coada se strică.
Duhul de revoltă al acestor preoţi care s-au organizat în sindicate, nu ajută nicicum Biserica, pentru că apărarea Bisericii nu stă în a face sindicate şi bisericuţe, ci dimpotrivă, preotul, trebuie să fie omul de unitate şi de rezistenţă împotriva acestor influenţe, pentru că nu sunt ortodoxe, nu sunt deloc canonice. Şi singurul nostru refugiu este numai în linia Sfinţilor Părinţi.
Dacă s-ar ridica marii noştri sfinţi să vadă ce facem noi, cum ar răspunde aceştia lor? Ei au fost model de dragoste creştină, de dăruire şi de jertfire pentru poporul acesta, în unitate şi rezistenţă. Toţi marii noştri duhovnici nu au făcut altceva decât să se jertfească în adevăr pentru gândurile frumoase de unitate şi de prăznuire liturgică a acestui neam.
Ceea ce se întâmplă acum se întâmplă şi poate că ne mai măgulesc nişte locuri, ranguri aşa mai deosebite în lumea asta bisericeasca, şi uite că şi asta este o ispită. Acţiunea acestor preoţi este o ispită a slavei deşarte şi de a ne ridica, considerând că noi aducem un bine Bisericii, dar dimpotrivă, o vătămăm şi o slăbim prin această împărţire a noastră în sindicate, în partide şi în nu mai ştiu eu ce.
Adevărata rezistenţă a Bisericii aceasta este, să ne găsim prezenţi la datoria noastră de preoţi aşa cum au făcut şi sfinţii noştri Părinţi. Şi dacă ieşim din cadrul acesta şi ne amestecăm cu toate principiile acestea ale modernismului, noi ne pierdem şi turma, ne pierdem şi pe noi. Nu sunt decât acţiuni eretice şi sectare care caută să dezbine, divide et impera.
(*text primit via mail de la monahia Fotini, redactor Rev. “Glasul Monahilor”)
***
Despre acelasi subiect:
Comunicatul de presa al BOR. “Slujitorii Bisericii trebuie ajutaţi de Biserică”
Comunicatul de presa al Mitropoliei Olteniei. Despre constituirea unui sindicat al preoţilor











nicu :
Date: May 27, 2008 @ 2:29 am
cred ca potrivit statutului BOR privitor la concediile preotilor se ” impune” si luarea unei masuri de infiintare a sindicatelor …sa fie tot tacamul ….Propun si o varsta de pensionare identica cu cea a cadrelor militare cu specificatia : apostol pensionar.Ma intreb ..ce-i in mintea preotilor inainte de hirotonire ? Care le este menirea? sunt apostoli ai lui Hristos sau angajati platiti la ora ?
Razboi întru Cuvânt » Parada degenerarii umane - UPDATE, 27 MAI! :
Date: May 27, 2008 @ 4:25 am
[...] Dumitru: Despre organizarea preotilor in sindicate, Pr. Justin Parvu – [...]
Iulian :
Date: May 27, 2008 @ 4:32 am
Tare ma mahneste aceasta stire. Multa durere-a fost in Republica Socialista Romania… dar Republica Capitalista Romania pare ca ne va aduce pieirea neamului. Cel putin acolo parem ca ne indreptam. Dumnezeu sa ne ajute sa ne putem impotrivi marsaviilor savarsite de sustinatorii acestui capitalism care cuprinde totul ca o ciuma.
Ada Iliescu :
Date: May 27, 2008 @ 12:50 pm
“[...]credinciosii vin la Biserica numai prin lupta, saracia si devotamentul preotului !”
Da, Parinte, Justin Parvu, aveti dreptate !
Am mai spus si repet, si eu, faptul ca, in comuna mea, enoriasii nu mai merg la Liturghie, duminica. Nu se mai tine Liturghia, pentru ca nu e nimeni in Biserica!
N-au ce face enoriasii ca trebuie sa-si boteze copilul, sa-si cunune tinerii si sa-si ingroape mortul si sa-i faca parastase!Atat !
In rest, sa nu auda de preotul lor!
Acum cativa ani, se spunea prin mass-media ca, la sondaje, BISERICA era credibila si…Armata !
Pacat ca oamenii nu realizeaza ca nu BISERICA e vinovata de ce se intampla in lumea clerului!
CASA Domnului n-are nici o vina!
In aceasta situatie, cum nu e bine sa judecam PACATOSUL, ci PACATUL sau, la fel si aici!
Nu BISERCA trebuie judecata, ci preotii care nu mai “lupta, nu mai sunt devotati”,in schimb,s-au imbogatit, cat cuprinde!
[ Totusi,ca-n orice fapt de viata, si aici mai exista exceptii,...dar foarte rare! ]
Pacat! Mare pacat!
Vreti un exemplu?
Suntem inca sub aura lui Hristos; va spun purul adevar:
Eu, cand ma duc la tara mea, in concediu, fac doi colaci: unul, in vara, de slava si rugaciune fata de Dumnezeu, iar altul, in toamna, de slava si multumire !
Si, intrucat nu doresc sa se certe cei doi preoti, eu il invit, si pe preotul care nu raspunde de “ulita” noastra! Deci, finalmente, ma pregatesc pentru 4 colaci!
Nu aceasta e durerea, ci faptul ca preotul in varsta, il uraste de moarte pe cel tanar!
Si, pentru ca se stie ce colaci, ce coliva fac, pentru a nu se certa
( asa s-a intamplat prima data, pana cand am realizat ca trebuie sa nu trezesc invidia dintre ei) si pentru a nu-mi pangari ritualul in care cred din copilarie, cata vreme asa se facea in familia mea, ii onorez pe amandoi!
[ O data, cel batran mi-a reprosat ca ardeiul iute, de pe farfuria celui tanar, era mai verde ca al sau, care era vernil! E de necrezut!]
Este doar un aspect, dureros, vizavi de ce comportare au, ACUM, preotii de prin localitatile romanesti!
Dumnezeu sa ma ierte, iar preotii adevarati sa nu ia in considerare ce am scris!
Ma plec in fata D-lor, a preotilor care si-au pastrat coloana veretbrala, iar Domnul sa-i binecuvanteze!
[ Daca si preotii vor iesi in strada si se vor organiza in sindicat, mai ramane sa iasa, si copiii prescolari, cata vreme scolarii au "luat gustul grevelor" din Invatamant! Li s-au alaturat dascalilor!Doamne, unde se va ajunge???]
Doamne, iarta-ne si ajuta-ne !
saracacianu maria :
Date: May 27, 2008 @ 1:10 pm
O aberatie si pana la urma o sminteala si o diversiune pentru a da apa la moara vrajmasilor ortodoxiei, ce nu mai stiu ce sa iscodeasca si sa cleveteasca, vazand pe zi ce trece ca ortodoxia se-ntareste, devenind unica alternativa intru credinta adevarata intru Hristos. Preotia este haina grea, nu e pentru oricine, iar ascultarea in duhul ortodoxiei este un principiu esential… Daca e ceva de facut de ce nu au facut o asociatie frateasca sa se ajute unii pe altii, ca frati si slujitori ai lui Hristos si ai Bisericii Lui .Daca ar fi mai multi adevarati slujitori ai altarului asemene pr Iustin Parvu ,bisericile nu ar mai fi goale .Sa ne rugam bunului Dumnezeu sa-i dea sanatate pr Iustin Parvu ,ca bine le zice de fiecare data .Multa credinta si curaj!
Ana :
Date: May 27, 2008 @ 2:05 pm
Intr-adevar e trist ca s-a ajuns aici, dar sa nu credeti ca cei cu iazuri si magazine sunt in sindicat, ca ei sunt multumiti de situatie. De fapt nu stiu cine e in sindicat, dar stiu ca salariul preotilor e doar pe hartie, pentru ca sunt multe dari impuse de protopopiate si mitropolie. Cred ca preotii nu fac galagie ca sa li se dea, dar macar sa nu li se mai ia. Daca ma va invrednici Dumnezeu sa va vad vreodata, parinte Justin, asa cum imi doresc, am sa va spun cum e situatia preotilor la tara. Nu sunt pentru acest sindicat, dar imi pare foarte rau ca Patriarhia condamna in loc sa vada care e situatia pe teren, sa vada de ce s-a ajuns aici.Doamne ajuta.
florian :
Date: May 27, 2008 @ 2:09 pm
Da, Par Iustin Parvu are curaj sa spuna ceea ce toti ar trebui sa spunem. Problema cea mare insa eu o vad la momentul hirotonirii acestor preoti ce isi doresc salarii, afaceri, sindicate. Episcopul locului este si el in pacat si uite asa putreziciunea lucreaza in biserica pamanteana si sunt unii care abia asteapta ca si parintii curati sa fie murdariti. Biserica din cer nu va fi niciodata atacata de aceste ispite dar parca rolul bisericii pamantene era sa Il pastreze pe Hristos nu sa se indeparteze de El.
Sa ne ajute Dumnezeu sa intelegem adevarul acestor timpuri nu doar sa vedem bunastarea propriei noastre persoane!
Lucian Telegescu :
Date: May 27, 2008 @ 2:52 pm
Tolerarea unor sindicate se naste din slava desarta si din interese (satisfacere de orgolii si/sau foloase materiale). Daca nu se cunoaste faptul acesta, ori e vorba de prostie ori pur si simplu nu se mai deosebesc duhurile. Dupa cum observati din comentarii, parerile sunt contra infintarii acestor sindicate, dar noi asteptam o decizie ferma din sferele inalte ale BOR. Iar celor care sunt mahniti nu poti sa le spui decat sa rabde si sa aiba nadejde, ca a venit vremea secerisului.
Varvara :
Date: May 27, 2008 @ 3:41 pm
este dureros ca s-a ajuns aici.Este adevarat ca si in Biserica este coruptie.Un preot tanar, ca sa ia parohie buna , trebuie sa dea cel putin o masina de lux.Atunci unde este credinta si daruirea unui preot?Ii taie elanul episcopul.Trebuie vazute toate aceste aSPECTE.Nu sunt de acord cu sindicatul preotilor.Unde este starea lor de jertfa, de dragoste pt. credinta si pt. Dumnezeu?Cu adevarat, sunt vremuri apocaliptice.
Razboi întru Cuvânt » Sindicatul preotilor si "vaccinarea" fetelor pentru cancerul de col uterin - doua noi mari incercari? :
Date: May 27, 2008 @ 3:53 pm
[...] Dumitru: Despre organizarea preotilor in sindicate, Pr. Justin Parvu – [...]
ionut :
Date: May 29, 2008 @ 2:13 am
Nu pot spune ca sunt de acord cu sindicatele.Dar dintre cei care au scris comentariile de mai sus, stie cineva ca un preot debutant are sal de sa zicem 600 ron? Si nu asta ar fi problema, dar din acest salariu se opresc dari la stat si nu numai,de ajunge preotul sa castige in jur de 50 ron pe luna?Cica restul sa-l iei din fonduri propii,dar de unde sa-l iei? Ca daca este o parohie cu aproape 200 de case din care jumatate sunt vaduvi ….Si din cele ce am relatat pana acum poate credeti ca nu are temei sa fie nemultumit,dar ce te faci cand colegii din parohiile invecinate vin si fac serviciile la tine in parohie? O sa spuneti ca nu e posibil. Dar va asigur ca este , deoarece sunt neamuri apropiate cu pr protopop si nu se poate face nimic. Nu vreau sa lovesc in biserica, ci vreau sa arat o situatie cu clericii ei. Mai poate parintele sa traiasca? Unde mai este fratia? Unde mai este egalitatea in fata lui Hristos? Ce sa mai zica debutantul? Ca este misiune? Da, este misiune, dar din ce sa traiesti?Trebuie sa mai faci ceva pt a-ti castiga existenta.
Ada Iliescu :
Date: May 30, 2008 @ 1:29 pm
@Ionut,
Te invit sa citesti ce am postat si eu mai sus!
Printre randuri se intelege ca, tocmai preotii maturi sunt HULPAVI de nu se mai poate!
Cel tanar, de la noi din sat, vai de mama lui!
Are si salariu mic si ii mai ia si cel matur “prerogativele”, ca – vezi Doamne – asa a vrut enoriasul!( ca si cum eu, profesor la niste studenti, il tin acasa pe colegul lor ca….asa vor studentii lui….sa vina pe cine vor ei( desi nu se pune problema ca celalalt ar fi incompetent !)
Relativ la salariu, crede-ma ca si la sotul meu, si la noi, toti tinerii licentiati, incadrati, au 5 mil.de lei,pe luna.
Si acestora nu le mai da nimeni o pita ! O pita !( ca preot, si vaduvii mai fac parastase)
Nu mai prididesc parintii lor, ajutandu-i, la fel ca si pe noi, acum, ani de zile!
Atunci, alti tineri, cu alte profesii ce sa faca pentru a …supravietui ???
[ Da, un companion care este 100% al lui Dumnezeu, iar "teluric" nu este, va spune:
"Sa se multumeasca si cu atat!"
Dar tanarul vrea o FAMILIE, asa cum a fost propavaduita, si de IISUS!Cu ce sa-si hraneasca pruncul, care prunc, nu stie inca de Dumnezeu!]
Eu( si multi altii) consider ca, daca intr-o tara, Statul nu are grija de medici, de dascali si de preoti, vai de mama oamenilor acelei tari !
Deci, ai dreptate ca si preotii tineri sunt prost platiti si, ca peste tot, trebuie sa aiba vechime ca salariul sa creasca.
Inca n-a venit timpul ca, bugerarii sa fie platit dupa performante!
La noi, de exemplu, nu e drept ca un dascal( care n-a scris – la viata lui – decat o carte si aceea este Teza de doctorat publicata, ca asa este regulamentul),sa aiba acelasi salariu ca al unui coleg, care a scris alte 21 de carti “de referinta”, care mai are, si articole sustinute si publicate in Simpozioane nationale si internationale s.a..
Cand se va face, oare, o grila de valori, si in acest caz???
Citeam candva, pe Net, ca “problemele muncii”, acum, in economia de piata sint trei:
1. statul nu ajuta suficient omul;
2. omul este lenes/sarguincios;
3. omul gandeste ca are/nu are noroc.
Problema este insa ca exista un segment de oameni care sunt excesiv de sarguinciosi, considera ca au si noroc( crezand in bunul Dumnezeu) si au facut, si performanta, dar – paradoxal – ori sunt someri( desi au, si 2 facultati), ori sunt prost platiti!
Ce-i de facut – crestineste, uman, corect si existential vorbind????!
Doamne, ajuta !
ioan :
Date: June 2, 2008 @ 12:53 pm
Nu eatat de grav ca vor bani ,ca prost e cine da nu cine cere,ci mai grav e ca nu mai tin binecuvantata randuiala .Biserica pentru ei e o slujba ,un job ,nu o binecuvantata slujire …De aceea nu ma mir ca au apucaturi occidentale ,poarta cioc ca rockerii, se pupa cu catolicii .Dar sant vremurile de pe urma cand calugarii vor fii ca mirenii si mirenii ca dracii…
ioan :
Date: June 2, 2008 @ 12:57 pm
Cat mai sant pe pamant oameni ca Parintele Iustin Parvu mai tine Dumnezeu lumea ,pe urma va fi foarte greu…
Iulia :
Date: June 2, 2008 @ 1:39 pm
Da, are dreptate Parintele dar totusi trebuie sa constientizam ca traim alte vremuri…consider ca trebuie gasita o cale de mijloc….pentru ca, Preotii sunt si ei oamenii, au familii, au copii…au necesitati, dar o cale de mijloc nu prin Sindicate…!!!
Traim vremuri grele si putini mai sunt cei care-l IUBESC SINCER pe DUMNEZEU….chiar si din clerul Bisericesc…asta este…traim vremuri de apoi..din pacate !!
Iulia :
Date: June 2, 2008 @ 1:41 pm
Da, are dreptate Parintele dar totusi trebuie sa constientizam ca traim alte vremuri…consider ca trebuie gasita o cale de mijloc….pentru ca, Preotii sunt si ei oamenii, au familii, au copii…au necesitati, dar o cale de mijloc nu prin Sindicate…!!!
Traim vremuri grele si putini mai sunt cei care-l IUBESC SINCER pe DUMNEZEU….chiar si din clerul Bisericesc…asta este…traim vremuri de apoi..din pacate…Iare ce-i care constientizam asta, trebuie sa tinem cu dintii de traditia si cultura noastra…FRATILOR , VINE GLOBALIZARE… !!
Elena :
Date: June 2, 2008 @ 2:11 pm
Stati ca nu-i chiar asa….”cel care este fara de pacat sa dea primul cu piatra”
Eu cred ca ei nu o fac neaparat pentru bani, pentru ca in toata Istoria Bisericii nu a murit nici un preot de foame…dar vor sindicat(cred eu), ca se apere de mizeria din Biserica..sunt anumiti Ierarhi care in numele lui Hristos “taie si spanzura” ca pe vremea inchizitiei..arhierie prost inteleasa, nu stiti ce zace in interior…si asa, zic eu, cu indulgenta ..cauta o modalitate legala de aparare…Parerea mea !!!
Marii Parinti Duhovnici au mare dreptate…dar dansii vad de sub ochiul lor curat si cu frica de Dumnezeu…dar nu toti sunt ca dansi…DANSII sunt ca aurul se gaseste doar in Africa…!!! Asa ca toata lumea are dreptate in felul…lor..
Traditia trebuie pastrata cu sfintenie…!!! DAR..in vremurile noastre…unde bogatanii si Arhierei se cred Dumnezei..ai nevoie si de mijloace legale..pentru a te apara sau alegi mucenicia…NU-I ASA!!
un necunoscut :
Date: June 4, 2008 @ 1:24 pm
Sunt preot ortodox .
Unul dintre aceea care isi indeplineste misiunea cu credinta in Dumnezeu si cu dragoste fata de intreaga Lui creatie . Nu am avere , dar sunt foarte bogat , caci Dumnezeu mi-a daruit o familie binecuvantata ; o familie cu copii buni , cuminti si iubitori.
Dragostea ce le-o port si pe care ei mi-o poarta mie , este lucrul cel mai minunat si comoara cea mai de pret care nu se poate compara cu nimic in lumea aceasta. Din acest punct de vedere pot sa spun ca sunt cel mai bogat om de pe planeta.
Material insa , ma descurc insa foarte greu. In multii ani de preotie pe care ii am ,nu am cerut niciodata nimic pentru mine in schimbul serviciilor religioase si m-am multumit intotdeauna cu cat mi s-a oferit si daca mi s-a oferit.
Iubesc oamenii si cunosc cat de multa durere exista in lumea aceasta.
Tocmai de aceea , sunt la fel de revoltat ca multi dintre Dv. , impotriva acelor preoti care pun jug greu pe umerii sarmanilor credinciosi , impotriva acelor care nu-si fac datoria de preoti , impotriva numerosilor farisei care bantuie astazi poate mai mult ca oricand Biserica lui Hristos.
Ei ne vorbesc despre smerenie , dar traiesc in adevarate palate , ne vorbesc despre blandete si iubire crestineasca dar in acelasi timp isi vad doar de propriile lor interese , functionand ca un sistem aproape de tip mafiot in interiorul Bisericii.
Ierarhii nostri , care au depus la calugarie votul saraciei de bunavoie , si-au negociat cu politicienii niste salarii care sfideaza orice limita a bunului simt , in timp ce atatea sunt cei care , desi muncesc , nu pot sa ofere copiilor lor nici macar strictul necesar.
Desi au dat Bisericii Ortodoxe un nou Statut de functionare , un statut anticonstitutional si care incalca cele mai elementare drepturi ale omului , un statut prin care ierarhii devin adevarati stapani de sclavi iar adevarata preotime este subjugata total , nici macar propriile lor norme nu vor sa le respecte.
Totul se reduce la bani , putere si satisfacerea propriilor lor interese.
Ne-am saturat cu adevarat de dictatura si coruptia din biserica si de aceea avem nevoie de un sindicat sau orice alta forma de asociere care sa ne apere drepturile asa cum sunt ele stipulate in normele canonice si in legile acestei tari ai carei cetateni suntem si noi. Nu vrem privilegii , vrem insa sa fim aparati impotriva abuzurilor ierarhilor care incalca orice norme canonice si care se cred mai presus de orice lege.
Nu respectarea canoanelor , ci puterea discretionara si conservarea privilegiilor ; aceasta este de fapt miza inversunarii cu care ierarhii se opun infiintarii unui sindicat al preotilor.
Sa-L urmeze asadar Prea Sfintiile Lor cu credinta pe Mantuitorul si noi le vom urma cu smerenie exemplul.
Daca nu vor vrea sa inteleaga ca problemele cu care ne confruntam sunt reale ,daca nu vor vrea sa inteleaga ca nu suntem niste razvratiti si nu vor incerca sa ne rezolve problemele, daca vor continua sa discute cu noi de pe pozitia de forta pe care au adoptat-o pana in prezent ,atunci , de ruptura care se va produce in sanul Bisericii nu noi ne vom face vinovati.
Ierarhii nostri trebuie sa inteleaga ca solutia nu este apelul la tot felul de amenintari , ci dragostea crestineasca care trebuie sa domneasca in relatia parinte-fiu duhovnicesc.
Intelepteste-i Doamne pe cei ce ne conduc sa fie buni si adevarati pastori si nu dictatori.
baubau2 :
Date: June 4, 2008 @ 3:44 pm
koeekt.. mai exsita si preoti adevarati nu popi facuti pe banda pe stim noi ce mijloace