Ei, de care lumea nu era vrednica

8:42 pm From Youtube / Trilulilu/ VideoGoogle etc.

This is the first arena scene from the Polish remake of the movie “Quo Vadis?” (2001).

—————–

…alÅ£ii au fost chinuiÅ£i, neprimind izbăvirea, ca să dobândească mai bună înviere; AlÅ£ii au suferit batjocură ÅŸi bici, ba chiar lanÅ£uri ÅŸi închisoare; Au fost uciÅŸi cu pietre, au fost puÅŸi la cazne, au fost tăiaÅ£i cu fierăstrăul, au murit uciÅŸi cu sabia, au pribegit în piei de oaie ÅŸi în piei de capră, lipsiÅ£i, strâmtoraÅ£i, rău primiÅ£i. Ei, de care lumea nu era vrednică, au rătăcit în pustii, ÅŸi în munÅ£i, ÅŸi în peÅŸteri, ÅŸi în crăpăturile pământului. Åži toÅ£i aceÅŸtia, mărturisiÅ£i fiind prin credinţă, n-au primit făgăduinÅ£a, pentru că Dumnezeu rânduise pentru noi ceva mai bun, ca ei să nu ia fără noi desăvârÅŸirea (Evrei 11, 35-40)

28 Responses
  1. AndreYonutz :

    Date: October 26, 2007 @ 9:00 pm

    o scena cu adevarat cutremuratoare. Acesta este Apostulul meu preferat atunci cand se citeste la biserica (ma refer la citatul de mai sus). abia astept sa vad filmul.

  2. Dumitru Ursu :

    Date: October 26, 2007 @ 9:06 pm

    Pacat ca majoritatea tinerilor nu mai au rabdarea, sau cel putin interesul de a vedea un astfel de film.

  3. nicoleta :

    Date: October 27, 2007 @ 1:05 am

    Nu mai am cuvinte. Imaginilea astea m-au patruns pana-n adancul fiintei mele… minunat este Dumnezeu intru Sfintii Lui!

  4. E-nigma :

    Date: October 27, 2007 @ 1:30 pm

    se pare ca pilda fecioarelor neintelepte e adevarata si aici: This video is no longer available. am citit cartea de mai multe ori si intr-adevar este un roman care merita parcurs. cat despre filmele facute dupa carti, dati-mi voie sa fiu sceptic in ce priveste fidelitatea redarii mesajului auctorial. deci, mana pe carte toata lumea :D

  5. irina :

    Date: October 28, 2007 @ 8:01 pm

    poate imi scapa din vedere esenta acestei scene, dar din cate stiu cei dusi acolo in arena erau crestini… si pt asta erau ucisi. cu toata credinta lor erau si oameni totodata si erau infricosati in acele clipe,de ce nu i-a salvat Dumnezeu?… ce fel de Dumnezeu te lasa sa simti cele mai urate trairi in numele Lui? parca Dumnezeu este iubire, iar in momentele de suferinta si durere NU AI CUM sa simti iubirea, pentru ca sunt doua stari antagonice…

    :|

  6. roger :

    Date: October 28, 2007 @ 10:49 pm

    1) Trebuie sa intelegem ca Dumnezeu lucreaza deasupra posibilitatii noastre momentane de a intelege.
    2) Durerea… e oare vinovat Dumnezeu pt. ea?
    3) Este lumea aceasta ultima realitate? Nu vedem cum zbaterea noastra de aici, fuga de durere, aruncarea uneori deznadajduita in asa zisa existenta nu ajunge de fapt decat, mereu in acelasi punct: prin moarte catre vesnicie. De ce nu desfiinteaza Dumnezeu moartea? Pentru ca e taina a vietii. Nu putem accepta usor asta. E o acceptare cu eforturi groaznice de acomodare mentala si existentiala. Dar acceptata, vedem ca e de fapt structura noastra aceasta taina.
    4) Ce simte o mama cand naste?
    5) Sa nu ne mai inchipuim iubirea doar ca dulceata. Ea poate fi si foc si urlet si destramare – in sens pozitiv. Iubirea se naste nu doar ca sentiment in care neaparat trebuie sa simti ca acum iubesti. Cand sari in apa in care ti-a cazut copilul,ca sa il scapi de la inec nu cred ca mai esti in sare de beatitudine. Il iubesti…dar extrem de practic. Poate acesta era si focul martirilor.
    6)Si sa plecam de la premiza ca daca credem in Dumnezeu, merita sa ii acordam credit in modul in care face tot ce face. Asta e credinta in fond. Nu excluderea intrebarii dar pastrarea vie in gand ca totusi…daca Dumnezeu face bine ce face ?

  7. adrian :

    Date: October 28, 2007 @ 11:09 pm

    Problema esentiala nu este cum de s-a putut intampla asa ceva cu voia Domnului, ci cum de Domnul Si-a trimis propriul Fiu la moarte pe cruce, adica pe Domnul Iisus Hristos. Dar a focut-o din iubire pentru noi in mod evident, si dupa cum spune Scriptura
    orice bineplacut al Domnului nu se poate astepta la ceva bun din partea lumii, ci doar la ispite, impotriviri, batjocura, si chiar nevointe de genul mai sus mentionat. Caci lumea nu iubeste pe cele ale Domnului. Iar Domnul respecta voia libera a lumii si nu intervine decat in cazurile in care hotaraste Dansul. Oricum toate actiunile pe care noi le credem rele si care ni se intampla, sunt cu voia Domnului si sunt foarte bune, fiindca Domnul orice situatie cu intentie rea pana la urma o intoarce tot spre bine. Problema consta in faptul ca noi nu ne dam seama de acest lucru.

  8. Liviu :

    Date: October 28, 2007 @ 11:28 pm

    Într-adevăr Irina, aceste două trăiri sunt antagonice doar dacă le percepi ca atare. Dacă dacă Îl iubeşti pe Dumnezeu cu adevărat, în acele momente nu mai există suferinţă, fiindcă te jertfeşti pentru EL.
    Dacă pierzi pe cineva drag se întâmplă acelaşi lucru, simţi şi iubire şi suferinţă!
    :( (

  9. Mioara :

    Date: October 28, 2007 @ 11:46 pm

    Draga Irina, oare Dumnezeu nu din dragoste pentru noi L-a dat pe unicul Sau Fiu sa fie rastignit pentru a fi iertate pacatele noastre? Si Mantuitorul nostru Iisus Hristos a fost inspaimantat in fata mortii si nimeni nu I-a sarit in ajutor. Credinta noastra ortodoxa este impletire de dragoste si de jertfa pentru Dumnezeu si pentru aproapele, pentru a putea primi rasplata cuvenita nu aici pe pamant, ci acolo sus in Ceruri din mana lui Dumnezeu. Mucenicia este cea mai mare jerfa pentru Hristos, Cel care S-a jertfit pentru noi si pentru care ar trebui sa ne pregatim cu totii. Pe sangele acestor mucenici s-a ridicat si s-a intarit Biserica lui Hristos. Pentru rugaciunile Sfintilor Mucenici sa ne dea Dumnezeu putere sa fim si noi vrednici marturisitori ai Sai!

  10. E-nigma :

    Date: October 29, 2007 @ 12:24 am

    Irina, dc as sti sa-ti raspund la intrebarea asta (sau la derivate al ei), ar insemna ca am ajuns la Lumina.. dc as putea intelege cum creste iubirea din durere, la ce e utila suferinta pt mantuire, de ce e nevoie de reiterarea Golgotei.. as fi perfect lamurit. dar, imi pun si eu intrebari ca si tine, si caut inca raspunsuri.. n-am aflat Adevarul inca. romanul este unul initiatic, e clar: Marcus descopera iubirea de Dumnezeu, pe care nu-L cunostea, prin iubirea de om.. descopera puterea salvatoare a credintei prin sacrificiu.. dar, pt ca simt cam ce simtea si el, intreb: dc ar fi pierdut-o pe Ligia, ar fi ramas credincios? eu ma indoiesc. mi-e teama c-ar fi devenit calau al calailor ei.. ai sa ma intrebi, poate, de ce cred asta. simplu, pt ca e mai greu sa iubesti ce nu vezi..

  11. elena :

    Date: October 29, 2007 @ 12:30 am

    PT IRINA: “Dumnezeu este iubire, iar in momentele de suferinta si durere NU AI CUM sa simti iubirea”!
    Draga mea, intr-adevar aceasta este definitia iubirii: Dumnezeu este iubire! Ce mai putem, insa, spune despre iubire? Ca: “…îndelung rabda! [...] Toate le sufera, toate le crede, toate le nadajduieste, toate le rabda.” (1 Cor. 13,1-8). Concluzionam, pe scurt, ca dragostea se jertfeste, face sacrificii (cum si Iisus s-a jertfit din dragoste pt omenire si Dumnezeu-Tatal nu l-a scutit de aceasta jertfa cutremuratoare, pt ca ea era facuta cu un scop mai presus de intelegerea si priceperea noastra – era pt mantuirea intregii lumi!)
    Si, crede-ma, tocmai in SUFERINTA si DURERE poti simti iubirea, pt ca ea este de fapt cea care iti da puterea de a lupta, de a suporta raul, de a suferi!
    Vei spune, poate, k totusi nu era necesar sa sufere acesti oameni pana la capat (pana in momentul mortii, pana intr-atat incat sa fie ucisi), dar, spune-mi, ce sportiv e medaliat fara sa lupte pana la sfarsit, pana invinge??? e oare de ajuns sa joace bine jumatate de meci ca sa fie declarat invingator? Slava si cununa primita de ei in vesnicie e infinit mai mare decat durerea suportata aici, cu siguranta (ca doar asa ne-a spus Iisus!)
    Te-ai gandit insa si la faptul ca acel Dumnezeu care i-a lasat sa sufere, le-a dat si puterea sa o faca? Gandeste-te ca DA, erau infricosati in acele momente – deci puteau f simplu sa se lepede de credinta, sa fie lasati in viata si apoi… eventual..sa-si reia denumirea de crestini, scapati din fata mortii. Insa, chiar curajul si dorinta de a fi acolo in arena, in loc sa se lepede, este dovada faptului ca Dumnezeu era langa ei, ii ajuta pe ultima suta de metri sa ajunga la tinta, la mantuire!

    Mari sunt tainele Lui Dumnezeu!
    cat despre iubire… trebuie mai intai sa o simti, ca sa o poti cunoaste! Sa ne ajute Bunul Dumnezeu pe toti sa ajungem la masura iubirii acestor crestini-mucenici!

  12. E-nigma :

    Date: October 29, 2007 @ 12:35 am

    Legat de film, care acum vad ca merge: nu spune nicaieri Synkiewicz ca erau soldati care-i biciuiau pe cei care erau trimisi in arena… scena in sine este o dovada de maiestrie regizorala extrema… desi am vazut un biolog imbratisand leul, asta nu e ceva prea usor… Dincolo de aspectul socant, trebuie sa recunoastem ca s-a muncit la greu. e clar ca leii aveau manechine alaturi, si ca oamenii au fost filmati separat, dar imbinarea e arta pura… A avut Roma, alaturi de civilizatia milenara, si acest aspect de un barbarism feroce al arenelor…

  13. nicu :

    Date: October 29, 2007 @ 1:01 am

    pentru Irina

    Problema este ca Dumnezeu e mai gelos ca moartea… Dupa mintea noastra credem ca moartea este cel mai mare rau… dar moartea pentru un crestin este cel mai mare bine. Faptul ca prin durere multi crestini si-au terminat rostul aici pe pamant nu se datoreaza decat marei griji ale lui Dumnezeu pentru ai rasplati cum se cuvine… se stie ca pentru o fapta buna cat de mica Dumnezeu iti da inzecit… Drept urmare inchipuieti ce cununa muceniceasca au primit cei ce au fost dati la lei… si oricum oare noi am vrea sa primim o ditamai imparatia (Raiul) si noi sa nu facem nimic? Sau… cine stie pentru ce pacate ar trebui sa mai platim prin suferinta noastra… Toate sunt randuite de Dumnezeu pentru mantuirea noastra. Dumnezeu ne vrea pe toti… noi nu-L prea vrem. Un crestin adevarat nu da doi bani pe viata asta pamanteasca stie ca dincolo este vesnicia si viata adevarata.

  14. Razvan_B :

    Date: October 29, 2007 @ 1:41 am

    Doamne ajuta!
    “ce fel de Dumnezeu te lasa sa simti cele mai urate trairi in numele Lui?” :) Chiar asa, foarte bine spui, ce fel de Dumnezeu face unele ca acestea? Nu te sminteste un astfel de DUmnezeu ? Chiar ai dreptate , ce Dumnezeu ciudat au crestinii , atat de diferit de alti dumnezei … Cineva spunea, sa imi fie iertat ca am uitat cine, Hristos este cel mai mare scandalagiu al istoriei. Chiar asa, poporul evreu , astepta un imparat, sa vina in slava, si sa cucereasca lumea in fruntea poporului ales. In schimb vine un Dumnezeu , care se naste in grajd, care fuge noaptea cand dusmani sai vor sa il omoare , care traieste in sracie, in anonimat, in casa unui tamplar simplu, care intra in case si mananca la desfranate si vamesi, care se declara sluga tuturor, care accepta sa fie batut , scuipat, batjocorit si in final sa moara pe cruce socotit ca un talhar, fara sa ridice un deget impotriva vrasmasilor sai. Chiar asa… ce fel de Dumnezeu este acesta? Iata acesta este Dumenzeul crestinilor.
    Foarte frumos spui tu “cu toata credinta lor erau si oameni totodata si erau infricosati in acele clipe,de ce nu i-a salvat Dumnezeu?” Draga mea, ce om singur ar putea, si pentru ce sa rabde acele chinuri? Chiar aici este intrebarea. Acei oameni putea sa nu sufere, foarte simplu spunand ca nu sunt crestini , aducand jerfa zeilor, si scapau de toate acele chinuri. Scaparea vietii lor era in mainilor lor. Acei oameni puteau sa isi scape viata cu o simpla vorba, spunand ca nu sunt crestini si aducand tamaie statuetelor zeilor romani. Nebunia devine mai mare , cand te gandesti ca acei oameni puteau sa se scape singuri , nu era nevoie ca Dumnezeu sa ii scape. Totusi de ce au acceptat? Raspunsul simplu, este ca ceea ce ei pateau se numeste mucenicie, iar mucenicia, adica moartea pentru Dumnezeu , nu este altceva decat asemanarea cu Hristos, ei mureau ca si Hristos, ceea ce este o mare bucurie pentru sluga sa fie si ea ca stapanul sau.
    Intradevar universul crestin, este invers decat universul nostru, cel pe care il stim noi. Daca analizezi toata invatura crestina , te vei convinge. Crestinismul este invers ( ca sa nu zic opus) lumea. Dar totusi, bine ai observat, ei nu erau oare oameni? Cum au suportat? Aici este raspunsul, insasi faptul ca ei au suportat acele chinuri fara sa se lepede de Dumnezeu, fara sa huleasca, arata ca Dumnezeul crestinilor exista si i-a intarit. Omeneste nu este posibil sa rezisti , dar ce este cu neputinta la oameni este cu putinta la Dumnezeu. El i-a intarit, El i-a tinut, ei sunt o minune.
    Crestinismul ar fi o simpla poveste frumoasa de adormit copii despre un oarecare Dumnezeu ideal care “este iubire” si atat, o poveste care nu ar putea fi pusa in practica in lumea noastra. Dar crestinismul este scris cu sange, cu sangele mucenicilor, de aceea el nu este doar o poveste, un basm, o legenda. Nu numai Hristos a murit pentru noi , si fiecare mucenic , iar crestinimul are foarte multi mucenici. este un nou hristos care moare pentru Biserica Lui Dumnezeu… Fiecare om, este chemat la jertfa de sine, la lepadare de sine, pentru ceilalti oameni si pentru Hristos. Oare ce face orice crestin, care renunta de bunavoie la multe din placerile lumii acestea, care singur isi supune trupul la post, la diverse osteneli, la stat in picioare ore intregi la slujbe, oare ce om normal face acestea, de unde oare isi iau acesti oameni puterea? Atunci cand stai 46 de ore in frig, ploie si vant, fara somn, la o coada care parca nu se mai termina niciodata, ca sa te inchini la moastele unei sfinte, oare acesta cum este posibil ? Daca Dumenzeu nu i-ar intarii pe toti crestinii, nici unul nu ar merge pe aceasta cale a crestinismului.
    “Dumnezeu este iubire, iar in momentele de suferinta si durere NU AI CUM sa simti iubirea”… Omeneste asa este, dar la Dumnezeu toate sunt cu putinta. Nu pot sa iti ofer argumente rationale, pot sa te indemne sa gusti din crestinismul autentic, indrazneste, fa putina jerfa de sine, mergi pe calea bisericii si intra in lupta cu patimile, ai sa gusti din iubirea si din suferinta …

  15. irina :

    Date: October 30, 2007 @ 1:19 am

    Va multumesc mult pt raspunsuri.Chiar nu ma asteptam la ele, ce am scris a fost mai mult ca un strigat de durere, aruncat la intamplare.Dumnezeu lucreaza,simt asta… si stiu ca tot ce ati scris e adevarat, despre majoritatea lucrurilor eram constienta deja, le citisem in documentarile mele.As vrea sa mai adaug ceva la raspunsurile voastre, poate noi intrebari…

    roger: cand ma tai la deget,ma doare…cand ma doare ceva,ma revolt,ma tulbur.nu contest planul lui Dumnezeu, doar ca nu inteleg unde e blandetea Sa in momentele de varf ale durerii [fizice sau sufletesti]?mai exact,legat de film, pun la pariu k pe fetele lor se citea teroarea in clipa cand leii ii sfasia,in nici un caz beatitudinea…

    adrian: pai Dumnezeu si-a trimis FIUL din iubire pentru oameni, ca El sa fie pe viitor sansa noastra, prin EL,cu EL, pentru EL. a fost un gest pe care numai Dumnezeu l-ar fi putut face.dar eu cum sunt slaba si neputincioasa m-am pus in locul celor sfasaiati in ring… si am fost lasa pana la capat… :(

    liviu: am pus in balanta si faptul k poate oamenii aia traiau foarte viu credinta lor si increderea in Dumnezeu… si poate ca teroarea aia la final de viata le-a sters orice vina si i-a dus direct la Dumnezeu…ce stiu eu? mi s-a parut inuman tratamentul dat “celor alesi” de Domnul,atata tot…

    mioara: Fiul lui Dumnezeu era totusi FIUL lui Dumnezeu.Cred ca doar El ar fi putut indura atatea orori,nimeni altcineva… Si stiu ca au fost si oameni simpli, ajunsi sfinti care au trait poate aceleasi dureri ca si Mantuitorul.La fel simt si cand vad “Patimile lui Hristos”, aceleasi pareri le am,cum am avut si la secventa asta din film.Cum oare un om poate cauza altui om ATATA SUFERINTA???Si poate cununa data de Dumnezeu pentru aceste suferinte e mai mare decat orice inchipuire…Dar de ce trebuie sa ajungem sfinti fiind calcati in picioare?Vreau ca Domnul Dumnezeu sa-Si arate din cand in cand dreptatea Sa cea buna si adevarata…iar oamenii buni sa nu mai fie chinuiti pe nedrept[incepand cu Iisus Hristos si continuand cu sfintii martiri si oamenii simpli si buni]…

    e-nigma: ma bucur ca simtim la fel…o sa vreau sa vad si eu filmul complet,acum.

    elena: ai mare dreptate,si-ti multumesc pt raspuns…nu am ce sa adaug…poate doar k momentan sunt intr-un proces de alchimizare al unui vechi eu,ce incearca sa inteleaga lucruri pe care nu poate sa le inteleaga, vrea sa ajunga undeva anume,se misca greu si pe drum tipa si e frustrat ca se rupe bucata cu bucata din el…asta sunt eu.

    nicu: multumesc, intrezaresc adevar in ceea ce-mi scrii tu…doar ca eu sunt lasa! nu stiu pentru ce m-ar vrea Dumnezeu,pt k mi-a(m) impietrit de-a dreptul sufletul prin greseli.si acum caut sa ma indrept si mi-e greu.si sunt obraznica si-l trag la raspundere pe Dumnezeu pentru lipsa mea de minte si de intelegere.undeva departe simt ca Dumnezeu=iubire.si nu vad rostul durerii,suferintei,etc. Desi iti dau dreptate ca poate prin cine stie ce greseli facute de noi si uitate ne-am putea “spala” de ele doar prin mari suferinte…

    razvan_b: uite,iti spun sincer… tocmai pentru ca ceva launtric,habar n-am ce,nu-mi da pace trag de mine,rup DIN mine si ma lupt sa-L gasesc pe Dumnezeu, sa-L gasesc asa cum este El…IUBIRE.poate tocmai din cauza ca n-am gasit niciodata vreun rost vietii( mi s-a parut inutila inca de cand eram mica), poate din cauza ca am fost educata prin suferinte,am inceput sa ma gandesc ca poate e si altceva in spatele fanfaronadei asteia numita “viata”, tocmai pentru ca incerc sa traiesc pe viu “calea bisericii”, strig la Domnul: unde esti?de ce nu e simplu? cred ca-mi scapa ceva din vedere si poate totul e altfel…

    va multumesc iar pentru tot. sunt foarte dezorientata momentan.ma zbat intre cei putini care nu-mi pot explica ce simt ei in fata lui Dumnezeu[ cei ce traiesc viu ortodoxia :merg la Biserica,se spovedesc,se impartasesc,etc] si cei ce nu cred in nimic. nu ma incadrez in nici unul dintre cele doua segmente momentan si mi-e greu, nu ma mai intelege nimeni,nu mai am cu cine discuta…daca m-as mai destrabala ca pe vremuri, m-ar durea sufletul, deci astea nu-mi mai aduc nici o bucurie, daca incerc sa fiu mai “crestina” ma simt ultimul om, cel mai mare pacatos.nu-mi place nici asa,nici asa…ma simt falsa in ambele situatii.in prima pt ca nu ma mai reprezinta,iar in a doua pentru ca am sufletul gol si sec.offff…

    sa ma iertati.o seara buna.

  16. E-nigma :

    Date: October 30, 2007 @ 1:39 am

    e clar ca doar Iubirea invinge moartea.. e clar ca Domnul se arata prin mucenicii Sai.. dar de ce e nevoie de mucenici?!

  17. saracacianu maria :

    Date: October 30, 2007 @ 2:31 am

    Hristos nu a fost marturisit de catre oameni care s-au multumit cu jumatati de masura ,ci de cei care au inteles ca urmarea lui Hristos inseamna asumarea crucii ,care au inteles cuvantul ”Fericiti veti fi cand va vor prigoni si va vor ocari pe voi din pricina numelui Meu.”Acestia sunt mucenici care s-au rastignit pe cruce .Toti trebuie sa intelegem ca nu are nici un rost sa vorbim altora despre crucea lui Hristos ,daca noi nu o asumam pe a noastra.Ma intreb cum ne jertfim noi ,in zilele noastre cand nu ne mai prigoneste nimeni?Noi trebuie sa ne luptam cu patimile ,cu comoditatea duhovniceasca .De ce sa ne rugam mai mult?Ce suntem monahi?De ce sa nu mai mintim sau alt pacat considerat de noi mic ,sa nu-l facem?Ne multumim sa judecam ,sa vedem greselile altora ,dar pe ale noastre ,Dumnezeu cu mila ,.Eu cred ca ar trebui sa traim crestinismul cum trebuie ,zi de zi ,ceas de ceas,nu numai cand suntem la biserica ,si sa ajunga sufletul nostru sa arda pentru Hristos si sa cinstim pe toti Sfintii cu evlavie .

  18. gabriel :

    Date: October 31, 2007 @ 12:35 am

    …oamenii acestia minunati, mucenicii…au murit pentru noi, oamenii de acum si din totdeauna… precum o mama buna isi sacrifica oricind viata pentru copilul ei… ei sint parintii nostri, prin sacrificiul lor ne-au nascut pe noi… desi cumva, prin ochii lor se vede cel care moare intotdeauna cu noi… ca sa ne treaca peste moarte in Viata cea vesnica, Acasa la noi, in tara iubirii.

    “Atit de mult a iubit Dumnezeu lumea,incit pe Fiul Sau Cel Unul Nascut L-a dat, ca oricine crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica”

  19. Simi :

    Date: November 1, 2007 @ 7:05 pm

    Recomand tuturor cartea, e frumoasa si merita citita

  20. Nicolae :

    Date: November 5, 2007 @ 12:51 am

    Au fost si cazuri in care Dumnezeu a legat gura leilor. ( Daniel 6, 16-23).
    Si daca atunci a legat gura leilor, evident putea sa o faca si cu crestinii din arenele romane. De ce totusi nu a legat gura leilor?
    Eu cred ca crestinii nu s-au rugat pentru aceasta. Cred ca ei au privit moartea ca o izbavire din aceasta lume plina de ispite, urmata de intalnirea cu Domnul.
    Asa cum spunea si Sf. Ap. Pavel contemporan cu evenimentele din Quo Vadis:
    “Îndrăznind deci totdeauna si stiind că, petrecând în trup, suntem departe de Domnul,
    Căci umblăm prin credintă, nu prin vedere,
    Avem încredere si voim mai bine să plecăm din trup si să petrecem la Domnul.” (2 Cor. 5 6-8).

    Ma indoiesc de veridicitatea scenelor prezentate in film. Chiar daca sunt reactii normale, omeneste vorbind, totusi in cazul crestinilor s-au intamplat foarte multe lucruri suprafiresti. Nu stiu sa existe marturii care sa spuna ca crestinii erau atat de panicati.
    Exista multe marturii in vietile sfintilor in care Dumnezeu I-a intarit inainte de martiriu (ex. Fapt.7, 54-60), sau mai recent chiar din inchisorile si lagarele din timpul regimului comunist.

    S-auzim numai de bine!

  21. Dana Ioana :

    Date: November 7, 2007 @ 9:37 pm

    Scena aceasta este intr-adevar cutremuratoare.si ma bucur ca s-a regizat si un film de la romanul acesta.Totusi..as recomanda citirea cartii,care este extrordinara.Sentimentul trezit de citirea ei este mult mai viu,mult mai puternic.desi ecranizarea respecta foarte fidel textul..s-a pierdut mult din pacate la partea afective,la puterea de transmitere a trairilor.Foarte buna odeea de a pune aici secvente din film..sau chiar tot filmul,inca nu am vazut daca este in intregime.Dumnezeu sa ne dea taria sa ne purtam si noi cu barbatie si demnitate de crestini ,crucea care ne-a fost data.Doamne ajuta!

  22. elena :

    Date: November 16, 2007 @ 2:11 pm

    cu adevarta cutremurator. m-a miscat foarte mult aceasta secventa. cata tarie si cata credinta! cand te gandesti ca asta se intampla frecvent pe vremea imparatilor pagani. Bunul Dumnezeu si Maica Domnului sa ne intareasca sa putem rabda si noi micile insulte pe care le mai primim din partea semenilor nostri de aceeasi cerdinta cu noi. ESTE CU ADEVARAT O PLIDA DE INTARIRE IN CREDINTA. DOAMNE AJUTA!

  23. elena :

    Date: November 16, 2007 @ 2:19 pm

    Draga Nicolae, am citit comentariul tau. Sa stii ca Dumnezeu le dadea fiecaruia dupa putinta sa patimeasca. Daca Dumnezeu asa randuise pentru acei crestini ca ei sa patimeasca in acel fel, ce nu iti convine? Fiecare crestin care a fost proigonit sau condamnat pentru cerdinta lui a patimit in felul lui. Spuneai ca Dumnezeu a tinut cateodata gura leilor: pai a tinut-o pentru ca altii sa vada puterea Lui sa sa se minuneze si sa se intoarca la dreapta credinta. Toate Dumnezeu le randuieste spre binele nostru si al celor de langa noi care cred mai putin sau deloc in El.Cuptorul cum l-a racorit? ca sa usureze patimirea celor trei tineri? nu, ci ca sa se descopere El celorlalti necredinciosi si ca sa-i intoarca la credinta ce adreapta. Dumnezeu toate le randuieste bune foarte si nimic nu se face fara voia lui.nimic nu este intamplator.Iertare! Doamne ajuta!

  24. elena :

    Date: November 16, 2007 @ 2:25 pm

    inca ceva, draga Nicolae! eu cred ca este firesc si omenesc sa iti fie frica, nu? Imagineaza-ti ca vezi in fata ta o dihanie de leu care maraie la tine si isi infinge coltii in tine. Cum reactionezi? Frica este normala si omeneasca.poate ca s-au infricosat ce-i drept dar tot au avut nadejde la Dumnezeu. De asta sunt sigura.Iar, in primul rand este doar un film care incearca sa relateze ceea ce s-a intamplat, dar gandeste-te ca in realitate a fost si mai cutremurator.

  25. John :

    Date: February 10, 2008 @ 6:02 am

    Pentru Irina si pentru Nicu

    Singele Martirilor saminta crestinilor.Adevaratii crestini sau cei (nascuti din nou) expresie pe care o gasim in Biblie sint chemati aici sa fie martori ai Domnului Hristos.Apoi spune Sfinta Scriptura aceste cuvinte;daca Domnulsi Mintuitorul vostru a suferit inarmativa si voi cu o astfel de gindire. Cu alte cuvinte El Mintuitorul spunea; imparatia mea nu este din lumea aceasta. El a venit doar sa-si salveze pe cei pe care Tatal ia dat. vezi ev dupa Ioan cap
    John 6:44  

    No man can come to me, except the Father which hath sent me draw him:
    and I will raise him up at the last day.

    John 6:44  Nimeni nu poate veni la Mine, dacã nu-l atrage Tatãl, care M-a trimis; ºi Eu îl voi învia în ziua de apoi.

    John

  26. John :

    Date: February 14, 2008 @ 7:26 am

    Ei de care lumea nu era vrednca.Da nu era vrednica ,ei erau sfinti si traiau intr-o lume neleguita.Iata dece nu era vrednica ei nu is avea locul in ea. Domnul Hristos a zis; Imparatia mea nu e din lumea aceasta. Cum sa fie cei care il urmeaza pe Hristos vrednici de aceasta lume? Ei se uita dupa o alta imparatie cea vesnica sa fie inpreuna cu Mintuitorul lor care ia rascumparat.

    John

  27. John :

    Date: February 14, 2008 @ 7:29 am

    Dece ati abandonat acest site? nu mai constituie interes? Pai ce sa zic? Lumea aduce in viata alt interes. Sa nu ne mire faptul dece acestia puteau sa suporte acele chinuri. Erau credinciosi autentici nu numai de duminica si de sarbatori

  28. John :

    Date: April 2, 2008 @ 8:38 am

    Mai veniti din nou aici
    Dece stati asa departe
    Nu vreti parte sa aveti
    De o masa cu bucate?

    Ce sint ele mult miezoase
    Pentru sufletul ce cata
    Hrana sa-i fie bogata
    Sa poata ca el sa creasca

    Ca n-o poti gasi oriunde
    Ea-i divina ,e cereasca
    Sa no cauti in alta parte
    Ca nu-i nci una cu valoare

    John

Leave a Comment

Your comment

You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Please note: Comment moderation is enabled and may delay your comment. There is no need to resubmit your comment.